خودروهای شهر باران


آپلود عکس         

اسلایدر

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

جمعه, ۶ شهریور ۱۳۹۴، ۱۰:۱۱ ب.ظ

معرفی 7 مدل از سانروف ها

جمعه, ۶ شهریور ۱۳۹۴، ۱۰:۱۱ ب.ظ

Sunroof

سانروف یا همان سقف شیشه ای خودرو، قطعه ای است که علاوه بر زیبایی به منظور ورود جریان هوا  و عبور نور بیشتر به داخل اتاق خودرو مورد استفاده قرار می گیرد. از آنجائیکه این قطعه دارای پانل شیشه ای متحرکی می باشد به سرنشینان خودرو اجازه می دهد تا با تنظیم ان در محل مورد نظر، عبور جریان هوای مناسب و همچنین نور را به داخل اتاق خودرو ممکن نموده ودر نتیجه باعث رضایت سرنشینان خودرو در شرایط مقتضی گردد.

شرکت NASH MOTOR اولین شرکتی است که سانروف را به عنوان یک قطعه سفارشی در سال 1937  معرفی نموده است. پس از آن در سال 1973 نیز توسط شرکت فورد این قطعه مورد استفاده قرار گرفته است.

سانروف ها از لحاظ نحوه مکانیزم عملکرد به دو گروه دستی و الکتریکی/ الکترونیکی  تقسیم می شوند. دسته اول فاقد موتورالکتریکی و دسته سیم و قطعات الکترونیکی می باشد و عملکرد آن کاملا بصورت دستی انجام میگردد. در نوع الکتریکی با دادن فرمان به کلید های مربوطه عمل باز شدن و یا بسته شدن سانروف قابل کنترل می باشد.

بعضی از خودروسازی ها سانروف رو به نام مانروف معرفی می کنن که فرق چندانی با سانروف نداره. سانروف ها ممکنه دستی یا الکتریکی کار کنه درحالیکه غالبا مانروف ها الکترونیکی باز و بسته می شوند.

 

انواع سانروف ها

سانروف داخلی (In-Built):

سانروف هایی که پانلشون وارد سقف اتومبیل می شه. inbulit ها از فضای درون اتاق کم می کنن چون نیاز به سقف کلفتری دارن. در قدیم این نوع سانروف ها فلزی بودن و همرنگ بدنه رنگ می شدن ولی امروزه از صفحات شیشه ای ساخته می شن.

سانروف اسپویلر (Spoiler):

در این نوع از سانروف، ضمن آنکه پانل شیشه ای می تواند با سقف خودرو جهت ورود هوا دارای زاویه باشد، همچنین می تواند به مقدار محدودی به سمت عقب خودرو حرکت نموده و باز شود. میزان باز شوندگی توسط کلیدهای فرمان قابل کنترل می باشد. این سانروف ها از نوع الکتریکی بوده و برای خودورهای با سقف کوچک مناسب می باشند

 

سانروف پاپ  آپ (Pop-Up):

در این نوع از سانروف، پانل یا دریچه سانروف می تواند بطور کلی از روی سقف برداشته شود که دراین حالت سقف کاملا" به اندازه پانل مربوطه باز است . همچنین پانل می تواند بر روی سقف قرار گیرد و فقط با سقف زاویه ای بسازد که از طریق آن ورود هوای تازه به داخل اتاق ممکن گردد. بعلت لزوم تغییرات در تزئینات داخلی سقف, نصب آن در خط تولید آسانتر و به صرفه تر از نصب به صورت After market  است.

 

 

سانروف جمع شونده (Folding):

ر این نوع از سانروف، پانل شیشه ای مابین سقف فلزی خودرو و تزئینات داخلی خودرو(زیر سقف) قرار می گیرد. لذا پانل می تواند بطور کامل به عقب رفته و از بیشترین فضای برش خورده روی سقف جهت عبور هوا بهره گیری گردد. عملکرداین سانروف نیز از نوع الکتریکی می باشد.

قطعه سانروف ممکن است به عنوان یک تجهیز اصلی ( OEM ) درخط تولید توسط شرکت سازنده خودرو، بر روی خودرو نصب گردد و یا همچنین امکان دارد بر حسب سفارش مشتری توسط شرکت های ذیصلاح به عنوان یک قطعه سفارشی به صورت AFTER MARKET  بر روی خودرو نصب گردد.

شرکت خودروهای سفارشی ایران خودرو( آپکو) در راستای مرتفع نمودن نیاز مشتریان محترم برای نصب سانروف، پس ازانجام بررسی های لازمه، محصول سانروف COCO را جهت نصب بر روی خودروهای خانواده ، 206 ،207   و رانا به مشتریان محترم معرفی و عرضه می نماید.

لازم به ذکر است با توجه به اهمیت نصب این قطعه، در حال حاضر نصب سانروف در شرکت خودروهای سفارشی ایران خودرو زیر نظر کارشناسان ذیربط و با تحویل برگه تایدیه نصب به مشتری انجام می شود . شرکت آپکو تنها مرجع ذیصلاح از سوی شرکت مادر برای نصب این قطعه به صورت AFTER MARKET  و با حفظ گارانتی خودرو می باشد و بدیهی است نصب سانروف در مراکز متفرقه ,ضمن ایجاد عوارض جانبی احتمالی برای خودرو ,گارانتی را نیز باطل نموده و همچنین هنگام فروش خودرو معضلاتی را برای دارنده خودرو به وجود خواهد آورد.

سانروف جداشونده (Removable roof panels ):

که با نام های T-tops یا targa roofs هم شناخته می شن. در این نوع سانروف ها سقف کلا کنده می شه و یه جورایی ماشین کانورتیبل می شه. مثال معروفش هم می تونه همین بوگاتی ویرون grand sport باشه که بخاطر سقف خیلی کوچیکش امکان نصب هیچ کدوم از موارد بالا رو نداشته.

 

 

سانروف چشم انداز (Panoramic) :

این مدل از سانروف ها جدیدا اختراع شده که از دوتا پانل شیشه ای بزرگ تشکیل می شه که سرنشینان جلو و عقب رو جداگونه ساپورت می کنه.

و به دو دسته چند تکه و تمام شیشه ای تقسیم می شوند

 

 

گران قیمت ترین سانروف جهان

سانروف لندولت :

این مدل سانروف که در مرسدس 600 پولمان در سال 1973 برای اولین بار استفاده شد و در مدل های لکسس LS600  و میباخ لندولت نیز بعدها مورد استفاده گردید.

 

 

 

 

 

 

 

گرد آوری : علیرضا

 



موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۶/۰۶
عرفان باستانی

سانروف

ابزار امتیاز دهی

نظرات  (۲۵)

خیلی عالی بود ممنون 
مرحبا
اقا علیرضا دمت گرم شرمنده کردی عالی بود مرسی
سلام خیلی عالی بود.یه سوال  چرا خیلی از ماشینای تویوتا چه سواری چه شاسی بلند همه سانروف معمولی دارن و سانروفشون پانوراما نیست؟؟
پاسخ:
فکنم گذاشته واسه مدلهای لوکس لکسس
سلام خسته نباشید یه سوال داشتم سانروف x33از کدوم مدلاست؟سانروفin built یا spoiler????????
ممنونم. خیلی آموزنده بود.
شاید با دیدن سانفروف روی ماشین خیلی ازش بگذریم و با بی خیالی بگیم سانروفه دیگه...
در صورتی که چندین مدل و با طراحی های مختلف و کاربرد متنوع تو دنیا روی خودروها داره عرضه میشه
بـــــــســـــیــــار عـــــــــــــــالـــــــــــی
مرسی آقا علیرضا دمت گرم
عرفان جان ممنون
پاسخ:
فدای تو
مانروف چرا نوشتی علیرضا خان؟منظورت مونوروف هه؟
حمید رضا x33 و 530  از نوع in built هستن
فدای تو نیما 
سروش از ماشینای تویوتا هایلندر - یاریس - پریوس - ونزا - اوریس - ورسو - fj کروزر سقف پانوراما تو لیست آپشن دارند باید سفارش بدی برات بزنن..
مجید تلفظ درستش مانروف هست نه مونوروف!!!!!!!!!!
moonroof که از moon به معنی ماه میاد و تلفظش مان هست نه مون!
مگه سانروف رو ما میگیم سون روف که مانروف رو بگیم مونوروف!!
پس مونوروف غلطه مانروف درسته مقصرم وارد کننده های بی سواد ما هستن که تلفظ کلمات رو بلد نیستن هنوز که هنوز طرف ژوک رو میگه جوک!!!!
اخه کدوم کمپانی اسم محصولش رو میزاره جک به معنی شوخی!
mamnoon alireza jan
باتشکر 
ماشین متفاوتی بود 
شرمنده آقا علیرضا ولی گوگل که بزنی تلفظش مان نیس و دقیقا مون هستش 
علیرضای عزیز عالی بود
واقعا خسته نباشید
مرسی اقا علیرضا
فقط یه چیزی. Moonroof  مونروف تلفظ میشه ها. یه نگاه دیکشنری های جدید که این لغتو دارن کنی باید باشه
اصن کلمه moon مون تلفظ میشه نه مان!!

اره من اشتباه کردم مون تلفظ میشه نه مان!
اقایون معذرت میخوام اشتباه از من بود..
عرفان جان بنتلی کانتیننتال GT رو دیدی پلاک ملی گرفت بلاخره!!!
مدل 2013 هه دوسال تو گمرک بود 
حیف اون مجوز نبود حروم شد واسه بنتلی ای کاش رولزرویس فانتوم دراپ هد رو می گرفت..
من بودم رولزرویس می گرفتم
درسته تو یه رده اند ولی شکوه و عظمت رولزرویس با بنتلی قابل قیاس نیست!
پاسخ:
حالا همونو گرفت.
اقا من تو سایت منطقه ازاد انزلی دیدم ی نمایشگاه دارن میزنن فقط برای  ماشین من احساسم اینه بالا 2500 رو بستن ب خاطر این که ی عده دلال بی پدر و مادر وارد کردن شرکت وارد کردن قطعه وارد نکردن ب خاطر همین بست من فک میکنم اگه نمایشگاهه افتتاح بشه بالای 2500 باز کنن الان خداوکیلی مرخصیو بیخیال شین فقط فکر این باشین بالای 2500 باز کنه . و حالا مرخصی اقا وقتی میخوایین مرخصی بگیرین بگین ب رئیس اقا پلاک گذر موقت نده بذارپلاک منطقه روش بمونه همین ک سپر ماشینتون سرویس میشه و هم ی تبلیغی میشه برای منطقتون ایشالا ک حرفام ب نفعتون باشه وسلام.
ب امید خدا منطقه ازاد انزلی بالای 2500 باز شد وارداتش ماشین های تکراری یا اشغال الله وکیلی وارد نکنید نمیدونم تویوتا بی ام و ایکس وان و پژو ... اینا وارد نکنید ماشین هایی وارد کنید ک قبل انقلاب برو بیا داشتن مس انگلیسی ها امریکایی ها بریتانیایی ها ژاپنی ها الان ی دونه تو منطقه استون مارتین نیس جگوار نیس چلنجر نیس لامبورگینی نیس فراری کالیفرنیا نیس بوگاتی اومد چی شد نیسان جی تی ار نیس  اگر باز شد ب امید خدا اینارو خاستین وارد کنین با اخرین تیپ و مدل اپشن وارد کنید.
پاسخ:
اقا باز نمی شه چون منطقه آزاد با وارداتش مشگل نداره این پلیس راه گیلان که با این جور خودروها مشگل داره و نمی زاره ماشینای بالای 2.5 رو پلاک کنن.
ولی اگه آزاد بود
5 کروت داشتیم
1 جی تی ار
1 کالاردو
1 شلبی
6 نیسان Z
10 ماکسیما
و بسیار زیاد کامارو و ماستنگ....
اینای که گفتم مشتری داشتم خیلی جدی ولی افسوس
کادیلاک برای سال 2016 ی مدل داده دهن رقیباشو بسته بی پدر CT6 لامصب خعلی قوله تو اروند رولزرویس اوردن کوپه دو میلیاردو نیم رفتم باما اس ال 2013 رو یک میلیاردو دویست میلیون 100 میلیون هم بدی زیاده پاشون اقا جان چ فایده ماشینای الان همه و همه از نظر اکسل بندی عقب فوق العاده ضعیفن چلنجر جدیده هم همین مشگلو داره البته ی خورده بهتر شده ماشین امریکایی میخوای فقط زمان بوش و قبل بوش من انقد عاشق کوروت C5 هستم ک نگو . تا الان نتیجه ای ک گرفتم بی دردسر ترین منطقه ازاد داخل ایران ارسه هر چیو ک فکرشو بکنی هس جز دوج وایپر تو اروند میارن برات 560 میلیون.
پاسخ:
اون رولزرویس که گفتی تو اروند اوردن کسی نخرید برای همین برگشت خورد رفت دبی دوباره.
مون روف دگ! اون دو تا oo چجوری آ خونده میشه!؟

سان U داره آ خونده میشه...
much رو موچ نمیگن!

بعد میگی وارد کننده ها بی سوادن برادر!!؟

https://www.howtopronounce.com/moonroof/
عرفان من یه چی دیدم تعجب کردم اینطوری!!!!!!!!!!!!!!!!!!

عکس سقف چشم انداز یا همون پانارومیک  رو میگم

توسان 2015 که جدیدسانروفش دوتایی عین همین عکسی که دادی 

فقط سانروف جلو باز میشه عقبی رو چه طوری باید بازش کرد؟؟؟؟؟؟

خدایی اگر باز میشه بهم بگو چه طوری؟؟؟؟

بعد این ماشینی که عکسشو برا سانروف چشم انداز گذاشتی هیوندا توسان یا فک کنم سانتافه باشه

ولی من رفتم تست کردم هیچ جور باز نمیشد


پاسخ:
نه اقا توسان نیست توسان باز نمیشه تلاش نکن
متاسفم برای پلیس راهور گیلان واقعا متاسفم یعنی واقعا اگر فهمش رو داشته باشن میفهمن چرا تاسف میخورم

اخه برادر من ببین پلیس راهور مناطق آزاد های استان دیگه ببین چه هوای هم استانیو دارن 

بهشون گیر نمیدن مرخصی هم آزاد  هست

بعد شمایی که هوای هم استانی خودت رو نداری و نمیزاری ما با ماشین مون عشق و حال کنیم دیگه از غریبه چه انتظاره(غریبه منظورم گمرک تهرانه)

+++++++++++++++
++++++++++++++
+++++++++++++++

دوستان ناموسن تو خیابان در هفته سه چهارتایی گذر موقت میبینم 

حسرت میخورم


طرف میگه مرخصی دست ما هستش اما تهران به ما اجازه نمیده

اخه برادر من نگو اجازه نمیده بگو عرضشو ندارم مرخصی بگیرم 

واقعا اعصابم داغونه بخاطر این مسخره بازی

یک ساله از گیلان بیرون نرفتیم

بلانسبت یه ......................... به ما گفت مرخصی میدن هرچی ما پیگیری میکردیم میگفتن مرخصی میدن ولی نگو فقط دارن دروغ میگن 

عرفان داداش بازم از مطالب خوبت ممنونم داداش 


پاسخ:
مرخص از طریق بند پ میدن

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی