خودروهای شهر باران


آپلود عکس         

اسلایدر

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

دوشنبه, ۱۳ بهمن ۱۳۹۳، ۰۵:۵۱ ب.ظ

اقدامات جدید سازمان منطقه آزاد انزلی

دوشنبه, ۱۳ بهمن ۱۳۹۳، ۰۵:۵۱ ب.ظ

اقدامات جدید سازمان منطقه آزاد انزلی در راستای  ارتقای کیفیت خدمات  به دارندگان خودرو با پلاک این منطقه


مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی، حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودروهای منطقه آزاد انزلی با ارتقای کیفیت خدمات را اولویت اصلی این سازمان اعلام و در این گزارش به تشریح ابعاد مختلف قوانین، مقررات و برنامه های جدید این سازمان در خصوص فرآیند واردات خودرو از طریق این منطقه پرداخت.
 
افزایش  نظارت بر شرکتها و توسعه خدمات اداری در سطح استان

این سازمان ضوابط و مقررات انضباطی شدید تری برای وارد کنندگان خودرو در ایفای تعهدات و ورود خودروها در نظر گرفته است و در سال آینده با بهره برداری از سالن خدمات گمرکی و استقرار کلیه دستگاههای مرتبط در یک مکان شاهد تسهیل و تسریع در عملیات گمرکی و روند اداری شماره گذاری خودرو با پلاک منطقه خواهیم بود، از سوی دیگر برای رفاه حال دارندگان خودرو، نمایندگان بیمه ،گمرک و GPS در سطح استان در شهرهای محدوده تردد برای تمدید سالانه خودرو مستقر شده تا دارندگان خودرو برای تمدید نیازی به مراجعه به منطقه نداشته باشند.

اقدامات جدید سازمان منطقه آزاد انزلی در راستای  ارتقای کیفیت خدمات  به دارندگان خودرو با پلاک این منطقه

 
مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی، حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودروهای منطقه آزاد انزلی با ارتقای کیفیت خدمات را اولویت اصلی این سازمان اعلام و در این گزارش به تشریح ابعاد مختلف قوانین، مقررات و برنامه های جدید این سازمان در خصوص فرآیند واردات خودرو از طریق این منطقه پرداخت.

 
افزایش  نظارت بر شرکتها و توسعه خدمات اداری در سطح استان

این سازمان ضوابط و مقررات انضباطی شدید تری برای وارد کنندگان خودرو در ایفای تعهدات و ورود خودروها در نظر گرفته است و در سال آینده با بهره برداری از سالن خدمات گمرکی و استقرار کلیه دستگاههای مرتبط در یک مکان شاهد تسهیل و تسریع در عملیات گمرکی و روند اداری شماره گذاری خودرو با پلاک منطقه خواهیم بود، از سوی دیگر برای رفاه حال دارندگان خودرو، نمایندگان بیمه ،گمرک و GPS در سطح استان در شهرهای محدوده تردد برای تمدید سالانه خودرو مستقر شده تا دارندگان خودرو برای تمدید نیازی به مراجعه به منطقه نداشته باشند.

 امکان ورود کلیه برندهای مطرح دنیا

بنابراین گزارش کلیه برندهای معتبر خودرویی تولیدی دنیا می توانند برای شماره گذاری با پلاک منطقه آزاد وارد منطقه شوند، مدل سال جاری میلادی یا حداکثر یک سال زیر مدل سال(مانند ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵) بودن، نو بودن(مستعمل نبودن)، دو کیسه هوا (ایربگ) برای سرنشین جلو و ترمز ضد قفل (ABS) داشتن از جمله خصوصیات و ویژگیهایی است که خودروهای وارداتی به این منطقه باید دارا باشند تا پیش از ورود خودرو، مجوز ورود آن را با مراجعه به حوزه مدیریت بازرگانی سازمان اخذ نمایند.

نگهداری خودروهای پلاک منطقه تا ۲۰ سال بلامانع است

مدت نگهداری خودروهای پلاک منطقه آزاد انزلی طبق مقررات این سازمان تا ۲۰ سال بلامانع اعلام می شود که بیشتر از این مدت نیز بسته به شرایط نگهداری و قابل استفاده بودن خودرو، توسط سازمان قابل تمدید می باشد.

خودروهای ورودی منطقه دارای استانداردهای ۵۲ گانه شماره گذاری می باشند

 خودروهای ورودی با پلاک منطقه دارای استاندارد ۵۲ گانه برای شماره گذاری می باشند و از سال آینده دارا بودن استانداردهای یورو ۴ الزامی است .

برنامه ریزی برند سازی خودرو ها برای شرکت های وارد کننده در دستور کار این سازمان قرار گرفته به نحوی که در فراخوان انجام شده در سال جاری برای جذب شرکت های جدید و قوی وارد کننده خودرو، برای هر شرکت مجوز واردات ۲ برند تولید کننده خودرو در نظر گرفته و آن شرکت دارای مجوز، صرفاً برند مربوطه را می تواند وارد نماید و سایر شرکت های وارد کننده نیز نمی توانند آن برند را وارد نمایند .

خدمات پس از فروش و دارا بودن غرفه تأمین قطعات از الزامات است

به شرکت هایی مجوز واردات خودرو از طریق سازمان منطقه آزاد انزلی اعطاء می شود که دارای نمایندگی همان برند خودرو در کشور و استان باشند، و این سازمان برای شرکت های دارای مجوز واردات پیشین در نوع برند وارداتی برای پلاک منطقه آزاد محدودیت واردات ایجاد کرده تا بیشتر از شرکت های وارد کننده ای استفاده شود که نمایندگی و یا مکان خدمات پس از فروش و غرفه تامین قطعات در منطقه داشته باشند و چنانچه شرکتی نتواند خود را با ضوابط و شرایط جدید منطبق کند از دور فعالیت واردات خودرو خارج خواهد شد.

رعایت الزامات قانونی خروج خودروهای پلاک منطقه

کلیه خودروها می توانند با رعایت ضوابط و مقررات منطقه به افراد دیگر واگذار شوند و شرط واگذاری این خودروها بدین صورت می باشد که فروشنده و خریدار در یکی از دفاتر رسمی ثبت اسناد حضور و طی اقرار نامه و یا صلح نامه خودروی خود را به شخص خریدار انتقال و پس از آن خریدار و فروشنده با در دست داشتن مدارک مربوطه می باید در مرکز شماره گذاری این سازمان حضور یافته و نسبت به نقل و انتقال خودرو اقدام نمایند.

نکته بسیار مهمی که فروشنده خودرو باید به آن توجه نماید این است که برای تمامی خودروهای با پلاک منطقه آزاد انزلی بُن تضمین بیمه به منظور عدم خروج از محدوده تردد در قبال دریافت سفته و معرفی دو ضامن از مالک خودرو اخذ می شود، در صورت خروج از محدوده، مشمول اعمال قانون کالای قاچاق شده؛ لذا در زمان نقل و انتقال، فروشنده می باید با مراجعه به منطقه آزاد نسبت به ابطال تضمین و سفته تحویلی قبلی اقدام و تضامین سفته و ضامن خریدار جدید را جایگزین آن نماید که در برخی موارد مشاهده گردیده که دارندگان خودرو بدون هماهنگی سازمان و صرفاً در حد قولنامه و یا اقرار نامه و صلح نامه اقدام به واگذاری خودرو بدون اخذ تضامین قبلی از بیمه مستقر و جایگزین نمودن تضامین خریدار جدید می نمایند که در صورت خروج خودرو از محدوده از سوی خریدار جدید، و تبدیل به کالای قاچاق شدن آن، تضامین فروشنده که در نزد بیمه به وثیقه گذاشته شده است به اجرا خواهد درآمد، لذا به کلیه دارندگان خودرو که قصد فروش خودرو را به افراد دیگر دارند اعلام می شود که، به جهت عدم ایجاد هر گونه مشکلات آتی نسبت به رعایت مقررات مربوطه اقدام نمایند.

راه اندازی نمایشگاه ،خدمات تعمیرگاهی و تامین قطعات در محدوده منطقه

از سوی دیگر، برای ساماندهی بهتر تامین خدمات و قطعات خودروهای وارداتی، کلیه شرکت های وارد کننده از سال آینده ملزمند به صورت انفرادی و یا مشترک با سایر شرکت های وارد کننده در مجتمع های تجاری منطقه نسبت به راه اندازی غرفه تامین قطعات خودرو اقدام نمایند و علاوه بر آن در محدوده قانونی منطقه نسبت به راه اندازی نمایشگاه و خدمات تعمیرگاهی اقدام نمایند.این درحالی است که شرکت های وارد کننده خودرو ملزم هستند تا مدت ۵ سال از زمان شماره گذاری خودرو نسبت به تامین قطعات و خدمات پس از فروش اقدام نمایند

نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی استان

علاوه بر خودروهای سواری، امکان ورود خودروهای سنگین و نیمه سنگین و ماشین آلات راهسازی، عمرانی و کشاورزی نیز پس از اخذ مجوز از سازمان وجود دارد، و هم اکنون امکان ورود و شماره گذاری این نوع خودروها که در سالهای ۲۰۱۲.۱۳.۱۴ میلادی تولید شده باشند، فرآهم شده است.

این سازمان دستگاههای دولتی را که قصد نوسازی ماشین آلات سنگین خود را برای خدمات عمومی در محدوده تردد خودرو دارند، از پرداخت عوارض ورودی معاف نموده است.

نکاتی که باید مالکین خودروهای پلاک منطقه رعایت نمایند

از آنجایی که بر روی خودروها GPS  نصب می گردد لذا از هر گونه دستکاری آن جلوگیری بعمل آید، در صورت قطع نمودن و دستکاری، مشمول جریمه خواهند شد، از سوی دیگر برای همه خودروهای با پلاک منطقه آزاد انزلی پروانه موقت سبز یکساله و بیمه نامه تضمین عدم خروج صادر می گردد و دارندگان خودروهای مربوطه می بایست پس از اتمام مهلت قید شده بر روی پروانه، برای تمدید آن و تضمین سالانه به سایت خودرو منطقه مراجعه و در صورت تأخیر در مراجعه برای تمدید، مشمول جریمه خواهند شد.

کلیه خریداران خودرو در زمان قرارداد با شرکتها حتماً نوع آبشن خودروها (بیسیک-میدل آبشنفول آبشن) با ذکر مشخصات دقیق آن شامل تعداد ایربگ مانیتورسردکن و گرمکناستارتر-آینه برقی و غیره را قید نمایند و در قرارداد نیز تاریخ تحویل خودرو الزاماً قید و برای هر روز تاخیر ضرر و زیان تعیین نمایند تا در صورت مواجهه با مشکل و شکایت از شرکت مربوطه و عدم ایفای تعهدات طرفین, قابل بررسی و رسیدگی باشد.

در خصوص خروج خودروهای پلاک منطقه از محدوده و اخذ مجوز پلاک گذر موقت، طبق قوانین کشوری، خروج خودروها در اختیار سازمانهای گمرک و پلیس راهور می باشد و طبق آخرین بخشنامه گمرک ایران و پلیس راهور، پلاک گذر موقت صرفاً به افرادی داده می شود که در منطقه آزاد انزلی سرمایه گذاری نموده باشند و مجوز فعالیت اقتصادی از این سازمان اخذ کرده باشند.






منطقه آزاد انزلی، بلوار شهید فاتحی، فاز تجارت و سیاحت، طبقه دوم مجتمع تجاری ونوس

شماره پیامک: ۳۰۰۰۱۸۱

تلفن: ۳-۳۴۴۳۷۶۷۱-۰۱۳

فکس۳۴۴۳۸۰۰۶-۰۱۳

صندوق پستی: ۱۱۴۵-۴۳۳۵۵




موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۱۱/۱۳
عرفان باستانی

ابزار امتیاز دهی

نظرات  (۸۱)

مسخره است یعنی چی که واسه استفاده از مرخصی یک ماه که باید پلاک گذرموقت صادر بشه شخص باید تو منطقه سرمایه گذاری کرده یا فعال اقتصادی منطقه باشه..
هفت تا منطقه ازاد داریم کدومشون همچین قانون مسخره ای دارن هیچ کدوم..
همه جا عوارض گمرک 5 درصد اینجا 20 درصده شورش دراوردن..
بعد گیریم نمایندگی هیوندا و کیا که 90 درصد واردات دارن افتاد واسه دوتا گروه در بهترین حالت که اگه انحصاری بشه یعنی بقیه برن روپایی بزنن..
پاسخ:
اخ گفتی دیگه اینا شورشو در اوردن هر زوز یه قانون میزارن با این کارشون این دو سه تا سرمایه گذارم فراری میدن.
منطقه ازادی که مدیریتش اقای مسرور خواهر زاده استاندار باشه بهتر از این نمیشه واقعا افتضاحه وضعیت منطقه ازاد انزلی کافیه یه مقایسه با بقیه مناطق بکنید!!!!!
درود 
اطلاعات درموردبیمه .وشرایط آن میخوام 
پاسخ:
همه ماشینها یک سال اول بیمه شخص ثالث از بیمه حافظ دارن.بیمه بدنه هم می تونه خریدار انجام بده.
خدا لعنت شون کنه
سلام عرفان جان این ماشین و میشه وارد کرد
http://www.drivearabia.com/classifieds/ads/lexus-is-250-f-sport-urgent/
یا این و 
http://www.drivearabia.com/classifieds/ads/ford-mustang-2014-convirtible-amazing-price-amazing-cars/
پاسخ:
بیژن جان حجم موتور 2.5 هنوز تو منطقه ازاد انزلی باز نشده. پس ماستانگ نمی تونی بیاری
آقا دستت درد نکنه 
ای بابا اینا هنوز منطقه رو باز نکردن؟:| تمام مناطق دیگه باز کردن که!
یعنی یه کسی بخاد یه ماشین کروک بیاره باید پژو ۳۰۸ سی سی رو وارد کنه,که این ماشین هم خیلی تعریفی نداره:(
بیژن عزیز دلم کی میگه حتما 308 بیاری!
تو فقط بشمار ببین چند تا برات الان فی البداه نام میبرم
BMW 220
BMW 428
BMW Z4 18
Benz E200
Benz SLK200
Mazda Mx5
AUDI A51.8
AUDI TT 2
Beetle C
Megan Cc
Mini Cooper c
OPEL Cascada 1.6
AUDI A4
کیف کردی حافظه رو عمرا آگه زیر 2.5 ماشینی باشه و نگفته باشم..
اوووووووووووف به ذهنم چقدر فشار اومد یعنی الان تمام تولیدات شرکت ها از جلوی چشمم داره رد میشه..

علیرضا خان دستت درد نکنه قیمتم میگی بزرگوار!
الان به عرفان میگفتم قیمت این همه رو بگو کلم رو می کند!
سلام آقا اگر میشه بگی که فورد فیوژن کدوم مدل se 2.5 لیتری سانروف داره؟  بیسیک یا میدل یا فقط فول(قیمت نمی خوام)
خیلی ممنون

پاسخ:
میدلش داره 
اصغر سادیسم داری به خدا
قیمتا به ترتیب:
185
230
180
205
184
130
195
185
120
126
165
175
175..
عرفان جان اپل کاسکادا چه جور ماشینی هست؟
من نمیشناسم
پاسخ:
خوب برو سرچ کن ببین چی هست دیگه.
در نوع خودش خوبه ولی کم فروش میره.
دوستان من تو نخ ماشین کلا نیستم ولی برام سواله چه چیزی باعث میشه شماها اینقدر به این 1.5 تن فلز و پلاستیک چرم و شیشه علاقه داشته باشین؟
از چندنفرم پرسیدن گفتن خوشمون میاد گفتم چرا گفتن نمیدونیم از بچگی برامون جذاب بود اقای باستانی شما میتونی بگی چرا برات جذابه چی بهت میده که بدون اون احساس میکنی کم داریش؟
پاسخ:
ماشین چیزی به من نمیده ! دلمو میبره تاحالا کسی دلتو برده؟ من همون احساس رو دارم.بعضی چیزارو نمیشه بازش کرد بازکنی تموم دنیارو پُر می کنه.
ماشین دیگه تنها یه وسیله نیست بلکه یه اثار هنریه که تو بعضی از این هنرها فقط کِیف می کنی نگاهش کنی.
بابا من آینه بغل ریوم شکست دهنم آسفالت شد تا یکی بگیرم آخر سر مجبورشدم از دبی بیارم دلتون خوشها هیچگونه خدمات پس از فروشی واسه این ماشینا نیست خدا نکنه تصادف کنی دیگه مکافاتت شروع میشه نمونه اش کامارویی که کروک بود Rs قرمز 2014 بعد اول عید تصادف کرد کاپوت گلیگر دوطرف جلوپنجره همه برفنا رفت الان 3 ماه تو صافکاری خوابیده قطعه نداره واسعه تعویض چه برسه به تعمیر!
تویوتاش الان لنگه دیگه ببین چه خبره رفیقم راو4 داره سرسیلندر سوزونده پنج ماه لنگه قطعه است!
پاسخ:
هرچی بخوای دبی هست فقط این وارد کننده های قعطه ازبس گرون میگن قیمتارو کسی نمیگیره قطعه کسی می خواد بره کیش خیلی ارزون براش تموم میشه.
عرفان جان شما بین اینا کدومو میگیری؟
۱.فورد فیوژن
۲.هوندا آکورد
۳.آئودی A3 sedan
کدوم بنظرت خوبه؟
پاسخ:
A3
عرفان عزیز دلم نگفتم مشخصات کاسکادا رو بگو که منظور این بود کیفیت اپل در جه حد هست؟
قابل قیاس با کدوم برند هست!
پاسخ:
همه المانی ها خوبن کیفیت شونم خوبه
آقا پایان سال میخوام ماشین عوض کنم این دفعه میخوام یه کروک بگیرم بین مزدا و بیتل ABT موندم تمام وجودم میخواد مزدا بگیرم ولی از بیتلم خوش میاد؟
مزدا بهتره نه
پاسخ:
کروک
من باشم بیتل میگیرم
علیرضا داداش گلم بین مزدا و بیتل کروک ABT کدوم رو میگیری ثایان سال دارم ماشین عوض می کنم؟
مخلص آقا رضا هم هستیم..
Mx5 فوق العاده است رانندگیشم مثل این میمونه که سقف مزدا 3 ورداری موتورشم بکنی 2.5 که یعنی لذت محض از طرفی سقف تاشو فلزی هم داره ولی بیتل سقفش پارچه آیه گرچه بیتل ظاهر جذاب و تودل برویی داره و بلحاظ ظاهری جذاب تره مخصوصا بارینگای 19 اینچی ABT ولی لذت رانندگی که لبخند به لب راننده میاره نه فقط ظاهر ماشین به این باید توجه کنی که مزدا تو ایران مشکل قطعات موتوری نداره چون موتور و گیربکس با مزدا3 مشترکه البته Mx5 فقط باید با گیربکس شش دنده دستی گرفت تا کیف معکوس کشیدن رو ازش ببری وگرنه اتوماتش چنگی به دل نمیزنه من باشم Mx5 با سقف فلزی البته مدل میاتاش رو میگیرم با دنده دستی ولی آگه اتومات بخوای بگیری بیتل انتخاب بهتری چون اتومات مزدا پدال پشت فرمون هم نداره..
مزدا خوشگل ترهههههه بیتل. تکراریه قیافش ( نظر شخصیمه ها )
رضا جان فقط Mx5 عرفان از ماشین چیزی سر در نمیاره الان دوران میانسالیشه از انتخاب هاش معلومه دیگه داره رو به افول میره یعنی کلاسیک تر از بیتل نیست!
تو خودت نگاه کن دیگه این وضع انتخاباشه:
LFA
چلنجر
رنجروور......
از داره دنیا کلا عشقش همینه
یعنی عمرا به LFA برسه چون هم گرونه هم محدود کمتر کسی حاضر میشه بفروشه از بس که این ماشین نازه!!! 

پاسخ:
من بیتل رو انتخاب کردم چون کلی باهاش رانندگی کردم و می دونم چی هست از قیافشم ماشینو انتخاب نمی کنم
مزدا Mx5 خیلی خوبه ولی به علت دونفر بودنش تو ایران زیاد کار برد نداره محدودیت میاره انقدم ریزه میزس که انگار اسباب بازیه . از نطر فنی قبولش دارم ولی از نظر جسته نه.
سلام. آقاnavigation تو ایران کاربرد داره؟
پاسخ:
باید بدی برنامشو برات بریزن

یعنی چی mx5 چون 2 نفر است محدودیت میاره مثلا کامارو و ماستانگ که 2 نفر اند به ظاهر 4 نفره محدودیت نمیارن این دیگه چه حرفی بود!
بعد جسش ریزه میزه است یعنی چی الان کامارو و ماستانگ که باد کردن خوبه 2 زار هندلیگم ندارن کند به تمام مند همین mx5 مدل میاتاش با موتور 2.3 لیتر توربوش 270 اسب قدرت داره که یعنی شتابش با کامارو و ماستانگ یکیه و تو مسیر مسابقه ای که پیچ داشته باش سرپیچ جفتشون میندازه تو جیبش!
در نهایتم برنده است مرکز ثقلشم پایین تره بیتل خودشو بکشه 200 اسب بیشتر توان نداره اصلا قابل قیاس نیستن یعنی فکرشم نکن!
لداور دقت کن
داور دقت کن
پاسخ:
بابا چی میگی تو , حوصلمو سر برید من چی میگم تو چی میگی .انگار می خواد بره مسابقه هی این اسب بخارش بیشتره اون کمتره... ولمون کن ....من کاملا توضیح دادم که چرا بیتل انتخاب می کنم شما می خوای نظر خودتو بگو به نظر من چی کار داری اصلا من هیچی نمی دونم شما عقل کل.
ای بابا چی گیر افتادیما.اصلا به من چی هر کی هرچی می خواد بخره ... بخره .ما خودمون تو مشگلاتمون گیر کردیم.

داداش عرفان ضریب پسا چیه هی تو این کلیپ ها مینوسن مثلا 0.32 یا هرچی بین 0.01 تا 1؟
عرفان این lx570 منطقه رو آمار داری مالکش کیه همیشه جلوی کادوس پارکه!
عرفان این lx570 منطقه رو آمار داری مالکش کیه همیشه جلوی کادوس پارکه!
پاسخ:
مال هموناست.خودشونم وارد کردن
عرفان الان حال هوای چه ماشینی داری؟
من الان حالم پونتیاک GTO هه
پاسخ:
اخه این چی سوالاتی میپرسین.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

کوروش جان ضریب پسا یا درگ همون میزان مقاومت طراحی بدنه در مقابل هواست که هرچی کمتر باشه مقاومت بدنه در مقابل هوا کمتره ماشین مصرف سوختش کمتره شتاب گیریش سریعتره در کل آیرودینامیک بهتری داره..
عرفان عصبی نشو دیگه من چون دوست دارم سربه سرت میزارم  منم 31 سالمه تو رو به اندازه داداشم دوست دارم آگه ناراحتت کردم ازت معذرت می خوام من خاک پاتم حال احوالتم درک میکنم منم 4 سال با معدل 19.34 دانشگاه گیلان رشته مکانیک بی کار بودم کاملا میفهمم چه شرایطی اینکه تخصص داشته باشی و بهت کار ندن درد اوره
 کوچیکتم 
قربااااااانت فدااااااات ستاره بچینی بوس بوس
پاسخ:
من مخلصتم شما اقای تاج سر مای .شما من ببخش تند حرف زدم.
داداش شما معدلت این هست دمت گرم نابغه ی که . واقعا به من افتخار دادی به سایت سر می زنی و نظر می زاری.ممنونم ازت.
سلام.آقا فیروز ماشین میخوای بگیری فقط سمت آلمانی و انگلیسی برو اگه جوون هستی همون آئودی A3 و بگیر چون هدف آئودی از تولید این ماشین برای افراد کم سن وسالی که اولین ماشینشون میخواستن تجربه کنن بود
از نظر رقیب بی ام و 316i هستش که موتورش نسبت به آئودی ضعیف تره اگر میخوای تیپ پایه A3 و بگیری باز ارزشش از تیپ پایه 316i بالاتره
از نظر قطعات هم که آئودی از بی ام و ارزون تره
بعدش آئودی کلا تو ایران زیاد نیست یه ماشین خاصی هستش که دست هرکسی نمیبینی
عرفان فدات شم برنامت برای آینده چیه؟
علیرضای عزیز شماهم بگو!
نیییییییما؟
پاسخ:
فعلا پیدا کردن کار در نمایندگی ها ... اگه کسی اشنا داره خبر بده
منم مثل شما مهندسی مکانیک خوندم و فعلا بیکار البته مکانیک خونده ها میدونن که کار واسه رشته ما خیلی خیلی زیاده مونددم کدوم یکی رو انتخاب کنم. اخه نه اینکه رشت پر از کارخونه های فعال  صنعتیه ادم گیر میکنه تو انتخاب شغلش : )
محمد سام من شما باشی برنامه ام برای آینده اینه که شاد باشم شرایط مهم نیست شرایط رو  من با تلاشم تغییر میدم شاد بودن در تمامی لحظاته که  مهمه اینکه وقتی مسئله داری درعین اینکه باهاش درگیری شادیت رو از دست ندی  زودرنج و ترس از آینده نداشته باشی الطاف بی انتهای خدا در جریانه و فرقی نمیکنه که ما شاد باشیم یا ناراحت پس چرا این لطف رو با شادی سپری نکنیم و بیایم به جای اینکه از مقصد لذت ببریم و فقط منتظر رسیدن به مقصد برای شاد بودن باشیم از طول مسیر همراه با رسیدن به مقصد هم لذت ببریم زندگی خوب داشتن به تنهایی برای شاد بودن کافی نیست این تلاش کردن که رسیدن به هدف رو لذت بخش میکنه وباید از تلاشت لذت ببری از سختی که تحمل میکنی و شادابیت رو از دست ندی و برنامه من آینه که در هر شرایطی شاد باشم تا هیچ وقت در طول زندگیم حسرت از دست دادن یک لحظه شادی رو نداشته باشم..
زندگی طلاست زندگی رو بخاطر خودش بخواین نه ابزارهاش نه نگرانی بخاطر شرایطش اوضاع همیشه ثابت نیست آگاه نباشی در اوج ثروت زندگیت رو باختی چون فقط ابزار بدست آوردی نه خوشبختی..
خوشبختی چیزی جز شاد بودن نیست و شاد بودن یعنی تلاش برای تجربه کردن..
پاسخ:
شادی !!!
ادم بی خودی که شاد نمیشه یه چیزای باید باشه تا ادم احساس شادی کنه ...ولی
خدارو شکر تن سالم دارم و دوستای خوبی مثل شما بقیش رو خدا خدش (البته با همت من) جور می کنه.من همیشه امید دارم.
بزرگترین ثروت انسان سلامتی و قناعته من سلامتی رودارم  و همین واسه شاد بودن کافیه و به یه Z28 هم قانع ام که با همتم اونم جور میکنم پس چیزی جز سلامتی برای شاد بودن نیاز نیست چون سلامتی ریشه تمامی شادی هاست شما آگه سالم نباشی که به چیزی برسی پس شادی هم نداری پس شادی تو خواسته تو نیست شادی تو سلامتی توست که باعث میشه به خواستت برسی..
ومن به جرأت میگم سلامتی و دوست وفادار برای شاد بودن تمام و کمال کافیه و داشتن بقیه چیزا چیزی جز افزایش ضریب شاد بودن نیست..
متن قشنگی بود علیرضا ولی پیاده کردنش سخته من یه استاد داشتم دکترای مکانیک بود از روسیه بعد آزمون تو کلاس پرسید که اززندگی تون لذت میبرید؟
هرکی یه چی گفت که مفهوم همشون وابسته به شرایط مادی بود من چیزی نگفتم بعد استاد گفت من از زندگیم لذت نبردم چون از بچگی فقط درس خوندم کنکور رتبه آوردم بورس شدم دکترا گرفتم و هدفمم همین بود که برسم به دکترام تا بعد ازش لذت ببرم یعنی همین حرفی که توزدی مسیر مهمه نه مقصد خلاصه رسیدم بهش و بعد از 30 سال مطالعه سرم از کتاب بلند کردم دیدم هیچ از زندگیم لذت نبردم حتی حالا که به هدفم رسیدم چون فکر میکردم حتما باید به فلان چیز برسم تا بعد لذت ببرم در صورتی که تلاش من باید برام لذت بخش میبود نه هدف و بعد مارو نصیحت کرد که اشتباهش رو نکنیم یعنی از طول مسیر لذت ببریم آگه علیرضا بتونی پیادش کنی بهترین کار رو داری انجام میدی واقعا شاد بودن انسان نه باید وابسته به ابزار های مادی باشه منم دارم همین کار رو میکنم درس بوسیدم گذاشتم کنار اومدم تو بازار ای کاش زودتر میومدم و الان شرایط روبه بهبوده میخواستم دکترا بگیرم گفتم گورباباش تهش مگه چقدر درآمد دارم هیت علمی آزاد و سراسری ام باشم با حق تدریس 24 ساعت در هفته همه و همه ماهی 5 تومن میشه که تو مملکتی که هرسال 20 درصد پولی ملی افت میکنه ارزشی نداره ولی الان خوشحالم و هروز بیشتر از دیروز امیدوارتر......
راستی چه جالب من و نیما و علیرضا هرسه تا مکانیک خوندیم.....
هر سه تا هم بیکار گرچه من بعد 4 سال الان مشغولم
عرفان اینو دیدی
Dodge Hellcat-Viper-Hellcat Thrash Battle-Roadkill 
اگه ندیدی بگیر ببین این لینک چک کن..
یعنی تو 10 دقیقه اخر تمام وجوت رو میسوزونه
http://maxspeed.ir/index.php/clip/review/1419-roadkill-ep38
پاسخ:
وای خدا قلبم
اره دیدم فدات شم .دیونم نکن دیگه
محمد جان تو که نمی خواستی درس بخونی چرا اصلا رفتی دانشگاه؟
بعد با ابن معدل تموم کردی ادامه ندادی!
ماهی 5 تومن پول خورده؟
اکبر راستش داستان داره برا خودش
من در تمام دوران تحصیلم از ابتدایی تا دیپلم هیچ وقت معدلم بالای 17 نیاوردم یعنی تو ابتدایی من معدلم رو 17 دور میزد تو راهنمایی رو 15 تو دبیرستان رو 12 کلا رو حالت افول بودم آخر سر دیپلم رو با معدل 12.09 گرفتم چون هیچ وقت در طول عمرم کتاب درسی بیشتر از یه دور نخوندم اونم روخوانی خداحافظ برو برای امتحان ولی نذاشتم هیچ وقت درسی بیوفتم بابام همیشه حرص میخورد هی این بچه های مردم میزد روسر من آخر سر من نفهمیدم این بچهای مردم کی اند؟هی میگفت پسر فلانی معدلش بالای تیزهوشان میخونه بعد تو نمیخوای یه بار معدلت بالا بیاری بعد میرفت سمت پسر یکی دیگه ولی مادرم که عشق منه همیشه موقعی که کارنامه ام میومد بابام ناراحت بود بهش میگفت بابا محمد یه بار بیشتر نمیخونه آگه 2 دور بخونه 20 میگیره بابام میگفت این ارضه درس خوندن نداره خلاصه دیپلم رو گرفتیم نوبت کنکور شد من گفتم من نمیخوام درس ادامه بدم میخوام برم بازار کار کنم درس بدرد نمیخوره فلانی ببین بی سواده پولش از پارو بالا میره بعد شما که دکترای برق داری درامدت فلان قدر البته درامدمون کافی بود چون من تک فرزند بودم خرجی نداشتم ولی بابام گفت به یه شرط حاضرم بهت سرمایه بدم که بهم ثابت کنی هوش درس خوندن رو داری تا بعدا کسی پرسید بگی که با اختیار خودم از سر اراده خودم از درس فاصله گرفتم نه از ضعف و ناتوانی ذهنی گفتم باشه آقا کنکور بکوب خوندم روزی 10 ساعت هیچ موسسه ای نرفتم فقط رفتم آزمون میدادم ببینم دارم خوب میخونم یانه زد موقع اعلام نتایج من با رتبه 9 هزار خورده ای کشوری  روزانه دانشگاه گیلان قبول شدم بابام نتیجه رو دید از شدت ذوق و خوشحالی کم مونده بود چک بخابونه تو گوشم بهم گفت فلان فلان شده میمردی تو این 12 سال همین جوری درس میخوندی تو من دق دادی بعد بغلم کرد بوسید مامانم عزیزدلم هستی من گریه گریه گفتم چرا گریه میکنی گفت هیچ وقت بهت نگفتم که چرا معدلت پایینه چون میدونستم تو به درس علاقه ای نداری گرچه وقتی دیگران از بچهاشون تعریف میکردن من حرفی برا زدن نداشتم ولی میدونستم یه روز تو یه کاری سربلندم میکنی!عاشقشم
خلاصه بابام نامردی نکرد جلوی مدرسه و دم در خونه بنر زد 3*2  مدیر مدرسه دید شاخ درآورد گفت این!!!!! تو اون سال من بالاترین رتبه مدرسه آوردم تو قبولی دانشگاه بعدش رفیق فابم بود با 3 هزارتا پایبن تر ولی اون 10 میلیون هزینه کرد معدلش در طول عمرش زیر 19 نیومده بود سوالای درسیش از من میپرسید بعد اون امتحان 20 میشد من 13 چون بقیه سوالا جواب نمیدم فقط حساب کتاب میکردم پایان ترم نیوفتم بلدم بودم نمینوشتم کلا اخلاق خاصی دارم بابام رسما تا 4 سال تحصیل دانشگام سرخوش بود یعنی کسی نبود که بهش گفته بود بچم فلان و این الان جبران نکنه خلاصه لیسانس رو با معدل بالا گرفتیم اومیدم بیرون کتاب پرت کردم تو سطل آشغال گفتم از تو پول درنمیاد من دلم میخواست 3 تا ببچه داشته باشم هرچی حساب میکردم دیدم نه با دکتری هم نمیشه هزینه هاشو داد ماهی 5 تومن هزینه 5 نفر آدم نمیده الان پوشک بچه بسته ای 40 تومن شیر خشک بسته ای 22 تومن لباس بچه که نگو از لباس بزرگسالم گرون تر دانشگاه آزاد ترمی 1.5 خب با حقوق استادی نمیشه زندگی کرد این شد که اومدم بیرون و سرمایه کوچبک گرفتم از بابا و برو که رفتیم الانم ازدواج کردم و یه دختر 1 ساله دارم درآمدم خوبه روبه رشدم اومدم بازار یاد حرف بابام افتادم دیدم پشت سر بعضیا که سرمایه دارن ولی سواد ندارن حرف زیاد میزنه فلانی هیچی حالیش نمیشه فقط پول داره حداقل پشت من نمیتونن حرف بزنن چون من دهن همه رو بستم با آگاهی تمام ایندم انتخاب کردم تحصیلاتم با نمره بالا تموم کردم تا درآینده نگن فلانی کلش نمیکشید رفت توبازار از دانشگاه تنها خوشی من این بود که خانومم همکلاسیم بود بعدا باهم ببشتر آشنا شدیم الان یه دختر داریم اسمشم نگاه هه زیراکس مامانشه اصلا به من نرفته زندگی خیلی هزینه داره سختی من فقط اون 1 سال عذاب درس خوندن کنکور و 4 سال لیسانس بود وگرنه 12 سال نخوندم راحت بودم ولی آگه بابام این شرط نمیذاشت الان کنار همسرم نبودم این جیگربابا رو هم نداشتم که الان نمیزاره من تایپ کنم هی صفحه رو لمس میکنه من از زندگیم لذت بردم ولی بابام نه چون همش نگران حرف مردم بود فلانی خودش دکتره پسرش دیپلم بزور گرفت این شده بود کابوسش الان من مببینه میگه علم به ثروت فروختی خائن به علم تو به استعداد علمیت خیانت کردی تو ممکن بود یه این خاک خدمت کنی با علمت و تولید کننده بشی الان چی فقط درآمد داری و مصرف کننده ای تنبل خیانت کار!!!؟ 
یعنی من الان نماد موفقیت نیستم از نظر بابام چون انتخاب کردم ثروت بهتر از علم خب بابا از درس پول درنمباد به اندازه کافی دیگه چرا من باید حسرت بخورم وقتی هوش مالی دارم میدونم کی وقت چی هست!
شرمنده سرتون به درد آوردم کلا زندگینامم رو گفتم دیگه قوربون همتون برم من اساسی......
پاسخ:
خیلی جالب بود حال کردم
راستی بچه ها از همتون می خوام نظر بدید من امروز یه چیزی فهمیدم امروز چند تا مشتری به واسطه دوستان و این که می دونستن من کجا مشغول بودم با من تماس گرفتن و از من می خواستن که ماشین براشون بگیرم درواقع من رو امین دونستن
حالا بنظرشما برم این کارو انجام بدم یهنی هم مشاور خرید و هم بگردم ماشین سالم و مورد اطمینان برای مشتری گرفتن.
عملی هست یا نه؟
عرفان شک نکن حتما برو روهوا بزنش تو استعداد که هیچ اطلاعاتشم داری + تجربه اش اینم فقط برات تجربه جدید میشه یه 20 تا ازین مشاوره و حق خریدا انجام بدی یه سرمایه حداقلی 30 تا 40 تومن میتونی جمع کنی بعد خودت بخر بفروش..
تا 2 سال پیش حق مشاوره به اضای قیمت ماشین  هر پنجاه میلیون 750 هزار تومن بود الان دیگه فکر کنم یه تومن شده هرسال 20% اضافه میشه حواست باشه یعنی الان هر50 تومن 1 تومنه..
طرف کلا به جز هیوندا و کیا نمیشناسه داره هر 50 تومن 1200 میگیره!!!
پاسخ:
من می خوام از طریق همین سایت این کارو بکنم چون خیلیا هم این سایت رو میشناس هم من رو و می دونن حقوق مشتری چقدر برای من مهم هست و هم این که صداقت در کار هم دارم و نمی زارم مشتری بدون اگاهی ماشین بخره.
من برای مشاوره و خرید مطمئن فقط 500 تومن حقل عمل کاری میگیرم.و از امروز این کارو استارت زدم .برام دعا کنید .
100% برو من افق های روشنی برای تو میبینم خوراک خودته
پاسخ:
ممنون با دوستانتون درمیون بزارید و کمکم کنید.
بعد در اضای 500 تومن چه خدماتی میدی؟
و اینکه 500 از هر خرید یا هر 50 میلیون 500 تومن!
پاسخ:
جواب دادم که چی کار می کنم.
از هر خرید 500 تومن .
عالیه اقا ما برات دعا میکنیم موفق بشی تخصصش رو که داری کی از شما بهتر. لایکککککککک
پاسخ:
خیلی ممنونم به امید خدا.
عرفان یه ذره توضیح بده کارت چیه یعنی میری میگی چی بخرن چی نخرن همین!
همین 500 تومن خب اینو منم بلدم!
پاسخ:
مشاوره و خرید ماشین اسمش روشه.
 شما یه پولی داری می خوای ماشین بخری اول از همه نمی دونی چی بخری که پولت سوخت نشه( که من بهت می گم چی بخری) دوم اطلاعات خودرو رو نمی دونی (اطلاعات دقیق و درست بهت می گم) سوم اپشنای ارجینال خودرو رو با اد شده نمی تونی تشخیص بدی (که من بهت می گم) چهارم از کجا بخری که هم قیمتش و هم خودرو بی نقص باشه و مورد اطمینان.این یعنی مشاوره حتی تو انتخاب رنگ هم می تونم بهت کمک کنم که چه رنگی رو چه ماشینی بورس داره.و حتی لینک شدن مستقیم با دبی و آلمان برای خرید خودرو.
و در اخر ماشین رو برات پیدا می کنم و شما با شرکت مورد نظر قرار داد می بندی کاری که همیشه تو شرکت مهرکار انجام می دادم.
همه اینای که گفتم شاید شما هم بلد باشی ولی اینجا چیزی که هست اطمینان از خرید مطرح هست وگرنه هر نمایشگاه داری می تونه بهت اینارو بگه... ولی هیچ وقت نمیگه! چون بسوده تو ، کار انجام نمیده فقط دنبال منافع خودشه.غیراز اینه؟؟؟؟
عرفان به نظرم بابت هر خرید 500 تومن نگیر چون ممکنه طرف ریو ورداره 60 تومن ممکنه آئودی ورداره 160 تومن باز درهرصورت تو داری 500 میگیری واین اشتباه چون کیا وهیوندا اپشن هاشون محدودا ولی المانیا دنگ فنگ شون زیاده باید بدونی کدوم بسته بگیری تو اون بسته چی هست کدوم بسته کاربردی تره جزییات و زحمتشون چند برابره ولی باز تو داری به اندازه یه ریو پول میگیری منطقیش آینه که معیارت زیر یه عدد بالای یه عدد باشه بر اساس قیمت تو بازار هم همین طوریه سود هر ماشین متفاوته طرف سودی که سانتافه میبره و با E250 یکی نمیکنه من نظرم آینه که حالا که نمیخوای طبق عرف که هر 50 750 هست بگیری حداقل زیر 60 تومن 500 بگیر که میشه عمده مشتری ها که کف بازارن بالای 60 به اضای هر 50 تومن 350 بگیر یعنی اپتیمای 75 تومنی برات میفته 700 تومن ولی ژوک میشه 500 تومن این هم به نفع تو هم.مشتری چون بیشتر بازار زیر 65 تومنه و مشتری ازدست نمیدی!!
اونیم که زیر 100 ماشین میخره 200 تومن مابه تفاوت براش اصلا مهم نیست.
پاسخ:
باشه داداشم.
علیرضا خان الکی میکه چشم عمرا اگه انجام بده اینو میگن عرفان فقط کاری رو که دوست داره آنجام میده

جای مشتری بهش زنگ میزنم ببینم چی میگه!

پاسخ:
من بیشتر دلم می خواد مشتری رازی باشه .
هههه این باشه داداشمی که تو گفتی عرفان یعنی باشه حرفت رو زدی منم شنیدم ولی سیستم خودم بهتره من میدونم دارم چی میکنم
پاسخ:
اقا چرا بی خودی جو میدین من علیرضا رو خیلی خیلی قبولش دارم و اتفاقا هم راشت میگه بایدم اینجوری باشه.ادم باید کلاس کاری خودشو حفظ کنه.
من نفهمیدم فرق فنی SLS AMG با بلاک سری چیه که تفاوت قیمتش 2 برابره؟
داداش من راننده خط کناره آم میشه چندتا راه حل بهم بگی مصرف بنزینم بیاد پایین تر ماشینم سمنده؟
پاسخ:
سلام کیوان جان از نظر فنی علیرضا بهت توضیح میده ولی از نظر رعایت کردن راننده باید بگم که خودرو در سرعت 85 تا 90 کیلومتر به حداقل مصرف سوخت میرسه باید جوری تو شهر رانندگی کنی که کمتر پدال ترمز رو فشار بدی و در واقع کمتر از ترمز استفاده کنی و در حالت ایست ماشین رو رو حالت خلاص بزاری و دنده درگیر نباشه.
چگونه مصرف سوخت خودرو را کاهش دهیم؟
مهندس نوروزی اضافه می کند: دربحث نحوه استفاده از خودرو راهکارهای علمی مختلفی ارائه شده است که توجه به آن ها تاحد قابل توجهی باعث کاهش مصرف بنزین خواهدشد، این مواردبدین شرح است:


تعمیر و نگه داری صحیح خودرو
به گفته مهندس نوروزی، انجام معاینه فنی و تنظیم موتور در فواصل زمانی معین و به موقع یکی از مواردی است که علاوه بر آن که باعث تضمین سلامت خودرو می شود درعین حال کیفیت عملکرد موتور را نیز ارتقا می بخشد و به طور چشم گیری مصرف سوخت را کاهش می دهد. البته فواصل زمانی تنظیم موتور خودرو و انجام معاینات فنی درمورد هر خودرویی متفاوت است و رانندگان باید براساس زمانی که برایشان تعیین می شود و یا باتوجه به میزان کارکرد خودرو برای انجام این مهم اقدام کنند یا به طور کلی مطابق دستورالعمل شرکت سازنده خودرو رفتار کنند.


تعویض فیلتر هوا
یکی از شایع ترین علل افزایش مصرف سوخت، کثیفی فیلتر هواست چرا که کثیفی فیلتر هوا باعث کاهش هوای ورودی به موتور خودرو و درنتیجه احتراق ناقص می شود. بنابراین باوجود آن که خودرو حین حرکت سوخت مصرف می کند اما موتور نیروی کمتری تولید می کند و به ناچار باید بیشتر روی پدال گاز فشار وارد کرد، ضمن آن که درمواردی که افراد درجاده های پر گرد و غبار رفت و آمد می کنند، باید فواصل تعویض فیلتر هوا را کوتاه تر کرد.البته زمان دقیق تعویض فیلتر نیز به میزان کارکرد موتور و درعین حال دستورالعمل شرکت سازنده بستگی دارد.


پرهیز از حمل بار اضافی
بسیاری از افراد اغلب وسایل اضافه زیادی در خودرو نگه داری و همیشه با خود حمل می کنند، با وجود این که به ندرت ممکن است به وسایل موردنظر نیاز پیدا کنند. غافل از این که بار اضافی دراتومبیل نه تنها سبب افزایش مصرف سوخت می شود بلکه باعث وارد شدن فشار به گیربکس و ... نیز می شود.

همچنین صاحبان خودرو درصورت امکان از باربند استفاده نکنند چرا که استفاده از باربند نیز در جاده ها باعث افزایش مصرف سوخت به میزان قابل توجهی می شود. البته توصیه ما در استفاده از باربند این است که درصورت نیاز، از باربندهای جدیدی که به صورت آیرودینامیکی طراحی شده است، استفاده شود. این باربندها به گونه ای است که ابتدای آن ها باریک و انتهای آن ها عریض تر است و اصطکاک هوا ایجاد نمی کند.


پنجره هاو کولر
زمانی که در جاده با سرعت های بالا رانندگی می کنیم چنانچه شیشه پایین باشد مصرف سوخت بسیار افزایش پیدا می کند. دراین وضعیت با بالا بردن شیشه و استفاده از سیستم ایرکاندیشنر (تهویه) مصرف سوخت کمتری خواهیم داشت. نکته دیگر این که روشن بودن کولر خودرو باعث افزایش مصرف سوخت می شود بنابراین بهتر است درموارد غیر ضروری کمتر از آن استفاده شود و در سربالایی ها نیز حتما خاموش شود.


تنظیم باد لاستیک ها
مهندس نوروزی بابیان این که کم بودن باد لاستیک ها علاوه بر آن که وضعیت حرکت خودرو را با اختلال مواجه می کند، باعث افزایش مصرف سوخت خودرو نیز می شود، افزود: صاحبان خودرو باید حداقل ماهی یک بار باد لاستیک ها را بررسی کنند.

طبق تحقیقات انجام شده باد لاستیک های بیش از ۵۰ درصد خودروهایی که درجاده ها تردد می کنند کمتر از حد استاندارد است این وضعیت علاوه بر این که باعث خوردگی سریع تر لاستیک می شود، موجب افزایش مصرف سوخت نیز خواهدشد. به علاوه لاستیک های صاف هم باعث افزایش مصرف سوخت می شود.


استفاده از سوخت مناسب خودرو
به طور کلی استفاده از سوخت های استاندارد مانند بنزین سوپر، باعث افزایش طول عمر موتور و درنهایت کاهش مصرف سوخت خواهد شد ضمن آن که میزان آلایندگی خودرو را در محیط های شهری کاهش می دهد.


تعویض مبدل های کاتالیستی در اگزوز خودروها
مبدل های کاتالیستی در اگزوز خودروها اغلب پس از ۲تا۳ سال خاصیت جذب آلاینده ها را از دست می دهند بنابراین بهتر است که پس از این مدت مبدل های کاتالیستی تعویض شود تا علاوه بر کاهش میزان آلایندگی خودرو، مصرف سوخت نیز کاهش پیدا کند.


لزوم خاموش کردن خودرو در توقف های چند دقیقه ای
اغلب شاهدیم که رانندگان خودروها در توقف های طولانی بیش از ۲ تا ۳ دقیقه خودرو را روشن نگه می دارند حال آن که این اقدام علاوه بر افزایش مصرف سوخت باعث استهلاک موتور خودرو و آلودگی هوا می شود. بنابراین بهترین اقدام خاموش کردن خودرو در توقف های بیش از ۲ تا ۳ دقیقه است.


استفاده از دنده مناسب
رانندگی با دنده مناسب یعنی متناسب با سرعت خودرو و وضعیت حرکت تا حد زیادی در میزان مصرف سوخت موثر است. در اغلب موارد دیده می شود فردی با سرعت ۴۰تا۵۰ کیلومتر با دنده ۴ حرکت می کند، این کار نه تنها به موتور فشار وارد می کند بلکه باعث افزایش مصرف سوخت خواهد شد. به طور مثال اگر با دنده ۳ با سرعت ۶۰کیلومتر در ساعت حرکت کنیم مصرف سوخت ۲۵درصد بیشتر از زمانی است که با دنده ۵حرکت کنیم.


با ملایمت رانندگی کنید
با استفاده ملایم از گاز و خودداری از ترمزهای شدید نه تنها مصرف سوخت کاهش می یابد بلکه موتور و لاستیک ها نیز سالم می ماند و خودرو دیرتر فرسوده می شود.به طور کلی باید نحوه حرکت خودرو را در ترافیک سنگین پیش بینی کنیم تا از شتاب گرفتن و ترمز کردن های ناگهانی جلوگیری شود.نتایج تحقیقات انجام شده نشان داده است که با رانندگی صحیح می توان تا۳۰درصد راندمان مصرف سوخت را کاهش داد.


روغن موتور
تعویض روغن موتور در فواصل تعیین شده باعث افزایش راندمان موتور و کاهش مصرف سوخت می شود.


اگزوز استاندارد
خودروها دارای اگزوز با سایز مشخص هستند. استفاده از اگزوز غیراستاندارد که بزرگ تر و یا کوچک تر از سایز استاندارد باشد باعث کاهش قدرت موتور و افزایش مصرف سوخت می شود. یک تفکر اشتباه در مورد اندازه اگزوز وجود دارد ،برخی فکر می کنند هر چه اگزوز بزرگ تر باشد راندمان آن بیشتر می شود در حالی که در عمل این گونه نیست.


لزوم پارک خودرو در مکان های سرپوشیده
توقف طولانی خودرو یا پارک کردن آن در معرض نور آفتاب باعث تبخیر بنزین می شود بنابراین بهتر است خودرو حتی الامکان در سایه و یا در پارکینگ سرپوشیده پارک شود.


شمع ها
رانندگان باید مطمئن شوند که شمع های موتور در وضعیت خوبی قرار داشته باشد و شمع ها و وایرهای آن ها را در زمانی که به وسیله کارخانه سازنده مشخص شده است تعویض کنند تا احتراق در موتور خودرو در بهترین شرایط انجام و مصرف سوخت پایین نگه داشته شود.
یادم رفت آقا عیب داره مگه دستی رو همین طوری بکشیم بالا؟
SLS AMG قدرتش 571 اسب گشتاورش 650 نیوتنه باتری اتمی خشک کامل نه این اتمی توبازار که درواقع ژله آیه نه خشک ترمزش سرامیکیه اگزوزش استیله بدنه کلا آلمینیوم لاستیک میشلن پایلوت داره شتاب 3.8 دورموتورش 7000 وزن 1624 شاسی تا 1G رو تحمل میکنه با بنزین اکتان 95 قیمت 157000 یورو..
و AMG GT هم 591 اسب با گشتاور 650 و کاپوت و آینه یغل فیبر کربن شتاب 36

حالا بلاک سری:
30 اسب بیشتر از AMG GT  و 50 اسب بیشتر AMG وکلا 10 تا گشتاور کمتر از هردو با اصلاح سیستم سوپاپ و مکش هوا و تعویض اگزوز با مدل تیتانیوم که 13 کیلو سبکتر و 15 اسب به توان ماشین اضافه میکنه و باتری لیتیوم یونی مشابه باتری موبایل که 8 کیلو سبک تر از مدل اتمی خشکه و کاپوت و آینه بغل بال ثابت عقب و قطعات آیرودینامیک کربنی اند همچنین ترمزش کربن سرامیکه و قفل دیفرانسیل الکترونیک با میل گاردان فیبر کربنی داره باز برای وزن کمتر و 3 سانت عرض بیشتر نسبت به معمولی همراه با لاستیک پایلوت اسپورت کاپ 2 میشلن و نکته جالبش اینکه سیستم ناوبری و صوتی اپشنال هستند چون 17 کیلو به وزن ماشین اضافه میکنن و صندلی چرم معمولی هم اپشنال هست به جاش صندلی مسابقه ای مدل GT3 رو داره و درمجموع کلا 70 کیلو نسبت به معمولیش سبک تره و بایدم حتما بنزین با اکتان 100 استفاده کنه..
قدرت موتور 621 اسب گشتاور 640 گیربکس 7 DCT وزن 1550 قدرت تحمل شاسی 1.11G شتاب 3.4 سرعت 315 دورموتور 8000 هزارتا بیشتر از معمولی و GT مصرف صدی 13.7 قیمت 250000 یورو..
عملا فقط 93000 یورو گرونتر از معمولیشه که به پول ما میشه 320 تومن گرونتر تا گمرک بیاد داخل میشه 960 تومن گرون تر نسبت به معمولیش ولی اینجا رسما 4.5 میلیارد گرونتر از معمولیشه زیاد رو قیمت دور نزنید چون کاملا شخصیه رو هیچ اصولی نیست نزدیک ترین فرمول قیمت گذاریش میشه این..
قیمت ماشین+قیمت کمرگ 183 درصدیش+حمل و نقل و بیمه سه ماه(3ماه حداقل زمان نیاز برای رد کردن ماشین و حوادث هین حمل و نقل)+حق زحمه دوستان+هزینه خرید مجوز از بازیکن+سود واردکننده=4 تا 9 میلیارد..
1075 خودماشین
1988 گمرک
75 بیمه 3 ماه بدنه سالی 300 تومن
تا اینجا قابل حساب کتابه که میشه 3140 بقیه فعلا قابل گفتن نیست!
یعنی وارد کننده باشی و 7 بیشتر نباشه و 2 تا سود خالص ور نداری عمرااااااا..

پاسخ:
این بنزین ها اصلا تو ایران هست؟!
کیوان داداش همه اینا که گفته شد خلاصه اش چند چیزه:
با سرعت 90 تو دنده 5 برو آگه بشه 110 مصرفت 20 درصد بیشتر میشه..
هربار با تعویض روغن فیلتر هوا و صافی بنزین هم حتما عوض کن نه یه بار درمیون صافی بنزین به خاطر بنزین پرازگوگرد ایران تا 1000 تا بیشتر برات کار نمیکنه بعد اون دیگه داره همینجوری رد میده فیلتر معمولی هم 10000 بیشتر کشش نداره..
تو اتوبان فقط کولر بزن آگه پنجره باز کنی 30 درصد مصرفت اضافه تر میشه کولر 10 درصد مصرفت اضافه میکنه ولی پنجره 40 درصد مابه تفاوتش میشه 30 درصد کمتر نسبت به پنجره..
داخل شهر مشکل نداره فقط همون کولر 10 درصد مصرفت بالا میبره..
با پدال گاز بازی نکن کم زیادش نکن کلا ثابت نگه دار تا جایی که راه داره کاری نکن که احتیاج به ترمز گرفتن باشه تا 2 باره شتاب بگیری لاستیکت هم عرضش رو فابریک 185 بزار نه 205 که اصطحکاکش و مصرف سوختش بیشتره..
و نکته کلیدی که هیچ کس بهش توجه نمیکنه میزان ضد یخه آگه نسبتش رو با آب رادیات مخصوص یا مقطر که املاح نداشته باشه وگرنه رسوب پدر رادیات و موتور و واتر پمپ رو درمیاره رو میزانش رو 70 درصد ضدیخ و 30 درصد آب رادیات بگیری مصرفت 15 درصد کاهش پیدا میکنه چون موتور تنفس بهتری داره و خنک تره گرمای کمتر=بازدهی بالاتر تمامی موارد بالا باعث میشه مصرف پراید تو اتوبان به صدی 5 لیتر 206 صدی 6 لیتر 405 صدی 7.5 لیتر و سمند صدی 8 لیتر بخاطر 200 کیلو سنگین تر بودن برسه..
و واسه ضدیخ حواست باشه نشتی نداشته باشی وگرنه بخاطر اسید بودنش شستشو میده و نشتی که با رسوب پرشده باشه باز میکنه و جالب اینکه آگه ترموساتت 85 باشه دمای موتورت 95 فن برات نمیزنه چون ضدیخ با این نسبت 15 درجه نقطه جوش بالاتر میبره یعنی فنت رو 100 درجه ضدیخ مطابق با 85 بدون ضد یخ تازه روشن میشه..
ساده بودا نگید اخرشو نگرفتم فنت به جای 85 رو 100 میزنه نقطه جوشتم به جای 100 میشه 115..
قشنگیش اینکه تو اتوبان دمای امپرت به جای 90 میاد رو 75 موتور خنک تر کار میکنه..
و نکته آخر اینکه برعکس اونچه که همه میگن شتاب گیری سریع باعث افزایش مصرف سوخت میشه این اشتباه باعث کمتر شدن مصرف میشه یعنی چی؟
نکته اش تو چیه!
باید دورموتوری که اوج گشتاور ماشینت هست رو بشناسی
رو پراید تو 3 هزار 
رو 206 3.5 هزار
رو 405 و سمند و پارس 4 هزار
از 0 تا 90 رو سریع تو هر کدوم که هست تا اوجش پر میکنی بعد که به 90 رسیدی برو رو دنده 5 سرعت ثابت چون آگه کندتر عمل کنی یعنی داری کشش میدی واین یعنی سوخت بیشتر نسبت به تعویض سریع دنده و دور گرفتن..
پس سریع دوربگیرید و تا 90 برسید بعد دنده 5..
داخل شهر سریع دور نگیریدا فضا نیست احتمال تصادف جانی مالی هست فقط اتوبان..


پاسخ:
یه سوال علیرضا
من از خیلیا شنیدم که اب کولرهای خانگی یا همین کولر گازیها رو تو رادیاتور ماشین بریزی از اب رادیاتور بهتره ! درست یا که اشتباست؟
بله عیب داره باید حتما دکمه اش رو گیری اون کلاچشه..
بهش میگن کلاچ دستی تو اروپا و آمریکا موقع آزمون رانندگی آگه ققط همین دکمه دستی رو نگیری بعد بکشی ردت میکنن دوباره میری واسه آموزش داخل شهر نه حتی فقط امتحان چون باید ملکه ذهنت بشه..
اصلا مگه آدم بدون کلاچ دنده میزنه اینم همونه به مرور چرخ دنده اش میشکنه یکی از علایمش هم همینه که بعد یه مدت دستیت سیمش شل میشه باید بالاتر بکشی یا رگلاژ کنی دوباره میزان بشه واگه عادت نکنی یه مدت به یه مدت باید رگلاژ کنی خب بگیر دیگه اون رو واسه قشنگی که نیست..
میکشی صدایی که میخوره ماله چرخدنشه که داره بدون کلاچ رد میکنه یعنی هربار دارن محکم میخورن به همدیگه..
عادت رانندگی غلط زیاد داریم ما ایرانی ها حالا یه بار حالش داشتم یکی دیگه از وحشتناک ترین هاش که پدر زیر بندی جلو عقب تو رد شدن از سرعتگیر درمیاره رو میگم..
پاسخ:

علیرضا این زیر بندی رو بگو من پست بزارم در بارش .پست های فنی هم راه بندازیم نظرت چیه؟
چه سایت جالبی داری عرفان همه جوره اینجا پیدا میشه
راننده خط سوپر مارکت هایپر مارکت پولدار بی غم پولدار خارج از کشور کارمند دانشجو پولدار دانشجو بی پول مهندس نخبه تحصیل کرده سراسری که دکتراش ول کرد رفت سمت بازار تحصیل کرده بی کار قراردادی اخراج شده قشر متوسط قشر فقیر قشر ثروتمند و بی کاری مثل من که همه نظرات سایت از سال 92 داره میخونه همه تو این سایت اومدیم و رفتیم فقط پای ثابت ها موندن...
و نکته جاابش اینکه تو همه چی داشتی یعنی اطلاعات و عکاس هایی که برات میگیرن و تاجایی که حوصله و اطلاعات داشتی جواب میدادی ولی از شش ماه دوم 93 که علیرضا هم نمایان شد در واقع خدمتی دیگر از سایت گل کرد یعنی ترکوندیا تو شمال کشور رو دست ندارین یعنی سوالی نیست ازتون بپرسن ولی تو جواب ندی آگه هم ندی علیرضا حتما میده خدایی خیلی حوصله داره من اصلا اعصاب اینقدر توضیح دادن ندارم میگم به خودت زحمت بده برو پیدا کن یعنی تو هم هیچ وقت اینقدر توضیح نمیدی البته تازگیا یه چند خط بیشتر ملت محل میذاری من همین جا ازش تشکر میکنم خیلیییییی سالاری علیرضا خان خدا این حوصله و اعصاب رو برات نگه داره کی میشینه حساب کنه قیمت 15 تا ماشین رو تو سوال یه نفر جواب بده؟!هرکی باشه میگه فرمولش هست بشینید حساب کنید همینجا از خودتم تشکر میکنم که تمام زحمت سایت رو دوشته و هرروز روزی 2 بار میای نظرات تایید میکنی و هفته ای یه پست میزاری و یه انتقاد هم به عنوان کسی که از 92 تا به امروز همه نظرات بدون استثنا خونده میگم که نظراتی که ربط نداره و چند بار پشت سرهم درجا تکرار شده نذار تبلیغات دیگران هم تو نظرات تایید نکن طرف سایت داره میگه من اومدم شماهم بیاین خب اومدی واسه ما نیومدی که اومدی تا رتبه بندیت بره بالاتره ولشون کن بزار سایت شیک و تخصصی پیرامون خودرو بمونه بازهم از عرفان کبیر و علیرضا خان و عکاسای گلت که اسمشون هیچ وقت تو چشم نیست تشکر میکنم میگم دم همتون گرم همه تون باهم یه دونه اید.

پاسخ:
دانیال خان گل ممنون که این سال ها به من افتخار دادی و لطف داشتی و به سایت خودت سر زدی و همه جوره پیگیر بودی.
اره خیلیها امدن و رفتن ولی حالا کسای موندن و پی گیر این سایت شدن که این سایت و ادمای که توش هستن براشون جالب و ارزشمندن و حرفهای تو سایت زده میشه نظرهای داده میشه درده دل های گفته میشه چون این سایت یه جورای خودمونیه .
علیرضا که واقعا گل و اقاست و با توضیحاتش و جواب دادن سوالت بچه ها منو شرمنده خودش کرده و ازش بی نهایت ممنونم.
در مورد انتقاد تونم چشم حتما این کارو انجام می دم.
در مورد عکس ها و عکاس ها ، شاید من جزوه اولین کسای بودم که تو این شهر از ماشین ها عکس میگرفتم با موبایلم اونم گوشی N73 نوکیا ولی الان خیلیا عکاس های خوبی هستند با دوربین های عالی.
اگر کسی دوست داشت می تونه برام عکس بفرست و من پست می زارم و نام عکاس هم درج میشه.

آقا کی میگه دنده 4 با سرعت 50 به ماشین فشار میاره من خودم 70 داخل شهر با دنده 5 میرم مصرف سوختم درحد اتوبانه چند سالم هست اینکار میکنم هیچ آسیبی هم به موتورم نرسیده راننده باشی میدونی چه طور باید راه بری تا موتور آسیب نبینه این حرفا مال کسایی که نمیتونن گاز و کلاچ هماهنگ کن وگرنه شما بدونه کلاچ دنده هم میتونی بزنی باید اینکاره باشی که از هر 10000 تا یکی اینکارست خوشبختانه ما جز اون دهزارتاییم قوربون صدقه خودم نمیرما کارم رو اصوله بد میگم عرفان جان؟
 بچهای مهندسی مکانیک میدونن چی میگم!
البته اونایی که عشق ماشین باشن نه بقیشون چرا راه دور بریم 2 تا ماندس بقول مارشتیا اینجا داریم علیرضا و محمد سام یالا تایید کنید!!!!!
پاسخ:
هوتن تو اخرشی...بدون کلاج!
نکنه توهم مثل من اتومات سوار میشی؟
عرفان تو رشت کجا لوازم افرود میفروشن لاستیک و تعلیق وینچ و گارد جلو و پارکاب استیل؟
پاسخ:
بنظرم بری تهران بگیری به صرفه تره
تورشت کلینک افرود ندیدم جای ولی لنگرود امید جان هست از گروه تایگونی ها که کارش همینه
۲۳ خرداد ۹۴ ، ۰۹:۲۳ خسرو شاهنشاهی
میبینم که اونایی که میگفتند BMW با تغییر اسم ماشیناش کلاس کاریش بالاتر رفته الان  که کارخونه اعلام کرد داره اسم هارو 2 باره برمیگردونه به روال سابق همه شون در دسترس نیستن!
با افزایش 20 اسب موتور 2 لیتریش از 240 به 260 اسم از 28 به 30 و 18 به 20 و 23 به 25 مجددا برمیگرده شیرههههههه
سری هفت جدید چرا تغییری نکرده عرفان این چه حرکتی اخه؟
من جه جوری حال این بنز بازا رو بگیرم S کلاس انقلاب کرده این انگار فیس لیفته تغییر ظاهری اساسی نداشت اصلان؟
علیرضا خان یه چندتا امکانات بگو که بنز نداشته باشه لااقل من روش مانور بدم آبروم داره میره من الان 2 سال دارم میگم بزارین نسل جدیدش بیاد حال شما اشتوتگارتیا رو میگیریم!!!
پاسخ:
بشخصه یا سری هفت جدید حال کردم ماشین شیک برای مدیران و سرمایه داران ولی نه میانسال ها بلکه مدیران جوان که می خوان شیک و باکلاس سر پروژه هاشون برن.

آقایان عرفان خان  و علیرضا جان (هنر بلاغت رو داشتی خان جان)  یعنی شما الان همه ماشینای ایران رو کاملا میشناسید؟
شناسنامه همشون رو هست براتون!
من ته شناختم اینکه اسم ماشینا رو از رو بخونم بعد شکلش تو ذهنم بمونه یعنی چیزایی که دیده باشم میشناسم الان دارم یاد میگیرم که هر شرکتی یه قالبی داره که از دور بشه تشخیصش داد مثلا لکسس از دو معلوم بخاطر جلو پنجرش بموه هم همینطور ولی این کره ای ها نه اصلا قالب ندارن هر نسل یه قالب داره مثلا سوناتا 2010 و 2012 و 2015 رو نمیشه فهمید همشون سوناتااند کلا بی شخصیت اند فقط واسه فروش طراحی میشن!
آب کولر خونگی بخاطر مکانیسم کارکرد کولر که مدام رطوبت محیط میگیره و اون از گاز تبدیل به مایع میکنه و چون رطوبت صرفا بخار آبه و املاح نداره حکم آب مقطر رو داره که املاح نداره یعنی آب خالص که بدرد رادیاتور میخوره و میشه ازش استفاده کرد پس یا
 آب مقطر بریزید
 یا آب کولر
 یا آبی که حداقل یکبار جوشیده
وکلا هرابی که املاح نداشته باشه..
تحت هرشرایطی از ضدیخ هم استفاده کنید چون ضد جوش و ضد رسوب هم هست درصدش حداقل 30 درصد ضد یخ 70 آب یا 40-60 یا 50-50 یا 60-40 یا 70-30 که تهشه بیشتر از 70 درصد نباشه وگرنه کاملا خواصش رو از دست میده که هیچ زودتر از آب خالی هم جوش میاد بعد سرسیلندر و واشر  میسوزونی بروکه رفتی برای تعمیرگاه..
من خودم 70% ضدیخ استفاده میکنم صدی 1 لیتر فقط بخاطر ضدیخ کمتر میسوزونم..
ولی توصیه من به دوستان همون 50-50 آگه وارد نیستید..
کشور جالبی داریم توش همه چیز پیدا میشه آگه مشتری باشه..
بنزین اکتان 100 هم هست لیتری 6600 و مسلما تو پمپ بنزین نیست افرادی هستن که بنزین مسابقات آزاد تو ایران تهیه میکنن میشه ازشون خرید..
یا سوپر بزنی با اکتان 93 یه کپسول اکتان افزای اصل بگیری هر 60 لیتر 1 کپسول بندازی تا اکتانش 15 درجه افزایش پیدا کنه حتی بالاتر از 100 که به صرفه تره هر پکش که 12 تا کپسولداره میشه 50 تومن مدت زمان حل شدنش بدون حرکت 30 دقیقه در بین حرکت 15 دقیقه..
هرچیزی امکان پذیره و فقط بحث سر هزینه است!
پاسخ:
ای چه خوب پس میشه یه کارای کرد.
خخخخخ عرفان خیلی باحال بود کیف کردم کوبوندی تو  عظمتش..
آخر متن بهت میگم به چه تیپی چی گفتی!!!
هوتن راست میگه امکان پذیره میشه بدون کلاچ دنده هم زد اممممممممای بزرگ داره اینکه کار هرکس نیست فقط حرفه ای ها بلدند چون قلق داره کوچک ترین اشتباه مساوی خوردشون دنده گیربکس ولی آگه بدونی تو چه دور موتوری باید این کار بکنی امکان پذیره مکانیسمشم اینه..
که هر دنده ای یه ضریب خروجی و.ورودی داره و باید بدونی ضریب خروجی و ورودی هر دنده تو هر دورموتور چقدره مثلا برای 3 به 4 باید بدونی ضریب خروجی 3 تو چه دور موتوری دقیق با ضریب ورودی 4 یکی میشه که همون لحظه فقط احتیاج به کلاچ نیست رد بشه بزنی دنده خوردشده..
مثلا 3 ضریب خروجیش با دورموتور 3570 یکیه
4 ضریب ورودیش از 3570 شروع میشه مثال بودا واسه هر ماشین متفاوته..
کلا ازین کارا نکنید اونایی ام که الان بلدن حداقل یکبار هر کدوم از 5 تا دنده خورد کردن تا یاد گرفتن!
700 تا 1.5 هزینه تعمیر شو دادن ولی الان دارن پز میدن ما راننده آیم که بدون کلاچ میزنیم..
اینا رو ول کنید اینا به همین چیزا زنده آن عشق شون همینه متن هوتن دقت کنید با شوق مینوشت من میزنم-کار هرکس نیست- یک از ده هزار-اینا فقط راننده رو به یک چیز میدون دنده بدون کلاچ بلدی یا نه؟
نیستی پس راننده نیستی اتومات براشون از فحش هم بدتره حال اینا رو میخوای بگیری فقط بهشون تیکه بنداز شما هم مگه اتومات سواری؟
عرفان جان خدا بهت رحم کنه آماده باش که کاترینا داره میاد سمتت عذر خواهی کن بگو شوخی کردم قصدی نداشتم وگرنه ولت نمیکنه تا تلافی کنه..
اینا تعصبی اند تا حالا ندیدی پشت شیشه ماشین نوشته ففط دنده بدون کلاچ؟
همشون مینویسن این عشقشونه به عشقشون بی احترامی نکن گرچه احتمالا کلا نمیدونستی چه خبره!
من براش توضیح میدم تو فقط بگو نمیدونستم عذر خواهی کن..

پاسخ:
باور کن نشنیده بودم!!!!!!!!!!!!!!!!! اخه مگه داریم!!!!!!!!!!!!!!!! ای بابا ول کنید بزنی دنده خورد کنی که بگی من ماهرم ..... بدون کلاچ (0-0)
خسرو خان سربه سر بنز بازا نذار این سری BMW انقلاب نکرد فقط نسل قبلی به کمال رسوند..
در حال حاضر کاملا S کلاس سرتره مانور هم خواستی فقط رو تشخیص حرکت دست و چراغ لیزری 600 متری و جلوپنجره با پره متحرک مشابه رولزرویس که ففط وقتی موتور احتیاج به تنفس ببشتری داره باز میشه وگرنه پرهاش بسته است بده اینا رو اصلا S کلاس نداره بقیه رو که داره هیچ بیشترشم داره..
پاسخ:
همین.... ولی نمیدونم چرا من ازش خوشم امد در صورتی که اصلا از سری 7 خوشم نمیومد.
عرفان تیکه میندازی داداش با ماهم بعله من تا حالا اینطوری بهت تیکه انداختم اصلا من تا حالا بهت بی احترامی کردم نمیدونم میدونی چی گفتی یا نمیدونی یعنی چی شما هم اتومات سواری؟
من دارم میگم دنده بدون کلاچ اون وقت تو میگی اتومات یهو بگو سربزار بمیر دیگه راننده که اتومات استفاده کنه بدرد همون داخل شهر میخوره نه لذت رانندگی رانندگی به آینه که تو با دنده گیربکست یکی باشی هر چرخ دنده ات بشناسی تا فشاری که رو هرچرخ دنده ات هست رو حس کنی اون وقت تو راننده ای چون با ماشینت یکی هستی حالا این تویی که داری به آسفالت چنگ میزنی نه گیربکست به من فحش بده ولی به عشقم با تیکه انداختن بهش بی حرمتی نکن تو عاشق ماشینی من علاوبر ماشین عاشق صدای چرخنده گیربکسشم عاشق دور گیربکسم نه فقط دورموتور اعصابم بهم ریختی یعنی الان دلم میخواد کیبرد خورد کنم تو دیوار وای به حالت آگه از عمد گفته باشی خودم از سایتت محروم میکنم این بیشترین کاری که از دستم دررابطه با تو برمیاد چون بهت علاقه داشتم والان از کسی بهش علاقه دارم دلم گرفته وگرنه من حال خیلیا رو گرفتم چون میدونستن عشقه من چیه و از عمد تیکه مینداختن بعد میگفتن آقا شوخی کردیم شوخی شوخی با 4 تا از رفیقام قطع رابطه کردم رفیقی که با عشق رفیقش از عمد شوخی کنه رفیق نیست نامرده من تو هیچ سایتی نظر نمیذارم تنها سایتی که خوشم اومد همین بود که اینم پای ما رو ازینجا انداختی من فکر میکردم شماها درک میکنین شما ها به علاقه هم احترام میزارین اخه  لااقل میگفتی مگه میشه که من برات توضیح بدم عدل تو باید بگی اتومات سوار میشی؟یکی دیگه بود تو همین سایت حالشو میکرفتم.
پاسخ:
دمت گرم که منو رفیق خودت می دونی رفیق من عزیز من فدای گیربکست بشم من که خدای نکرده نمی خواستم به شما بی احترامی کنم واژه ای که بکار بردی برای من تازگی داشت .

راست میگه اونطور که باید از شما 2 نفر و عکاسای توپتون قدردانی نشده همتون ایول دارید دستتون درد نکنه که خیلی به ارتقای اطلاعات ماها که چیز زیادی از دنیای ماشین ها نمیدونیم کمک کردید خدا قوت به قول بچهای بازار اجرکم عندالله فقط اجرتون گرون نباشه یه مقدار راه بیاید حالا هلکت نشد RT علیرضا شماهم Z28 نشد SS.........
پاسخ:
مخلصتم داش رضا.
بچهای بامعرفت پایه ثابت های سایت تشکر کنن خدایی این سایت نبود یکی از تفریحات ما کم بود من به نوبع خودم از عرفان عزیز تشکر میکنم که تمام اطلاعات من از آخرین خودروهای منطقه ازین سایت بود واین حاصل زحمات شبانه روزیش برای ما بود و همینطور علیرضای گل با اینکه من هیچ وقت نفهمیدم تو چه طور از قیمت روز فلان مدل بحث ربط میدی به علم اقتصاد بعد اجتماع بعد میری سمت فیزیک بعد میای سراغ دینامیک ازون ور یه سر به ارتعاشات و درنهایت فلسفه و الهیات میزنی همچنان در عجبم چون واسه ی یه همچین حرکتی حداقل باید درمورد هرکدومش یه اطلاعاتی داشته باشی و دمت گرم نظراتت فوق العاده است اطلاعات بی نظیره از تک تک کلماتت لذت میبرم و اینکه هوای خوبی هات رو داشته باش چون اعصاب بالایی میخواد اینطوری پاسخ دادن به نظرات یعنی همه جوانب سنجیدن عرفان تو هم شاهکاری برای خودت جفتتون بی همتایین تو زمینه خودرو تو فضای مجازی تو شمال کشور بقول ابی الهیییییببیی زنده باشید هزااااار سااااال..
پاسخ:
مرسی مرسی مرسی.ممنون که به ما انگیزه میدی ممنون که به سایت خودت میای و مارو حمایت می کنی.
بچهاااااا عرفان اتومات سوار میشه!!!!!!
فقط مونده مدلش قبلا گفته بود فابریک میشینم یعنی وارداتی وگرنه داخلی های اتومات فقط بابابزرگا فابریک میشن تو یه نشانه بگو من میگم چی داری!
بابااااااااااا پولدار وضعت توپهااااااا قشر مرفه که میگن شمایین؟

پاسخ:
مسیح کلی خندم گرفت از حرفت پوادارووووووووووو خوب امدی .
نه ازین چیزا خبری نیست ولی ماشینم اتومات و اصلا هم اسپرت نیست.

کیوان نه نمیشناسند مارم گیراوردن الکی میرن از تو اینترنت سرچ میکنن بعد میگن ما میشناسیم!!
خب الان این حرف بود زدی
طرف نصف زندگیش ماشینه اون یکی نصف چی بود عرفان؟
پاسخ:
زندگی ما که همش ماشینه نصف نداره
اقا عرفان بهترین اب واسه رادیاتور اب تصفیه شده هستش که سختیش صفره و اصلا رسوب نمیده من امتحان کردم 
پاسخ:
ممنونم ازت نیما جان
اقا عرفان اون قضیه سرعت گیر رو که اقا علیرضا نوشتن به عنوان پست بذاری خیلی خوب میشه یکم بحث فنی هم خوبه
دستتون درد نکنه خدا قوت خیلی زحمت میکشید این برای ما ارزش داره
پاسخ:
خیلی ممنونم از نظرت مجید خان
واسه زیربندی فقط چند خط میشه اگه میخوای پست بزاری آماده میکنم کلا در مورد عادت های غلط رانندگی ایرانی ها که چندین مورد باشه که همه انجامش میدن!
بخش فنی هم احتیاج به توضیح داره توضیح هم یعنی پرسش و پاسخ که من الان توانش ندارم چون ترافیک کاری وحشتناکی دارم تا پایان خرداد یعنی بمونه برای 10 روز دیگه ولی به نظرم زیاد استقبال نشه چون الان برای کمتر کسی مهمه که آقا مثلا سیستم های کمکی ایمنی که هرکدوم یه اسمه چی اند یا انواع تعلیق چیه انواع لاستیک چیه اعداد رو لاستیک به چه معنیه انواع شاسی چیه انواع گیربکس فواید هرکدوم انواع تکنولوژی که باعث کاهش الایندگی موتور میشه و باعث میشه استانداردهای اروپا و آمریکا پاس بشه نحوه کارشون چیه سیستم مالتی پلاکس چیه اصلا توربوها چند نوع اند سوپرشارژر چند نوعه مکانیسم توربو با سوپرشارژر چه فرقی میکنی توربو الکتریکی چیه انواع جعبه فرمان انواع ضربه گیر نقاط شکست تو شاسی یعنی چی انواع سیستم روشنایی چرا رنگ قرمز برای چراغ عقب انتخاب شده سیستم بازیابی انرژی مکانیکی به الکتریکی چیه چرا لاستیک مسابقات صافه ماله ما اج داره آگه اون بهتره انواع سیستم هایبرید انواع دیفرانسیل انواع ترمز انواع سوپاپ شیشه کریستال مایع چیه وووووووو..
اینا واسه کسی که صبح از خواب بلند میشه دغدغش هزینه زندگیشه و هیچ وقت نمیتونه بالاتر از L90 داشته باشه اصلا مهم نیست چون بیشتر اینا تو رده 100 به بالا کاربرد داره اونیم که توان پرداخت داره اصلا ازینا سر درنمیاره میگه آقا کلا چند خوبه یا نه فقط پولش میده پس ما برای کی بنویسیم؟
اونیکه علاقه داره هم جواب اکثرشو میدونه الان خودت شیشه کریستال مایع چیه تو کدوم ماشین منطقه جز اپشن هاش هست!
پاسخ:
خلاصه من به این کار اعتقاد دارم و اگه مایل بودی و وقت داشتی این بخش رو با نوشتار شما به سایت اضافه کنیم چون خوده منهم خیلی چیزهای فنی رو نمی دونم چون که درسش رو مثل شما نخوندم شما حرفه ای تر و در این زمینه اگاه تر هستید .من فکر می کنم بخش پر بازدیدی باشه.بخش فنی می تونه خیلی چیز هارو در بر بگیره همین روش صحیح استفاده کردن از خودرو و پایین امدن مصرف سوخت و غیر...
البته تصمیم باشماست هر جور شما مایل باشید.
بازم ممنونم.
آئودی A3 permium Plus base یا آئودی Q3 Base ؟؟؟؟
شک نکن A3..
ی توضیح بده درباره این قانون
پاسخ:
خیلی از شرکت ها یا بسته اند یا بعد میبندن
منطقه میخواد فقط چندتا وارد کننده به قول خودشون قوی فعالیت کنند .
برای همینم قانونهای دست و پا گیر گذاشتن که فقط سرمایه داران رو فراری میدن.
یه بار میگن فقط تو پارکینگ منطقه آزاد ماشین بفروشید
یه بار میگن برید نمایشگاه بزنید داخل شهر ماشین بفروشید
یه بار میگن تو محدوده هست منطقه آزاد باید نمایشگاه و تعمیرگاه و تامین قطعات بزنید
بخدا من بودم جای دیگه سرمایه گذاری میکردم چون فردا معلوم نیست دیگه چی بگن.
خوب از اول همه اینارو میگفتید تا ادم بدونه چند چنده
خداوکیلی یه مشت مایه دار مرفه بی درد ریختین اینجا چه حرفایی میزنین ب هم
بیچاره امثال ما ک باید سال ها برای یه پراید جون بکنیم تا پولش در بیاد، اول ک باید برای یه خونه تلاش کنم، یه سقف بالا سرم. اونوقت شما ها رنگ ب رنگ ماشین های چند صد میلیونی عوض میکنید. 
حداقل بد نیس لا ب لای این پول خرج کردناتون،  یک دهم از پول یکی از ابن ماشین ها ذو هم اختصاص بدین ب کسی ک میشناسین و اطرافتونه.  مطمئن باش تکیه دادن ب صندلی های چرم اصل مازراتی اونم در حالی ک یه دل بخاطرتون شاد شده خیلی بیشتر مزه میده. 
البته ما ک نداریم از زندگی کردن بدون منو خوب یاد گرفتی دیگه این پولا،  نمیدونم شایدم مزه نداشته باشه این مدلی،  شاید همون آدم حساب نکردنه کسی ک مشکل مالی داره،  بیشتر کیف بده 
هه
مایه دار مرفه بی درد هر کی هست خودش بگه ما که نیستیم خخخخخخ

اقا من این چرم مازراتیم پوسته داده کجا برم عوضش کنم :-)) 


اقا من موندم تو همه ی منطقه ها 1 ماه مرخصی دارن .پس چرا انزلی نداره? :| 
پاسخ:
اینجاهم دارن میدن که ! دوستان گرفتن
سلام
من امروز سایتتونو دیدم و از مدیریت سایت تشکر مى کنم
یه سوال داشتم
اگه بخوام ماشین پلاک انزلى بخرم و برم مثلا مازندران باید گذر موقت بگیرم درسته؟
آیا میدن الان و چه شرایطى داره؟چقدر هزینشه ؟
میشه یه راهنمایى اساسى بکنین خیلى فکرم درگیره که الکى پولمو نخوابونم ، میخوام باهاش برم مسافرت بگردم، و اینکه من خودم آپارتمانسازى مى کنم تو انزلى یعنى دارم فعالیت اقتصادى مى کنم پس مى تونم گذر موقت بگیرم درسته؟ 
ممنون میشم آقا عرفان عزیز راهنماییم کنین.

پاسخ:
سلام
شما می تونی بگیری کلا ازاد شده مرخصی و به مدت 1 ماه بک جا میدن با هزینه 1 میلیون تومان و گذاشتن ضمانت نامه بانکی
در ضمن فعالیت اقتصادی در منطقه آزاد انزلی نه در شهر انزلی و ساختن ساختمان.فعالیت اقتصادی یا همون بازرگانی در منطقه آزاد انزلی ملاک هست.
سلام دوستان تویوتا هایلوکس بلند 2700 سی سی 2016 چند       در میاد
سلام
یعنی برای مرخصی گرفتن باید یک میلیون تومان بپردازی؟
پاسخ:
تقریبا بله
۱۲ آبان ۹۵ ، ۲۳:۲۴ سبحان میکائیلی
سلام،میشه ماشین های منطقه رو بدون مجوز از محدوده خارج کرد؟مثلا پلاک یه ماشین ملی رو ورداری بجای پلاک انزلی روی ماشینت نصب کنی؟
ماشین های امریکایی چطور میشه وارد کرد .ماشینایی مثل دوج یا... لطفا جوابم روبدید 
ممنون
سلام
حدود 80 پول دارم.
میخوام توسان یا اسپورتیج بخرم.
کدوم بهتره؟
از کجا باید شروع کنم؟
و از کدوم شرکت بخرم؟
میشه خودم مستقیم وارد کننده باشم؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی