خودروهای شهر باران


آپلود عکس         

اسلایدر

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

شنبه, ۱۶ مرداد ۱۳۹۵، ۰۴:۴۱ ب.ظ

۵

تست فنی کیا اسپورتیج 2015 در گیلان

شنبه, ۱۶ مرداد ۱۳۹۵، ۰۴:۴۱ ب.ظ

خداحافظی با شیک پوش جذاب KIA :

حدود 20 سال پیش، کمپانی کیا با عرضه اسپورتیج در آمریکا به دنبال صدرنشینی در کلاس خودروهای کراس اوور  بود؛ چرا که خودروساز کره‌ای به خوبی متوجه شده بود که درصد زیادی از خریداران به دنبال خودرویی هستند که علاوه بر برخورداری از ظاهر یک SUV ، رانندگی و هندلینگ یک سدان را در اختیار آنها قرار دهد. حال، کیا اسپورتیج 2015 حتی فراتر از این ظاهر شده و با ارائه هندلینگی تند و تیز در کنار موتورهای پر قدرت، رضایت خاطر خریداران را جلب کرده است. پیشرانه چهار سیلندر مجهز به توربوشارژر عرضه شده در تیپ SX با قدرت 260 اسب بخار، نمونه بارز مشتری مداری کمپانی کیا می‌باشد.

گفتنی است، طراحی شیک و زیبای اسپورتیج در کنار فهرستی طولانی از تجهیزات استاندارد و سفارشی و همچنین، قیمتی که حتی از بسیاری از رقبای جمع و جور خود پایین تر می‌باشد، این کراس اوور کره‌ای را به خودرویی پر طرفدار تبدیل کرده است.

اسپورتیج 2015، نسبت به مدل قبلی خود یعنی 2014 ظاهر خود را بطور ملایم، نونوار کرده است و علاوه بر آن، موارد جدیدتری را به امکانات استاندارد خود افزوده است. طراحی جلو پنجره و چرخها نسبت به مدل 2014 جدیدتر شده اند و در همین راستا چراغهای جلو  HID و عقب LED نیز دستخوش تغییراتی شده است. علیرغم همه اینها، نمای کلی اسپورتیج در مدل 2015 تغییرات بنیادی به خود ندیده است چرا که این مدل، هم اکنون هم، جزو یکی از مدلهای محبوب و جذاب در کلاس خود می باشد.

امکانات رفاهی :

کیا اسپورتیج 2015 یک کراس اوور کوچک است که با ظرفیت 5 سرنشین و در سه تیپ LX، EX و SX عرضه می‌شود.

تجهیزات استاندارد تیپ پایه LX عبارتند از:

رینگ های آلومینیومی 17 اینچی، شیشه دودی در عقب، دسترسی بدون کلید، تهویه مطبوع، تودوزی پارچه ای، صندلی راننده با قابلیت تنظیم ارتفاع، صندلی های عقب تاشو به نسبت 40/60، فرمان تلسکوپی با قابلیت بالا و پایین رفتن، تجهیزات برقی، کروز کنترل، اتصال رادیو و تلفن همراه از طریق بلوتوث، سیستم صوتی با قابلیت پخش CD مجهز به شش بلندگو، رادیو ماهواره ای، درگاه صوتی کمکی و رابط کاربری iPod/USB. 

پکیج Popular :

که تجهیزاتی چون آینه های جانبی مجهز به چراغ های راهنما، باربند سقفی، بادشکن عقب، کامپیوتر سفری، و زیر آرنجی وسط صندلی های عقب را به خودرو اضافه می‌کند، جزو تجهیزات سفارشی اسپورتیج LX به شمار می‌رود. گفتنی است، برای استفاده از تجهیزات این پکیج، باید ابتدا

پکیج  :UVO eServices

 را سفارش دهید که چراغ های جلوی اتوماتیک، دوربین دید عقب، و سیستم UVO کیا جزو تجهیزات آن می‌باشند.

تجهیزات تیپ: EX

علاوه بر تمام موارد ذکر شده، از رینگ های آلومینیومی 18 اینچی، آینه های جانبی مجهز به گرمکن، مه شکن، کنترل آب و هوای اتوماتیک دو نقطه ای، محفظه نگهداری خوراکی و نوشیدنی، تودوزی پارچه ای جدید، صندلی راننده با قابلیت تنظیم در شش جهت، صندلی های جلو مجهز به گرمکن، روکش چرم برای غربیلک فرمان، سیستم صوتی جدید Infinity و رادیو HD نیز، بهره می‌برد.

پکیج EX Premium :

می‌توانید از تجهیزاتی چون آینه های برقی، سانروف پانوراما، سنسورهای پارک عقب، دسترسی و استارت بدون کلید، تودوزی چرم، صندلی های جلو مجهز به تهویه، آینه دید عقب الکتروکرومیک، نمایشگر لمسی 7 اینچی و مسیریاب ماهواره ای لذت ببرید.

تجهیزات تیپ SX :

تمام تجهیزات و پکیج های جانبی تیپ EX به همراه قابلیت سقارش پیشرانه مجهز به توربوشارژر، چراغ های جلوی زنون، چراغ های حرکت در روز، چراغ های عقب LED، آینه های برقی، دسترسی و استارت بدون کلید و مسیریاب ماهواره ای را در فهرست تجهیزات خود دارد.

قدرت و عملکرد موتور:

کمپانی کیا، مدل 2015 اسپورتیج را با 3 پیشرانه چهار سیلندر مختلف در دسترس خریداران قرار می‌دهد. تیپ های LX و EX با نسخه 2 و 2.4 لیتری این پیشرانه که به ترتیب 156 و 177 اسب بخار نیرو و 197 و  227 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند، و تیپ SX با قابلیت سفارش نسخه 2 لیتری مجهز به توربوشارژر با قدرت 260 اسب بخار و 350 نیوتن متر گشتاور به بازار عرضه می‌شوند که صفر تا صد هر کدام به ترتیب 12 – 10.4 – 6.5 ثانیه می باشد. گفتنی است، در هر 3 نسخه این پیشرانه، نیروی تولید شده توسط یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک به چرخ ها منتقل می‌شود. شما می‌توانید اسپورتیج 2015 را که در حالت استاندارد به صورت دیفرانسیل جلو عرضه می‌شود، به صورت چهار چرخ محرک نیز سفارش دهید.

طبق ارزیابی های سازمان EPA، مصرف سوخت تیپ های LX و EX دیفرانسیل جلو در شهر، بزرگراه، و سیکل ترکیبی به ترتیب حدود 13، 10، و 11 لیتر به ازای صد کیلومتر مسافت طی شده تخمین زده شده است؛ در صورت استفاده از سیستم چهار چرخ محرک، این مقادیر به ترتیب به 14، 11، و 12 لیتر افزایش پیدا می‌کنند. تیپ SX دیفرانسیل جلو در ارزیابی EPA مصرف سوخت 12 لیتر در سیکل ترکیبی (14 لیتر در شهر و 11 لیتر در بزرگراه) را برای خود ثبت کرد؛ در صورت استفاده از سیستم چهار چرخ محرک، مصرف سوخت این خودرو به 13 لیتر برای سیکل ترکیبی و 14 و 11 لیتر برای شهر و بزرگراه می‌رسد. با توجه به این مقادیر می‌توان گفت در کلاس کراس اوورهای جمع و جور، رقبای اسپورتیج از نظر مصرف سوخت در سیکل ترکیبی بهتر از این کراس اوور کره ای ظاهر شده‌اند.

ایمنی :

ترمزهای دیسکی ضدقفل، سیستم کنترل کشش و پایداری، کیسه هوای جانبی برای صندلی جلو، کیسه هوای پرده‌ای، و محافظ گردن برای صندلی های جلو از جمله تجهیزات ایمنی استاندارد برای تمامی تیپ های کیا اسپورتیج 2015 هستند. جدیدترین نسخه سیستم UVO کیا که در تیپ پایه LX به صورت سفارشی و در دیگر تیپ ها به صورت استاندارد عرضه می‌شود، امکاناتی چون خدمات اورژانسی و جاده‌ای، ردیابی خودروی مسروقه، Geo-Fencing و کنترل سرعت، و همگام سازی تلفن همراه هوشمند را در اختیار خریداران قرار می‌دهد.

در تست ترمز انجام گرفته، اسپورتیج با سرعت 100 کیلومتر بر ساعت توانست پس از طی 37 متر متوقف شود که چند متر کمتر از حد متوسط این کلاس می‌باشد؛ در تست تصادف انجام گرفته، اسپورتیج چهار چرخ محرک در مجموع موفق به کسب پنج ستاره ایمنی شد؛ پنج ستاره نیز، برای برخورد از جلو و بغل به این کراس اوور کره ای تعلق گرفت. گفتنی است، تیپ دیفرانسیل جلوی این خودرو در مجموع موفق به کسب چهار ستاره شد؛ اما در برخورد از جلو و بغل، همچنان همان پنج ستاره را دارد. در تست تصادف صورت گرفته توسط موسسه ایمنی بزرگراه ها، اسپورتیج در برخورد از جلو، بغل و مقاومت سقف موفق شد رتبه "خوب" را از آن خود کند. طراحی پشت سری ها و صندلی ها نیز، از نظر محافظت از گردن در صورت ضربه از پشت رتبه "خوب" را کسب کرد.

طراحی داخلی و امکانات خاص:

طراحی داخلی کیا اسپورتیج 2015 به قدری زیبا و چشم نواز است که در مقایسه با بسیاری از رقبا، ظاهر جسورانه و برجسته تری به این شاسی بلند کره ای می‌بخشد. نشانگرها، اهرم ها و دکمه های کنترلی کاملا هوشمندانه تعبیه شده‌اند و همین امر دسترسی به آنها را آسان می‌کند؛ به ویژه نمایشگر لمسی 7 اینچی مسیریاب ماهواره ای که کار با این سیستم را بسیار راحت ساخته است. تنها نقطه ضعف کابین اسپورتیج از نظر اصول زیبایی شناسی، استفاده بیش از حد از پلاستیک سخت می‌باشد که به لطف استفاده از روکش های چرم زیبا و نرم در محل های مورد نیاز، از جمله زیر آرنجی کنسول وسط، می‌توان از آن چشم پوشی کرد.

فضای بار 465 لیتری اسپورتیج نیز، در مقایسه با دیگر کراس اوورهای جمع و جور، بسار ناچیز به نظر می‌رسد؛ گفتنی است، در صورت تا کردن صندلی ها، این مقدار به 1546 لیتر افزایش پیدا می‌کند.

کف صندوق نیز، یک محفظه تقسیم بندی شده وجود دارد که می‌توانید خرده ریزهای خود را بدون اینکه فضای صندوق را اشغال کنند، در آن قرار دهید؛ البته توجه داشته باشید که حتی وجود این محفظه نیز، نمی‌تواند کمبود فضای بار را جبران کند.

 

تجربه رانندگی :

از بیرون که همه چیز عالی بود و کمتر کسی هست که بتواند به رخ زیبای اسپورتیج در طراحی ظاهری ایرادی بگیرد در نمای جلو پیتر شریر با بکارگیری چهره تهاجمی از اسپورتیج بیش از یک کراس اوور بودن یک اسپرت شهری دل نشین ساخته بطوریکه تفاوت سواری اسپورتیج با سراتو کوپه صرفا در حد چند سانتی متر ارتفاع بیشتر است و در شتاب گیری ها فقط در یک صدم ثانیه فاصله دارند که عدد قابل توجه ایی نیست در داخل اسپورتیج طراحی کنسول با توجه به شیب دار بودن ادوات و دکمه فضایی راحت برای سرنشینان جلو فراهم آورده بطوریکه شما بدون هیچ زحمتی براحتی به تمام کلید ها دسترسی دارین و فقط تنها چیزی که کمی شما را دل سرد می کند استفاده از پلاستیک خشک و کم کیفیت در داشبرد و رودری ها و کنسول است.

وقتی شما 75 میلیون بابت یک کراس اوور پرداخت می کنید حداقل انتظار استفاده از پلاستیک با کیفیت تر نرم همچون نمونه ای که در میتسوبیشی ASX و مزدا CX5 بکار رفته را دارید با این حال وقتی به لیست امکانات اسپورتیج با این قیمت نگاه می اندازید این عیب کمی برای شما قابل چشم پوشی می شود بطوریکه با این قیمت و امکانات تنها رقیب این خودرو توسان است که در بخش مقایسه با رقبا به قیاس بین این 2 نیز می پردازیم

در رانندگی داخل شهر واکنش پدال گاز اسپورتیج 2.4 لیتری بصورت درجاست گویا هر لحظه حاضر است که شما کوچکترین اشاره ایی کنید که این مورد در شتاب گیری های داخل شهری و معکوس کشیدن ها بسیار کاربردی است به عبارت دیگر اسپورتیج 2.4 لیتری صرفا بلحاظ گاز خوردن هیچ چیز از سراتو کوپه کم ندارد نکته دیگری که در رانندگی با این خودرو متوجه آن می شوید تسلط خوب به محیط پیرامون آن است زوایای دید جز در گوشه های سپر جلو عالی است آینه های جانبی و دوربین و سنسور عقب همه چیز را برایتان پوشش می دهد و در نمونه های که سپر جلو هم مجهز به سنسور است دیگر خیالتان از تمام جهان آسوده باشد.

فضای پا برای سرنشینان جلو آیده ال است ولی در روز تست با توجه به حرارت 32 درجه ایی دما در کلان شهر رشت سرد کن صندلی ها آنطور که باید صندلی شما را خنک و دل پذیر نمی کرد ولی کولر خودرو به خوبی این ضعف سرد کن صندلی پوشش داده و قابل چشم پوشی است فضای پای سرنشینان عقب هم تا قد 1.80 متر ایده آل است با توجه به قوس سقف در عقب خودرو در صورت داشتن قد بالای 1.80 احتمال برخورد سرشما به سقف در دست انداز ها بالاست با این حال راه حل این مورد خرید اسپورتیج های مجهز به کمک فنر های ضد کوبش است که در لیست آپشن های خودرو موجود است و تفاوت سواری با وجود این کمک ها با مدل فاقد آن قابل توجه است و استفاده از باد نیتروژن واقعی برای لاستیک ها ضمن افزایش طول عمر لاستیک شما سواری آرام تری ام برای شما به ارمغان می آورد که هزینه پر کردن کامل چهارچرخ با باد نیتروژن برای شما 15 هزار تومن که مبلغ قابل قبولی است اب می خورد.

و اما نکته جالب توجه ایی که در اسپورتیج به چشم می خورد بالا بودن بیش از حد موقعیت پنجره هاست بطوریکه اگر پنجره بطور کامل باز باشد شما نمی توانید دستتان را براحتی از پنجره بیرون گذارید و این طراحی کاربردی علاوه بر جلوه اسپرت داشتن نشان از توجه کیا به ایمنی سرنشینان است میزان نفوذ صدا به کابین هم در حالت ایستاده 37 DB دسیبل است که با رقبای حهانی آن یکسان است.

اما برسیم به بحث جذاب شتاب گیری با خاموش کردن کولر و ESP و فشار پدال گاز تا دورموتور 2000 و قرار دادن فرمان در حالت اسپرت به اسپورتیج حالت لانچ می دهیم 177 اسب بخار و 227 نیوتن گشتاور هر آنچه که داشت را رو می کند و صفر تاصد این خودرو در حالت دستی 10.6 ثانیه و در حالت اتومات 11.4 ثانیه بدست آمده که برای اولین بار از سال 2008 تا 2014 پس از 6 سال بزرگترین ضعف گیربکس های کره ای که کند بودن حالت دستی نسبت به اتومات بوده را در مدل های 2015 به بعد دیگر مشاهده نمی کنیم که پیشرفت قابل توجه ایی برای کره ایی هاست.

نکته دیگر این که اگر بخواهید به پیشرانه 2.4 لیتری فشار بیاورید و رانندگی شهری ایی مدام با شتاب گیری سریع انجام دهید مصرف سوخت داخل شهر این موتور به راحتی به صدی 17 لیتر ام می رسد که مشابه مصرف یک موتور 3.5 لیتری V6 می باشد پس از رانندگی تهاجمی در شهر با پر کردن کامل دنده های یک و دو در حالت تیپ ترونیک خودداری کنید ضعف دیگری که پس از چند بار اقدام به شتاب گیری در اسپورتیج مشاهده شده حرارت بالای تونل گیربکس است که در کنار ساق پای راست راننده قرار دارد و این حرارن کاملا قابل حس است و اگر بصورت ملایم رانندگی کنید این ضعف برای شما آشکار نخواهد شد ولی اگر بخواهید مدام به اسپورتیج فشار بیاورید این حرارت بالای گیربکس قطعا در آینده شما را به خرج خواهد انداخت پس اقتصادی رانندگی کنید و لذت ببرید.

هزینه سرویس های اسپورتیج 2.4 لیتری هر 5 هزار کیلومتر با استفاده از لوازم مصرفی اصلی 175 هزار تومان و لوازم مصرفی ایرانی آن 120 هزار تومان می باشد.

 

مقایسه با رقبا :

در بازار های جهانی و مناطق ازاد ایران اسپورتیج با 5 رقیب روبه روست به عبارت دیگر شما به جز اسپورتیج 5 حق انتخاب دیگر نیز دارید که شامل:

میتسوبیشی ASXنیسان QASHQAIمزدا CX5سانگ یانگ KORANDOهیوندای TUCSON

SPORTAGE:

با موتور 4 سیلندر 2.4 لیتری با تولید 177 اسب بخار و 227 نیوتن گشتاور و با کمک گیربکس 6 دنده تیپ ترونیک صفر تا صد را در 10.4 ثانیه رسمی با مصرف سوخت رسمی صدی 9.6 لیتر با حجم باک 55 لیتر و فاصله محوری 2.63 متر و حجم صندوق 465 لیتر به وزن 1598 کیلوگرم می باشد.

قیمت صفر کیلومتر 2015 فول در حاضر 75 میلیون در منطقه ازاد انزلی است.

قیمت صفر کیلومتر 2016 از 77 الی 95 میلیون در منطقه ازاد انزلی است.

ASX:

با موتور 4 سیلندر 2 لیتری با تولید 148 اسب بخار و 197 نیوتن گشتاور و با کمک گیربکس CVT اکسترونیک صفر تا صد را در 10 ثانیه رسمی با مصرف سوخت رسمی صدی 8 لیتر با حجم باک 60 لیتر و فاصله محوری 2.67 متر و حجم صندوق 416 لیتر به وزن 1525 کیلوگرم می باشد.

قیمت صفر کیلومتر 2016 از 77 الی 95 میلیون در منطقه ازاد انزلی است.

موتور 2.5 لیتری ام قابل سفارش است.

QASHQAI:

با موتور 4 سیلندر 2 لیتری با تولید 142 اسب بخار و 196 نیوتن گشتاور و با کمک گیربکس CVT اکسترونیک صفر تا صد را در 10.7 ثانیه رسمی با مصرف سوخت رسمی صدی 8.5 لیتر با حجم باک 65 لیتر و فاصله محوری 2.63 متر و حجم صندوق 430 لیتر به وزن 1530 کیلوگرم می باشد.

قیمت صفر کیلومتر 2016 از 73 الی 105 میلیون در منطقه ازاد انزلی است.

CX5:

با موتور 4 سیلندر 2 لیتری با تولید 152 اسب بخارو 200 نیوتن گشتاور و با کمک گیربکس 6 دنده تیپ ترونیک صفر تا صد را در 9.2 ثانیه رسمی با مصرف سوخت رسمی صدی 7 لیتر با حجم باک 56 لیتر و فاصله محوری 2.70 متر و حجم صندوق 965 لیتر به وزن 1505 کیلوگرم می باشد.

قیمت صفر کیلومتر 2016 از 95 الی 115 میلیون در منطقه ازاد انزلی است.

KORANDO:

با موتور 4 سیلندر 2 لیتری با تولید 148 اسب بخار و 197 نیوتن گشتاور و با کمک گیربکس 6 دنده تیپ ترونیک صفر تا صد را در 10 ثانیه رسمی با مصرف سوخت رسمی صدی 7.5 لیتر با حجم باک 75 لیتر و فاصله محوری 2.65 متر و حجم صندوق 486 لیتر به وزن 1532 کیلوگرم می باشد.

قیمت صفر کیلومتر 2016 از 69 الی 85 میلیون در منطقه ازاد انزلی است.

TUCSON:

 

با موتور 4 سیلندر 2.4 لیتری با تولید 177 اسب بخار و 227 نیوتن گشتاور و با کمک گیربکس 6 دنده تیپ ترونیک صفر تا صد را در 10.4 ثانیه رسمی با مصرف سوخت رسمی صدی 9.5 لیتر با حجم باک 55 لیتر و فاصله محوری 2.63 متر و حجم صندوق 465 لیتر به وزن 1598 کیلوگرم می باشد.

قیمت صفر کیلومتر 2016 از 72 الی 90 میلیون در منطقه ازاد انزلی است.

قیمت صفر کیلومتر 2015 فول در حال حاضر 72 میلیون در منطقه ازاد انزلی می باشد.

جمع بندی :

اسپورتیج در قیاس با ASX از 400 سی سی حجم بیشتر موتور و 28 اسب بخار و 30 نیوتن گشتاور بیشتر برخوردار است ولی صفر تا صد رسمی را در 0.4 ثانیه کندتر از ASX طی می کند که به دلیل 73 کیلو وزن کمتر ASX می باشد مصرف سوخت اسپورتیج هم صدی 1.5 لیتر رسمی بیشتر از ASX است که به دلیل مجهز بودن ASX به گیربکس CVT اکسترونیک از مصرف کمتری بهرمند است همچنین با توجه به مصرف بیشتر اسپورتیج  از حجم باک کوچکتری هم نسبت به ASX برخوردار بوده به عبارت دیگر بلحاظ فنی اسپورتیج 2.4 لیتری در عمل هیچ حرفی در برار ASX 2 لیتری ندارد و اگر ما نمونه 2.5 لیتری ASX را ملاک قرار دهیم وضع اسپورتیج از این هم بدتر می شود حجم صندوق اسپورتیج هم 10 درصد بزرگ تر از ASX می باشد و تنها برگ برنده اسپورتیج مجهز شدن به امکانات بیشتر و قیمت و کیفیت کمتر است اینطور بگوییم اگر امکانات می خواهید با کم ترین قیمت اسپورتیج را انتخاب کنید و اگر کیفیت به مراتب بالاتر و بازدهی بهتر موتور و گیربکس و اصالت برند را خواستارید ASX حرف اخر را می زند.

اسپورتیج در قیاس با QASHQAI از 400 سی سی حجم بیشتر موتور و 34 اسب بخار و 31 نیوتن گشتاور بیشتر برخوردار است ولی صفر تا صد رسمی را فقط در 0.3 ثانیه سریع تر از قشقایی طی می کند که به دلیل 68 کیلو وزن کمتر قشقایی می باشد مصرف سوخت اسپورتیج هم صدی 1 لیتر رسمی بیشتر از قشقایی است که به دلیل مجهز بودن قشقایی به گیربکس CVT اکسترونیک از مصرف کمتری بهرمند است همچنین با توجه به مصرف بیشتر اسپورتیج  از حجم باک کوچکتری هم نسبت به قشقایی برخوردار بوده به عبارت دیگر بازهم بلحاظ فنی اسپورتیج 2.4 لیتری در عمل هیچ حرفی در برار قشقایی 2 لیتری نیز ندارد و در این جا هم تنها برگ برنده اسپورتیج مجهز شدن به امکانات بیشتر و قیمت و کیفیت کمتر است اینطور بگوییم اگر امکانات می خواهید با کم ترین قیمت اسپورتیج را انتخاب کنید و اگر کیفیت به مراتب بالاتر و بازدهی بهتر موتور و گیربکس و اصالت برند را خواستارید قشقایی به نظر ما و کارشناسان بزرگ جهان همچون Auto Guide و Auto Express و Auto Car و Car And Driver بهترین انتخاب ممکن است.

اسپورتیج در قیاس با CX5 از 400 سی سی حجم بیشتر موتور و 24 اسب بخار و 27 نیوتن گشتاور بیشتر برخوردار است ولی صفر تا صد رسمی را در 1.2 ثانیه کندتر از CX5 طی می کند که به دلیل 93 کیلو وزن کمتر CX5 می باشد مصرف سوخت اسپورتیج هم صدی 1.6 لیتر رسمی بیشتر از CX5 است که به دلیل مجهز بودن مزدا به موتور اسکای اکتیو با تراکم 1 به 14 است به عبارت دیگر بازهم طبق روال سابق بلحاظ فنی اسپورتیج 2.4 لیتری در عمل هیچ حرفی در برار CX5 2 لیتری نیز ندارد اگر ما نمونه 2.5 لیتری CX5 را ملاک قرار می دادیم وضع اسپورتیج از این هم بدتر می شد حجم صندوق مزدا هم 30 درصد بزرگ تر از اسپورتیج می باشد و در این جا هم تنها برگ برنده اسپورتیج مجهز شدن به امکانات بیشتر و قیمت و کیفیت کمتر است و همچنان بازهم باید بگوییم اگر امکانات می خواهید با کم ترین قیمت اسپورتیج را انتخاب کنید و اگر کیفیت به مراتب بالاتر و بازدهی بهتر موتور و گیربکس و اصالت برند را خواستارید CX5 به نظر ما و کارشناسان بزرگ جهان همچون Auto Guide و Auto Express و Auto Car و Car And Driver بهترین انتخاب ممکن است.

اسپورتیج در قیاس با KORANDO از 400 سی سی حجم بیشتر موتور و 28 اسب بخار و 30 نیوتن گشتاور بیشتر برخوردار است ولی صفر تا صد رسمی را در 0.5 ثانیه کندتر از کوراندو طی می کند که به دلیل 66 کیلو وزن کمتر کوراندو می باشد مصرف سوخت اسپورتیج هم صدی 2 لیتر رسمی بیشتر از کوراندو است که به دلیل وزن کمتر کوراندو می باشد همچنین با توجه به مصرف بیشتر اسپورتیج  از 20 لیتر حجم باک کوچکتری هم نسبت به کوراندو برخوردار بوده به عبارت دیگر بلحاظ فنی اسپورتیج 2.4 لیتری در عمل هیچ حرفی در برار کوراندو 2 لیتری ندارد و تنها برگ برنده اسپورتیج مجهز شدن به امکانات بیشتر است اینطور بگوییم اگر توانایی فنی برای شما اولویت دارد کوراندو انتخاب معقولی است و اگر امکانات برای شما اولویت دارد اسپورتیج پاسخ گوی نیاز شماست.

اسپورتیج در قیاس با TOCSON بلحاظ فنی کاملا یکسان است و در این مورد اسپورتیج پایدار تر و از تعلیق سفت تر و اکنش سریع تری نسبت به فشار پدال گاز برخور دار است و توسان صرفا فقط از تعلیق نرم تری برخوردار بوده و اگر اندکی کیفیت و عمر بالاتر قطعات می خواهید باید بگوییم اسپورتیج بهتر از توسان است و دیر تر شما را به خرج می اندازد و از سواری اسپرت تری برخوردار است.

در پایان :

اسپورتیج 2015 با چهره جسور و دلربا و با استفاده از زوایای تیز و شکننده در طراحی ظاهری خود کاراکتری اسپرت را با حداکثر امکانات و با حداقل قیمت به طرز حیرت انگیزی توام با امکانات لوکس و اغواگر یکجا به شما ارایه می کند امکاناتی که شما آنها را در مدل های فول ژاپنی با حداقل 15 میلیون قیمت بالاتر دریافت می کنید و این ما به تفاوت قیمت در کیفیت بالاتر ژاپنی ها در طولانی مدت است و در کارکرد های بالای 150 هزار کیلومتر این هزینه و سرمایه گذاری بیشتر شما کاملا خودنمایی می کند به عبارت دیگر اگر تصمیم دارید ماشین خود را زیر 5 سال و یا 150 هزار کیلومتر تعویض کنید در انتخاب اسپورتیج شک نکنید در غیر اینصورت هر 3 رقیب ژاپنی آن کاملا سرتر از اسپورتیج در عمل بوده و انتخاب عاقلانه تری است.

درپایان از مالک محترم خودرو اقای میثم فلاح گل جهت در اختیار گذاشتن خودرو و وقت خویش صمیمانه کمال تشکر و همکاری را داریم و امیدواریم با ارائه این مطالب اطلاعات جامعی را در اختیار شما کاربران گرامی قرار داده باشیم همواره ما را از نظرات خود بهره مند سازید.

نویسنده : علیرضا

عکاس : علی باخدا

هماهنگی : عرفان باستانی

 

 



ابزار امتیاز دهی

نظرات  (۵)

سلام. قیمت نیسان سنترای فول چند هست الان؟؟
بسیار عالی،  ابدا به رقیبای ژاپنیش نمیرسه. 
ولی چرا بررسی مدل 2015؟
پاسخ:
به 2016 هم میرسم
عرفان ناموسن دیوانه کردی دادا 

میدونی از کی منتظر تست توسان 2015 با 2016 و درگ بین این دو خودرو هستم؟؟؟

اسپرتج زیبایی داره 

اکثرا من دقت میکنم میبینم خانوم ها سوارن

کلا طراحیش طوریه که بیشتر برای خانوم ها میخوره 

توسان یا اپتیما و... بیشتر به مردا میاد
پاسخ:
ممنون از شما
منتظر تست های بهتری باشید.
۲۰ مرداد ۹۵ ، ۱۱:۳۶ کارشناس پارت
عرفان باستانی درود
مطلب تست کیا اسپرتیج 2015 در گیلان شمارو مطالعه کردم بسیار مفید بود. 
من کارشناس فروش یه شرکت تبلیغاتی در زمینه چاپ هستم اگر روزی به ما نیاز داشتین خوشحال میشم کمکتون کنم

پاسخ:
ممنون از شما
اسپورتیج ۲۰۱۶ جلوش زشته عرفان من اینو ببشتر دوست دارم
تست خوبی بود مرسی از تلاش بی منت شما

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی