خودروهای شهر باران


آپلود عکس         

اسلایدر

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

دوشنبه, ۸ تیر ۱۳۹۴، ۰۶:۵۴ ب.ظ

تست فنی اسب وحشی فورد در گیلان

دوشنبه, ۸ تیر ۱۳۹۴، ۰۶:۵۴ ب.ظ

شاید مدل V8 GT باعث تمام شکوه و عظمت ماستانگ شده باشد ولی این مدل V6  آن بود که باعث فروش بالای آن می شد.

فورد ماستانگ را باید یکی از محبوبترین های خودرویی جهان بنامیم خودرویی که از سال 1964 میلادی معرفی شد و از همان اولین نسل محبوبیت های فراوانی در عاشقان به خودرو پیدا کرد اولین نسل تا سال 1973 تولید شد و میزان فروش آن در سال اول 121538 دستگاه بود گرچه هیچ کدام از نسل ها نتوانست آن محبوبی را تکرار کند حتی نسل چهارم آن برای 10 سال بدون هیچ تغییری ادامه تولید پیدا کرد این خودرو درداخل کشور بشدت پرطرفدار است و با رفتن به مناطق آزاد متوجه خواهید شد که بسیاری از آخرین مدل های ماستانگ در خیابان ها جولان می دهند و صدای اگزوزشان شیشه ها را به لزره در می آورد.

مختصری از پیشینه :

نسل اول این خودرو برروی پلتفرم نسل دوم فورد فالکون و در سال 1964 به نمایش درآمد وقرار شد تا سال 1965 به بازار عرضه شود درحال حاضر نسل ششم ازین مدل به بازار وارد شده فورد ماستانگ پایه گذار کلاس تازه ای به نام پونی کار در آمریکای شمالی بود.

پونی کار خودرو های اسپرت کوپه ای هستند که کاپوتی کشیده و پشت کوتاهی داشته خودروهایی نظیر کامارو و  AMC  جاولین و چلنجر از دیگر ماشین های کلاس پونی کارز هستند ماستانگ هچنین الهام بخش طراحی خودرو های اسپرت دیگری نظیر تویوتا سلیکا و فورد کاپری هم بود.

ماستانگ به دلیل استقبال بیش از حد مردم 5 ماه زودتر از موعد رسمی آن که در سال 1965 باشد به بازار فرستاده شد به همین خاطر به مدل هایی که دراین پنج ماه تولید شده اند لقب 1964.5 (نیم) داده اند و ساخت رسمی خودرو در ماه مارس 1964 در ایالت میشیگان کلید خورد.

نکته جالب :

امتیاز نام ماستانگ در آلمان در اختیار شرکت کروپ بود و فورد از خرید این امتیاز به قیمت ده هزار دلار سر باز زد و این ماشین تا سال 1978 با نام T5  در آلمان فروخته شد همچنین برای بزرگتر شدن بازار فروش این خودرو فورد تصمیم گرفت که ماشین را باردیف دوم صندلی که جای پای ناچیزی داشت عرضه کند.

تولید نسل اول از سال 1964 تا 1973 و نسل دوم از 1974 تا 1978 و نسل سوم 1979 تا 1993 و نسل چهارم 1994 تا 2004 و نسل پنجم 2005 تا 2014 و از 2015 نسل ششم ان عرضه شد همچنین در سال 2013 شلبی پرده از نمونه ای برداشت که 1200 HB قدرت داشت این مدل با نام GT500 S/C1000  به تعداد صد دستگاه ساخته و به قیمت 155 هزار دلار فروخته شد که در آن حجم موتور از 5.4 به 5.8 و جفت سوپرشارژرش نقش بسازیی را بازی می کند.

آمار تولید :

در سال اول 1964 به تعداد 121538 دستگاه فروخت همچنین اوج فروش در سال 1966 به تعداد 607568 دستگاه در سال بود و پایین ترین میزان فروش آن در سال 2009 به تعداد 66623 دستگاه در سال و در سال اخر 2014 به تعداد 82635 از ماستانگ نسل پنج فروش رفت.

با وجود اینکه با یک تنبل شش سرعته خودکار طرفیم اما هنوزم برخی از اعداد بسیار قابل ملاحظه است.

 

 

مشخصات فنی :

موتور V6  3.7 لیتری با 24 سوپاپ

تولید 305HB  در 6500 دوربردقیقه  و گشتاور 380 NM در 4250 دوربردقیقه

گیربکس 6 سرعته خودکار یا دستی

نسبت قدرت به وزن هر 5 KG   1 HB

نسبت تراکم 10.5-1 و وزن 1588 KG   همچنین ظرفیت بکسل 454 KG

مصرف شهری 12.5 (یورو5) اتوبان 8.1 (یورو5) در ایران با سوخت یورو2 مصرف شهری 15 لیتر و اتوبان 10.5 لیتر با باک 60 لیتری

ABS-EBD-ESC-TCS  

شتاب 0-100 5.5 ثانیه رسمی

شتاب 0-160 14 ثانیه رسمی

فشار قابل تحمل شاسی 0.92 G

طول 4.7 M عرض 2 M ارتفاع 1.4 M از سطح زمین فاصله محوری 2.7 M

 

امکانات رفاهی :

مدل V6  کوپه و کروک د ر3 تیپ عرضه شده که کوپه شامل :

تیپ GT  به قیمت 135 تومن

تیپ پرمیوم به قیمت 165 تومن

تیپ راش به قیمت 195 تومن

در مدل کروک قیمت ها به ترتیب 20 میلیون افزایش پیدا میکند.

4 تا 6 ایربگ (جلو جانبی پرده ای ) – سنسور TPMD فشار باد لاستیک – اینه تاشو برقی – آینه وسط الکتروکرومیک- گرم کن و سرد کن صندلی جلو – تهویه اتومات 2 کاناله – سیستم صوتی با چنجر – مانیتور پخش 8 اینچی همراه با DVD-DTV-USB-AUX-IPOD-GPS  بلوتوث – کروز- چرم صندلی – چرم داشبرد-صندلی ریکاردو – سیستم اگزوز راش- رینگ 19 پنج پر دوبل (18 استاندارد) – سنسور پارک – سنسور نور – سنسور باران – دوربین عقب – نورپردازی شب تک رنگ - پارکاب منقش به نوشته ماستانگ LED – لوگو شوی ماستانگ برروی زمین به هنگام باز کردن درب ها- صندلی برقی- درمدل V8  امکان سفارش سقف پانورامیک

 


طراحی ظاهری :

 

بی شک یکی از جذابترین پونی کارهای امریکایی ماستانگ است طرح منحصر به فرد این خودرو از همان سال اولیه طرفدارهای فراوانی را شیفته خود کرد حال پس از نسل ها هنوزم این طرح شیفتگان خودرا دارد.

نمای خشمگین جلو به راحتی هر رهگذری را مجذوب خود میکند و شما را به یاد قدرت نهفته موتور این پونی کار می اندازد نکتاه جالب این که آرم ماستانگ در مدل پایه در داخل یه ذوزنقه قرار گرفته عرضه شده ولی در مدل پرمیوم و راش بصورت تک اسب یکه تکاز نصب شده و ازین طریق از نمای جلو می توان ازبیرون به تیپ خودرو پی برد.کاپوت بسیار کشیده و عضلانی است و به خوبی نشان دهنده عظمت داخل آن است نمای جلو همچنان شما را به حال هوای دهه 60 می برد ارم ماستانگ در وسط و در دوطرف چراغ های زیبای روشنایی روز و در دل چراغ های جلو و در کنار لامپ های زنون قرار گرفته است ولی نمای کناری همچنان ساده و بدون هیچ شکستی می باشد.

نکته ی کلیدی که موجب اصالت ماستانگ شده پایبند بودن آن به طرح های اولیه می باشد به طوریکه شما در تمامی نسل ها نمای عقب را همواره به صورت سه چراغ عمودی قرمز رنگی که در مدل اولیه استفاده شده می بینید که حال به صورت مدرن و فول LED در آمده است . در نمای عقب نیز بین دو چراغ لگوی اسب وحشی و در برخی از مدل ها عبارت GT  جایی گرفته است  و در انتهای سپر در دوطرف خروجی های اگزوز قرار دارد که باتوجه به پیشرانه V6 آن جای پکیج اگزوز با چهار خروجی در آن خالی است اما همین دو خروجی هم صدایی را تولید می کند که هر رهگذری را غرق در لذت غرش یک V6 می کند.

 

طراحی داخلی:

به محض وارد شده به داخل ماستانگ اولین چیزی که تمام توجه شما را جلب می کند کنسول دو تکه آن است که درست عین مدل های اولیه می باشد و این نشان از حفظ اصالت ماستانگ و پای بند به هرآنچه که موجب خواستن آن می شود دارد و سپس دومین چیزی که توجه شما را جلب می کند فرمان سه پره و کیلومتر دور موتور آن است که باز به همان سبک و سیاق اولیه ولی به شکل مدرن تری می باشد.


صندلی عقب اصلا راحت و جادار نیست. صرفا به درد قرار گرفتن اشیاء, ساک و نشستن کودکان زیر شش سال می خورد.حتی فکر نشستن روی آن را هم در سر نپرورانید چون هیچ فضای پایی برای شما قرار ندارد پس عملا کاربردی نیست. در داخل خودرو در بین دو دریچه ی تهویه وسط داشبرد ورودی برق دوازده ولت قرار دارد تا نیاز شما را به استفاده از لوازم الکترونیک برطرف کند. همچنین بسته به مدل در وسط داشبرد یک مانیتور 8 اینچی برای پخش تصویری و GPS و دوربین عقب و در زیر آن ورودی CD  و DVD با شش چنجر و دکمه های پخش قرار گرفته است. در زیر سیستم صوتی دکمه های تهویه اتومات دو کناله و در صورت سفارش گرمکن و سردکن صندلی قرار دارد.  در زیر آن دنده و در کنار آن دکمه های خاموش کردن کنترل هرزگردی , فلاشر و باز کردن صندوق عقب مشاهده می شود. در ادامه نیز دو جای لیوانی به صورت مخفی قرار دارد اما در روی فرمان نیز کلیدهای مکالمه , بلوتوث , کم و زیاد صدا و کروز کنترل در کنار و لگوی زیبای ماستانگ در وسط فرمان دیده می شود . در سمت چپ فرمان کلیدهای سیستم روشنایی خودرو قرار دارد و امکانی که توجه ما را به شدت به خودش جلب کرد قابلیت ثبت رکورد هایتان به صورت اتومات توسط خودرو می باشد که در آن شما می توانید 0 تا 100 و 0 تا 160  و درگ 400 متر و درگ 200 متر را ثبت کنید و به آن افتخار کنید. دور موتور تا 8000 را نشان می دهد و آمپر سرعت تا 260 علامت گذاری شده گرچه توصیه ی کمپانی به حداکثر 180 km می باشد و بیش از این کنترل شرایط کار هرکس نیست.

نورپردازی کابین در شب قابل توجه و آرامش بخش است ولی بعداز مدتی به خاطر تند بودن رنگ آن کاملا عادی و جذابیت خود را از دست می دهد. در مجموع باید گفت باوجود اینکه سطح تجهیزات به کار رفته در این خودرو آنچنان بالا نیست ولی طراحی داخل این پونی کار آنچنان جذاب , گیرا و نوستالژیک است که شما زیاد به دنبال استفاده از امکانات مختلف نخواهید بود و تنها لذت رانندگی با آن و شنیدن صدای دور موتور 7000 آن برایتان لذت محض و گوشنواز خواهد بود.

 

موتور :

کاپوت را بالا می زنیم یک موتور غول پیکر V6 به حجم 3.7 لیتر در این آمریکایی آرام گرفته که 305 اسب بخار و 380 nm گشتاور را با کوچکترین اشاره به پدال در اختیار راننده برای نابودی آسفالت و لاستیک های خود قرار می دهد. تمام این قدرت توسط گیربکس 6 سرعته اتومات و دستی به چرخ های عقب متصل می شود تا شما با خیال راحت به توانید به راحتی خوردن یک لیوان آب با آن دریفیت بزنید. این نیرو ماستانگ را در 5.5 ثانیه ( رسمی ) به 100km رسانده تا خط و نشانی باشد برای اکثر اسپرت ها . شاید با این حجم به نظر برسد حتما مصرف بالایی هم دارد ولی مصرف داخل شهر آن فقط 12.5 لیتر ( یورو5 ) و خارج شهر ان 8.5 ( یورو 5 ) می باشد که برای یک شش سیلندر 3.7 کاملا طبیعی است برای نمونه 405 با موتور چهار سیلندر 1.8 با مصرف داخل شهر 11.5 و خارج شهر 8 لیتر می باشد. اینجاست که تفاوت تکنولوژی بیست و شش ساله ظرفیت خود را نشان می دهد.

 


آزمون رانندگی :

ما برای بدست اوردن سریعترین شتاب ممکن از بنزین سوپر همراه با اکتان افزا استفاده میکنیم تا قدری کیفیت بنزین یورو2 داخل را حداقل از لحاظ اکتان مشابه یورو 5 کنیم سپس کولر را خاموش و گیربکس را در حالت دستی قرار داده و کنترل هرزگردی را خاموش میکنیم دنده در 1 پاروی ترمز و پدال گاز را تا دور 4500 فشار میدهیم سپس پدال را رها میکنیم صدای جیغ لاستیک ها توجه رهگذران را جلب میکند این ماشین از هر نیش گازی برای هرزگردی استقبال می کند عملی که لبخند را بر لبان شما جاری می سازد با وجود بنزین بی کیفیت داخلی شتاب 0 تا 100 بدست امده برای ما عدد 6.1 ثانیه را نشان می دهد و 0 تا 160 عدد 15.2 همچنین برای  100 تا 0 احتیاج به مسافت 33.5 متر است که حاکی از قدرت بالای تولیدی موتور و تقسیم وزن 54 به 46 ان است.

نکته جالب اینکه در هنگام ترمز گیری از 100 به 0 چرم صندلی کاملا سر بوده و هیچ تلاشی برای نگه داشتن شما انجام نمی دهد و حتما باید از کمربند برای نگه داشتن خود استفاده کنید در غیر اینصورت فرمان و شیشه جلو در انتظار شماست.

مدلی که در اختیار ما قرار داشت از تیپ راش بود که دارای سیستم اگزوز سفارشی و غرش پیشرانه اندکی بهتر از سایر مدل های V6  می باشد در حدی که شما تنها تمایل دارید با دوربالا حتی در سرعت پایین با آن رانندگی کنید و این عاملی است که درصورت عدم تسلط راننده برای شنیدن صدای زیبای ان منجر به تصادف و سوختن زود هنگام پمپ بنزین می شود و جالب اینکه بدانیم بیش از 70 درصد ماستانگ های فروخته شده از گیربکس دستی و فقط 30 درصد آن اتومات هستند که نشان از عطش عاشقان خودرو به لذت ناب معکوس کشیدن های پی در پی برای شنیدن صمفونی زیبای موتور می باشد.

 

نتیجه گیری :

ماستانگ به لحاظ شتاب 0 تا 100 0.3 ثانیه از کامارو کندتر و 1.5 ثانیه از چلنجر سریعتر است همچنین از کامارو طول و عرض و ارتفاع بیشتری دارد و نسبت به چلنجر از طول کمتر و عرض بیشتری برخوردار است نکته اساسی در مورد ماستانگ این است که فورد نهایت سرعت قابل اطمینان در این خودرو را 180 کیلومتر اعلام کرده در حالی که شما در کامارو تا 250 و در چلنجر تا 200 کیلومتر در مدل V6  می توانید با اطمینان سرعت بگیرید همچنین صندوق عقب ماستانگ در مدل کوپه بزرگتر از کامارو و در کروک کوچکتر از ان می باشد و در این مورد حداقل هیچ کدام به پای صندق جادار چلنجر با 15 درصد فضای بیشتر نمی رسند و بلحاظ کارایی صندلی های عقب این چلنجر است که راحت ترین فضا پا را با فاصله محوری بیشتر نسبت به کامارو و سپس ماستانگ در اختیار شما می گذارد و کاملا قابل استفاده است.

مورد قابل توجه دیگر این که کامارو با ارتفاع 1.37 از سطح زمین نسبت به ماستانگ 1.41 متری و چلنجر 1.45 متری دارای مقاومت کمتری در مقابل جریان هوا و مرکز ثقل پایین تری است و همین عامل سبب پایین تر بودن سرعت اعلام شده فورد برای ماستانگ نسبت به کامارو و چلنجر است و حال میرسیم به بزرگترین نقطه ضعف ماستانگ یعنی سیستم تعلیق عقب یک پارچه باستانی آن که همواره عامل اصلی شکست ماستانگ در مسابقات در برابر کامارو با سیستم تعلیق مستقل آن است که ای کاش فورد هم از این تعلیق بهره می برد تا همچون کامارو بدون نیاز به کم کردن سرعت میشد پیچ ها را با چسبندگی  بیشتری پشت سر گذاشت.

مورد دیگر اینکه مدل های کروک ماستانگ و کامارو در گیلان بخاطر رطوبت 100 درصدی آن در بازه 2 ساله با استفاده مکرر احتمال چکه جزیی در آن افزایش پیدا می کند و این دلیل اصلی تعداد بیشتر ماستانگ و کاماروهای کروک نسبت به کوپه دست دو برای فروش در بازار است امری که نمایشگاه داران و مالک از قبول آن برای فروش خودرو سرباز می زنند.

درمجوع اگر از عاشقان ماستانگ هستید و تعصب دارید که هیچ ولی اگر به دنبال بهترین پونی کار امریکایی V6  هستید صد در صد این کامارو است که همچون اسم خویش (کامارو نام گرگی است که ماستانگ ها را شکار می کند) شما را سر بلند می کند.

در پایان از مالک محترم خودرو و نمایشگاه فرهاد بصارتی برای در اختیار قرار دادن خودرو و وقت خویش صمیمانه تشکر می کنیم.

نویسنده متن علیرضا



موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۴/۰۸
عرفان باستانی

ابزار امتیاز دهی

نظرات  (۸۵)

اقا تبریک میگم بهترین پست این سایت تا به این تاریخ بود واقعا دست اقا علیرضا و اقا عرفان درد نکنه مطلب در حد تیم ملی والیبال بود مرسی مرسی
پاسخ:
ممنون از نظرت نیما خان
خیلی عالی ممنون
بخصوص که در بخش تست عشق خیلی خاصی به چشم میخورد!!!
ببخشید ماستانگ جدید قرار نیست بیاد ؟؟
پاسخ:
نه کسی قرار نیست بخره موتور 4 سیلندر شو
۰۸ تیر ۹۴ ، ۲۰:۲۴ امیر حسین
اقا عرفان ممنون از نقد جذابت، داخل تمام سایتای رسمی عرض کامارو بیش تر از موستانگه تو تمام درگای رسمی و غیر رسمی بین کامارو و موستانگ هیچ وقت موستانگ نباخته از همون اول کامارو رو پشت سر میزاره به غیر از یک درگ رسمی از موتور ترند بین کوپه های v6 که مساوی شدن یک مورد دیگه در مورد موستانگ شش سیلندر سفیده که فقط کیت اگزوزش راشه موستانگ راش واقعی فقط تو مدل v8 هستش بنابراین قیمتش واقعا 195 میلیونه؟! بازم ممنون از شما بابت سایت همیشه فعالتون 
عالی بود ایوالله
باستانی مچکریم باستانی مچکریم
پاسخ:
از علیرضا تشکر کنید ایشون نوشتند متن رو که واقعا بی نظیر می نویسه
الهی قوربونت برم من عرفان کیف کردم عالی بود
پاسخ:
از نویسنده تشکر کنید.
۰۸ تیر ۹۴ ، ۲۳:۱۹ محمد طاها
من نمیدونستم ماستانگ سقف پانوراما هم داره عرفان میدونستی؟
پاسخ:
اره عزیزم داره خوبشم داره.ولی هر جا امار گرفتم تو دبی نداشتن
خرابم کردی خیلی خوب بود ولی بعضی جاها یه خورده باعث گمراهی خواننده و یکم ویرایش نیاز داره.در کل عالی بود.هشت سیلندر تو گیلان نداریم راستی؟؟؟؟
پاسخ:
یه دونه داریم کانورتیبل هم هست .یه دونه هم تو منطقه داره خاک می خوره اون سبزه
آقا ما نفهمیدیم تست ماستانگ بود یا کامارو اینکه ماستانگ شست گذاشت کنار کامارو هم اتو کرد گذاشت تو ویترین چلنجرم دم دست به عنوان کاتالوگ نگه داشت!!!
پاسخ:
نویسنده عاشق کامارو دیگه.
ولی چلنجر یه چیز دیگه است نه عرفان عاشقشم اصلا برام مهم نیست که همیشه بین این 3 تا اخریه میخوامش بخاطر خودش
پاسخ:
برای ما همیشه اوله با ابهت و با وقار و همیشه یه دونست
تمام ماشینای دنیا یه طرف چلنجر هلکت یه طرف...
بشمار...
پاسخ:
افرین بر تو
عشق تو این متن موج میزنه ماشالله علیرضا خان مچکریم

امیر حسین جان عزیزم اینم یکی از لینک های رسمی
عرض ماستانگ 2.034
عرض کامارو  1.918
تازه نسل جدیدش ماستانگ پهن ترم شده کامارو باز کمتر شده
http://uae.yallamotor.com/new-cars/ford/mustang-coupe/2014/3-7l-gt

http://uae.yallamotor.com/new-cars/chevrolet/camaro-coupe/2014/2lt

در مورد قیمت تیپ راش قیمتش 170000 درهمه
اینم لینک
http://uae.yallamotor.com/new-cars/ford/mustang-coupe/2014/3-7l-roush

فرمول قیمتم که قبلا گفتیم بشین حساب کن ببین چند در میاد 5 تا 10 تومنم سود وارد کننده درنظر بگیر
گرچه قیمت راش v6 با پرمیوم v8 یکیه اون دیگه بستگی به سلیقه طرف داره امکانات و صدای مصنوعی اگزوز یا قدرت و گشتاور با غرش طبیعی اگزوز
عشق ماشین برای خودش عشقه ماشینه طرف عاشق کاماروه طوری برای ماستانگ متن مینویسه انگار تمام وجودش رو ماستانک گرفته آفرین فوق العاده بود
امیرحسین جان تو کدوم درگاه رسمی غیررسمی ولش کن ماستانگ از کامارو برتر بود تابوده کامارو بوده تو یه نگاه به گشتاور و قدرت و توزیع وزن مرکز ثقل و تعلیقش بنداز رو کاغذ که هیچ تو عملم ماستانگ مویرگی میبازه عرفان ما جفتمون صداقت تورو قبول داریم تو بگو ماستانگ یا کامارو؟
جفتشم نشستی دیگه میدونی چی به چیه
پاسخ:
اقااصلا گفتن نداره از نظر فنی همیشه کامارو سر تر بوده.
امیر حسین علیرضا گفت که کیت اگزوزش راشه نه موتورش قیمتشم تو دبی واقعا گرونه خودمم نمیدونم چرا 170000 درهمه که زیاده
تازه میخواستم بگم تست لکسس بهترین تست سایت بود تاحالا اومدم اینو خوندم دیدم نه این ازونم سرتره واقعا این دوتا پست بهترین بودن امیدوارم اینم با نظرات بالا استقبال بشه
در ضمن متنش کاملا واضحه بود من احساس گمراهی نکردم چون متن مدام آدم با خودش میکشید با جزییات احساسیش آدم تمام لحظات نویسنده رو تجربه میکنه
پاسخ:
مرسی انشاالله روز به روز بهتر میشیم.
یادم رفت تشکر کنم
بوم بوم بوم عرفان با تعصب 
علیرضا خان از شماهم سپاس گذاریم 
چقدر من باادبم
من قبلا جز اون 400 نفری که نقش روح دارن تو سایت بودم 2 سال میومدم نگاه میکردم نظرات میخوندم خودم نظر نمیدادم الان اظهار ندامت میکنم!!!
من خوب بودم عرفان
این اقتصاد قلب منو چاک داد!
پاسخ:
حامد جان خوش امدی داداش ممنون از نظرت .ما همه اینجا هم دردیم.
عرفان بازم منو شگفت زده کردی که ماستانگ عشقه منه گرچه همیشه زیر سایه کامارو بوده ولی سیاست شرولت خیلی زیرکانه است وای میسه همیشه ماستانگ نسل جدیدش اول بده بعد خودش ارایه میده که ازش سرتر باشه تو مسایل فنی هم هرچند ناچیز ازش بهتر نمونه اش هم همون تعلیق عقب که علیرضا خان اشاره کرد واقعا افتضاح و قدیمیه نسبت به کامارو گرچه تو نسل جدیدش بلاخره درست شد و از تعلیق مستقل استفاده کرد بازم ممنون عالی بود
پاسخ:
خوشحال باش تا یک ماه دیگه نسل جدیدش وارد منطقه میشه البته 2.3 توربوش که 4 سیلندر هست با رنگ خاکستری
بزار من حال اون 400 نفرم بگیرم که نظر نمیدن
خجالت بکشید قباحت داره این همه زحمت میکشن براتون یه تشکرم ازتون درنمیاد از سایت تون حمایت کنید تا رشد کنه شما ها اگه حمایت کنید عرفان براتون RS4 منطقه که تو ایران تکه رو هم تست میکنه!
پاسخ:
دمت گرم ممنون ازت
RS4 منطقه یه چندروز دستم بود حسابی هم تستش کردم حرف نداشت.
راستی خبر این S500 منطقه رو نداری اصلا تو شهر پیداش نیست یعنی مصطفی و وحیدم که اینقدر تو شهر چت اند پشه از جلوی چشمشون ردبشه عکس میگیرنم ازش عکس داخل شهر ندارن هست نیست صاحبش کیه چیکارست؟
پاسخ:
پلاک ملی شد رفت تهران کجای کاری شما.
تبریک تبریک عالی بود مخصوصا این حرکت پیشوازت که قبلش تیزر گذاشتی ولی مارو کمتر تو انتظار بذار نگران آمار نظراتت هم نباش به این نگاه کن که 400 نفر هرروز سایت چک میکنن حالا نظرم ندادن ندادن فداسرت امارشون که هست!
شما هایی که نظر نمیدید براتون متاسفم که یا اعتمادبنفس تون پایینه یا درک تون کمه که کسایی که زحمت میکشن فقط احتیاج به تشکر دارن که ادامه بدن و شما ازینم دریغ میکنید و این نشون دهنده اینه که تو زندگی با شماهم همین جوری  رفتار کردن و شماهم دارید اینکار غلط رو ادامه میدید نظر بدید خجالت نداره که چرا نظر نمیدید چرا برای خودتون ارزش قایل نیستید که نظربدید ووقتی نظر نمیدی مطمئن باش به این معنی نیست که تو احتیاجی به نظر دادن تو این سایت نداری حتما باید مثله سایت های دیگه برای استفاده از محتوای سایت ازتون پروفایل و اکانت بگیرن یا بالاجبار ازتون اول تشکر بگیرن بعد محتوا رو  نمایش بدن حالا که بهتون احترام گذاشته میشه و ازادید شماهم احترام بزارید و حداقل با نظردادنتون تشکر کنید.
مخلص همتون Reza
پاسخ:
خیلی گلی پسر دمت گرم.
علیرضا خان دستت درد نکنه عزیز شماهمچنان عزیز دل مایی بکارت ادامه بده....
متنت رو که میخونم تمام حست رو تو متن میببنم طوری بخش آزمایش مینویسی که حس میکنم انگار کنار دستت نشستم عالیه ولی باز راه داره که بهتر بشه چون تو شایسته بهترینی همیشه یادت باشه با انگیزه ادامه بده که آینده دلپذیری در انتظارته.
عرفان جان خودت میدونی که چقدر برام عزیزی فدات شم کارت تو استان تکه یعنی بین این 2 میلیون جمعیت گیلان تو تکی چون همیشه جرات داشتی و کاری انجام دادی که عاشقش بودی و همین عشقت باعث شد که منحصر بفرد باشی محکم ادامه بده خودم برای تک تک پست هات نظر میدم به تمام دوستای ماشین بازم هم سایتت رو  معرفی کردم
قربانت فدات ستاره بچینی بوس بوس 
نخندید چیه درسته سنم بالاست ولی هنوزم انگار 19 سالمه جوونی که به چهره نیست به دله اینقدر جوون داریم که دلشون پیره و پژمردس وبالعکس
پاسخ:
الهی من فدات رضا جان خیلی گلی
این خط اخر نظرت خیلی خوب بود منم فکر میکنم 19 سالمه می خوام دنیارو بترکونم ولی اخرش بخودم میام میگم بیخیال شو تو دیگه 29 سالته
۰۹ تیر ۹۴ ، ۱۱:۴۸ محمد صالح
دادا با روح و روان ادم بازی میکنیا
پاسخ:
ممنون از شما .
دوستان در جریان باشید به سوالات و نظرات  شما به به صورت خصوصی پاسخ نمیشه داد .

خیلی ممنون از زحماتتون واقعا خداقوت بخاطر این همه انرژی و خلاقیتی که صرف می کنید
پاسخ:
ممنون از شما
آقا عرفان واقعا اینا سقفشون خوب کیپ نمیشه بعد 2 سال استفاده زیاد زیربارون ممکنه نم پس بده چون من یه بار توی تست یکی از مجلات از ماشینای منطقه خودمونم خوندم اونم گفته بود!
پاسخ:
وقتی همه میگن پس چرا می پرسی دیگه !!!
تا نباشد چیزگی مردم نگویند چیزها
بین همه ی عشقای دنیا...
عشق است چلنجر...


یه سوال  فنی هم دارم یکبار برای همیشه به ما توضیح بدید موستانگ درسته یا ماستانگ این طوری که نمیشه هرکی یه چیز میگه البته خارجی ها همه میگن ماستانگ پس چرا ما میگیم موستانگ!!!
با دلیل قانع کننده لطفا
پاسخ:
قبلان علیرضا توضیح داده بود .
ماستانگ درستش هست.
عرفان سیستم تعلیق عقب ماستانگ با شما فامیله که!
همجا آشنا بازی تو تست هم فامیل بازی اخه!!
اسمش یک پارچه باستانیه؟! 
عرفان تو فوردم آشنا داری تو اخه!!!
عالی بود دستتون درد نکنه
پاسخ:
ممنون داداش احمد
لذت بردیم ممنون از این همه علاقه و شوق تون که باعث میشه این تست ها رو فراهم کنید
پاسخ:
ممنون از شما این کار ادامه داره تازه اولش هست.
عرفان پانامرا هم پیداش نیست نکنه اونم پلاک ملی شده؟
پاسخ:
نه داداش اون واسه اقای مقدم هستش مالک مرکز خرید گلسار
مازراتی گیبلی سفید ، جیپ چروکی SRT مشکی ، دودج درانگو سرمه ای هم داره با پانامرا قهوه ای میشه 4 تا ماشین منطقه
البته یه دونه سانتافه مشکی هم پلاک ملی داره....
ای وای یادم رفت تشکر کنم سرپنجه جفتتون رو باید طلا گرفت عالی بود ولی بهترش کنید
پاسخ:
چشم داداش حتما بهتر میشه
اون 400 نفرم دیگه شورش دراوردین
دیگه شورش رو دراوردین.....
نظر بدییییییییییییبببببببببییییییییییییید تا دیده شنیده بشید
پاسخ:
راحتشون بزار .... بزار تو حال خودشون باشن.
آقا من نظرم برگشت قبلا فکر میکردم ماستانگ بهتره الان دیدم نه کامارو کاملا سرتره مرسی
پاسخ:
ولی هیچی چلنج بابای نمیشه (چلنج بابای منظورم پسرم هست)چلنجرSRT هلکت
چرا اینا امکاناتشون اینقدر پایینه؟
آقا یه بار من یادمه یکی اینجا درمورد 206 نوک مدادی که پشتش NOX نوشته بود صحبت کرده بود گفت ما با تیپ پنج دنبالش بودیم رفت مارو نقطه کرد تو آینه پلاک 46 هم بود جلو فلاشر داشت من قبلا هم شنیده بودم ولی باور نمیکردم تا اینکه دیروز اینو دیدم تو جاده انزلی واقعا هیولاست شتابش دیوانه کننده است از این و اون پرسیدم آخر سر دیدم یکی خبر داره گفت اون TU5 موتورش تویین توربو گذاشت 290 اسب بخار قدرت داره شتابش 4.3 است دهنم باز موند ماشین 1 تنی 290 اسب بخار خیلی زیاده یعنی همه رو میندازه تو جیبش بربچ آمریکایی سوارها مواظب باشید باهاش کل نندازین که ابروتون میرها
پاسخ:
نوک مدادی !!!! چرا من تاحالا ندیدمش؟؟؟
تویین توربو 290 اسب بخار
مگه داریم ؟ مگه میشه ؟
۰۹ تیر ۹۴ ، ۲۱:۲۷ امیر حسین
به نظر شما بخوایم مشخصات یه ماشینو بدونیم بهتر نیست از یه سایت معتبر مثل موتور ترند استفاده کنیم تا یه سایت پر از اشتباهات ریز مثل یلاموتور، عرض کامارو 75.5 in عرض موستانگ 73.9 in در مورد شتاب و درگای بینشون هم داخل یوتیوب که هیچ داخل اپاراتم کلی فیلم اپلود شده کامارو نسبت به موستانگ برتری داره به خاطر هندلینگشه واسه همین داخل پیست رکورد بهتری میزنه ولی دلیلی نداره تو خط مستقیم موستانگو شکست بده چون وزنش از موستانگ بیشتره در مورد قیمتشم خود اقا عرفان فرمودن بیشتر ماشینای منطقه دسته دومن که داخل سایتای ماشین دسته دوی امارات موستانگ با کیت اگزوز راش مدل 2014 با 70 - 80 هزار درهمم پیدا میشه
جلل خالق 206 تو عمرش بیشتر از 250 اسب بخار ندیده به خودش طرف 290 تا ازش کشیده بیرون!!
شدنش که میشه عرفان ولی کار هر استاکاری نیست!
چون اینترکولرم باید بزاره
منم یه چیزایی شنیده بودم رشتی  جماعت همیشه دهن آدم باز میذاره 
دمش گرم
پاسخ:
تا نبینم و نشینم باور نمی کنم.وسلام
یادم رفت عالیییییییییی بود چقدر من این ذوقی که تو کلمات هست رو دوست دارم دسستون درد نکنه خیلی زحمت میکشید.
پاسخ:
مرسی که خوندی و نظر دادی.
اتفاقا من اندازه گرفتم عرض کامارو کمتره ما یه بار خواستیم با ماستانگ بریم داخل این نجم سبزه میدان تو آسانسور به زور جاشد دفع بعد با کاماروی بچها رفتیم راحت تر رفتیم تو قبول نداری خودت اندازه بگیر ما گرفتیم کمتر بود
درضمن عالی بود خیلی ممنون تست RS4 هم بزارید که نورعلی نوره
پاسخ:
رو چشم
امیرحسین جان یلاموتورز کل خاورمیانه رو تغذیه میکنه ها تو تمام کشورهای منطقه چندین شعبه داره یعنی یه عرض و طول و ارتفاع رو نمیدونن که درست نوشتن یا غلط مگه میشه مگه داریم!؟!
کوتاه بیا بابا درضمن تست مستقیم بدرد عمه من میخوره جاده مگه فقط مستقیمه هنر ماشین تو پیچیدن بدون کم کردن سرعته با چسبندگی بیشتره که میشه همون هندلیگ چیزی که ماستانگ نداره آگه ملاک خط مستقیمه که چلنجر هردوتا رو میندازه تو جیبش ولی ملاک پیسته که توش چلنجر باتمام قدرتش آخره ماستانگ دوم و کامارو اوله......
۰۹ تیر ۹۴ ، ۲۲:۴۸ امیر دل اواز
امیر دادا همه که دست دو نمیخرن بعضی ها هم صفر میخرن علیرضا گفت صفرش الان 170000 هزار درهم  دست دو کلا فرق میکنه
۰۹ تیر ۹۴ ، ۲۲:۴۹ امیر دل اواز
بابت تست ممنونم
پاسخ:
مرسی بابت نظرتون
امیر حسین جان من اون تست ماستانگ موتورترند خوندم اون عرض 73.9 اینچی که شما میگی بدون در نظر گرفتن اینه است با اینه میشه همون که من گفتم خود فورد هم می خواد عرض رو اعلام کنه دو صورت میگه یکی با اینه یکی بدون اینه یلا موتورز هم شرکت معتبریه تو هفت کشور خاورمیانه شعبه داره مسلما نمیاد امار رو اشتباه بده این چون دم دست بود برات یالا موتورز گذاشتم وگرنه به عنوان مثال شما نسل ششم اعداد فورد با یالا متورز چک کنی میبینی هم خوانی داره پس مسلما نسل قبلی رو هم درست نوشته هیچ شرکتی نمیاد در سطح بین المللی خودش بخاطر 4 تا عدد خراب کنه که!

اینم لینک فورد نسل جدیدش قبلی رو از سایت ورداشتن 2 حالت با اینه بدون اینه
http://www.ford.com/cars/mustang/specifications/exterior/
 حالا یالا چک کن
http://uae.yallamotor.com/new-cars/ford/mustang/2015/2-3l-ecoboost-convertible
کاملا یکیه همین رو تعمیم بده به بقیه..
اینه رو حساب نکردی شما بخاطر همین شد 73.9 وگرنه همون 80.07 عرضشه..
پاسخ:
داداش گلم ما رو دست کم نگیر.
درمورد شتاب عزیزم شما داری صرفا تو خط مستقیم صحبت میکنی در صورتی که ملاک خط مستقیم نیست ملاک هندلیگه ..
جاده که فقط مستقیم نیست پس معیار حفظ سرعت همراه با چسبندگی بیشتره اینکه شما بتونی پیچ رو با سرعت بیشتری رد کنی بدون اینکه تعادلت رو ازدست بدی هنره نه اینکه تو خط مستقیم فقط گاز بدی 
قیمتم که خودت میگی دست دو من قیمت صفرش رو گفتم..

دارید برای خودتون حال میکنید ها زندگی رو شما میکنید والا تست فلان تست بیسار نه ما که از صبح سرکاریم تا شب خسته شدم عرفان دلم میخواد برم مسافرت ماشین نمیتونم از منطقه ببرم بیرون!!!
احساس میکنم به زودی تست RS4 هم میزاری از تو بعید نیست
پاسخ:
اونم بچشم ....ولی خبری در راه است... 
این تیتر پست هاتون جالبه هرکی میزاره دمش گرم 
الان مثلا اگه بخوای برای چلنجر تیتر بزنی چی مینویسی؟
پاسخ:
بزار به اونم میرسیم.
عرفان نمیخوای داماد بشی من شیرینی دامادی تو رو باید بخورما عاشق این پستتم.
پاسخ:
بی خیال دنبال کارم تو میگی داماد شم !!!!
ایول عالی بود 
پاسخ:
ممنون ازشما
عرفان چه ربطی به تو داشت من نگرفتم چی شد؟
علیرضا داشت به امیرحسین میگفت تو چرا تهش گفتی مارو دسته کم نگیر؟!
مگه باتو بود تو چرا جواب دادی؟
یه مقدار منو روشن کن
پاسخ:
من خطاب به علیرضا نگفتم من خطاب به امیر حسین گفتم که مارو دست کم نگیر فکر نکنید چیزی که میگیم از دلو رودمون دار اوردیم
کلی زمان کلی انرژی کلی وقت کلی بی خوابی کشیدیم کلی هزینه دادیم
علیرضا که دیگه استاد ِ بی خودی حرفی نمی زنه.
اخه بعضیا فکر می کنن ماها چیزی بارمون نیست .من الکی بخش تست و فنی رو به علیرضا ندادم که . علیرضا هم درسشو خونده هم تجربه میدانی داره. معدن اطلاعات خودرو  هست. جوری که منم ازش دارم یاد می گیرم.
من تشکر کردم یه بار چرا نزدی؟!
درهرصورت مجددا تشکر میکنم بابت وقتی که میذارین
پاسخ:
چیزی نیومد داداش ولی بازم ممنون از نظرت
۱۰ تیر ۹۴ ، ۰۲:۵۰ امیر حسین
داداش اعدادی که گفتمو دقیقا از مقایسه دو تا ماشین برداشتم نمیشه که اینه موستانگو حذف کنن اینه کامارو رو نه در مورد یلاموتورم هرچقدر کارش درست باشه قابل مقایسه با موتورترند نیست کاملا واضحه با همین حال من نظرمو گفتم رو حرف کسیم حرف نزدم
پاسخ:
امیر حسین خان ادم نخواد قانع شه به هیچ وجه نمیشه حالا مت هر چقدر بگیم شما یه چیز می گی.
در مورد حذف اینه بهت بگم اگه کاتالوگ ماشین رو دیده باشی هم همیشه یه اندازه با اینه هست یه اندازه بی اینه.
تو تمامی کاتالوگای خودروی که من دیدم اینجوری اندازه خودرو رو درج می کنن.
جالب بود
پول چه بی ارزش شده عرفان یه زیربندی جلوی ماشین رو درست کردم یه تومن پیاده شدم!
دیروز رفتم برای برادرزادم که تازه به دنیا اومده واسه تولدش لباس بگیرم بگو چند؟
جوراب مارک نایک 120 تومن!!!
من برای خودم کفش و شلوار میگیرم میشه 140 تومن اخه 5 سانت جوراب چی 120 تومن 
پاسخ:
خوب مجبوری مگه مارک بگیری برای بچه.
که اینطور عرفان.....
۱۰ تیر ۹۴ ، ۱۶:۱۳ امیر حسین
اقا عرفان موستانگای داخل خاورمیانه با جاهای دیگه دنیا فرق میکنه؟  داخل سایت یلا موتور نوشته موستانگ gt 3.7 لیتری مگه موستانگای جی تی 5 لیتری v8 نیست؟ من همچین چیزایو فقط تو همین سایت می بینم مثلا نوشته موستانگ 3.7 roush که فقط کیت اگزوزش راشه قیمتشم زده 170 هزار درهم به خاطر یه کیت اگزوز!!!!! موستانگ راش واقعی که فقط کیت اگزوزش راش نیست ظاهر و باطنش با موستانگ معمولی فرق میکنه ضمنا مدل تقویت شده v8 نه v6 قیمتشم چیزی حدود شلبی gt500 من فک میکنم موستانگای خاورمیانه با آمریکا متفاوته این یه نمه اختلاف نظرم واسه همین خاطره سالار :)
پاسخ:
البته که هست حتب کیفیتشونم فرق داره
3.7 جی تی که فقط اسم
تو دبی هر جور ماشینی پیدا میشه.
عجب کل کلیه اینجا
آدم پونی کار رو اتومات نمیگیره که فقط دستی اتومات پونی کار رو بیشتر خانوما میگیرن اصلا چرا پونی کار میگیرن اونا باید هاچ بک بگیرن بخدا طرف شاسی نشسته نمیتونه جمعش کنه تو ترافیک 2 متر از جلویی فاصله گرفته من دیدم شاخ درآوردم خب مجبوری پشت لندکروز بشینی اینا باید پشت پیکانتو بشینن والله
من الان چی بگم تشکر کنم کافیه؟
پاسخ:
شما همین که هستی کافیه. زیاد خودتو خسته نکن
مسیح نظر سنجی نمیذاری الان خوراکشها؟
نظر شخصی من ماستانگ ابهت استایل بیشتر داری (مردانه ماشینه) d:  کامارو کمتر" هل کت هم نظری ندارم چون از نزدیک ندیدم
اینقدر به آمار ارقام تکیه نکنین( اسب بخارو .... کامارو هندلینگ بهتر داره فاز چیه !
واسه سر تر نشون دادن یه ماشین چه منطق های باحالی دارن بعضیا d: شخصا پشت ماستانگ و کامارو نشستم اینجا نه کیش" به قول دوستمون منم تاچیزی تجربه نکنم باور نمی کنم ماستانگ برام لذت بخش تره تا کامارو
(اینم دومین نظر" تک پهلو آدم به حرف میارین d: )

پاسخ:
ممنون از نظرت
فعلا کامارو کروت و ماستانگ باید برن بوق بزنن وقتی چلنحر هلکت هست
درود بر تو ای دوست......
نه خبر عرفان؟!(ترکی هه)
پاسخ:
ساقول گارداش. هیچ سات خبر یوخدی
جلال جان تورک سن؟
عرفان دیروز داشتیم با بچها صحبت میکردیم یکی گفت رولزرویس گیربکسش با کنترل ماهواری هم عرضه میشه من موندم یعنی چی بعد دیگه نپرسیدم ازش چیه گفتم تابلوه تو میدونی چی هست؟
پاسخ:
نه نمی دونم
عرفان پشت چلنجرم نشستی؟
R/T منطقه رو نشستی؟
چندتا چلنجر اینجا داریم من شنیدم 2 تاست یکی همین R/T یکی ام V6 مشکی!!!
پاسخ:
اصلا چلنجر نداریم
اونا هم امدن و برگشت خودن
V6 مشکی کی امده من ندیدم فکر نکنم امده باشه.
اطلاعات جالبی تو متن بود آمار تولیدش تو 66 از آمار تولید کل پراید در سالم بیشتره
آقا فرق بین کروک با کابریولت با اسپایدار چیه هر 3 سقفشون جمع میشه پس چرا اسمشون متفاوته؟
عرفان یعنی ما واسه هر پست باید تشکر کنیم خسته کننده است بابا نمیشه برامون لایک بزاری لایک کنیم 
پاسخ:
قبلا توضیح دادم راستی هدف فقط تشکر کردن نیستا اشتباه برداشت نکنید دوستان . هدف از نظر نقد و برسی هست نظرتئنو در باره پست گفتن هست.
امروز جمس اکادیا منطقه رو دیدم عجب چیزی بود آمار داری چندتا اکادیا تو منطقه داریم؟
یه سوال دیگه ام دارم من 1 سال بیشتر نیست رشت اومدم مرکز خرید گلسار دقیقا کدوم میشه آدرس دقیق بهم میدی!
پاسخ:
گلسار رو اول پیدا کن بعد به هر کسی که بگی مرکز خرید گلسار کجاست رو بهت میگن.
عرفان این Q7 نشستی این چرا اینقدر داخلش بی خوده هیچی نداره خیلی ساده است اصلا از طراحی داخلیش خوشم نیومد!!!
پاسخ:
Q7 داداش چی میگی فول فول اخر امکانات 
عالی بود ولی اگه شرایط نرم افزاری لایک گذاشتنم فراهم کنید بهتره چون اونایی که جرات نظر دادن ندارن قابل توجه اون 400 نفر حداقل بتونن لایک کنن
پاسخ:
در این صورت باید عضو سایت باشید وگرنه امکان ندارد.
عشق است شیتان وانت خودم رو
پاسخ:
عشق است.
من ماستانگ دارم محشره از رانندگی باهاش سیر نمیشی میخوام ردش کنم یه کرووت بگیرم
پاسخ:
کروت فعلا وارد نمیشه .کدوم ماستانگ دست شماست.اتفاقا همین ماستانگ مشکیه رو یه خانومی خریده
من عشقم ماستانگه ولی اعتراف میکنم عشق است
چچچچچچچچچچچچچچللللللللللللللللننننننننننننننننررررررررررر SRT8 هلکت
پاسخ:
مرسی بابت نظرت
توی گیربکس با کنترل ماهواره ای GPS دخالت داره تو تعویض دنده یعنی گیربکس قبل تعویض دنده وضیعت جاده رو از از نظر سربالایی سر پایینی و پیچ چک میکنه که ببینه الان وضیعت برای تعویض دنده مناسب هست یا نه!
تو حالت عادی گیربکس همینجوری سبک سنگین میکنه که باعث استهلاک و مصرف سوخت بیشتر میشه اما با کنترل ماهواره ای اگه یه سربالایی تو مسیر باشه که ماشین مجبور به سنگین کردن دنده بشه قبلش از سبک کردن اون خود داری میکنه تا باز مجبور نشه که سنگینش کنه اینجوری عمر گیربکس افزایش پیدا میکنه و در مجموع مصرف سوخت کمتر میشه که شرکت هایی مثله رولزرویس ولوو BMW بنز بنتلی در اختیار دارند ولی به نظر من خوب نیست که سیستم GPS مستقیم به ماشین وصل باشه چون اگه وصل باشه اجازه دسترسی به تمام قسمت های ماشین رو هم در اختیار داره که این خیلی خطرناک و هکر مثله آب خوردن میتونه یه تصادف ساختگی برای شما فراهم کنه که توش شما مقصر باشید و کنترل ماشین کامل از شما صلب میکنه و هیچ ردی هم از خودش بجا نمیذاره داشتن اینترنت و GPS و WiFi و بلوتوث بهترین راهای دسترسی به یه ماشین برای هک کردنشه و مطمئن باشید هیچ امنیتی در کنارتون نیست چون پروتکل های امینیتی توانایی حفظ اطلاعات شما اصلا ندارن تنها تفاوت در بیشتر کردن زمان جلوگیری از هک شماست وگرنه در نهایت شما حتما هک میشین و این اجتناب ناپذیره
کروک به سقف پارچه ای میگن
کانورتبیل یا کابریولت به سقف تاشو فلزی میگن
اسپایدر هم سقفش پارچه ای ولی منظور شرکت از اسپایدر تاکید سازنده بر بدون سقف بودن ماشینه مثله R8 

عرفان این کرووت قرمز C6 پیدا نیست نکنه اینم برگشت خورده؟
پاسخ:
اره داداش 2009 بود پلاک ندادن بهش.
داداش آمار این ML550 سفید منطقه رو داری من هر موقع دیدم یه خانومه نشسته بود راسته میگن اینم ماله خانوم اقای مقدمه؟
یا چرت پرت میگن
پاسخ:
ماله پوررستگاره نمایندگی کیا و ایرانخودرو داره
عرفان  من شنیدم این بنز های E250 کروک قهوه ای و سفید که انزلی اومده بود خودتم عکسش گذاشتی رفت واسه پلاک ملی راسته؟
پاسخ:
اره پلاک ملی شد
آقا این آگهی X5 740E 2015 منطقه رو دیدی قیمت زده 540 تومن تحویل 45 روزه کدوم اسکلی میخواد 540 تومن بابت یه X5 الکتریکی بده اخه!!!
عرفان تیزر جدید نمیزاری؟ یهو میخوای رو کنی
اونچه اینا چرا همه برگشت خوردن که عرفان اون 308 هاچ بک چی اونم برگشت خورد؟ 
این سکویا هم پیدا نیست صاحبش رشتی نیست مثل اینکه چون اصلا تو شهر نیست!
پاسخ:
308 هاچ بک یادم نیست چی شد ولی فکنم برگشت خورد ولی این سکویا معلوم نیست اصلا چیشد در هیچ شهری دیده نشدهو هیچ عکسی ازش نیومده
کسیم ندیده پلاک شدنشو فکنم برگشت خورده
آقا پوررستگار پدر هنوز زنده است؟ شایعه شده فوت کرد بلاخره! تازه سرطانش داشت خوب میشد!!!
سلام دوستان کسی هست قیمت اپتیما بیس 2015 بهم بگه ممنون میشم ازتون
پاسخ:
67 تومن
داداش خسته نباشی الان اگه یه v6 کروکش رو بخوای بگیری مدل 2014 حدودا تا چقد هست قیمت دست دومش یا اگه باشه صفرش؟؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی