خودروهای شهر باران


آپلود عکس         

اسلایدر

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

يكشنبه, ۲۴ خرداد ۱۳۹۴، ۰۴:۵۸ ب.ظ

55 عادت وحشتناک ایرانی ها درموقع رانندگی

يكشنبه, ۲۴ خرداد ۱۳۹۴، ۰۴:۵۸ ب.ظ

55 عادت وحشتناک ایرانی ها درموقع رانندگی

1. نگه داشتن پدال ترمز در هنگام عبور از دست اندازها

این کار فشار زیادی را به سیستم فنربندی، اکسل و سیستم ترمز اتومبیل وارد می کند و نحوه صحیح رد شدن از دست انداز به اینصورت است که باید طوری برنامه ریزی کنیم که تا قبل از رسیدن به دست انداز سرعت را کم کرده باشیم و در هنگام عبور از دست انداز ترمز به هیچ عنوان درگیر نباشد چون وقتیکه قبل سرعتگیر ترمز رو میگیریم کمک فنرها کاملا فشرده هستند ونیروی زیادی روشونه تا وقتی که شما ترمز ول نکنین همچنان کمک فنر فشرده میمونه و تو این شرلیط اگه از روی مانعی مثل سرعتگیر هم رد بشی  دیگه فنر جایی برای فشردگی بیشتر برای خنثی کردن ارتفاع سرعتگیر نداره ودرنهایت به مرور فنری که باید حداقل 5 سال کارکنه ظرف 2تا3 سال کاراییش رو ازدست میده واین فقط شامل فنر نیست بلکه کمک فنر وطبق و میله موج گیر و میله تعادل و دسته موتورها هم همین شرایط رو باید تحمل کنن و شما به جای 5 سال اسایش و هزینه کمتر ظرف 2 تا 3 سال باید به تعویض کامل زیربندی اقدام کنید و فقط همین کار کوچیک یعنی کم کردن سرعت به طور کامل قبل از ردشدن از سرعتگیرها چه برسه به با سرعت ردشدن که شدت ضربه چنیدن برابر میکنه و قبل از رسیدن به سرعت گیر پا رو از ترمز ورداشته باشید تا سیستم تعلیق ماشین از فشار ترمز ازاد شده و حالا فشار اختلاف ارتفاع سرعتگیر تحمل کنه موجب افزایش طول عمر 2 برابری زیربندی ماشین و کاهش هزینه بیهوده میشه..

2. عدم حرکت در لاین مشخص

3. ایست روی خط عابر پیاده پشت چراغ قرمز

4. راهنما نزدن

5. تغییر لاین بدون راهنما

6. نگه داشتن ماشین در جاهای شلوغ و ایجاد ترافیک

7. فرار به لاین خلوت پشت چراغ قرمز

8. توقف توی راستگرد خیابان

9. گازدادن به خودرو قبل از خاموش کردن خودرو

10. صاف نکردن فرمون در هنگام پارک خودرو

11. فشار دادن بیهوده پدال گاز قبل از استارت!!! ( بجای این کار کلاچ رو برای بهتر روشن شدن فشار بدین)

12. چراغ زدن و بوق زدن پشت ماشین جلویی

13. تجاوز از سرعت مجاز در خیابان های شهری داخل شهر طرف داره 90 تا میره

14. این احساس عقده گونه رو داشتن: نباید اجازه بدم ماشین ارزون تر از ماشین من ازم جلو بزنه، همیشه حق تقدم با منه که ماشینم گرون تره

15. وابستگی بیش از حد و افراطی به ماشین خودمون، به ماشین به چشم عزیز کردمون نگاه میکنیم، بخاطر یه خط که روی گلگیر بیفته در حد بارسلون با طرف درگیر میشیم(تا حد قتل)

16. این تعصب خیلی بد که هر روز داره بیشترمیشه: ماشینی که زیر پای منه بهترینه

17. نگاه کردن(خیره شدن/برانداز کردن) به سرنشینای داخل ماشینایی که سبقت میگیرن یا ازشون میگیریم

18. دعوا و گلاویز شدن بعد از تصادف، بجای رسیدگی به حال مصدوم یا سرنشینی که ترس ورش داشته

19. فرورفتن در صندلی به حدی که فقط پیشونی و موها معلومه(بخصوص اگه مدل تن تن باشه)

20. آویزون کردن انواع و اقسام زلمزیمبو ها از هر جای ماشین(که خدایی نکرده تو تصادفا کار خودشو میکنه)

21. پایین آوردن شیشه ها بجای استفاده از کولر در اتوبان

22. کل کل و کورس سر اثبات نیم ثانیه شتاب بالاتر یا پایینتر!!!

23. احترام نگذاشتن به خانم های راننده به طرق مختلف

24. دید زدن ماشین و سرنشین های کناری پشت چراغ قرمز !! واقعا نمیشه جلوی ماشین خودمون رو نگاه کنیم ؟

25. با چراغ خاموش رانندگی کردن در شب که دلیلش یا رانندگان خیلی خیلی حرفه ای ایرانی هستن یا اینکه پول برق ماشینشون زیاد میاد

26. تو جایگاه پمپ بنزین هی این پا اون پا کردن و جایگاه پمپ عوض کردن .من محترمانه به این کار میخندم

27. خلاص کردن دنده در سرازیری ها

28. بوق زدن پشت کسی که تازه گواهینامه گرفته

29. صدای سیستم صوتی زیاد

30. ارتفاع تا......(هر چی می خواهید بگذارید)

31. تو ترافیک یا پشت چراغ قرمز چسبیدن به ماشین جلویی

32. ترمز نکردن کامل در پشت چراغ قرمز و رفتن روی خط عابر

33. خودکشی با نور بالا تو سبقت بدون توجه به باز بودن یا نبودن مسیر جلو

34. استفاده از پرژکتور ورزشگاه آزادی تو کاسه چراغ مات پراید و پژو و پیکان

35. احترام نگذاشتن به دیگران (سالمندان، خانمها چه پیاده چه سواره) درحالی که وقتی از یه در میخوان رد شن خودشونو میکشن که طرف اول بره

36. کل کل پراید تو سر پایینی با ماکسیما و زانتیا. تو سر پایینی گاری هم میتونه 200 تا بره ولی بعدش؟

37. دنده عقب رفتن در اتوبان

38. استفاده از لامپ زنون تو نور پایین بدون عدسی برای خرید انواع فش

39. اذیت کردن بانوان هنگام رانندگی البته خوب بعضی خانم ها هم احساس شوماخر بودن می کنن و هر جوری شده رانندگی می کنن

40. کل کل سر اثبات خودرو

41. دراز کردن دست یا پا از شیشه به بیرون طرف بازوش 1 متر تمام از پنجره اویزونه

42. تف کردن از شیشه پرتاب آشغال تخمه تف کردن تو سوییس  تو پیاده رو 100 یورو جریمه داره

43. عدم رعایت حال خودرو هایی که موتور ضعیف دارن مثلا در سربالایی ها یه ماکسیما میچسبونه به پراید و بوق چراغ فش

44. دست گذاشتن روی بوق پشت چراغ قرمز

45. پیاده کردن مسافر بدون رعایت فاصله با خودروی پارک شده که باعث بر خورد درب با خودروی کناری شده

46. استفاده از بنزین معمولی در خودروهای دارای مبدل کاتالیستی که شامل انواع خودرو وارداتی با استاندارد یورو 3 به بالا میشه

بنزین های معمولی موجود در کشور با اینکه روی پمپ ها نوشته بدون سرب اما باز هم مقدار زیادی سرب دارد که سرب موجود در آن قاتل مبدل کاتالیستی است و با توجه به اینکه بنزین سوپر کیفیت بهتری نسبت به بنزین معمولی دارد بهتر است از بنزین سوپر استفاده شود

47. دقت نکردن به سطح کیفی روغن موتور و تطبیق آن با سطح کیفی روغن توصیه شده توسط کارخانه

طرف ماشینش توربو داره داره روغن اس جی میریزه درصورتی که حداقل باید اس ال استفاده کنه

48. استفاده از زنون بدون عدسی نور بالا در مه

49. خاموش نکردن خودرو پس از طی مسافت طولانی

این کار برای ماشین های گازوییلی است نه بنزینی بیشتر دیده شده رانندگان صبر می‌کند تا فن خودرو خاموش شود سپس موتور را خاموش می‌کنند این کار ضرر جدی به موتور وارد می‌کند کارکردن بیش از حد باعث گرم شدن بیش از حد منبع اگزوز می‌شود و این گرما به موتور منتقل میشد که به نوبه خود برای موتور ضرر دارد.اگر خودرو بیش از اندازه گرم باشد زمانی که اتومبیل را خاموش کنیم سیستم فن اتوماتیک روشن میماند و نیازی به روشن گذاشتن ماشین نیست

50. تکیه پا به کلاچ

بسیار دیده شده رانندگانی که وقتی حتی با دنده پنج در اتوبان حرکت می کنند پای خود را روی کلاچ تکیه میدهند و کلاچ کورس کامل خلاصی را طی می‌کند و این کار باعث فشار آمدن به گیربکس می‌شود

51. جلو آوردن بیش از حد صندلی

دیدین طرف داره میره توفرمون..

خیلی از افراد(البته بیشتر خانم ها) فکر میکنند هرچه صندلی جلوتر باشد تسلط راننده بیشتر می‌شود و به اصطلاح دست فرمون خوب می‌شود.خیر اینطور نیست صندلی باید طوری باشد که راننده کاملا راحت باشد و مچ دست روی بالای فرمان قرار بگیره وگرنه یا فاصلت کمه یا زیاده

52. گاز دادن قبل از خاموش کردن خودرو

این کار قبلا در خودروهای کاربراتوری برای بهتر روشن شدن خودرو انجام می‌شد. ولی در خودروهای انژکتوری این کار مضر است زیرا زمانی که شما گاز میدهید وسپس سویچ را میبندید مقداری بنزین نسوخته باقی میماند که خود باعث خرابی سوزن انژکتور و بد کار کردن خودرو در هنگام استارت زدن می‌شود

53. گاز دادن قبل از روشن کردن خودروی انژکتوری

این کار هم  قبلا در خودروهای کاربراتوری برای بهتر روشن شدن خودرو انجام میشد .ولی در خودروهای انژکتوری این کار بی فایده است

54. پارک کردن خودرو خلاف جهت خیابان

که تو کوچه های گلسار و منظریه به شدت دیده میشه و بهترین جا برای شکارچی هاست تا یه پول حسابی به جیب بزنن.

زمانی که شما خودرویتان را مثلا در سمت راست خیابان به صورت عکس پارک کنید اگر خدایی نکرده خودرویی با خودروی شما برخورد کند شما مقصر حادثه شناخته می‌شوید

 

55. خاموش شدن خودرو به دلیل نداشتن سوخت

این کار به مرور باعث سوختن پمپ بنزین می‌شود و اصولا نباید گذاشت چراغ بنزین روشن شود زیرا رسوبات و ناخالصی های ته باک وارد مسیر سوخت می‌شود و باعث اختلال در کار پمپ بنزین، فیلتر بنزین و نهایتا انژکتور می‌شود و بهترین حالت اینه که حداقل همیشه 10 لیتر داخل باک باشه موقع بنزین زدن.

پایان بخش اول..



موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۳/۲۴
عرفان باستانی

ابزار امتیاز دهی

نظرات  (۸۹)

فوق العااااااااااااده بوووووووووود عرفان
ایول داری خیلی خندیدم
مخصوصا اونجا که میگه استفاده از زنون تو نورپایین بدون عدسی برای خرید فحش و اونجا که طرف 1 متر تمام دستش از پنجره بیرونه استفاده از پروژکتور ورزشگاه آزادی تو کاسه چراغ پراید هم که دیکه اوج خنده بود
دمت گرم یکی 2 هفته ای بود نخندیدم
گرچه من خودمم نورپایین و بالام زنون بدون لنزه دستمم همیشه از پنجره بیرونه نوربالام هم زنون 3500 که تهشه الان احساس شرمندگی دارم متنبه شدم
خخخخخخخ 
وای خداااا
عالی بود
خیلی قشنگ بود واقعا ما ایرانی ها در نوع خودمون درتمام هستی کاملا تک هستیم
دستت درست عرفان
واقعا لازم بود یه تلنگوری بخوریم
ممنون پُست جالبی بود
عالی بود آقا فقط خندیدم امان ازین مردم
خدا خیرت بده که اسباب خنده ما رو فراهم کردی خوشم اومد کارت قشنگ بود نوع آوری جالبی بود
عرفان دستت درد نکنه خوب بود بازم ازینا بزار خیلی مشکلات داریم همشم تقصیر ما راننده‌هاست
پروژکتور آزادی تو پیکان خخخخخخخخخخخخ 
آقا من از مراغه تا تهران با کولر 42 لیتر مصرف کردم تو 680 کیلومتر
بعد برگشت پنجره باز کردم با همون بنزین 550 تا بیشتر نرفت!!!
خیلی جالب بود
دستت درد نکنه
آفرین بازم ادامه بده مفید بود بشخصه چندتاش رو انجام میدادم
عرفان چنتاش رو خودت  رعایت نمیکنی؟
بگو خجالت نداره الان متنبه شدی
جااب بود خدایی کسی هست که همه ی اینارو رعایت کنه؟
اقا علیرضا یه سوال فنی

وقتی که شما مصرف کننده برقی.استفاده میکنید ایا مصرف سوخت خودرو بیشتر میشه؟ اگه جواب بله هست این اتفاق چطور میافته دینام خودرو که همیشه درگیر.هست ایا با افزایش مصرف مقاومت بیشتری توی دینام ایجاد میشه؟
نه چون وقتی ماشین روشنه تمام برق مورد نیاز رو آلترناتور تهیه میکنه آگه باز بیشتر لازم باشه باتری ماشین هم کمک میکنه واگه بیشتر لازم باشه چیزی مثه سیستم پخش قوی بالای 5000 RMS  باشه دیگه احتیاج به باتری دوم هست که کفاف میده..
واسه وینچ برقی هم از باتری دوم استفاده میکنن..
ما تو ماشین اصلا دینام نداریم تو ماشین آلترناتور داریم چون دینام نمیتونه تو دور پایین برق تولید کنه واسه مردم سخته بخاطر همین راحت میگن دینام درصورتیکه ما آلترناتور داریم که همون کار رو میکنه و دور پایین هم برق تولید میکنه..
کلا لوازم برقی باعث افزایش مصرف سوخت نمیشن چون آلترناتور برقش تولید میکنه میخواد مصرف بشه میخواد نشه..
شما وقتی کولر میزنی اصلا اهمیتی نداره فنت 1 باشه یا 4 چون برق فن از آلترناتوره که همیشه فعاله اون کمپرسور کولر که از موتور انرژی میگیره نه از الترناتور..
ماشاالله عرفان آمار بازدید هابی روزانت از 90 تا حالا هیچ وقت به بالای 500 نرسیده بود 
شنبه 408 تا
یک شنبه تاالان 510 تا
100 نفر بیشتر از دیروز احتمالا بخاطر این نوع آوری جدیدته ملت همه دنبال تحول اند بازم تبریک میگم بیشترش کن بیشتر از این مطالب بذار ظرف 1 روز یک پنجم رشد بازدید داشتی!!!
چرا باید قبل از روشن شدن حتی اگه خلاصه کلاچ رو نگه داریم بعد روشن کنیم؟
من الان عرق شرم بر پیشانی نمایان شده
من همینجا از تمام افرادی که در رانندگیم حقوقشون رو نقض کردم عذرخواهی میکنم چون بلا استثنا تمامی موارد رو من انجام میدادم الان متحول شدم به خودم اومدم و خودم جای دیگران گذاشتم دیدم چه آدم بی خودی بودم
این اعتماد بنفس میخوادا جلوی 516 نفر بازدید کننده اظهار شرم و پشیمانی کنی کم نیستا؟؟!
پاسخ:
افرین بر شما
یعنی من یک عمر اشتباه میکردم هربار میگفتم دینام ماشینم فلان بیسار؟
اصلا دینام نداریم تو ماشین؟
یعنی باتری سازا هم چرت پرت میگفتن که حرف مارو تایید میکردن؟ 
چرا ما تو همه چی اونجور که فکر میکردیم نیست
احساس عقب موندگی دارم الان
اسمشم سخته الان من به اوستا بگم اوستا این ذغال آلترناتور ما ته کشیده نمیگه الترناچی؟؟
516 نفرررررررر باباااااا آفتاب از کدوم طرف دراومده چی شد رکود زدیا خبر داری اصلا از زمان افتتاح سایتت تا جایی که من یادم همیشه زیر پونصدی اصلا آمار رارو نگاه میندازی؟
الهی همیشه موفق باشی
آقا خدا شاهد دیشب یه mvm 110 از کوچه ما ساعت 2:19 صبح ردشد صدای بانداش روته بود تمام محل از خواب بیدار کرد صداش شیشه اتاقم لرزوند بلند بلند آهنگ فرشید امین گذاشته بود 2 صبح ای تو همه وجود من کل سرنوشتم من هی مستم من امشب چه حالی دارم دنیا بکام و عشقم کنارم یعنی شعور درحد بز من مونده بودم این همه اسپیکر کجا جا داده بود اخه!
عرفان زننون بدون عدسی یعنی چی؟

آقا خلاص کردن دنده تو سرازیری که مورد نداره مصرف سوخت هم کمتر میشه تازه این و من مخالفم!
عرفان در راه عثمان سوالا رو جواب بده روزه سکوت گرفتی؟
اون مورد مبدل اگزوز که جلوی آلودگی میگیره یعنی اونایی که وارداتی دارند از بنزین معمولی اصلا نباید استفاده کنند؟
چرا
محمد طاها حتی وقتی ماشین خلاصه باز هم یه مقدار گیربکس با موتور درگیره بخاطر همین صحیحش اینکه قبل از روشن کردن کلاچ بگیری که در دراز مدت به طول عمر صفحه کلاچت هم اضافه میشه..
ماشین وارداتی نگاه کن لنز دارن توش عدسی نور زنون مستقیم میخوره به عدسی عدسی نو رو جهت میده بعد پخش میکنه بخاطر همین چشم اذیت نمیکنن ولی بچها که میزارن بدون عدسی میزارن بخازر همین تو چشم میزنه..
سمند و مگان رانا 405 slx لنز دارن ولی نورشون ضعیفه چون لامپشون معمولی که وقتی به عدسی میخوره پخش که میشه چیزی زیادی معلوم نمیکنه بخاطر همین اکثر اینا از نوربالا واسه روشنایی استفاده میکنن مخصوصا سمند..
اینا آگه زنون بزارن دیگه مثه بقیع تو چشم نمیزنه خیلی شیکم درمیاد..
بقیه باید قاب لنز دار بزارن که عدسی داشته باشه مه توبازار هست..
بعد برن زنون نورپایین بزارن..
۲۵ خرداد ۹۴ ، ۱۲:۲۲ خسرو شاهنشاهی
جالب بود
۲۵ خرداد ۹۴ ، ۱۲:۲۶ خسرو شاهنشاهی
عرفان میخوام سانتافه رو رد کنم یه اوتلندر فول بگیرم نظرت چیه؟
خسته شدم هرکی میبینی سانتافه داره شده خز انگار نه انگار 200 تومنه یاملت وضعشون خوب شده یا الکی مینالن!!
دلم یه چیز خاص میخواد که با بقیه تفاوت داشته باشم
کلا تا 220 تومن نظر دیگه هم داری که بهتر باشه!
پاسخ:
اره اتلندر هم خوبه سوبارو هم جدید امده راو4 خوبه مخصوصا سفارش امریکا و هوندا CR-V هم خوبه البته قیمت هاشونو یادم نیست تو باما ببین چنده.
۲۵ خرداد ۹۴ ، ۱۲:۲۹ خسرو شاهنشاهی
راستی عرفان من واسه ماشینم جه روغنی باید بزنم درجه ش چی باشه SL خوبه؟
تابستونا 20-50 میریزم زمستونا 10-40
عرفان فقط قیمت ماشینت بگو من صاف میزنم تو هدف؟!
پاسخ:
بی خیال چیزه خاصی نیست
خیلی باحال بود بازم ازین حرکتا بزن
عجب موجودات جالبی هستیم ما ایرانی ها!!
عرفان چندتا شرکت با پدر مادر مثه مهرکار بهم معرفی کن میخوام ماشین بگیرم.
پاسخ:
چی می خوای ؟ خودم برات میگیرم.
آقا به کلکسیون ماکت هم علاقه داری؟
اصلا ماکت داری!
پاسخ:
اره علاقه که خیلی دارم ولی ندارم.
عرفان وانت L90 رو دیدی کی حاضر 38 تومن بده واسه 800 کیلو بار اخه؟
پاسخ:
اره دیدم کسی خریده و سوار میشه.
آقا نیم ثانیه شتاب که خیلیه ما سر صدم ثانیه کل کل داریم تو اتوبان
عرفان جان من یه سوال دارم من هیچ وقت نفهمیدم فرق بین پونی کار و ماسل کار چیه هر2 یکی اند اصلا؟
خیلی مفید واقع شد انشالله که بهتر رانندگی کنیم
در ضمن هنوزم ازت ناراحتما بخاطر قضیه CR-V من که تو سایتت چتم رو به بابام فروختی این اعتقادت رو برای راو4 تیپ4 نگه میداشتی چیزی میشد!
ازین فرصتا 10'سال یکبار تو خانواده ما پیش میاد رفت تا 10 سال دیگه
پاسخ:
حرف باباتو گوش کن پسر
را4 سفارش امریکا هم خیلی خوبه.
من فیلترم رو K-N اتریش میگیرم 30 هزاره ایراد نه داره که تا تهش استفاده کنم؟
اقا علیرضا مرسی جواب دادی
 در ادامه اون سوال من. این موضوع مطرح میشه که اگه دینام یا الترناتور. همیشه در حال شارژ کردن هست و برق اضافی تولید میکنه چرا مزدا میاد از نیروی ترمز برق تامین میکنه اینجا که برق.الترناتور هم اضافه میاد. 
یه مورد دیگه هم که قابل احساسه وقتی گرم کن شیشه عقب ماشین میکنید دور موتور تغییر محسوسی میکنه. یا توی 206 این گرم کن تامیر داره بعد چند دقیقه قطع میشه اگه واقعا مصرفش تاثیری تو مصرف سوخت نداره چرا تایمر داره؟ 
محمد طاها جان خب وقتی کلاچ رو نگه دارید اینرسی گربکس رو از موتور حذف کردی و موتور ماشین راحت تر استارت میخوره مخصوصا تو زمستون که واسکازین گیربکس سفت تر میشه
عالی 
نیما درمورد مزدا این مورد رو که میگی احتمالا واسه ماشین های هایبرید یا تمام الکتریکیه حتی تو هایبرید ها هم کمتر از سیستم بازیابی انرژی جنبشی استفاده میکنن چون موتور بنزینی کفاف میده بیشتر تو تمام الکتریکی کاربرد داره چون منبع انرژی مثه موتور نیست ازین قابلیت استفاده میکنن وگرنه تا حالا من ندیدم تو هیچ موردی که تمام بنزینی یا دیزلی باشه از بازیابی انرژی جنبشی هم استفاده کنن ولی تو هایبرید و الکتریکی شما دیگه میخوای ماشین 1.5 تن رو به حرکت دراری نه صرفا لوازم پرمصرف برقی مثل سیستم صوتی قوی و وینچ بخاطر همین اینجا شما باید از هرچیزی برای افزایش برق تولیدی ماشین استفاده کنی و کمتر به موتور بنزینی ماشینی متکی باشی وگرنه فلسفه هایبرید و الکتریکی که کاهش هزینه سوخت و نبودش هست رو از دست میده برای همین از راهی که باعث بشه سوخت کمتری استفاده بشه تو هایبرید و مسافت بیشتری تو الکتریکی رو شامل بشه مثه بازیابی انرژی جنبشی از ترمز ها واسه شارژ باتری و بازیابی انرژی گرمایی از مانیفولد اگزوز مشابه 918 اسپایدار برای تولید برق بیشتر واسه حرکت درآوردن ماشین استفاده میکنن چون حالا دیگه بحث سر افزایش میزان مسافت برد ماشین در حالت هایبرید و الکتریکی نه بکار انداختن لوازم برقی که مصرف ناچیزی داره درقیاس با انرژی لازم برای حرکت 1.5 تن فولاد..
درمورد گرم کن عقب آلترناتور چون وابسته به موتور ماشینه برای تولید برق همیشه درحالت فول توان کار نمیکنه چون هرجی آلترناتور سریعتر بچرخه دوربیشتری هم از موتور میخواد این یعنی مصرف سوخت واسه آلترناتور یه دور ابتدایی برای تامین برق حداقلی ماشین تعریف شده یه دور یه دور هم برای برق بیشتر و همین طور ادامه پیدا میکنه تا حداکثر توانش که هرجی برق بیشتر بگیری دور تولید برق اون هم که وابسته به دورموتوره افزایش پیدا میکنه البته مقدارش خیلی ناچیزه در حد 200 دور مثلا از 800 میره تو 600 البته شما این تو پشت امپرنمیبینی چون استمپر برای جبران افت موتور دوربیشتری ازش میگیره تا دوبباره رو همون 800 بمونه دیدی یه لحظه میاد پایین 2باره میاد بالا فقط متوجه میشی که دورموتور بیشتر شده چون برق بیشتری هم داره تولید میشه و بخاطر همین گرم کن 206 تایمر داره چون در دراز مدت این 200 دورها جمع میشه و بهینه میشه ومصرف هرچند ناچیز ولی کم میشه دقت کردی بعضیها رو بکشی گرم کن نمیزن بعد میگی چرا میگن مصرف بیشتر میشه درصورتیکه تاثیرش درسال درحد 5 لیتره تازه اونم آگه 12 ساعت در هرروز روشن باشه که نیست پس کار بیهوده ای میکنن چون تهش شما 3 ماه از سال نیاز داشته باشی اونم نه همیشه هرزگاهی پس میشه کمتر 1 لیتر در سال که درقبال فوایدش کاملا می ارزه..
گرچه کارخونها همین 1 لیترهم با تایمر باز کاهش دادن چون به هرحال بنزین بنزینه و نگاهشون در یک بازه 5 ساله است بعد اونم که میره برای اسقاط..
نوید نه ایراد نه داره چون واقعا کار میکنه..
علیرضا خان شما هم مثه عرفان فابریک میشینی یا همچنان ذوقت پابرجاست؟
عرفان پیر شده کاملا هم مشخصه علایمش رو ببین:
حال جواب دادن نداره
 فابریک میشینه
دنده ش هم  اتوماته باور کن تو اتوبان از کروز هم استفاده میکنه تا دیگه گازم نده جز اون دسته است که کلا تو باند دوم حرکت میکنه!
پاسخ:
علیرضا جان دم شما گرم
منی که میبینی فابریک سوارم روز خودروی داشتم که تو اسپرت بودن رغیب نداشت البته پراید بود ماشینم رینگ بزرگ 5 پره , لاستیکای 195 ارتفا کف کف , زنون چراغ ها کره ای , فرمان کوچیک اسپرت , باله عقب , هواکش اسپرت استیل, میله تعادل , اگزوز حرفه ای ( که واقعا صدای خاصی میداد) صندلی اسپرت , درب ها جلو هوای باز میشد , سیستم که دیگه نگو روانی بود پخشمم که تصویری بود  هفته ای دوبار پولیش واکس می کردم ماشینو مدل 83 بود دقیقا 9 سال پیش با 143 تا چپ کردم با 4 تا سرنشین خدا خواست که همه زنده موندیم و الان اینارو می نویسم از ماشین هیچی نموند لاشه ماشینو فروختم 2 تومن 5.800 خریده بودم کلی خرجش کرده بودم.
بایدم دیگه انگیزه نداشته باشم ما اسپرت بازیامونو کردیم برای من سودی نداشت هیچ بلکه کلی ضرر کردم و جلو خانوادم شرمنده شدم.
حالا بماند که یه زانتیا راهمو برید و کشیده شدم به خاکی و ماشین بلند شد.
پس کسی به من نگه پیر شدی و حال نداری اون موقع کسی خبر بلوار نداشت ما 3 شب لای بازی و دستی میکشیدیم.الانو نگاه نکن که همه میان واسه پز دادن ماشیناشون و مخ زدن خزوخیلا.
کسری پونی کار به لحاظ فنی با ماسل کار یکیه فقط جسه کوچیکتری داره که باعث میشه هندلیگ بهتری نسبت به ماسل کار داشته باشه..
الان دیگه ماسل کار نداریم همشون پونی کاراند کامارو ماستانگ چلنجر چارجر حتی کروت و وایپر، نسل ماسل کار ها تو همون دهه 70 دیگه به پایان رسید بخاطر بحران نفتی اون دهه..
تک توک تو دهه 80 هم بعضیاشون دووم آوردن چون جسه بزرگتر یعنی مصرف فولاد بیشتر و وزن هم یعنی مصرف سوخت..
پاسخ:
چرا پست جدیدو کسی نظر نمیده ؟
آقا مهدی 800 کیلو نیست 1 تن و 100 اتفاقا دیروز یه سفیدش رو دیدم طرف اتاق زده بود روش خیلی شیک دراومده بود سپر عقب و جلو رو هم رنگ بدنه کرده بود..
اقای شاهنشاهی پدر ماشینت دراوردیکه واسعه سانتافه فقط SM/SN باید بزنی اونم 10W40 و 5W40..
کاسترول مگنتاگ اصل بزن کفایت میکنه سبز رنگه نه سفیدا
رفتی SL زدی 20W50!!!!!!!!!!!!!!!!
کوروش مبدل کاتالیزور رو اگه بنزین معمولی بزنی بخاطر سرب و گوگردی که داره ظرف 20000 تا کیلومتر اول باید بری واسعه تعویض چراغ چک موتور که روشنه میشه تو زیر 30 هزارتا اولین دلیلش ماله مبدل کاتالیزوره که عمرش به ته کشیده به خاطر بنزین تصفیه نشده ایران فقط سوپر..
 کلا بنزین رو به معنی سوپر بدونید چون معمولیش فقط بدرد تراکتور میخوره
عالی بود دستتون درد نکنه لطف کردید که یه تلنگری به ما زدید هرزگاهی ازین فیدبک ها بزارید خیلی لازمه.
عجب.....
چقدر جالب بود واقعا چرا ابنجوری هستیم ما
چقدر من این سایت دوست دارم

پاسخ:
این سایتم شمارو دوست داره
محمد طاها آخرین بارت باشه که این جمله در مورد عرفان میگی ها  این داداشم اذیت نکن چیکارش داری به تو چه مربوطه اخه طرف چی سواره تو تهشی سرشی وسطشی؟
الان چندمین باره که داری تکرار میکنی احساس کنم عرفان ناراحت کردی پات ازین سایت کوتاه میکنم تو فقط کامنت بزار ببین من ولت میکنم یانه!
عین بچه آدم بیا نظربده برو به زندگی شخصی افراد چیکار داری تو هم سنت هست که هست هرچی بهتون هیچی نمیگه شما شورش رو درمیارین تو خودت خوبی بابابزرگ..
آخرین اخطارت از من گرفتی کوچکترین موردی ازت ببینم سوژه سایتت میکنم اونقدر اعتبار دارم که بگم بچها  فلانی  بایکد یعنی دیگه خداحافظ این سایت ببوس بزار کنار..
تو فقط اتو بده دستم
پاسخ:
ای بابا بخدا من ناراحت نشدم علیرضا من فدات شم خیلی گلی که همیشه هوامو داری ازت ممنونم ولی من بخدا از کسی ناراحت نیستم محمد طاها از خودمونه ما تو این سایت اول از همه دوست هستیم با نظرات کسی من ناراحت نمیشم چون هر چی هست و هر چی گفته میشه دوستانست انگار دور هم هستیم و داریم حرف میزنیم و هر کسی هم نظرشو بدون هیچ دل خوری بیان میکنه.
من اون حرف هارو گفتم که شما ها منو بهتر بشناسید نگید و فکر نکنید چیزی بارم نیست و الکی دارم گندش می کنم .اسپرت بازی شوق و ذوق می خواد ولی اول از همه پول می خواد من باور کنید یه زمانی از شکمم و خوردو خوراکم و پوشاکم می زدم و خرج ماشین می کردم ولی حالا تو این زمانه سخت شوقش باشه پوله نیست اون موقع بنزین میزدیم لیتری 100 تومن الان هست 1000 تازشم بنزین اشغال .
من عشق ماشینم ولی باید زنده بمونم تا عشق ماشین باشم الانم که بی کارم و بیشتر فکر ایندم.سن ادم به یه جای میرسه تو زندگی میبنی سنگینی و وقار یه ماشین نظر تو بیشتر جلب مکنه تا یه ماشین که سوسولی فقط ارتفا زده و رنگش جیغ.

به تک تکتون دارم میگم کوتاه بیاین فقط در مورد خودرو سوال بپرسید خودم مخلص همتون هستم جواب میدم ولی در مورد زندگی افراد به احدی مربوط نیست که دیگران چی میکنن همونطور که ما به خودمون اجازه نمیدیم که به شما تیکه بندازیم شماهم حق ندارید با کلامتون به ما و دیگران با تعنه صحبت کنید..
درغیر اینصورت شخصا با تک تک افرادی که کوچکترین ناراحتی برای کسی دیکه فراهم کنه تو این سایت برخوردی در شان شون خواهد شد
اونچه رو که برای خود نمیپسندید برای دیگران هم نپسندید..
ارادتمند علیرضا..

پاسخ:
100 در صد موافق هستم.
مخلص شما عرفان
چرا اینجوری میشن کسایی که خودشون ماشین باز قهار اند بعد یه مدتی بصورت استاندارد میشینن؟
دایی منم اینجوریه ماشین بازه خوراک اسپرت کردن داره ولی ماشین خودش رو درست نمیکنه البته نکته جالبشون اینکه اکثرا قبلا انجام دادن بعد یه مدت دیگه براشون کفاف نمیده این اینکار اغناشون نمیکنه یه چیز عمقی میخوان الان تهران یه بنز 190 مشکی داره رنگش ریخت بازسازی کرد 5 لایه رنگ زد ماشین شده هلو برق میزنه با اون این ور اون ور میره قبلش ماکسیما داشت حسابی درستش کرد بد یهو فروکش کرد الانم که با بنزش این پر اون ور میره بهش میگم نمیخوای یه 328 بگیری میگه عشق من این 190 هه دیگه ماشین عوض نمیکنم اسپرت نمیکنم وقار شخصیت سادگیش رو دوست دارم ماشین 70 تومن دادن نفروخت اینقدر تمیزه جلو پنجره کروم برق میزنه!
پاسخ:
من درکش می کنم شاید منم تا چند سال دیگه یه ماشین کلاسیک گرفتم تا اخر زندگم باحاش عشق کردم.
عرفان یه سوال بپرسم دعوام نمیکنی؟ 
محمد طاها گفت چه ربطی به علیرضا داشت چرا جملت رو خطاب به علیرضا گفتی!!!
پاسخ:
اتفاقا اصلا خطاب به علیرضا نگفتم یهو به ذهنم رسید زیر نظر علیرضا توضیح دادم.
انقدر هم سوالت حاشیه ای نپرسید مطلب رو دریابید که علیرضا خان زحمتش رو کشیده.
سلام آقا برای ماشین های دست دو که از امارات وارد منطقه میشه هم همون ۴هزار دلار(هزینه گمرک+سودشرکت وارد کننده+بیمه+هزینه پلاک+نصب جی پی اس+عوارض) گرفته میشه؟ 
پاسخ:
هزینه گمرک به خورده بیشتره توی سال تولیدش هست مثلا 2014 هزینش بیشتر از 2015 میشه.
عالی بود همراه با چاشنی خنده
سلام آقا به هیچ وجه ماشین های بالای 2500 سی سی نمیشه وارد کرد؟
اگر تو خود منطقه آزاد آشنا داشته باشه باز هم نمیشه وارد کرد؟
پاسخ:
نه فعلا نمیزارن.
یههههههه عرفان میبرااااااااره....
 حل شد یا بیام وسط!
پاسخ:
حل شد 
یادم رفت متن باحالی بود به نظرم چون این متن جاشنی طنزش بیشتر از اولیه همه اینجا نظر گذاشتن چون اون یکی صرفا اطلاعات مفیده ولی این طنز صحنه هم داره
مثه پروژکتور ورزشگاه آزادی تو کاسه چراغ پراید
یا دستش یک متر تمام از پنجره بیرونه
یا استفاده از زنون بدون عدسی برای خرید انواع فش
ولی اون یکی ازینا نداره
من معذرت میخوام که زیادی احساس صمیمیت کردم.
پاسخ:
من مخلصتم داداشم
من فدای اون چشمای عینکیت بشم عرفان تو قلب منی بوم.بوم بوم.بوم برای تو میکوبه
کی علیرضای منو عصبی کرد؟حواسم بهش هستا بگه بایکد خودم بایکد که هیچ بلاکتم میکنم!
حالا به من بگو استاندارد میشینی یا اسپرت؟
اگه استاندارده چرا اسپرت نمیکنی!
عالی بود خوشمان امد
الان فابریک.. 
میدونی فراز یه مدت که میگذره دیگه ظاهر قضیه کفافت رو نمیده دوست داری بری سمت ارتقا فنی ولی اون هزینه اش خیلی زیاده بخاطر همین دیگه رو ظاهر ماشین تغیرات خاصی نمیدم چون منو اغنا نمیکنه ولی الان فقط رو نورپردازی کار کردم جلو عقب داخل کف لوگو شو نوزپردازی داخلی فول LED بیرونی زنون LED پشت فول نىون استپ عقب و مه شکن LED چهار درب لوگو شو چهار درب پارکاب LED مارک ماشین..
تو روز کاملا عادی تو شب فوق العاده زیبا یعنی خودم هرزگاهی شب نیم ساعت 45 دقیقه تمامه LED جاسازی شده روشن میکنم بعد از سه متری وایمیستم نگاه میکنم چقدر زیباست اخه!
میدونستی ما دکتری  PHD نورپردازی داریم یه علمه براخودش..
بیشتر ازهمه LED خطی 4 طرف  کف ماشین دوست دارم تمام هزینه ای که کردم یک سومش پول جنس بود دو سوم پول دستمزد طرف!!!
دنیاییه ولی هرچی سنم میره بالاتر تمایل کمتری به دست کاری ظاهرماشین دارم بجاش بدون استثنا نورپردازی میکنم و اینکه عاشق کلاسیکم دلم یه بنز S کلاس نسل اول میخواد من همیشه به بچها میگم الان آگه میخواید دیده شید باید کلاسیک تمییز داشته باشید چون همه برروز دارن و این شما این که با بقیه تفاوت دارید البته دردسر خودشم داره..
دلم برای اون M3 E46 کابریولت که تصادف کرد سوخت فقط همون یدونه بود البته یه مشکی کوپه شم هست هیف شد.
خیلی جالب بود
آقا میخوام مزدا6 2.5 بگیرم یه همه چی معلومه فقط یه شرکت بهم معرفی کن برم برای قرار داد اپشن هارم میدونم چی باشه تو قرار دادم.تایپ کامپیوتری با مهر شرکت و به اضای هرروز تاخیرم جریمه میگیرم فقط یه شرکت بگو
پاسخ:
مهرکار برو بگو من فرستادمت فعلا ماشین های سفارشی میاره.
آقا عرفان من یه سوال دارم با اینکه منیزیم زود آتیش میگیره ولی ازش تو چرخ های فرمول یک استفاده میکنن چرا؟
خطرناک نیست مگه!
پاسخ:
سوالات فنی با علیرضا ست من فنی در حد علیرضا نیست .علرضا مهندس مکانیک هست.بیشتر و بهتر میدونه وجواب میده.
نکات خیلی خوبی بود
عرفان آمار داری چندتا پورش و مازراتی تو ایران داریم؟
پاسخ:
نه مگه کسی امار داره خیلی وارد شده.
عرفان راسته چندتا M5 پلاک ملی 2015 وارده شده؟؟؟
پاسخ:
ندیدم و نشنیدم شایدم امده باشه طرف i8 میاره M5 که دیگه چیزی نیست.
عرفان خب پس یه لیست قیمت از یه تومن تا سه تومن ماشین های ایران بهم میدی؟
پاسخ:
یه تومن تا 3 تومن ؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
عرفاااااااااااااااااااااان i8 قیمت خورد تو باما 1.8
چندتا سفید اومده مگه!
بعد مگه فقط 3 رنگ نداره کلا طرف قهوه ایشم گذاشته جلل خالق!
اون اسکلی که اولین i8 خرید 2.300 الان چه حالی داره!!!
میخواست مثلا 6 ماه جلوتر از بقیه تک سوارباشه عوضش 6 ماه جلوترو بیشتر  از بقیه شیره اش رو کشیدن!!
500 تومن ضررررررررر گرچه واسه کسی که درآمد ماهیانش میلیاردی پولی نیست
پاسخ:
اتفاقا امروز دو دستگاه دیگه وارد منطقه ازاد انزلی شد یدونه سفید یه دونه مشکی کلا 8 تا امده منطقه ازاد
آمار گمرک از 88 تا 93
1835پورشه
101 مازراتی
رضا جان احتمال اینکه لاستیک تو فرمول 1 بترکه خیلی ناچیزه چون قبل از اینکه به مرحله نابودی برسه تعویض میشه بخاطر همین استفاده از منیزیم نسبت به تیتانیوم به صرفه تره وقتی میشه از پنچری جلوگیری کرد واگه بترکه چون لاستیکاشون ضد پنچری هم هستند تازمانی که منیزیم با سطح زمین مستقیم اصطحکاک پیدا نکنه که جرقه بزنه مشکلی پیش نمیاد ولی آگه بزنه میسوزه که بعیده به اون سطح برسه..

مت برخی خودروهای وارداتی بالای یک میلیارد در تهران

نام و مدل خودرو

   قیمت

S500 جدید . ۴ نفره . فول ۲۰۱۵

۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰

S500 جدید کوپه . ۴ نفره . فول ۲۰۱۵

۲,۹۸۰,۰۰۰,۰۰۰

S500 جدید . ۴ نفره

۲,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰

S500 جدید . ۵ نفره

۲,۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰

M5 فول ۲۰۱۵

۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰

M6 فول ۲۰۱۴

۲,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰

گرن کابریو S . فول ۲۰۱۴

۱,۹۶۰,۰۰۰,۰۰۰

کواتروپورته GTS . فول ۲۰۱۴

۱,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰

گیبلی – کامل ترین آپشن ۲۰۱۵

۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰

گرن کابریو ۲۰۱۴

۱,۹۱۰,۰۰۰,۰۰۰

پانامرا ۸ سیلندر توربو . اتاق جدید ۲۰۱۵

۱,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰

گرن توریسمو ام سی استراداله ۲۰۱۴

۱,۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰

X5 تیپ ۳.۵ – اتاق جدید ۲۰۱۴

۱,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰

پانامرا ۸ سیلندر توربو

۱,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰

کاین ۸ سیلندر توربو

۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰

۶۵۰ کروک فول ۲۰۱۴

۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰

۶۵۰ گرن کوپه

۱,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰

۹۱۱ کررا

۱,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰

کاین GTS

۱,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰

کواتروپورته S

۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰

X6 تیپ ۵.۰

۱,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰

CL 500 فول

۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰

کاین ۸ سیلندر

۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰

پانامرا ۸ سیلندر

۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰

CLS 500 فول

۱,۱۹۰,۰۰۰,۰۰۰

۹۱۱ اس

۱,۱۸۰,۰۰۰,۰۰۰

LX 570 آفرود ۲۰۱۴

۱,۱۸۰,۰۰۰,۰۰۰

۶۵۰ گرند

۱,۱۶۰,۰۰۰,۰۰۰

ML 350 فول

۱,۱۶۰,۰۰۰,۰۰۰

X6 تیپ ۳.۵

۱,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰

گرن توریسمو S

۱,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰

X5 تیپ ۳.۵

۱,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰

گرن توریسمو

۱,۰۲۵,۰۰۰,۰۰۰


M5 قیمت خورده 2.600
ممنون آقا علیرضا به عرفان میگم یه تومن تا سه تومن ازمن میپرسه یعنی جی؟؟؟؟؟؟؟؟
خب یه میلیون تا سه میلیون که نمیگم پس یعنی میلیارد دیگه!!
پاسخ:
اخه چه بدردت می خوره
اووووووووف  M5 2600 راسته که یه مدت بوگاتی گذر موقت اومده بود اون شایعه پلاک ملی نه ها اوناییم که واسعه روسیه آست نه پلاک گذر براش صادر شد زیر یه ماهم از ایران خارج شد مثه اینکه طرف واسه عروسیش آورده بود بحث کل کل این حرف ها؟
عرفان مازراتی چی ارزون شده 2013 یه تومن!
 بریم باهم یه دنگ بگیریم؟
یا وایسیم 2016 بیاد بعد
آقا لااقل قیمت لوازم یدکی پورش و مازراتی بهم یه لینک بده من گشتم پیدا نکردم!
پاسخ:
اخه به چی دردت می خوره
عرفان راستی معیار این محبوب ترین هات چیه دیروز اضافه شد؟
نه آمار بازدید دارن نه آمار نظرات بالا دارن نکنه از نظر خودته؟!
پاسخ:
اون با خوده سیستم هست خودش امار میده.
دارم ماشینم بیمه میکنم میخوام بدونم آگه به یه پورش مازراتی بنز بموه خوردیم چقدر باید خسارت بدیم..
پاسخ:
ای بابا تا جا رفتی تو .
مراقب باش انشاالله تصادف هرگز نکنی.
احساس ناامنی میکنم وقتی یه ماشین بالای 400 تومن میبینم!
چشم ترسیده رفیقم اهواز با یه پانامرا تصادف کرد چراغ و جلوپنجره ش خوردشد 30 تومن خسارت دارد چهارتا کپن داد 10 تومن هم لاشه ماشینش الان هوندا 125 داره؟!
1835 تا پورشه!!الکی نیست که سرکنسول انگلیس وقتی که تو ایران بود گفت من اونقدر که اینجا پورشه و مازراتی دیدم تو انگلیس ندیدم وتعجب میکنم ازین که شما بیشتر از ما جهان اولی ها خودروهای لوکس دارید ولی لنگ مواد صنعتی و داروتون هستید!!
عرفان L90 E2 بگیرم یا SD 206 V8!؟ 

پاسخ:
من تو این مقوله ال نود رو ترجی می دم.البته بین این دوتا .وگرنه که تو این قیمتها چری 530 بهتره.
عرفان یه حالی به ما بده دیگه خسته شدیما!!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ:
پست های عظیمی در راه است.مننظر باشید.
با سلام
تفاوت راو 4 سفارش آمریکا با بقیه چیه؟.
.
.

تو اکثر کامنت ها پر از غلط املاییه،
انگار بیشتر ماشین سوارا و پولدار بیسوادن، اینا خطای تایپی نیست
تعنه، هیف، بایکود
(طعنه  حیف  بایکوت)

 
حالم بد میشه تازه به دوران رسیده هایی رو میبینم که حتی نمیدونن مخزن شیشه شور ماشینشون کجاست و ...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی