خودروهای شهر باران


آپلود عکس         

اسلایدر

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

سه شنبه, ۶ مرداد ۱۳۹۴، ۰۴:۱۲ ق.ظ

تست فنی شیر شیک فرانسوی در گیلان

سه شنبه, ۶ مرداد ۱۳۹۴، ۰۴:۱۲ ق.ظ


کد 3 آدرنالین ساز پژو

افتخارات :

خودرو سال اروپا در 2013 و 2014

پژو سابقه خوبی در خارج کردن دیگر رقبای اروپایی خود از دور رقابت برای کسب عنوان بهترین خودروی سال دارد که این اتفاق دوباره در سال گذشته در مورد جدیدترین هاچ‌بک این شرکت تکرار شد تا حتی ژرمن ها نیز نتوانند با انواع مدل‌های مختلف خود در مقابل هنرنمایی شیر فرانسوی مقاومت کنند.

طراحی 308 جدید به نسبت مدل قبلی آن نه تنها یک فیس لیفت نبوده ، بلکه یک حرکت رو به جلو هم بوده این مهم نشان از این دارد که پژو واقعا دارد بر روی طراحی محصولات خویش گامی بزرگ بر میدارد و همین مساله باعث این شده که شاید نگاه های گذشته که به عنوان خودروی درجه دو در بازار اروپا عرضه می شده است ، از این خودرو ساز دور بشود.

برای این خودرو زیبا که 2 سال پیاپی خودروی سال اروپا نیز شده است ، طراحی کمی محطاطانه ولی با جرات مناسب انتخاب شده که هم بتواند برای خانواده ها مناسب باشد و هم جانب احتیاط را در طراحی در نظر گرفته باشد تا بتواند به فروش خوبی دست نموده و همچنین طرحی آیرودینامیک با فضای داخلی مناسبی را در اختیار سرنشینان قرار بدهد.


نسخه های معمولی :

برای مدل های هاچ بک این خودرو موتورهای مختلفی از 1.2 لیتر تا 2 لیتری در نظر گرفته شده است که 5 مدل آن موتورهای هیبریدی هستند تا خریدار بتواند بهترین انتخاب را برای خویش به انجام رساند و همچنین جهبه دنده های 5 و 6 سرعته دستی به همراه یک جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک برای خریداران در هنگام خرید در نظر گرفته شده تا خودرویی را که خود مورد نظر را دارند انتخاب و آنرا سفارش بدهند.

توان خروجی موتور ها از 88 اسب بخار تا 161 اسب بخار متغیر بوده و گشتاور خروجی نیز 118 نیوتن متر تا 370 نیوتن متر متغیر می باشد . سیستم انتقال قدرت به چرخ های جلو بوده که این مورد واقعا به یک سنت در پژو تبدیل شده و برای ورود به بازار خودروهای بزرگتر باید به دنبال سیستم دیفرانسیل عقب و یا چهار چرخ محرک را در خوردوهای خویش بکار بگیرد ، حداکثر سرعت مدل هاچ بک آن از 172 کیلومتر بر ساعت تا 217 کیلومتر بر ساعت با توجه به انتخاب موتور و گیربکس متغیر است ، همچنین شتاب صفر تا 100 کیلومتر از 13.3 تا 8.6 ثانیه متغیر می باشد

در این خودرو 4 نوع رینگ و لاستیک قابل سفارش بوده که 15 تا 18 اینچی می باشد . این خودرو دارای مخزن سوخت 60 لیتری بوده و مصرف سوخت آن در شهر از 6.3 لیتر بر 100 کیلومتر تا 4.3 لیتر بر 100 کیلومتر متغیر بوده و همچنین در جاده از 4.2 تا 3.6 نیز متغیر می باشد ، البته باید دقت داشته که در این بین موتورهای هیبریدی پژو مصرف کمتری را برای این خودرو عرضه داشته اند که همین مورد باعث محبوبیت این خوردو در میان خانواده ها خواهد شد.

نسخه های خاص :

308 GT

با موتور 1.6 توربو با تولید 205 اسب بخار و 285 نیوتن گشتاور و گیربکس 6 سرعته دستی یا اتومات با 0 تا 100 8.3 ثانیه و مصرف سوخت 5.6 لیتر ترکیبی با رینگ 18 اینچی تایر میشیلن کانتیننتال اسپرت.


308 GTI

با موتور 1.6 توربو با تولید 270 اسب بخار و 330 نیوتن گشتاور و گیربکس 6 سرعته دستی یا اتومات با 0 تا 100 6 ثانیه مجهز به دیفرانسیل لغزش محدود TORSEN  است تا بتواند داغی بر پیشانی همه رقیبان نهد همچنین رینگ ها به سایز 19 اینچی ارتقا یافته است.


308 R

گرگی در لباس میش

متشکل از یک موتور 1.6 توربو به قدرت 270 اسب بخار و 2 موتور الکتریکی 114 اسبی که هرکدام از موتور های الکتریکی به صورت جداگانه روی یک محور قرار می گیرند به این ترتیب این مدل از پژو به صورت یک خودروی AWD  در می آید موتور بنزینی هم برای انتقال نیروی خود به چرخ ها از یک گیربکس 6 سرعته دستی سود می برد خروجی پیشرانه در حالت ترکیبی به رقم ویران کننده 498 اسب بخار و گشتاور آن به 730 نیوتن متر می رسد شتاب 0 تا 100 آن 4 ثانیه است جالب اینکه پژو نسخه R  این خودرو را هم یک هاچ بک خانوادگی با عملکرد سوپر اسپرت می داند.

پژو 308 CC  :

حروف CC  مخفف کوپه کانورتیبل بوده این مدل نیز از 3 نوع موتور بنزینی برخوردار بوده که شامل :

1.6 لیتری تنفس طبیعی با 118 اسب بخار قدرت

1.6 لیتری توربو با 156 اسب بخار قدرت

1.6 لیتری توربو GT با 200 اسب بخار قدرت

مدلی که در اختیار ما برای تست قرار داشت از نوع 1.6 توربو با 156 اسب بخار قدرت بوده که مشخصات فنی آن به شرح زیر است :

 موتور 4 سیلندر 1.6 توربو به قدرت 156 اسب بخار و 240 نیوتن گشتاور با گیربکس 6 سرعتی دستی یا اتومات تیپ ترونیک با حجم باک 60 لیتر و میانگین مصرف سوخت شهری 7.6 لیتر (بنزین یورو5) و شتاب 0 تا 100 9.6 (رسمی) البته در شرایط ایده آل به طول 4.44- M  عرض 1.81 - M  ارتفاع 1.42  - M  فاصله محوری  2.60 می باشد.

مصرف سوخت در شهر (8.5 بنزین یورو 5) بزرگراه (7 بنزین یورو 5) مصرف سوخت شهری در ایران (10 بنزین یورو 2) بزرگراه (8.5 بنزین یورو 2) حجم صندوق عقب 266 لیتر در حالت کروک.

امکانات رفاهی :

6 ایربگ (جلو جانبی پرده ای) - سیستم ایمنی شامل ABS EBD BA ESP TCS - سنسور پارک 4 عدد اولترا سونیک - آینه برقی - آینه وسط الکتروکرومیک - نورپردازی زیر آینه بغل در شب - رینگ 17 آلمینیومی مجهز به لاستیک های میشیلن کانتیننتال اسپرت - مانیتور 7 اینجی تاشو - سیستم صوتی 4 بلندگو 2 توییتر با مارک JBL مجهز به GPS-DVD-USB  با حافظه داخلی 8 گیگ (6.9 در دسترس کاربر) بلوتوث - دوربین عقب - ورود بدون کلید - سامانه STOP  START - صندلی برقی با حافظه - سرد کن و گرم کن صندلی جلو - سنسور فشار باد لاستیک - سنسور روشنایی اتومات - سنسور باران - ورودی هوای گرم پشت سری ها برای 4 سرنشین - کروز - دی لایت - چراغ جلو زنون - لوگو شو در ها

308 CC در بازار های اروپا با 3 تیپ امکاناتی عرضه شده که شامل ACCESS  (پایه) ACTIVE  (میدل) ALLURE (فول) می باشد ولی در بازار دبی این مدل فقط با 2 تیپ به نام های SPORT PACK TURBO  (میدل) و FELIN TURBO ( فول) ارایه شده است.

پیشینه :

نسل اول این خودرو در سال 2007 تا 2011 تولید شد سپس فیس لیفت نسل اول در سال 2011 تا 2013 ارایه شد تا کمی تازگی به این شیر خسته تزریق شده باشد و سرانجام نسل دوم آن پس از 5 سال تولید نسل اول در سال 2013 معرفی و به عنوان مدل 2014 عرضه شده و تا حالا ادامه پیدا کرده گرچه پژو این بار خیلی زودتر به نسبت به نسل اول در سال 2015 یک سری تغیرات اساسی را هم برای فیس لیفت نسل دوم آن ارایه کرد تا فروش بالای آن همچنان در اروپا تضمین شده باشد که شامل تغییر کلی در جلو پنجره و طراحی داخلی خودرو می باشد.

طراحی خارجی با حس جوانی :

پویایی و زیبایی با نسبت هماهنگ و پرجنب و جوش 308 CC را در سبکی نوین از پژو به نمایش می گذارد و در نمای جلو اولین چیزی که جلب نظر می کند ورودی هوای پهن جلو پنجره است که دور تا دور آن با نوار کرومی مزین شده و در وسط آن 2 خط زیبای کرومی امضای جلو پنجره پژو را برای 308 به تکامل رسانده

در مدل های 2014 دی لایت ها در کنار مه شکن جلو بصورت یک منحنی  زیبا در حالت عمودی قرار گرفته است که در نور مستقیم آفتاب کاملا محو است ولی در هوای ابری و مخصوصا شب به اندازه لازم خودنمایی می کند جلو پنجره با سپر جلو کاملا یک دست بوده و کاپوت توسط خطی در بالای لوگوی طرح لیزری پژو از جلو پنجره جدا شده روی کاپوت طرحان پژو سعی کردن با 2 خط V شکل کمی حالت عضلانی را به نمای اسپرت جلو تزریق کنند تا حس دل نشینی به رهگذران هدیه کند در سپر عقب و زیر آینه های جلو 4 عدد سنسور اولتاراسونیک جا ساز شده تا پهنای 1.81 متری 308 را پوشش دهند که توسط دکمه ای که روی داشبرد قرار داده شده می توان آن را غیر فعال کرد از نمای کناری ارتفاع 1.42 متری و حذف ستون B و نوار کرومی براق سرتایری که از زیر لبه شیشه های جلو و عقب تا ستون C  خودرو کشیده شده همراه با رینگ های 10 پره 17 اینچی همخوانی و هارمونی چشم نوازی دارد همچنین برای حفاظت از خودرو از نور خورشید مالک می تواند از شرکت پژو یک روکش کشی ضد آب با لوگوی حک شده برجسته پژو به قیمت 1.100 تومان خریداری کند.

در نمای عقب نیز چراغ های فول LED بصورت کشیده و عمودی با نور نقطه ای قرار گرفته و زیبایی خوشایندی به چهره عقب خودرو بخشیده است بیشترین چیزی که در عقب زیبایی 308 را دو چندان کرده است خروجی های هوای زیر سپر عقب است که برای جلوگیری از آشفتگی هوا در زیر خودرو به کار می رود تا آیرودینامیک بهتری را پدید آورد و حس اطمینان بخشی از پایداری خودرو در سرعت ها بالا به سرنشین منتقل کند.

طراحی داخلی با طعم اسپرت :

از بیرون خودرو ذهن بیننده به سوی یک پژو کوپه 2 سرنشین هدایت می شود اما بلافاصله با بازکردن در خودرو متوجه 2 صندلی نیم کتی برای سرنشینان عقب خواهید شد که با وجود قوس سقف فضای اضافی تقدیم سرنشینان عقب کرده است سوار و پیاده شدن سرنشین عقب به دلیل ارتفاع سقف کمی دشوار است و حتی پس از نشستن باید مانند مجسمه ای از سواری خشک 308 بهر ببرند زیرا با وجود سر صندلی های اسپرت دید ناچیزی به جلوی خودرو دارید ولی سرنشین جلو می تواند با طراحی ماهرانه و استفاده از مواد مرغوب و بهینه ساری های گسترده در نمای داخلی 308 از سواری با این خودرو کماکان جذاب لذت ببرند.

وضیعت دید راننده به بیرون برای جلوی خودرو کاملا کور است و برای تشخیص فاصله جلو خودرو از هر مانعی صرفا باید از محاسبه خودتون استفاده کنید وامیدوار باشید که درست حساب کرده باشید در غیر اینصورت صافکاری در انتظار شماست میزان نفوذ صدا به داخل کابین در حالت روشن 40 db (دی سیبل) است و زمانی که سقف را کنار می زنید تا کمی هوای تازه تنفس کنید این میزان به 60 db افزایش پیدا می کند (پراید در حالت روشن بدون حرکت 65 db صدا تولید می کند )

این ماشین برای طراحی داخلی با 4 تریم در 3 رنگ عرضه شده که شامل سفید صدفی – قرمز – مشکی – سفید استخوانی با مشکی می باشد که در آن داشبرد صندلی ها روکش درها یک دست و یک رنگ به دلخواه شما می باشد و در تمامی تریم ها کنسول وسط که شامل سیستم پخش و تهویه می باشد به همراه فرمان و دسته ترمز و دریچه های هوا به رنگ مشکی است و دستگیره های درها از داخل به صورت کرومی عرضه شده طراحی داخلی این خودرو در واقع چشم اندازی از ادغام فضای لوکس و اسپرت می باشد یکی از امکاناتی که شما می توانید سفارش دهید اضافه شدن یک ساعت لوکس عقربه ای به داخل خودرو است که به جای یکی از 3 دریچه هوای وسط خودرو جاگذاری می شود

همچنین می توانید از گرافیک صفحه امپری با طرح اسپرت به رنگ خاکستری تیتانیوم به جای صفحه امپر سفید استاندارد بهره ببرید مدلی که در اختیار ما قرار داشت از تریم سفید صدفی بود که رنگ سفید آن مجموع ای بسیار هماهنگ و زیبا پدید آورده بود که هربیننده ای را ترغیب می کند برای سفارش آن همچنین یکی از لوازمی که پژو در اختیار شما قرار می دهد برای زمانی که سقف را کنار می زنید وسیله ایست که برروی فضای صندلی عقب گرفته و متصل به پشتی های جلو شده و حالت یک پرده یا شیشه عقب کوچکی که در مرسدس slk  و پورش باکستر مشاهده می شود را ایجاد می کند تا از آشفتگی هوایی که در هنگام حرکت در قسمت صندلی عقب خودرو به وجود می آید جلوگیری کرده و هم مصرف سوخت را کاهش می دهد و میزان ورود باد به کابین را برای سرنشینان جلو بصورت ایده ال تنظیم می کند.

آسوده باشید چون پس از روشن کردن سیستم صوتی آن با خروجی 4 اسپیکر 2 توییتر به هیچ وجه از آن خسته نخواهید شد و میزان وضوح صدا در بالاترین درجه آن کاملا گوشنواز بوده بقدری که تک تک نوت های آن را می توانید از هم تشخیص بدهید گرچه هنوز هم رگه هایی از اصالت پژو در این خودرو مشهود است به نوعی که دسته راهنما – برف پاکن حتی کروز کنترل و اینترفیس سیستم صوتی کاملا شبیه 206 است طراحی که 20 سال از قدمت آن می گذرد و هنوز هم کارامد هستند و از ارگونومی خوبی برخوردار بوده.

 

تجربه رانندگی :

سوییچ را چرخوانده و استارت می زنیم خودرو به صورت کاملا آرام بدون هیچ گونه صدای اضافی روشن می شود سکوت اتاق تحسین برانگیز است وضعیت دید راننده به جلوی خودرو همانطور که گفتیم کاملا کور است و شما همیشه باید حداقل 1.5 متر از جلو با هر مانعی فاصله داشته باشید تا به مشکل بر نخورید صندلی ها کاملا راحت بوده و شما را کاملا در بر می گیرد گیربکس را در حالت D قرار داده و شروع به حرکت می کنیم خودرو به آرامی دور می گیرد وضعیت سیستم تعلیق در جلو و عقب هرچند دارای عملکردی خوبی است البته در آسفالت صاف و صیقل خورده !!! و به محض ورود به کمی پستی بلندی با چاشنی مقداری ناهمواری و دست انداز کوبش ها یکی پس از دیگری نمایان می شود

البته سایز رینگ 17 اینچی هم بیشتر و بیشتر آرامش را از شما صلب می کند پس از لحاظ سیستم  تعلیق در حد محصولات کره ای ایست و اصلا نرمی تغلیق مستقل مگان کروک را ندارد و این یک ضعف اساسی در ساخته های پژوست حال نوبت به شتاب گیری می رسد بنزین داخل باک از نوع معمولی بوده و ESP و  کولر هم روشن در درجه آخر است شتاب 0 تا 60 این ماشین با این وضیعت در این حالت 8 ثانیه بوده و شتاب 0 تا 100 آن نیز در همین شرایط عدد وحشتناک 13 ثانیه را نشان می دهد و این اختلاف فاحش با عدد اعلامی کارخانه یعنی 9.6 ثانیه بخاطر روشن بودن کولر - ESP و استفاده از بنزین معمولی بی کیفیت (یورو2) با اکتان 85 همچنین استفاده مالک از روغن موتور نامناسب داخلی (موتورهای توربو روغن مخصوص دارند) می باشد این بار کولر و ESP را خاموش گیربکس را د رحالت دستی و حالت اسپرت را فعال می کنیم حال اقدام به شتاب گیری می کنیم زمان بدست آمده عدد 11.9 را نشان می دهد و تلاش ما برای بهتر کردن آن کاملا بیهوده است.

فرمان هیدرولیکی آن گرجه نرمی فرمان برقی مگان را ندارد ولی با دقت فوق العاده و پاسخ بسیار عالی قابل کنترل است و با عملکرد سریعی که داشت بدون سرخوردگی به مسیرش ادامه می داد نکته ای که بعد از یک ساعت رانندگی با آن موجب ناراحتی شما می شود هم سطح نبودن پدال گاز و ترمز است که باعث خستگی مچ پا در ترافیک هاست که جز معایب آن محسوب می شود در هنگام دورزدن ها و پارک کردن به دلیل آنکه فضای جلو دید مناسبی ندارد و دماغه خودرو با فاصله کمتر از یک متر با چرخ جلو دارد شما احتیاج به فضایی حداقل 2 متر بیشتر از ابعاد خودرو برای راحت پارک کردن احتیاج دارید گرچه سنسور ها در هنگام پارک به کمک شما می آیند و در صورت سفارش دوربین عقب این فضا به 1 متر هم کاهش پیدا می کند چون حالا شما دید بیشتری دارید با لمس پدال ترمز متوجه شدیم ترمز این خودرو بسیار فعال است و BA (ترمر کمکی) در عین حال قدرتمند است.


گیربکس 6 دنده تیپ ترونیک آن دارای عملکرد نرمی است ولی در حالت نرمال نباید به دنبال شتاب گیری خوب با آن باشید هرچن با فعال کردن حالت اسپرت عملکرد آن کمی بهتر می شود ولی دیگر تعویض ها به نرمی قبل نیست سیستم استارت استاپ هم گرچه خودروی ما از آن بی بهره بود ولی به اذعان سایر مالکان دارای تاخیر است و باید آن را در بدترین های این نوع از سیستم قرار داد تا فعال نکردنش بهتر از فعال بودنش باشد!

دکمه ESP هم به نظر ما کاملا بیهوده بوده و کاری جز ناراحت کردن شما در شتاب گیری ها انجام نمی دهد خودتان قضاوت کنید 240 نیوتن گشتاور احتیاجی به ESP دارد؟ حتما اگر شماهم این خودرو را تست کنید با هم عقیده خواهید بود چون در صورت روشن بودن ESP شما در هنگام شروع حرکت به هیچ وجه نمی توانید دور موتور را بیشتر از 3000 بالا ببرید حتی اگر پدال را تا ته فشار دهید پس اگر می خواهید از رانندگی با آن نهایت لذت ممکن را ببرید حتما آن را خاموش کنید


مدت زمان جمع شدن سقف نیز 18 ثانیه می باشد و دسترسی به ادوات کابین کاملا راحت است هزینه سرویس روغن ها و فیلتر این خودرو هر 5 هزار کیلومتر 180 هزارتومان است و این از مزایای مشابه بودن اکثر قطعات مصرفی با پیشرانه 1.6 داخلی ایست.

نتیجه گیری :

308 با موتور 1.6 توربو به توان 156 اسب و گشتاور 240 نیوتن متری و فضای صندوق عقب 266 لیتری و فاصله محوری 2.60 در بازار های جهانی با رقبایی همچون مزدا MX5 با موتور 2 لیتری 165 اسب بخاری با گشتاور 190 نیوتن و صندوق عقب 150 لیتری با فاصله محوری 2.33 و بیتل کروک با موتور 2 لیتری 210 اسب بخاری و گشتاور 280 نیوتن متری و صندوق عقب 310 لیتری با فاصله محوری 2.53 و مینی کوپرS  کروک 1.6 توربو با 184 اسب بخار و گشتاور 240 نیوتن و صندوق عقب 170 لیتر با فاصله محوری 2.46 و در نهایت رقیب هم وطن خود مگان کروک با موتور 2 لیتری 143 اسب بخاری و گشتاور 195 نیوتن متری دارای تعلیق مستقل و فرمان الکتریکی با فاصله محوری 2.60 مواجه است.

وضیعت مینی که کاملا مشخص است مینی میانگین 40 هزار درهم گران تر از تمامی مدل هاست پس انتخاب بین MX5  - بیتل – مگان است مزدا به لحاظ هندلیگ و لذت رانندگی قابل قیاس با هیچ کدام نیست و حرف اول را می زند ولی فقط از نظر قدرت و گشتاور تولیدی قافیه را به 308 می بازد چون 50 نیوتن گشتاور کمتری تولید می کند و این کم نیست ولی به لحاظ تعلیق مشابه مزدا 3 عمل می کند که کاملا سر تر است از 308 و خیلی نرم تر از پژو می باشد و آسایش شما را صلب نمی کند بیتل هم به لحاظ موتوری و قدرت و گشتاور وعلی الخصوص سیستم تعلیق کاملا تحسین بر انگیز است و قطعا 308 را در تمامی زمینه ها شرمنده می کند و جالب اینکه فضای صندوق عقب آن هم در هنگام جمع بودن سقف بسیار بیشتر از 308 می باشد مگان نیز به لحاظ فاصله محوری با 308 یکسان است و فضای صندوق عقب هم مشابه با پژو است تنها تفاوت 308 با مگان نرمی سیتم تعلیق مستقل و فرمان الکتریکی و گیربکس CVT مگان است که دمار از روزگار 308 در آورده پس تکلیف چیست؟

اگر به دنبال عمق پتانسیل لذت رانندگی و هندلیگ و آرامش تعبیه شده در سیستم تعلیق هستید و می خواهید نگرانی بابت قطعات مصرفی و موتوری نداشته باشید پیشنهاد ما به شما مزدا MX5 است ولی اگر از علاقمندان پر و پاقرص به چهره منحصر به فرد و کاریزماتیک بیتل هستید ودر عین حال خواستار جبران کم کاری 308 در بخش موتوری و تعلیق هستید و فرصت تملک یک دستگاه بیتل کروک را دارید در عین حال نیاز به سواری پرتوان و چالش برانگیز یک کروک عالی با قیمت کمتر از 308 رادارید در خرید بیتل یک لحظه هم شک نکنید همچنین اگر صرفا به دنبال خودرویی کمی نرم تر و راحت تر از 308 با امکانات بیشتر همچون سقف پانورامیک تمام شیشه ای و گیربکس کم مصرف CVT با راحتی در تامین قطعات مصرفی و موتوری هستید بازهم ما مگان کروک را بهتر از 308 می دانیم در واقع 308 صرفا می تواند برای جوانان خاص پسند انتخاب مناسبی باشد که نکات مثبت آن فقط ظاهر زیبا و خاص با موتور های اقتصادی بر اساس ارزش مبلغ پرداختی است البته عیب آن هم دید ضعیف روبه جلو در هر 2 سمت و صندلی تنگ در ردیف عقب و بزرگترین عیب آن سیستم تعلیق کوبنده و خشک هست که در ایران اصلا جواب گو نیست گرچه در آسفالت صاف کاملا عالی و پایدار و بی ضربه است ولی کافیست فقط کمی جاده خراب باشد تا کوچکترین دست اندازی را به اتاق منتقل کرده و این اصلا ارزش 126 میلیون تومان پرداختی را ندارد به عبارت دیگر 308 برای کسانی که فقط به دنبال ظاهر خاص و اسپرت که نگاه ها را به سمت شما جلب کند و چسبندگی عالی در سرعت های بالا داشته باشد کاملا مناسب است و به نسبت هزینه ای که پرداخت می کنند خاص تر شیک تر و خوش تیپ تر از 308 CC را نمی توانند بدست آورند.

درپایان از مالک محترم خودرو جهت در اختیار گذاشتن خودرو و وقت خویش صمیمانه کمال تشکر و همکاری را داریم.

نویسنده متن : علیرضا

عکاس : مجتبی



موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۵/۰۶
عرفان باستانی

ابزار امتیاز دهی

نظرات  (۵۴)

۰۶ مرداد ۹۴ ، ۰۴:۲۴ فرشاد اشتری
عالی...
یعنی من هرجور نگا میکنم نمیتونم با نمای جلوش کنار بیام مخصوصا شیشه جلوش .خیلی نافرمه به نظرم اسکالا کروک خیلی بهتره
ماشالله همینه مردیم از بس تو خماری موندیم این شد
عالی بود دستتون درد نکنه 
لطفا از رانگلر هم تست بزارید عاشقشم 
ماشالله همینه مردیم از بس تو خماری موندیم این شد
عالی بود دستتون درد نکنه 
لطفا از رانگلر هم تست بزارید عاشقشم 
پاسخ:
ممنونم از نظرت اکبر خان
عالی بود به این میگن یه حال اساسی عرفان مچکریم 
دم آقا علیرضا گل هم گرم با این تست فوق‌العاده اش انشالله روز به روز پر بازدید تر بشی
پاسخ:
ممنون داداش
دادا دست درد نکنه فقط یه سوال این ایرانخودرو باید بره سرویس(خخخخخخخ)
عالی بود
خیلی خوشگله ازش خوشم میاد 
دسستون درد نکنه ما منتظر شیراکو هستیما
پاسخ:
تماس کاریشو کردیم منتظر جوابیم.
خیلی عالی ممنون 
کلا پژو محشره یه حس خاصی داره! 
ایولااااااا شیره عرفان با تعصب همینه همینه
دمتون گرم لامصب خیلی خوشگله از عقب یعنی واقعا اینقدر زیربندیش سفته!؟

آقا من شنبه پس شما رو دیدم!
سرگل دیگه داشتید عکس میگرفتید با زوایای مختلف خداقوت
اون روز هوا خیلی گرم بود بعد ازظهرم بود خدایی خیلی زحمت میکشید دمتون گرم
عرفان میخوامت علیرضا دستت درد نکنه جمع بندیت عالی بود.
پاسخ:
هوا اتیش بود.
مدل R ش عجب هیولاییه عرفان 498 اسب بخار با 730 تا گشتاور لامصب به اندازه یه V8 5.5 مرسدس از یه 1.6 کشیده بیرون اوووووووووووف!
پاسخ:
اره خیلی قوله
دمت گرم حال کردم آخ آگه میشد اون 370 هم اینجوری تست میکردی!
آقا مزدا 6 و 3  رانگلر رو هم دریاب
فدایی داری
سرگل رو عشقه محله ماست ها
عالی بود کیف کردم آفرین این شد پست هلو به نظر من ازین به بعد هفته ای یه تست بزارید یعنی ما بدونیم که آقا سه شنبه ها همیشه عرفان تست میذاره!
اونایی که موافقند عرفان هر هفته یه تست بزاره اعلام نظر کنن 
پاسخ:
عزیز جان به من باشه کل هفته رو پست میزارم.
ولی به همین راحتیام نیست.
کلی زمان میبره ماشین جور بشه به طرف میگی تست فکر میکنه چیکار می خوایم با خودروش انجام بدیم میگه نه فقط عکس بگیرید کلی زمان میبره تا بفهمه تست چیه تا راضی بشه.
کلی زمان کیبره تا متن نوشته بشه.
پست گذاشتن تست روی سایت هم که واسه خودش داستانیه.
اینارو گفتم که بدونید ما سعی مونو می کنیم.
عرفان در ضمن من عشقم 308 cc یه زدی نابودم کردی با این تستت که الان پنچرم اوضاع تعلیقش قابل تحمل است که؟نیست!
پاسخ:
همون جور که تو پست هم گفته شده تعلیقش نسبت به خودروهای هم رده خودش ضعیف تره ما واقعیت رو میگیم از چیزی ترسی نداریم.
الان که نگاه میکنم میبینم عکاس عجب عکسایی گرفته دمش گرم با استعدادا دورهم جمع اند یکی جور میکنه یکی تست میکنه یکی عکس میگیره هلو حقتون رو خوردن بخدا شماها حیفید.....
پاسخ:
تیم ما چهار نفره است .جورمیکنیم.تست میگیریم.عکس میگیریم. تستی که گرفتیم رو نقاط ضعف و قوت خودرو بحث کارشناسی می کنیم.تا یه پست خوب در بیاد. 
آقا پس RCZ و ژوک فیس لیفت و یکی از شاسی بلندهای خاص هم تست کنید مثلا شورلت یونیکس یا تراکس یا تراورس یا سانتافه گرند فول ای کاش میشد یوکان رو تست که دیگه عالی میشد حیف
پاسخ:
باشه همرو تست می کنیم.
فاز 2 معلم رو عشقه
جان من از ایمپالا هم تست بزارید دیگه پرپر زدم هرچی گفتم ایمپالا
دمتون گرم
پاسخ:
گفتم باشه تماس گرفتیم صاحبش گفت چند روز کار دارم بعد میاد تست میشه زیر دست ما.
نگران نباشید کسی نمیتونه از دست من در بره.
دست آقا علیرضا و مجتبی عزیز هم درد نکنه
پژو خیلی خوبه ولی یکم تکراریه دیگه اینقد پژو دیدیم بجاش سیتروئن خیلی جذاب تره
مثل همیشه عالی بود قیافش رو خیلی دوست دارم
از زحماتتون ممنون

عرفان امروز این یوکان دیدم خدا عجب ابهتی داشت!!!
عالی میشد اگه یوکان یا اسکالید یا ایمپالا رو هم بتونید تست کنید!
آقادمتون گرم عالی بود.مرسی از علیرضای عزیز بابت توضیحات کاملش..
خوشم اوووووووومد این شد پست
بارالهی حداقل تست اسکالید یا یوکان را هم نصیب ما کن! 
آقا بی خیال مزدا 6 و 3 هم ماقانع ایم
دمت گرم عرفان خدایی خیلی اقایی 
پاسخ:
یعنی من موندم فقط شما ها برای تست نظر میزارین ؟؟؟؟
پس پست های دیگه با موضوح دیگه مهم نیست ؟ زحمت نداره؟ یعنی دیگه نزارم؟!!!
کی میشه تو برای ایمپالا و شیراکو هم دست به زنگ بشی!
ما که چشم انتظاریم
بابت این تست هم دست درست عالی بود
 علیرضا دمت گرم
پاسخ:
با هر دوتاشون تماس گرفتم .بزودی اوکی میشه.
عجب طراحی داره عرفان 
گوربابای تعلیق از پراید که بدتر نیست هست!
پاسخ:
تعلیقش منو شکه کرد علیرضا شاهده.
تو اون عکس اخریم منو علیرضا تو ماشینیم و دریم درباره تعلیقش حرف میزنیم.
عاشق عقبشم این یا MX عرفان؟
پاسخ:
از نظر قیافه این از نظر فنی اون
فیس لیفتش چه نازه ما 14 ساله داریم 206 منتاژ میکنیم اونا 2 سال به 2 سال فیس لیفت میدن درحد تغییر نسل جدید!!
عرفان جیگرت برم تو کم نظیری بخدا
آقا خبر داری فیس لیفت کانورتبیلش کی میاد؟
2015 تموم شد دیگه!
پاسخ:
اخر شهریور.
شیراکو و مزدا 6 و رانگلر و ایمپالا روهم تست کنید
راو4 هم میشه عرفان یا کرولای جدید؟
پاسخ:
چشم شکیبا باشد به همهشون میرسه.
یک میلیون و صد هزارتومن بدم روکش با مارک پژو بگیرم عمرا اگه این کاربکنم یعنی پول خریدش رو هم داشته باشم این کار نمیکنم همینجا بهترین روکش ضد آب براش میگیرم 210 تومن 
مرسی از زحماتتون
میشه در اینده از کرولا هم تست بزارید؟
عرفان جنسیس دوست آشنا کسی نداره که بزارید واسه تست حالا منطقه هم نشد نشد مهم ماشینشه دیگه پلاک ملیش رو بگیرید
پاسخ:
اقا خیلی گرمه تست هم باید تو روز باشه ولی همه شب میزنن بیرون.هوا بهتر یشه برنامه ها داریم.
بابت عکس ها و متن هم از مجتبی و علیرضای گل هم سپاس گذاریم زاویه عکس ها عالی بود مخصوصا نمای پشت ای کاش میشد از شتاب گیریش فقط فیلم هم تهیه کنید؟
راستی آقا این ماستانگ نسل جدید چی شد یه ماه نشد؟شدا؟
پاسخ:
راست میگی چرا نیومد.!!!

عرفان جیگرم حال اومد خدا جیگرت رو حال بده الهی
مرسی بخاطر وجود نازنینتون که به ما اهمیت میدین هرچند تعدادمون کمه ولی باز دوست داریم.
لطفا از ایمپالا و بیتل Mx5 هم تست بزارید
پاسخ:
رو چشمم مرسی که حمایت می کنی.
عرفان چرا کسی نیست که بگه نیازمند به یک کارشناس فروش خبره برای فروش خودرو هستیم؟
مرسی بابت تست
پاسخ:
چون همه خودشونو خبره میدونن دیگه نیازمند نداریم.
مزداااااااااااااااااا 6 و 3 RCZ روهم نیازمندیم پیش پیش ممنون
عرفان قربانت فدات لینکلن تست کنی پر بازدید بشی هلکت بخری بوس بوس
مگه میشه عالی نباشه
ممنون بابت تست واقعا زحماتی ک شما دوستان می کشید جای تقدیر داره
پاسخ:
ممنون از شما که نظر میدین و مارو دلگرم به کارمون میکنید.
عرفان به نظرم تو نباید رو آمار نظرات حساس باشی چیزی که مهمه اینکه تو آمار بازدید روزانت بالا و در مجموع آمار بازدید ماهانه و سالانت بالا باشه که هست!
توی 3.5 سال که سایت زدی تقریبا سالی 24500 نفر از سایتت بازدید کردن تا حالا یعنی ظرف 3.5 98000 نفر بازدید داشتی این خیلی خوبه تمام سایت های بزرگ اصلا براشون تعداد نظرات مهم نیست بلکه فقط بازدید روزانه و ماهانه مهمه تو اگه چک کنی میبینی طرف سایتش 100 هزار نفر در روز بازدید داره تعداد نظرات هر پستش که مثلا تا حالا 25 هزار فقط بازدید داشته 5 تا دونه است یا در بهترین حالت پستی که 70 هزار بازدید داشته 180 تا نظر داده شده اینا یعنی اصلا تعداد نظرات نباید برات اهمیت داشته باشه پس اگه پست میزاری متر کسی نظر میده به این معنی نیست که کارت خوب نیست چون مطمئن باش هر پستی که میزاری 100% حداقل 500 نفر در روز میخوننش این کم نیست پس ناراحت نباش فدات شم تو کارت خوبه نظر یه چیز دلخواهیه مهم آمار بازدیده باید روش مانور بدی وقتی باید ناراحت بشی که آمار بازدید افت پیدا کنه که ماله تو همیشه فیکس 500 نفره در روز حداقل این مهمه نه 70 80 تا نظر یا 120 300 تا نظر!!
مخلصت Reza
پاسخ:
رضا جان ممنونم ازت که همیشه انرژی میدی به من .اینارو خودم میدونم چیزی که هست اینه که من وقتی می خونم نظراتتونو انرزی میگیرم و برای من از بازدید کردن سایت مهم تره .شاید در روز 1000 نفر بازدید کنن از سایت و فقط 1 نفر نظر بزاره برای من اون 1 نفر مهمه چون پست من باعث شده ظرف خودشو شریک بدونه تو پست گذاشتنم و نظرشو بگه.
نظر دادن بازدید کنندها برای من فقط دلگرمی به کاری هست که دارم با کمک دوستان انجام میدم.

آقا منم موافقم با رضا وا بده نظرات رو تو تست هات رو با تمام قوا ادامه بده فدای سرت که چند نفر تو بعضی پست ها فقط نظر میدن سعی کن برات مهم نباشه بجاش بازدید برات مهم باشه حالا طرف بخواد نظر بده تهش چی میگه فوقش بگه از ریختش خوشم نیومد یا خوشم اومد تهش هم میگه دستتون درد نکنه اخرش هم میگه فلان راهم تست کنید!

پاسخ:
ما هم انتظارمون همینه نه چیزه دیگه انتظار نداریم بگه بخاطر فعالیتتون شماره حساب بده پر کنم که.والا بخدا
ما  چاکر اقا عرفان هستیم با این پستای خوشگلش و تستای قشنگش
پاسخ:
اقای سالار.
به نظر من کلا ماشین مزخرفیه.با 126 تومن میشه یه سلطان خرید نه یه فرانسوی پیزوری.آخه قیافه درس حسابی هم نداره.پژو از بس تو ایران تازیده مردم منجمله خودم نظر خوبی راجبش ندارن.همین الانم ولکن ایران نیست.دیدین که بعد توافقم خیلی سریع اومدن.همونایی که تو تحریم قطعه نمیدادن.خیلی زود قبل همه.
عجب لحظه ای سایت باز کردم
الان دقیقا مجموع نمایش ها 239000
مجموع نظرات 2222
مجموع بازدید ها 98552
چه لحظات رندی داشتم تو زندگیم اینقدر عدد رند باهم یکجا ندیدم که دیدم
خدایا مارو به ارزوهای ناخواسته مون رسوندی به خواسته هامونم یه نگاه بنداز هیچی نمیخوام ففط یه شغل ثابت!!
الان خدا میگه شغغغغغغغغغغل!!!!!!
شغل دیگه چیه؟!؟
ملت چه خواستهایی دارند آدم میمونه!
عرفان چه خوشگل شدی تو عکس وردست راننده 308 بهت میادا؟!!
تو بگو حالا عکس Cla ام رو ندیدی!
پاسخ:
راننده علیرضای خودمونه.
آقا تورو خدا نظربدین دیگه.فقط میاین میخونین میرین!!!خسته میشین ی خط تایپ کنین؟؟؟؟؟بیچاره عرفان خسته شد والا انقدرگفت.
راستی ببینم داداش تست کروت هم توبرنامه داری؟؟؟
پاسخ:
صاحبشو میشناسم ولی رو ماشینش خیلی حساسه البته منم بودم حساس میشدم خوب ماشین خاص خاص ِ
البته باید کانال بزنم بهش ببینم چی میشه.
این روزا خیلی گرمه هوا بیتر بشه میریم برای تست
عرفان رنو تالیسمن رو دیدی لامصب چی زده رنو در حد آئودی امکانات و کیفیت داره....
آدم ارس میبینه غبطه میخوره خیابوناشون پر ماشین منطقه همه هم V6 آمریکایی راه میری تو خیابون کمتر از 20 تا ماستانگ و 15 تا کامارو حداقل 8 تا چلنجر نمیبینی حالا شاسی ها که بمونه جگوار Xf و چندین تا اووک ریخته من یه هفته رفتم خونه خالم تبریز پاتو از در میزاشتی بیرون فقط باید میشمردی اونجا مردم وضع شون خیلی توپه بابا اینجا ماها اصلا انگار نه انگار تو بگو محدودیت باشه میدونی اونجا چندتا من گلف و انواع اپل و پاسات و پولو و آئودی A3 -4-5-6-8 Q7-5-3 خیلی تنوع اونجا بالاست اینجا بنز و بم وه که ریخته c250 -300-350 بم وه سری 3-4-5-6-7 x6-3-4 مرسدس GLA و GLK حتی GL یا CLA هم خیلی زیاده خدایی ما در مقابل ارس به لحاظ تنوع هیچیم عرفان!
این 458 و رولزرویس رایث تو خیابون دیدم خدا دهنم باز موند فقط 458 دور که میگرفتا این صدای اگزوز تمام ذهنت رو پاره میکرد از شدت زیبایی به احتمال زیاد من سال دیگه جمع میکنم میرم تبریز اونجا اوضاع کار بهتره فضای شهرم که با این ماشینا دیگه غوغاست.
پاسخ:
هر جور بخوای حساب کنی تبریز از رشت سرمایه دار تره.هم بزرگتره هم شهر ادمای پولدارش بیشترن هم بی کاراش کمتر و هم منابه اقتصادی بالای داره و هم مردمش کاری ترن. اینارو باید قبول کرد.
یه کسی از تبریز امده بود پیشم میگفت ما اونجا اصلا مزدا 3 و 6 نداریم اصلا کسی نمیخره همه یا امریکای میخرن یا اروپای.
اینجا همه به دنبال مزدا و کیا و هیوندای هستند و بعضیا هم میان دنبال ماشینای چینی که ارزونتر باشه.ماشینای خوبمون همه دارن خاک میخورن و کسی نمیخره برای همینم وارد کننده ها ماشینای خاص نمیارن.
عرفان 2016 چی شد بلاخره امسال کی خودرو سال اروپا شد؟
عرفان اینجوری ام نیست که تو تبریز کسی مزدا6 و 3 نمیخره اونجا کسایی هستند که دارند و من هم دیدم منتها اوتایی که دارند مدل های فول دارن اونجا مزدا 6 فول زیاده طرف 120 تومن میده فولش میگیره یا CX5 و CX7 رو مدل های فولش رو دارند و منم دیدم اینجا متاسفانه رشتی ها فقط به ظاهر اهمیت میدن بخاطر همین طرف به جای مزدای فول میره یهو ازارا یا کدنزا میگیره که ارزش نداره اکثرا هم بدش میزارن واسه فروش بعدی رو ژاپنی میگرن 
فردا آمار بازدید 100000 هزار رو رد می کنه عرفان! 
به همین مناسبت یه حرکت خاصی بکن برای سایت تمام خودرو سازها به یه عدد خاصی میرسن جشن میگیرن تو یه کار جالب بکن یه خبر خاص یه چیز نو خلاصه ازین فرصت استفاده کن یه حالی بده
پاسخ:
داداش حرکت هم میزنیم ولی گرمه و این روزا سرم شلوغه.
آقا تبریک میگیم بلاخره رکورد زدیم موقعی که داشتی سایت میزدی انتظار داشتی ظرف 3.5 سال 100000 بازدید کننده پیدا کنی؟
پاسخ:
ممنون از شما
عزیزمن این امار یک سال نه 3.5 سال
اگه با وبلاک قبلی جمع امار کنی خیلی وقته ما به این عدد رسیدیم.
عرفان جان سلام خسته نباشید

اول بگم مطالبت واقعا خوبن

دوم بگم این لامصبا مرخصی رو چی کردن؟

سوم بگم اقا میشه سند مغازه یا خونه ای رو که قیمتش سه برابر پول ماشین هست گرو بزاریم میشه مرخصی بگیریم؟؟

یعنی مثلا اپتیما که 150 تومن پلاک ملیشه ایا مغازه ای که 200 تومن به بالا قیمت داره میشه با سندش مرخصی گرفت؟

دست گلت درد نکنه ایا راهی چاهی چیزی داره بگو مشهد میخوایم بریم ولی گیر مرخصی هستیم
پاسخ:
بهترین کا اینه که بریدمنطقه از مسولای اونجا بپرسید واسه این که هر روز یه قانون جدید میاد . شاید الان مرخصی باز باشه من در جریان نیستم.
عرفان نه خبر؟
پاسخ:
خبری یخوده
2016 نسل جدید پاسات خودرو سال اروپا شد 
2015 هم CR-V شد..

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی