خودروهای شهر باران


آپلود عکس         

اسلایدر

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

دوشنبه, ۱۹ مرداد ۱۳۹۴، ۰۱:۲۴ ق.ظ

تست فنی کوسه هیوندای در گیلان

دوشنبه, ۱۹ مرداد ۱۳۹۴، ۰۱:۲۴ ق.ظ

هیوندای کوپه بعد از 8 سال کارکرد :

هیوندایی کوپه در خارج از ایران با نام هیوندای تیبرون نیز شناخته می‌شود. این مدل از هیوندایی در کلاس کوپه‌های جمع و جور قرار می‌گیرد و از سال 1996 معرفی شد و تا سال 2008 نیز تولید آن ادامه داشت.

تیبرون (Tiburon) در زبان اسپانیایی به معنای کوسه ماهی است. این خودرو در شمال آمریکا، استرالیا، نیوزلند، شمال آفریقا تولید و با نام تیبرون شناخته می‌شود و در بازار دیگر کشورها غالبا با نام هیوندایی کوپه شناخته می‌شود. در سال 2010 هیوندای اقدام به ساخت جنسیس کوپه کرد که در ابتدا برخی‌ها گفته بودند جانشین کوپه است اما نشد.

پیشینه :

نسل اول؛ 1996 تا 2001

اولین هیوندایی کوپه 19 سال پیش تولید شد ! این خودرو در بازار آمریکا با موتور 1.6 و 1.8 لیتری عرضه شد. در سال 1997 یک موتور 1.8 لیتری با 130 اسب‌بخار بر روی کوپه نصب شد که بر روی هیوندای الانترا استفاده شده بود.

همچنین یک موتور دو لیتری با 140 اسب‌بخار نیز در دسترس بود. در مدل‌های تولید شده از سال 1996 تا سال 2002 با  نام RD Tiburonr شناخته می‌شدند

نسل دوم 2001 تا 2008

دومین نسل هیوندایی کوپه در سال 2002 به بازار معرفی شد. بر روی این مدل یک موتور شش سیلندر 2.7 لیتری با 167 اسب‌بخار قدرت نصب شد. همچنین یک مدل GT شش سیلندر برای کوپه پیشنهاد شد که به صورت استاندارد دارای ایربگ کناری بود. موتور شش سیلندر 2.7 لیتری کوپه، همان موتوری بود که بر روی سوناتا و سانتافه اپتیما توسان نیز ارائه می‌شد و دارای گیربکس پنج دنده دستی و چهار سرعته اتوماتیک بود. همچنین برای مدل‌های GT یک گیربکس شش دنده دستی نیز قابل سفارش بود.

در سال 2004 بر روی همه GTها اسپویلر، رینگ 17 اینچی و ترمز ABS به صورت استاندارد نصب شد. این مدل با رنگ‌های زرد، قرمز و مشکی در دسترس بود. در سال 2005 کوپه دچار یک فیس‌لیفت شد و کمی مجهزتر شد و در سه مدل GS، GT و SE عرضه شد. مدل SE یک استاندارد خاص داشت که با مدل GT متفاوت بود. هیوندایی یک موتور چهار سیلندر برای مدل SE در نظر گرفت و همچنین یک گیربکس پنج دنده دستی برروی خودرو نصب شد اما برای مدل SE یک گیربکس چهار دنده تیپ‌ترونیک هم قابل سفارش بود. برای مدل SE یک گیربکس شش دنده دستی به صورت استاندارد در نظر گرفته شده بود که همین گیربکس برای مدل GT به صورت آپشن قابل نصب بود. برای مدل GS رینگ‌ های 16 اینچی و برای مدل GT رینگ‌های 17 اینچی همچنین برای همه مدل‌ها ترمزهای ABS و ایربگ‌های جانبی جلو در نظر گرفته شده بود. اما سال 2007 نیز کوپه دوباره زیر تیغ جراحان رفت تا به روند رو به رشد طراحی خود ادامه دهد. این مدل که در کشور ما به تعداد زیاد یافت می‌شود

هیـــوندای کوپــه در ایــران 

کوپه یکی از محدود خودروهای ارزان قیمت کوپه در کشور ما بود که به دلیل قیمت پایین و طراحی نسبتا مناسب، فروش بسیار خوبی را تجربه کرده است. هیوندای کوپه در بازار ایران دارای یک موتور 2.7 لیتری شش سیلندر با 165 اسب‌بخار قدرت و یک گیربکس شش سرعته دستی (یا چهار سرعته اتوماتیک) است و مصرف ترکیبی طبق کاتالوگ شرکت آسان‌موتور نیز 14.2 لیتر در هر 100 کیلومتر اعلام شده است هیوندایی کوپه در اوج زمان عرضه‌اش (سال 88) با قیمتی 40 میلیون در بازار ایران جزء کوپه‌های بی‌رقیب بود و در این کلاس رقیب جدی دیگری در بازار نداشت. این خودرو ارزان‌ترین کوپه بازار بود چرا که بعد از او با قیمتی به مراتب بالاتر رنو مگان کوپه قرار داشت و سپس بی‌ام‌و 630i خودنمایی می‌کرد!

نکته جالبی که در مورد کوپه وجود داشت، اختلاف قیمت 300 هزار تومانی گیربکس اتوماتیک و دستی آن بود. برخلاف دیگر خودروها که غالبا گیربکس‌ اتوماتیک آنها گران‌تر از نمونه دستی است، هیوندای کوپه در مدل دستی 300 هزار تومان گران‌تر از مدل اتوماتیک بود که البته دلیل این موضوع شش سرعته بودن گیربکس دستی آن و همچنین شتاب و سرعت بیشتر به همراه مصرف سوخت کمتر است.

شکل و شمایل

خطوط برجسته و تا حدودی عضلانی بدنه به وضوح اسپرت بودن این خودرو را نشان می دهند؛ خطوطی نرم که در تعامل کاملی با یکدیگر قرار دارند. ورودی بزرگ و یک تکه هوا روی سپر که پروژکتورهای دایره ای شکل در کناره های آن خودنمایی می کند به همراه چراغ های کشیده با نور زنون از جالب توجه ترین نکات بخش جلوی این هیوندای است. این نکته را هم نباید فراموش کرد که چراغ های جلو از کیفیت ساخت خوبی برخوردارند و برخلاف برخی از خودروها همچون ولستر 2013-2014 که پس از مدتی روکش چراغ مات و کدر شده و به دلیل آب بندی نامناسب ورود آب به کاسه چراغ را شاهد هستیم، در کیفیت چراغ های کوپه هیچ افت کیفیتی دیده نمی شود.

البته باید گفت که طرح نسبتا ساده نمای جانبی در مقابل اکثر رقیبان به روز حرف های زیادی برای گفتن ندارد و می تواند به مرور خسته کننده هم به نظر برسد. البته حس اسپرت بودن این کره ای همچنان شما را به وجد خواهد آورد؛ این حس زمانی تقویت می شود که با طرح قسمت عقب آن روبرو شوید. جایی که چراغ های هالوژن به همراه سر اگزوزی هایی که در دو طرف سپر عضلانی نصب شده اند و باله ای روی در صندوق عقب، مجموعه ای اسپرت، زیبا و هماهنگ را پدید آورده است.

 

طراحی داخلی :

با ورود به کابین آنچه مشهود است ، تلاش سازنده در دمیدن روح اسپرت به آن است . استفاده از قطعات آلومینیمی بر روی داشبورد ، پدال ها و غربیلک فرمان ، در این راستا صورت گرفته است . طراحی  داخل اتاق ،  ساده ، هماهنگ و عامه پسند است . اما استفاده از برخی قطعات بی کیفیت به وجه داخلی لطمه وارد کرده است از جمله کیفیت بسیار پایین چرم صندلی ها که در بسیاری نقاط به ویژه صندلی های جلو شاهد پوسیدگی؛ خوردگی و افت رنگ چرم پس از چند سال استفاده مکرر خواهید بود که اگر اقدام به خرید روکشی دوم با کیفیت خوب کرده باشید از این مشکل در امان خواهید بود ولی در اینصورت باید دیگر قید ایربگ های جانبی را بزنید زیرا محل بازشدن ایربگ ها را روکش پر می کند ضمن اینکه صندلی ها تا حدودی اسپرت و کم ارتفاع در نظر گرفته شده اند اما به لطف آینه های بزرگ جانبی، دید اطراف بسیار خوب است.

ادوات داخلی هم ارگونومی خوبی دارند و به راحتی در دسترس قرار می گیرند. از آنجایی که هیوندای کوپه خودرویی 2+2 کوپه است، این انتظار می رود که در صندلی عقب با فضایی محدود روبرو باشیم که این انتظار اصلا بیهوده هم نیست؛ چرا که فضا بسیار کوچکتر از آن چیزی است که فکرش را می کنید. تا جایی که شخصی با قد 1.65 تقریبا هیچ فضایی برای پاها ندارد و این فضای محدود با تنظیم دستی صندلی های جلو هم حل نخواهد شد علاوه بر این قوس زیاد سقف فضای بالای سر سرنشینان عقب را با محدودیت روبرو کرده و در دست اندازها برخورد سر با شیشه عقب اتفاقی عادی محسوب می شود.

 

امکانات و مشخصات فنی :

موتور

ـ موتور 6 سیلندر خورجینی

ـ DOHC با حجم 2700 سی سی و دو خروجی اگزوز

ـ گازهای خروجی مطابق با استاندارد EURO III

ـ حداکثر قدرت 167 اسب بخار در 6000rpm

ـ حداکثر گشتاور 245 نیوتن متر 

ظرفیت باک بنزین : 55 لیتر

وزن خودرو : 1328 کیلوگرم

مصرف سوخت شهر 14 لیتر

اتوبان 7.5 لیتر

گیربکس

ـ گیربکس 6 دنده دستی

ـ4دنده اتوماتیک با قابلیت تعویض دنده به صورت دستی

تجهیزات ایمنی

ـ دو کیسه ایمنی هوا

جلوبندی، فرمان و مکانیزم ترمز

ـ ABS (ترمز ضد قفل + سیستم ترمز دیسکی جهت چرخ های عقب)

ـ ESP (سیستم کنترل پایداری الکترونیکی)

ـ میله فرمان با قابلیت جذب ضربه

ـ فرمان با قابلیت تنظیم دستی

ـ کمک فنرهای هیدرولیکی (جلو و عقب)

ـ سیستم تعلیق MacPherson (جلو) و تعلیق چند گانه با فنر کششی (عقب)

رینگ و لاستیک

ـ رینگ آلومینیومی 17 اینچ

ـ لاستیک 215/45VR17 

سیستم حفاظتی

ـ ریموت کنترل جهت باز نمودن / بستن درب ها به همراه دزدگیر

ـ سیستم ایموبیلایزر

صندلی ها

ـ پشت سریها با قابلیت تنظیم

ـ بالشتک جهت صندلی راننده

ـ صندلی های تاشو ردیف های عقب

سیستم روشنایی

ـ چراغ های مه شکن (جلو و عقب)

ـ چراغ نقشه خوان جلو به همراه محفظه عینک

ـ تنظیم اتوماتیک روشنایی چراغ های جلو

سیستم صوتی

ـ رادیو پخش + پخش CD + تیوتر

ـ چهار بلندگو

تهویه مطبوع

ـ سیستم تهویه مطبوع کاملاً اتوماتیک

ـ سیستم کنترل کیفیت هوا (AQS)

تجهیزات و امکانات

ـ سیستم تثبیت کننده سرعت (Auto Cruise Control)

ـ فلاپ به همراه چراغ ترمز

ـ آینه های بغل با قابلیت تنظیم الکتریکی

ـ آینه های بغل تاشو

ـ آینه راننده با میدان دید وسیع

ـ گرمکن آینه های بغل

ـ برف پاکن و شیشه شور عقب

ـ گرمکن شیشه عقب

ـ توری محافظ بار در صندوق عقب به همراه کفپوش و جعبه ابزار

ـ سان روف

ـ صندلی ها و تودوزی تمام چرم

ـ روکش چرم غربیلک فرمان و دسته دنده

ـ آینه داخلی الکتروکرومیک (E.C.M)

ـ شیشه بالابر برقی (سمت راننده با کلید اتوماتیک یک جهته بسمت پائین و روشنایی کلید)

ـ آفتابگیر با قابلیت افزایش سطح به همراه آینه

ـ مدیریت پیمایش (Trip Computer)

ـ پوشش ضد سایش درب ها

 

تست رانندگی :

یکی از مهمترین ارکانی که نقش مهمی در لذت بردن شما از یک رانندگی جسورانه و تهاجمی دارد صندلی راننده می باشد که در کوپه شما با یک صندلی خوش فرم که بدن شما را خوب در بر گرفته طرف هستید و عملکرد مناسبی در سرپیچ ها تا سرعت 90 کیلومتر بر ساعت دارد از معایب تمامی خودروهای اسپرت که در کوپه هم شاهد آن هستیم سیستم تعلیق خشک و کوبنده آن می باشد که تاسرعت 70 کیلومتر در آسفالت صاف عالیست ولی بیشتر از 70 تازه ضربه ها شروع می شود که این ضربه ها ناشی از ناهماهنگی قطر آسفالت خیابان در همه جای آن است و این در جاده های ایران که به هیچ عنوان استاندارد نیست کاملا آزاردهنده است زیرا حتی داخل اتوبان هم در سرعت بالا شما این کوبش های ریز را یقینا دارید .

وضیعت گیربکس این خودرو در حالت اتومات رضایت بخش است و بدون ضربه دنده ها را تعویض می کند ولی در حالت دستی کاملا کند بوده بطوریکه با 2 ثانیه تاخیر بعد از تعویض شما تازه تشخیص می دهد که باید دنده را عوض کند و این در شتاب گیری ها اصلا لذت بخش نیست در حدی که شما ترجیح می دهید در شتاب گیری فقط از حالت اتومات استفاده کنید در واقعه حالت دستی گیربکس این خودرو صرفا به درد پایین آوردن مصرف سوخت صدی 14.5 لیتر آن می خورد در تست شتاب گیری که ما انجام دادیم شتاب 0 تا 60 این خودرو بدون ESP و کولر و در حالت دستی 4 ثانیه و شتاب 0 تا 100 آن نیز با همین شرایط 9.3 است و نکته جالب اینکه شتاب 0 تا 100 آن در حالت اتومات 8.5 ثانیه است یعنی 0.8 ثانیه بهتر از حالت دستی و این همان کند بودن تشخیص تعویض ها در حالت دستیست با توجه به این که شتاب 0 تا 100 رسمی این خودرو در حالت 6 دنده گیربکس دستی عدد 8.3 را نشان می دهد عدد 8.5 بدست آمده برای ما در حالت اتومات ایده آل است و این بخاطر استفاده مداوم مالک از بنزین سوپر به صورت یک باک در میان و روغن موتور کاملا مناسب کاسترول مگنتاک با درجه کیفی  SNاست که خاصیت آهنربایی آن در شتاب گیری ها کاملا تاثیر نهایی خودرو نشان می دهد.

میزان نفوذ صدا در این خودرو در حالت عادی 40 DB است (پراید 65 DB) که نشان از عایق بندی مناسب آن دارد و وضیعت دید راننده در جلو ضعیف است همچنین دسترسی به ادوات داشبرد کاملا مناسب است که این به دلیل متمایل بودن داشبرد به سمته راننده است و با توجه به امکانات کم خودرو نسبت به هزینه پرداختی شما در کمتر از 5 دقیقه نحوه استفاده از تمامی آپشن ها را یاد می گیرید.از لحاظ دور زدن و راحتی در پارک کردن باید بگوییم که قطعا در کوچه های دو بانده برای سروته کردن فضا کم می آورید و باید یک فرمان بیشتر از مزدا 3 بگیرید که این ضعف خودش را در پارک دوبل هم نشان می دهد چون شما احتیاج به فضای بیشتری برای پارک کردن دارید به عبارت دیگر شما احتیاج به 1.5 متر بیشتر از طول خودرو برای پارک کردن به فضا نیاز دارید و نبود دوربین عقب هم کار را برای شما قطعا دشوار خواهد کرد با اینکه سنسور عقب در این خودرو قرار دارد ولی جای دوربین را نمی گیرد.

سیستم صوتی این خودرو با 4 اسپیکر 2 تویتتر از کیفیت مناسبی برخوردار نبوده و احتیاج به یک آمپلی هم دارد تا بتواند صدای زیر و باس را به خوبی از هم تفکیک کند تا از حالت نامفهوم بودن نت ها خارج شود که این دو مورد اخیر یعنی سیستم صوتی و دوربین عقب با نصب یک پخش مولتی مدیا تصویری با قابلیت DVD-AUX-USB-GPS و بلوتوث با مانیتور 7 اینچی و دوربین عقب رنگی با قابلیت تشخیص ابعاد به میلی متر تقریبا 1.5 میلیون برایتان هزینه خواهد داشت.

اما بلحاظ هندلیگ هیوندای کوپه کمی مارا دلسرد کرد بخاطر اینکه فرمان هیدرولیک این خودرو بیش از اندازه در سرعت های پایین سفت می باشد گرچه این قابلیت در سرعت های بالا عالی است و حس اطمینان بخش به راننده تقدیم می کند ولی این سختی در سرعت پایین هم در کنار شماست ولی در حدی نیست که شما را اذیت کند در واقع نسبت به رقبای خود سنگین تر است در تست ترمزی که ما انجام دادیم از 100 تا 0 شما احتیاج به مسافت تقریبا 50 متری برای توقف این خودرو نیاز خواهید داشت که مناسب وزن خودروست و اما موردی که لبخند را بر لب شما جاری می کند در مسافرت ها فضای صندوق عقب جادار این خودرو کوپه است که اندکی کمتر از سمند است از لحاظ عمق صندوق و این یعنی که شما اصلا نگرانی بابت کمبود فضای صندوق عقب ندارید زیرا صندلی های عقب این خودرو نیز تاهم می شودتا فضای بار شما بیش از 2 برابر شود که در مسافرت ها کاملا کاربردیست همپنین هزینه سرویس ها دراین خودرو هر 10 هزار کیلومتر 165 هزار تومان است و برخی از قطعات مصرفی آن همچون فیلتر هوا با ورنا مشترک است.

 

نتیجه گیری :

رقبای کوپه در بازار مزدا 3 N و سراتو کوپه می باشد بلحاظ هندلیگ و مصرف سوخت و کیفیت قطعات و نرمی تعلیق همچنین بازار دست دو پررونق مزدا 3 حرف اول را می زند و انتخاب ماهم ازین بین صد در صد مزدا 3 می باشد ولی اگر حتما یک کوپه می خواهید باید بگوییم به لحاظ شتاب قطعا هیوندای کوپه از سراتو کوپه دولیتری کاملا سر است ولی از لحاظ طراحی و امکانات کفه ترازو به سمت سراتو کوپه سنگینی می کند و اینکه شما بازار دست دو بهتری هم نسبت به هیوندای دارید پس اگر شتاب می خواهید هیوندای کوپه برای شما لحظه شماری می کند ولی اگر حاضرید شتاب کمتری داشته باشید و امکانات بیشتری در کنار ظاهر مدرن تر با هماهنگی بیشتر اجزای بدنه در کنار بازار دست دو مناسب تر این سراتوی کوپه است که انتظار شما را می کشد ولی یادتان باشد که اگر زمانی سراتوی کوپه داشنید و یک هیوندای کوپه از کنار شما رد شد حتی فکر کورس گذاشتن با آن را اصلا از ذهنتان نگذرانید زیرا با اختلاف کم این هیوندای کوپه است که شما را شرمنده 50 نیوتن گشتاور بیشتر خودش می کند.

درپایان از مالک محترم و خوش اخلاق خودرو جناب آقای روزبه راه پیما جهت در اختیار گذاشتن خودرو و وقت خویش صمیمانه کمال تشکر و همکاری را داریم.

توجه : بخش هایی جزیی از متن برگرفته از ارشیو هفته نامه دنیای خودرو از سال 91 می باشد.

عکس و نویسنده متن: علیرضا

هماهنگی: عرفان






موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۵/۱۹
عرفان باستانی

ابزار امتیاز دهی

نظرات  (۳۱)

تا حالا ازش خوشم نمیومد ولی الان که عکسای شما رو میبنم و متن خوندم یهو به دلم نشست عرفان چنده؟
عالی بود مرسی
احساس میکنم ماشینه که فقط یه سال داشته باشی لذت ببری بعد عوضش کنی یه سراتو کوپه بگیری اونم یه سال بعد عوض کنی بعد مزدا 3 بگیری 3 سال نگش داری بعد عوضش کنی یه جنسیس کوپه بگیری
پاسخ:
76 خرید چند ماه پیش الان 75 میتونی 2008 تمیز پیدا کنی
تیبرون که قشنگ تره چرا تو خاورمیانه گذاشتن کوپه!!!!!
آقا تیبرون قشنگ تره یا کوپه؟
مثلا میپرسی عرفان الان چی داری؟
الان یه تیبرون دارم!
الان یه کوپه دارم!!!
پاسخ:
تیبرون بهتره
عالی بود خسته نباشید 
نتیجه گیریش منطقی بود خوشم اومد عرفان این چراغ عقب جلوش هماهنگ نیست یه مقدار تو ذوقه جلو کشیده عقب کوچیک یه جوریه

راستی چند؟ 
این فوله یا میدل
پاسخ:
فول 76 تومن
خوش اخلاق خخخخخخخخخ . خیلی جالب بود اره کلن خنده روئه .

ممنون از زحماتتون 
دوست داشتنیه
عرفان خودت کدوم رو انتخاب میکنی مزدا کوپه سراتو؟
پاسخ:
با این که مزدا تو کلاس سدان هست بین کوپه و سراتو من کوپه رو انتخاب می کنم 
عالی بود ولی هنوزم زشته هیچیش بهم نمیخوره
خوب بود هرچی میرید جلوتر پست هاتون بهتر میشه این فضایی که این دفعه عکس گرفتید بهتر بود نسبت به اون 308 تنوع عکس هاتونم نسبت به دفع قبل خیلی بهتر شده من قبلا میخواستم بگم که فضای عکس تون رو شیک تر کنید ولی گفتم بزار یه بار دیگه پست بده شاید ایندفعه حواسشون بود
بازم ممنون همین روش رو ادامه بده
پاسخ:
بخدا ما همه اینهارو میدونیم حتی به فکر فیلم شتاب هم هستیم ولی اینها همه به شرطی هست که صاحب ماشین اوکی باشه (که معمولا نیستن) خوب حقم دارن مالشونه.
ما با این خودرو 10 بار تست شتاب گرفتیم (صاحبش واقعا پایه همه کار بود) حتی خودشم تست شتاب گرفت.
ما سعیمونو می کنیم چیزی که شما ها بخواین فراهم کنیم.
ممنون از همه
چه پلاستیک خسته ای گرفته صندلی رو :D
خیلی قدیمی و تکراریه کوپه.
ولی ماشینش خیلی تمیزه...
ممنون از مطالبتون
پاسخ:
ماشینش یه اخ نمی گفت بیرنگ و تمیز به لک نداشت
عرفان داری به تکامل نزدیک میشی بزنم به تخته
بگو ماشاالله یادت نره
ممنون عالی بود
سلام..خسته نباشی......ببخشید یکی فامیل های ما شورلت کامارو داره برای منطقه ما می خواستیم بریم تهران تیونینگ کنیم ........الان چطوری باید بریم برای تیون ...لطفا ی راهنمایی کن ....فقط قیمن مزدا6 رو هم زحمت بکش.فول.غیرفول..مرسی
پاسخ:
میدونم همتون به فکر مرخصی هستید.ولی اینجا منظورم سایت مرخصی نمی دن که باید برید منطقه و از اونها بگیرید چون حقتونه.
من به مسولین منطقه می گفتم اقا چرا اینهم خواهان مرخصی داریم چرا نمیدن ...؟میگفت کسی چرا پس به ما مراجعه نمی کنه!
راست میگفت همتون فقط می پرسین چرا مرخصی نمیدن زحمت به خودتون بدین برید منطقه و از مسولین بخواین که مرخصی ها رو باز کنن چون حقتونه تو قانون منطقه آزادم امده که سالی 1 ماه می تونید استفاده کنید .همه مناطق ازاد دارن استفاده می کنن حقشونو می گیرن اینجا فقط میپرسن چرا نمیدن......
دادا عرفان چاکرتیم با این پستات 
پاسخ:
مخلصتیم کاش میشود مزدا6 شمارو تست کرد
گیربکسش تو حالت دستی واقعا لشه من سانتافه 2008 نشستم گیربکسش یکیه اونم لش بود کلا اون موقع هیوندای گیربکس هاش تو حالت دستی مزخرفه بود
بابت تست ممنون
ولی مزدا 3 یه چیز دیگه است 1.6 مزداهم شرف داره به این اصلا یه حال دیگه است
پاسخ:
ممنون عرفان جان
اونایی که بافهمند تشکر یادتون نره نظر نخواستیم حداقل شعور داشته باشید خوندید از زحمات دوستان تشکر کنید تا ادامه پیدا کنه
شخصیت داشته باشید تشکر کنید
آمار بازدیدتون هست تعداد نظرات نشونده میزان شعور افرادهی که بازدید کردن و حداقل تشکر هم کردن خجالت بکشید 400 نفر در روز مطالب میخونن مفت مفت اونوقت 20 نفرشون فهمشون میرسه تشکر میکنن بقیه کمپلت.....!!! 
کوچیک همتون حکمتیان
پاسخ:
خیلی ممنونم دوست عزیز.
خیلی عالی بود 
این ماشین همیشه منو جذب میکنه ابهتش از سراتو خیلی بیش تره 
پاسخ:
اگه دنبال هیجال هستید البته با هزینه کمتر این همون چیزی که می خواین.
دوستان اگه موردی رو میبینید که به نظرتون باید اصلاح بشه حتما بگید تا برای پست های بعدی رفع بشه در مورد بعضی از نواقص که در پست قبلی بود من یه توضیح کوچیک بدم..
ببینید همونطور که عرفان عزیز گفت مالک برای ما یک سری محدودیت هایی رو قرار میده که دست و بال مارو میبنده وگرنه ماهیچ مشکلی برای جذاب تر کردن تست و شیک تر کردنش نداریم وقتی مالک به ما یک ساعت وقت میده برای تست و مکان مشخص میکنه مسلما کار اونطور که ما میخوایم در نمیاد  مثل همون 308 چون ما بلحاظ زمان و مکان محدود بودیم در صورتی که اگر این محدودیت ها نباشه ما توانایی تهیه زیباترین تصاویر جذاب ترین موقعیتها و تهیه بهترین تست ها رو داریم همونطور که اشاره مستقیم کردم مالک خوش اخلاق چون ایندفعه اقای راه پیما حسابی با ما راه اومد هر نقطه از شهر که ما خواستیم و نیاز داشتیم برای تست با ما اومد و این شد که این کار به نسبت به قبلی کامل تر شده  تو تست قبلی ما فقط یک ساعت ماشین رو در اختیار داشتیم ولی این تست ما 3 ساعت تمام ماشین رو داشتیم از اون سر شهر تا این سر شهر هرجا خواستیم به ما نه نگفت یه همچین اخلاقی باعث شد که این تست به ایده آل ما نزدیک تر بشه پس اگه کم و کاستی هست از جانب محدودیت هاست نه از ما..
نظر یادتون نره مخلص همتون
علیرضا 
عرفان وعلیرضا جان خیلی عالی بود مرسی ازتون.
البته اینکه توبازار دسته دوم ها مشتری نداره بخاطر مصرف واستهلاک بالا وامکانات پایینشه.معمولا خیلی کم میان دنبالش.
دادا عرفان باید تو با علیرضا مجله ماشین بزنید با این تستا
پاسخ:
ممنون از لطف شما دوست عزیز
ببخشید من یه سوال ضایع داشتم! 
می خواستم بدونم چرا ماشینای هاچ بک همشون از پشت برف پاکن داره ولی ماشینای معمولی ندارن؟!
پاسخ:
بخاطر درب صندق عقب که از شیشه عقب جدا هست و فضای کتفی برای برف پاکن وجود نداره.تو خودروهای هاچ بک درب صندق با شیشه یکسره هست و فضا کافی وجود دارد.
از نظر شتاب خیلی ماشین جالبیه.از نظر صدای موتورم در حالت استپ صدای قشنگی داره ولی از نظر قیافه جلو اصلا جالب نیست.نمای عقبو بیشتر میپسندم.ولی اینه های جانبیش خیلی شیک و اسپرته.
تبلیغ کاسترول مگناتک هم خیلی جالب و البته غیر حرفه ای بود.
سلام اقا راهنمایی ازتون میخواستم 
من یه لنسر تیپ ۴ دارم میگرم چی کار کنم که صفر تا صدش خیلی پایین بیارم و تا ۵ ثانیه برسونم؟
به نظرتون توربو شارژر بزارم؟
به نظرتون کاپوت لنسر معمولی و با Evolution عوض کنم یا از حالت کارخونه ای در نیارم؟
فرمون لنسر معمولی و با Evolution عوض کنم یا از حالت کارخونه ای در نیارم؟
با تشکر
محمد عزیز دلم دلیل اینکه هاچ بک ها برف پاکن دارن یا حتی بعضی لیفت بک ها هم برف پاکن دارن بخاطر مسایل آیرودینامیکه..
وقتی ماشینی بلحاظ آیرودینامیک نتونه بطور طبیعی با شکاف بادی که ایجاد میکنه قطرات آب رو از شیشه عقبش پاک کنه براش برف پاکن میزارن..
جواد جان اگه مکانیک کاربلد میشناسی نصب تویین توربو و اینتر کولر و افترکولر وتعویض هدرز با نوع استیل و سیستم اگزوزش با نوع استیل یا اگه وسعت میرسه تیتانیوم و برنامه ریزی مجدد ECU علل خصوص افزایش میزان تراکم و نسبت سوخت و اکسیژن و تعویض شمع ها با نوع سوزنی ایریدیوم بوش آلمان و تعویض پمپ بنزین با نوع قویتر کارت رو تا 5 ثانیه راه میندازه..
کاپوت دست نزن چون پلیس بهت گیر بی خود میده و اینکه تمامی این تغیرات غیر قانونیه و اگه پلیس متوجه شه ماشینت میخوابونه پس کاپوت رو دست نزن تا جلب توجه نکنی ولی فرمون و صندلی عوض کن فقط رو صندوق عقب یه اوولوشن اضافه کن رینگ هم عوض کن لاستیک پهن تر کن تا پایداریش بهتر بشه سیستم تعلیقشم پنوماتیکی بزار تا نرمی و سفتی تعلیق دست خودت باشه همه ی اینا احتیاج به مکانیک کاربلد و صبر کافی داره
مرتضی کاسترول اسپانسر ما بود دیگه بصورت ناملموس براش تبلیغ کردیم 
دفعه بعد قرار تبلیغ ماست پگاه بریم خخخخخ

سلام اقا یه ماشین دست دوم ۱۱۰ هزار درهمی تا بیارم رشت (با پول پلاک و GPS و ...........) قیمت تموم شدش چند در میاد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
عرفان جان عالی بود داداش دمت گرم جنسیس فوق العاده هست خدایی

راستی عرفان توسان رو قراره بدیم بره

ولی بین دوتا ماشین موندم

مزدا 3 خوبه یا هیوندا ولستر ؟؟؟؟؟؟

از لحاظ شتاب و قدرت و کیفیت

و اینم بگم ما یه خانواده تعدادمون 4 نفره 
خیلی خیلی گردشی هستیم در هفته سه چهار بار میریم دور گردش با خانواده 
مخصوصا جاهای مثل کوه مثل دیلمان و دریا که شن و ماسه داره 
و....

گفتم شاید نیاز باشه 

دقیقا کدومش خوبه؟؟
راستی یکیشو بگو که با گاز دادن و و خیلی کارا ماشین لش نشه


پاسخ:
ولستر که اصلا حرفشم نزن
ولی مزدا اگه موتور 2.0 شو بگیری از نظر شتابم خیلی خوبه ولی اصلا کوه رفتن باهاش توصیح نمیشه چون کفش پایین ولی تو شهر و اسفالت مشگلی نداره.
در ضمن توسانو تا نفروختی بیار تستش کنیم.

سلام اقا عرفان من نمایشگاه ماشین دارم تبریز ودنبال یه مرسدس بنز اس ال 500 تمیز هستم قیمتش مهم نیس فقط تمیز باشه با کیت فول اسپرت تو گیلان میشه پیدا کرد؟؟؟

اگه ماشین خواستی برا خرید یا تست من درخدمتتم....روز خوش

پاسخ:
سلام
شما بهتر برین برای ماشین های خاص تهران دنبالش بگردی انقدر هست راحت گیرش میاری
برای تست که ماشین میخوام ولی شما که تبریزی ما رشتیم!!!
ممنون از لطف شما
اطلاعاتتون خوب و مفید
تنها چیزی که اگه کسی ندونه واقعا زشته باور میکنه
جک سال دنده ای از اتو کندتره😳😐😐
تشفیع مبارکتون کرمان بیارین کوپه فابریک بدون دستکاری با اختلاف ٢ماشین پشت جنسیس میره با ماکسیما دنده تقریبا پا ب پا باجی ب هم نمیدادن....شما داخل ی کوپه دنده داغونی نشستین😆😂 ولی همین اطلاع دادین از چه سالی شروع ب ساخت شده اگه درست باشه خیلی خوبه😍
سلام ماشین این اقا هنوز هست؟؟فروشیه؟؟
پاسخ:
فروش رفت دوست عزیز

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی