خودروهای شهر باران


آپلود عکس         

اسلایدر

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

سه شنبه, ۲۴ شهریور ۱۳۹۴، ۰۸:۵۵ ق.ظ

تست فنی BMW Z4 28i M package درگیلان

سه شنبه, ۲۴ شهریور ۱۳۹۴، ۰۸:۵۵ ق.ظ


ملاقات با کوسه باواریا در رشت :

 

 

همیشه جوانان به دنبال خودرویی با ظاهر اسپرت، عضلانی و خشن هستند که با تردد در خیابان‌های شهر توجه همگان را به خود جلب کنند. کمپانی ب‌ام‌و از همان ابتدا با تولید اتومبیل‌های اسپرت و جوان‌پسند، جای خود را در دل علاقه‌مندان به دنیای خودرو باز کرد. می‌توان به جرأت گفت تمامی مدل‌های تولید شده توسط این کمپانی نام آشنای آلمانی، رگه‌هایی از یک اتومبیل اسپرت را دارا می‌باشند. همین امر نیز موجب شده است که در قیاس با سایر رقبای خود یک گام جلوتر قدم بردارد.

 

 

یکی از محصولات این شرکت که جوانان برایش جان می‌دهند، مدل Z4 است. خودرویی دودرب با سقف متحرک که به اصطلاح به آن رودستر می‌گویند. چهره خشن با خطوط شکسته بر روی بدنه از ویژگی‌های اصلی این رودستر باواریایی است. کاپوت کشیده و بلند در مقابل اتاق و صندوق عقب کوچک، موجب شده است تا ظاهری چشم‌نواز و فریبنده خلق شود. که البته از مهندسین و تیم طراحی این کمپانی چنین شاهکاری هم انتظار می‌رود. نمای جلوی این خودرو در نگاه اول بسیار شبیه به کوسه می‌باشد. وقتی کمی ریزبین‌تر به آن نگاه می‌کنیم متوجه می‌شویم که در بیشتر قسمت‌های این خودرو از کوسه الهام گرفته شده است، به همین خاطر است که ظاهری بسیار خشمگین دارد. زمانی که این خودرو پا به کشور گذاشت، با استقبال بی‌نظیری مواجه شد و با توجه به قیمت بالایی که دارد اما همچنان از این محبوبیت کاسته نشده است.

 

تاریخچه Z4

 

 

کمپانی BMW برای اولین بار در سال ۲۰۰۲ از رودستر محبوب خود رو نمایی کرد. این رودستر Z4 نام داشت و تنها نماینده  گروه Z این کمپانی بود. نسل اول Z4 با کد E85 شناسایی می شد. بعد از ۴ سال در سال ۲۰۰۶ میلادی کمپانی BMW هم زمان با تولید Z4 M ، فیس لیفت آن را نیز راهی بازار جهانی کرد. در سال ۲۰۰۹ بعد از سه سال تولید مدل M-Power و معمولی این رودستر دوست داشتنی اکنون وقت آن شده بود تا نسل اول Z4 بعد از ۷ سال جای خود را به نسل دوم بدهد. نسل دوم Z4 با کد E89 در سال ۲۰۰۹ آمد. در این نسل از Z4 دیگر خبری از نمونه های M-Power نیست اما مدل ۳۵is آن چیزی از Z4 M نسل اول کم ندارد Z4 مدلی جذاب و متفاوت در طیف محصولات کمپانی بی ام و می باشد که با توجه به دارا بودن شمایلی اصیل ، کلاسیک و اسپرت، رده سنی وسیعی را به عنوان مشتری، به خود جذب کرده است و به علت برخورداری از ابعادی کوچک، مورد پسند خانم ها نیز قرار گرفته است.این خودروی دو نفره که مانند سری 6 بی ام و، شباهت زیادی به کوسه دارد که در دو مدل کوپه و کروک عرضه می شود.

 

 

Z4 بر اساس آمار توانسته در سال 2003 با ورود نسل اولش (E85) رکورد فروش 22.973 دستگاه در آن سال را بشکند در حالی‌که بنز SLK در آن سال تنها 14.629 دستگاه فروخت‌، البته ب‌ ام ‌و‌ بازان خوشحال نشوند زیرا مرسدس‌بنز SLK در سال 1997 وارد بازار شد و در آن سال 30.674 دستگاه از آن فروخته شد. رکورد فروش این دو رقیب در سال 2014 اصلا نزدیک به هم نبوده و بنز SLK به‌دلیل تغییر در ظاهر یکنواختش توانست فروشی بیش از دو برابر Z4 برای تولید‌کننده خود داشته باشد؛ یعنی فروش 11.114 دستگاه در آن سال در حالی‌که Z4 در سال 2014 تنها 5.373 دستگاه فروش داشته و بیشترین دلیل آن را می‌توان یکنواختی ظاهر آن دانست.

 

ظاهری متمایز و بی همتا :

 

 

بارزترین مشخصه Z4 از نظر ظاهری، کاپوت نسبتا بلند و کشیده آن (نسبت به ابعاد بدنه و محل قرارگیری کابین) است که بیش از هر چیز در نمای جانبی و با وجود خطوط موجی‌شکل کنار بدنه و کاپوت، جلب توجه می‌کند. در نمای جلو نیز فرم چراغ‌ها و گرافیک داخلی آنها به همراه جلو پنجره دو‌قلو و کلیوی شکل، چهره جسور و جذابی را به نمایش می‌گذارد که به عقیده خیلی‌ها، چندان بی‌شباهت با چهره یک کوسه خشمگین نیست!

 

 

در طراحی این رودستر دوست داشتنی به خوبی خطوط منحنی را با خطوط تند و تیز ادغام کرده اند تا Z4 دارای ظاهری جذاب و منحصر به فرد باشد معمولا بیشتر کمپانی های خودرو سازی محصولات اسپرت خودرو را با طراحی خیلی شلوغ همراه می کنند که به جای جذب بیننده آن را زده می کند اما طراحی این خودرو اسپرت باواریایی اینگونه نبوده و بازی با خطوط بدنه آن کاملا مناسب و به جاست.

 

ارتفاع در حد سوپر اسپرت :

 

 

معمولا سوپر اسپرت ها ارتفاع بسیار پایینی دارند که اگر کنارشان بایستید سقفشان برابر با کمر تان خواهد بود.  Z4 نیز با اینکه یک رودستر است اما از ارتفاع بسیار پایینی سود می برد که از این حیث در رده خودرو های سوپر اسپرت قرار می گیرد. ارتفاع دقیق این رودستر باواریایی ۱۲۹۰ میلی متر بوده که حتی از ارتفاع برخی خودرو های اسپرت رده بالا هم کمتر است همین ارتفاع کم در کنار رینگ های زیبای M-Power باعث شده تا Z4 ظاهر خاصی به خود بگیرد و مانند سوپر اسپرت ها جلب توجه کند. علاوه بر این ، رنگ قرمز Z4 مورد نظر بر جذابیت این  BMW افزوده و آن را بیش از پیش زیبا کرده است  برای Z4 نیز یک پکیج اسپرت به نام M Sport Package در نظر گرفته شده است که اکثر مدل‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ وارد شده به کشور از همین نوع هستند و از جمله ویژگی‌های آنها می‌توان به کیت بدنه اسپرت، رینگ‌های 19 اینچی M Sport و غربیلک فرمان با لوگوی M Power اشاره کرد.

 

 

طراحی مهیج و جسورانه :

 

 

وقتی وارد کابین Z4 می‌شویم با وجود فضای بسیار محدود و کم، شاهد تریمی بسیار زیبا و صندلی‌های چرمی و تودوزی با کیفیت بالا هستیم کابین Z4 در کنار خصوصیات اسپرت، جلوه‌ای کلاسیک را نیز به نمایش می‌گذارد که مهم‌ترین علت آن، فرم پانل مرکزی و کنترلر‌های دور آن و همچنین استفاده از تریم‌های چوبی (در بعضی از مدل‌ها) است. البته مدل‌های اسپرت معمولا دارای تریم تزئیناتی آلومینیومی هستند. کنسول و پانل مرکزی Z4 طبق سنت همیشگی ب‌ام‌و اندکی به سمت راننده متمایل شده و دسترسی به ادوات مختلف نیز نسبتا راحت و آسان به نظر می‌رسد در طراحی‌تریم و داشبورد Z4 نیز همانند سایر مدل‌های ب ‌ام ‌و حفظ اصالت در دستور کار بوده و از بهترین متریال موجود استفاده شده است. خودروی موردنظر ما دارای تودوزی قرمز رنگ بوده که با تریم آلومینیومی و داشبورد سیاه رنگش جلوه‌ای بی‌نظیر را پدید آورده است.

 

 

 

 

امکانات :

بی ام و Z4 یک خودروی کروک با ظرفیت دو سرنشین است که با توجه به نوع موتور، در پنج تیپ عرضه می‌شود:

 sDrive23i – sDrive20i – sDrive18i-sDrive28i  - sDrive35i - sDrive35is

 که در ایران با سه تیپه :

 20i – 28i – 35i عرضه می شود مدل مورد نظر ما

 

 

تیپ 28i به صورت استاندارد با موتور چهار سیلندر، رینگ های 17 اینچی، چراغ های زنون تطبیقی در جلو، چراغ های حرکت در روز LED، برف پاک کن های اتوماتیک، آینه های الکتروکرومیک مجهز به گرمکن، دسترسی و استارت بدون کلید، کروز کنترل، کنترل آب و هوای اتوماتیک دو نقطه‌ای، صندلی های برقی با قابلیت تنظیم در هشت جهت و امکان ذخیره وضعیت صندلی راننده در حافظه، فرمان تلسکوپی با امکان خم شدن و روکش چرم، تودوزی چرم، سیستم BMW Assist، امکان اتصال تلفن همراه و سیستم صوتی از طریق بلوتوث، رادیو HD، پورت صوتی کمکی، و درگاه iPod/USB عرضه می‌شود.

تیپ 35i علاوه بر برخورداری از موتور قوی تر شش سیلندر، از تجهیزات دیگری چون رینگ های 18 اینچی، صندلی های اسپرت با قابلیت تنظیم بالشتک های جانبی، و تودوزی چرمی با قابلیت انعکاس نور خورشید بهره می‌برد. شایان ذکر است، این تجهیزات در تیپ پایه نیز، قابل سفارش می‌باشد.

 تیپ 35is با برخورداری از موتور قوی تر، طراحی منحصر به فرد، سیستم تعلیق کوتاه تر مجهز به کمک فنرهای قابل تنظیم، سیستم صوتی پیشرفته، طراحی داخلی زیباتر، و فرمان اسپرت، شما را به اوج هیجان و لذت می‌رساند در واقعه این تیپ حکم مدل M را برای Z4 دارد.

کمپانی بی ام و با ارائه چند پکیج مختلف برای هر سه تیپ، قابلیت ها و توانایی های Z4 را به طور چشمگیری افزایش می‌دهد.

 

 

پکیج Cold Weather :

 تجهیزاتی از جمله صندلی های مجهز به گرمکن، فرمان مجهز به گرمکن، و سیستم شستشوی چراغ های جلو با امکان تا شدن را در اختیار خریدار قرار می‌دهد.

 

 

پکیج M Sport :

که به صورت استاندارد برای تیپ 35is عرضه می‌شود، رینگ های 19 اینچی و محدود کننده سرعت با محدودیت کمتری را به این خودرو می‌افزاید؛ اما در دو تیپ دیگر، با استفاده از این پکیج می‌توانید از سیستم تعلیق قابل تنظیم 35is، کیت بدنه آیرودینامیک، فرمان اسپرت، و تزئینات داخلی ویژه لذت ببرید (توجه داشته باشید که تجهیزات سفارشی این پکیج در تیپ 28i فقط به رینگ های 19 اینچی محدود می‌شود)

 

 

پکیج Technology :

می‌توانید تجهیزاتی چون مسیریاب ماهواره‌ای، یک حافظه 12 گیگابایتی برای موسیقی، کنترل صوتی، سیستم پیشرفته BMW Assist، و سیستم هماهنگ سازی اپلیکیشن های تلفن همراه هوشمند را به دیگر تجهیزات رودستر زیبای آلمانی بیافزایید.

 

 

پکیج Color Theme :

که می‌توانید روکش صندلی چرم، صندلی های اسپرت برقی، روکش سقف جیر، و تزئینات داخلی مختلفی را برای Z4 سفارش دهید.

 

 

پکیج Sport :

که فقط برای تیپ 28i قابل سفارش می‌باشد، شامل تجهیزاتی از جمله رینگ های 19 اینچی، صندلی های اسپرت، سیستم تعلیق قابل تنظیم، و محدود کننده سرعت با محدودیت کمتر می‌باشد.

 

 

پکیج Premium Sound :

خریداران تیپ های 28i و 35i می‌توانند با سفارش این پکیج از سیستم صوتی پیشرفته 35is و رادیو ماهواره‌ای لذت ببرند.

 

رینگ های مختلف، سنسورهای پارک جلو و عقب، چراغ های نور بالای اتوماتیک، فرمان مجهز به گرمکن، صندلی های مجهز به گرمکن، و رادیو ماهواره‌ای از جمله تجهیزاتی هستند که به صورت مجزا نیز، ارائه می‌شوند.

 

 

مشخصات فنی مدل 28i :

 

 

حجم موتور : 2  لیتر 4 سیلندر توربو

قدرت موتور (اسب بخار) بر حسب دور بر دقیقه : (245) / 5,000-6,500

حداکثر گشتاور (نیوتن متر / دور در دقیقه) :350 / 1,250-4,800

گیربکس : 6 سرعته دستی – 8 سرعته اتومات

سیستم ایمنی : CBC , DSC , ABS , DTC , BA

نسبت تراکم : 1 - 10

حداکثر سرعت: 250 km/h محدود شده

شتاب 0 تا 100 کیلومتر در ساعت: 5.7 ثانیه

سیستم تعلیق جلو : جناغی

سیستم تعلیق عقب : مولتی لینک

سیستم فرمان : اکتریکی با ضریب متغییر حساس به سرعت

وزن بدون بار خودرو:1475 kg

حداکثر وزن مجاز خودرو: 1730 kg

بار مجاز :330 kg

 

 

مصرف شهری در ایران: 12.5 litre / 100km

مصرف جاده ای در ایران :8  litre / 100km

مصرف ترکیبی در ایران  :10  litre / 100km

حجم مخزن سوخت: 55 litre

طول عرض ارتفاع : 4.24 متر – 1.95 متر – 1.28 متر

 

 

قیمت :

قیمت مدل 20i 2014 الی 2015 صفر با گارانتی 260 میلیون تا 330 میلیون

قیمت مدل 28i 2016 صفر با گارانتی 370  میلیون

قیمت مدل 28i 2013 الی 2015 صفر از 275 میلیون تا 350 میلیون

قیمت مدل 30i 2011 با کارکرد زیر 30 هزار : 250 میلیون

قیمت مدل 35is 2011 با کارکرد زیر 15 هزار 375 میلیون

قیمت مدل 35is 2012 با کارکرد زیر 20 هزار 350 میلیون

قیمت مدل 35is 2013  باگارانتی با کارکرد زیر 15 هزار 420 میلیون

 

 

مدل 35i :

موتور شش سیلندر 3 لیتری مجهز به توربوشارژر با تولید قدرتی معادل 300 اسب بخار و گشتاوری در حدود 407 نیوتن متر، بی ام و Z4 sDrive35i را به پیش می‌راند این تیپ مجهز به گیربکس هفت سرعته نیمه اتوماتیک می‌باشد. کمپانی بی ام و شتاب صفر تا صد 35i را چیزی حدود 5 ثانیه تخمین زده است. مصرف سوخت آن نیز، حدود 14 لیتر در سیکل ترکیبی، 16 لیتر در شهر، و 11 لیتر در ایران با بنزین یورو2 ثبت شده است.

 

 

مدل 35is :

 با برخورداری از موتور شش سیلندر 3 لیتری مجهز به توربوشارژر با قدرتی معادل 340 اسب بخار و گشتاوری در حدود 450 نیوتن متر، با قدرت هر چه تمام تر به پیش می‌راند. قدرت تولید شده از طریق گیربکس DCT به چرخ ها منتقل می‌شود ، شتاب صفر تا صد 4.8 و مصرف سوخت این تیپ نیز، همانند 35i می‌باشد.

 

 

تجربه رانندگی :

با فشار دکمه استارت 245 اسب بخار دمیده شده در خوی درنده Z4 را بیدار می کنیم سیستم کیت اگزوز نصب شده در خودرو حتی در دورموتور 1200 هم نت های گوشنوازی تولید می کند و با کمی گاز با صدای بم خود کاراکتری جذاب تر از شما به اطرافیان تقدیم می کند Z4 در حالت استاندارد از ورود صدا به کابین در حد 39 DB بهره می برد ولی با نصب کیت اگزوز این عدد به 45 DB می رسد این یعنی اینکه با هربار دورگرفتن با این خودرو تمام وجود شما لبریز از احساس سرزندگی می شود.

 

 

موقعیت قرار گیری در این خودرو کاملا مشابه با سوپر اسپرت هاست و عملا شما فقط 10 سانت از کف آسفالت فاصله دارید و این یعنی اینکه هندلیگ فوق العاده ایی در کنار مرکز ثقل عالی همراه با بیشینه سرعت 280 کیلومتر (بدون محدودیت) در انتظار شماست. وضیعت دید راننده به اطراف عالیست و از جلو تنها چیزی که قابل مشاهده است آسفالت صاف و کاپوت کشیده و حجیم شده است که به سبک مرسدس SLS و فراری FF و F12 برلینتا می باشد.

 

 

وضیعت سیستم تعلیق Z4 در سه حالت کامفورت  SPORT و  SPORT +  قابل تغییر است درحالت کامفورت ضربات به خوبی در آسفالت صاف جذب می شود ولی درحالت SPORT+ که همزمان سیستم تعلیق – فرمان – دریچه گاز در حالت مسابقه قرار می گیرد تعلیق خشک شده و ضربات ریزی به اتاق منتقل می شود که یک الزام برای مانور دادن است فرمان Z4 از نوع الکتریکی بوده و دارای ضریب متغییر و حساس به سرعت است به طوری که شما هم خودتان می توانید عملکرد فرمان را در 3 حالت تعریف کنید و هم می توانید این کار را به عهده خودرو بگذارید .

 

در حالت کامفورت فرمان کاملا نرم بوده و با یک دست براحتی تمام شما می توانید دور درجا بزنید و همچون آب خوردن پارک دوبل کنید ولی در حالت SPORT و SPORT+ به مراتب فرمان سفت تر می شود که در سرعت های بالا موجب پایداری خودرو و افزایش ایمنی در کورس گذاشتن ها می شود وضیعت دسترسی به ادوات داشبرد عالیست با توجه به اینکه داشبرد Z4 به صورت راننده محور طراحی شده از ارگونومی بالایی برخوردار است و بدون اینکه از صندلی فاصله بگیرید به راحتی تمام به دکمه ها دسترسی لازم را دارید . سایز لاستیک ها در این مدل که مجهز به پکیج M است R19/35/255 می باشد که بزرگترین سایز قابل سفارش است و اگر این سایز لاستیک را بدون سیستم تعلیق تطبیقی فعال سفارش دهید بدون شک آسایش از شما گرفته می شود چون فاق 35 آن تمامی ضربات را به اتاق منتقل می کند ولی در صورت داشتن سیستم تعلیق تطبیقی فعال همچون خودرویی که در اختیار ما قرار داشت ضربات به خوبی جذب می شوند.

 

 

تست شتاب :

با قرار دادن دنده در حالت D و خاموش کردن ESP و کولر و فشار بر پدال گاز تا دور موتور 3500 خودرو را در حالت لانچ قرار داده و با فشردن کلید sport + که در کنار دنده قرار دارد به Z4 اجازه به رخ کشیدن توان واقعی خود را به رقبا می دهیم با رها کردن پدال ترمز و دور گیری آنی موتور 350 نیوتن گشتاور در دور موتور 1250 آنچنان چنگی به آسفالت می زند که شما کاملا در صندلی خود فرو می روید و با رسیدن به دور 6500 صدایی بسیار دلنواز تک تک قطرات بنزین را به توان و قدرت تبدیل کرده و شما در کمتر از 7.3 ثانیه در حالت اتومات با بنزین معمولی به 100 کیلومتر در ساعت می رسید در تمامی لحظات شتاب گیری نت اگزوز وحشی این خودرو علاوه بر نوازش روان شما تمام توجه اطرافیان را به شما تقدیم می کند در حالت دستی نیز 0 تا 100 این خودرو عدد 7.2 ثانیه می باشد نکته جالب اینکه لذت معکوس کشیدن با پدال شیفتر پشت فرمان Z4 لحظه ای به شما فرصت فکر کردن برای استفاده از حالت اتومات را نمی دهد و عملا شما تنها تمایل به استفاده از حالت دستی با پدال پشت فرمان دارید که ترکیب استفاده از شیفتر و نت اگزوز روح افزای این خودرو حاصلی جز لبخند و تحریک شما برای کورس گذاشتن با رقبا ندارد.

 

 

در تست های گرفته شده Z4 براحتی جنسیس کوپه 6 سیلندر 3.8 لیتری را در 0 تا 100 پشت سر می گذارد ولی در مسیر 400 متری مغلوب 2 سیلندر اضافه تر جنسیس کوپه می شود پس اگر روزی جنسیس کوپه ای برای شما شاخ و شونه کشید حواستان به میزان مسافت باشد در غیر اینصورت بهتر است برای راننده جنسیس دست تکان داده و فقط سقف تان را باز کنید و با وقار تمام از نوازش نسیمی که شما می توانید از آن بهره ببرید و او نه لذت ببرید و به مسیر خود ادامه دهید.

 

 

در تمامی مراحل تست فنی در کلان شهر رشت گیربکس 8 سرعته این خودرو در حالت آماده باش قرار داشت و فقط کافی بود شما در حالت اتومات پدال گاز را تا انتها فشار دهید یا دنده را در حالت دستی تعویض کنید تمامی خواسته های شما به آن اجرا می شود و هیچ تاخیری در گیربکس دیده نمی شود به طوریکه لحظه ای شما با متانت در حال لذت بردن از خودرو هستید و لحظه ای دیگر با فشردن پدال گاز تا انتها ناگهان کاراکتری پرخاشگر از Z4 همراه با خشم افسار گسیخته و چهره ای جذاب و گیرا از شما به نمایش در می اید.

 

 

 

رقبا:

در بازار جهانی Z4 با 3 رقیب هم قیمت رو به رو می باشد که شامل مرسدس SLK300  و آئودی TT 2.0 و پورشه باکستر است که هر 3 رقیب آز المان رو در روی یکدیگر قرار می گیرند اینجا بحث کیفیت نیست اینجا صحبت فقط سر بالاترین مشخصات فنی در کنار بهترین راندمان توان موتوری با مصرف سوخت کمتر است.

 

 

Z4 :

با 4 سیلندر و 2 لیتر حجم موتور مجهز به توربو با تولید 245 اسب بخار در 5000 و گشتاور 350 نیوتن در دور موتور فوق العاده 1250 همراه با گیربکس 8 سرعته اتومات و شتاب رسمی 5.7 با باک 55 لیتری و مصرف سوخت ترکیبی 6.5 ( یورو 5 ) فاصله محوری 2.49 و حجم صندوق 310 لیتر با وزن 1470 کیلوگرم می باشد.

 

 

SLK 300 :

با 4 سیلندر و 2 لیتر حجم موتور مجهز به توربو با تولید 241 اسب بخار در 6000 و گشتاور 370 نیوتن در دور موتور فوق العاده 1300 همراه با گیربکس 9 سرعته اتوماتیک و شتاب رسمی 6.3 با باک 60 لیتر و مصرف سوخت ترکیبی 6.3 ( یورو 5 ) فاصله محوری 2.43 و حجم صندوق 335 لیتر با وزن 1475 کیلوگرم اصلی ترین رقیب نزدیک به Z4 است.

 

 

AUDI TT :

با 4 سیلندر و 2 لیتر حجم موتور مجهز به توربو با تولید 230 اسب بخار در 6000 و گشتاور 370 نیوتن در دور موتور 4250 با گیربکس 7 سرعته اتوماتیک و شتاب رسمس 5.7 با باک 55 لیتر و مصرف سوخت ترکیبی 7.5 ( یورو 5 ) فاصله محوری 2.50 و حجم صندوق 292 لیتر با وزن فوق العاده 1280 کیلوگرم و قابلیت انتخاب حالت کواترو سایه به سایه دنبال Z4 می باشد.

 

 

 

باکستر :

با 6 سیلندر و 2.7 لیتر حجم موتور تنفس طبیعی با تولید 265 اسب بخار در 6400 و گشتاور 280 نیوتن متر در دور موتو 4400 با گیربکس 7 سرعته اتوماتیک PDK پورشه و شتاب رسمی 5.8 با باک 64 لیتر و مصرف سوخت ترکیبی 8.4 ( یورو 5 ) فاصله محوری 2.47 و حجم صندوق 280 لیتر با وزن 1310 کیلوگرم نیز از رقبای قابل توجه Z4 محسوب می شود.

 

نتیجه گیری :

 

 

بهترین مشخصات فنی با توجه به حجم موتور :

Z4 می باشد که از هرلیتر حجم موتور 122.5 اسب بخار بیرون کشیده است و بالاترین گشتاور را در پایین ترین دور موتور یعنی 1250 دور در دقیقه ارایه می دهد گرچه بلحاظ امکانات بازی را به رقبایش واگذار می کند.

 

بهترین مشخصات فنی با توجه به حجم موتور به همراه بالاترین امکانات و مصرف سوخت کمتر :

مرسدس SLK300  در تمامی نسل های گذشته و در حال حاضر Z4 رقیب قدری بوده حتی در سال 2014 بیش از 2 برابر فروش بیشتر از Z4 را برای مرسدس به ارمغان اورد این خودرو با یک دنده اضافه تر از گیربکس 8 سرعته Z4 از مصرف سوخت کمتری برخوردار است و بلحاظ امکانات سفارشی تقریبا تمام امکانات سری SL برای SLK نیز قابل سفارش است و از بازه موتوری 4-6-8 سیلندر نیز برخوردار است و در مدل SLK 300 هم قیمت با 28i M پکیج فول آپشن است.

 

 

 

بهترین مشخصات فنی بهینه با توجه به حجم موتور به همراه ظاهری مدرن و طراحی داخلی چشم نواز در کنار قابلیت چهارچرخ متحرک بودن :

آئودی TT 2.0 اگرچه بلحاظ گشتاور تولیدی گیربکس در دور موتور با Z4 و SLK300 قابل قیاس نیست ولی در حالت کواترو و به خاطر 195 کیلوگرم سبک تر بودن توانایی دست یابی به شتاب 5.7 ثانیه درست رو در روی Z4 و بالاتر از SLK300 بلحاظ شتاب گیری قرار می گیرد و از امکانات بالاتر نسبت به Z4 و پایین تر از SLK300 برخوردار است و به مراتب از چیدمان داخلی زیباتری از هر 3 رقیب برخوردار است.

 

 

بهترین مشخصات فنی با کمترین امکانات در حالت پایه و بیشترین قیمت نسبت به امکانات :

پورشه گرچه تا سال 2016 همچنان از موتور 6 سیلندر 2.7 لیتری تنفس طبیعی برای باکستر استفاده می کند ولی برای سال 2017 قول استفاده از موتور بهینه تر 4 سیلندر 2.5 لیتر توربو ماکان را برای باکستر به مشتریانش داده تا بازار را بیش از پیش بلحاظ مصرف سوخت بالا و راندمان پایین موتور به رقبا واگذار نکند لیست امکانات سفارشی پورشه نیز از Z4 بیشتر و هندلیگ باکستر به مراتب از هر 3 رقیب بالاتر است تنها موردی که کمی هزینه بر است قیمت قطعات یدکی بالاتر پورشه و گران تر بودن آپشن هایی است که شما با قیمت کمتر می توانید همه آنها را در TT و  SLK نیز در اختیار داشته باشید به عبارت دیگر برای پورشه سواری شما پول برند را می دهید نه امکانات و به همین دلیل است که در بین 4 برند لوکس نام برده پورشه در هر یک از آپشن های خودرو بین 20 تا 40 درصد سود خالص را می برد و بالاترین سود دریافتی در محصولات تولیدی نسبت به سرمایگذاری انجام شده را در تمامی شرکت های خودروسازی جهان در اختیار دارد.

 

 

نتیجه گیری :

در بازار داخلی ایران پورشه باکستر فعلا در مدل های 2010 تا 2012 با قیمت های 240 الی 335 میلیون در مدل کارکرده در دسترس است و مرسدس با SLK350 6 سیلندر در مدل 2012 تا 2014 به تعداد محدود با قیمت 485 تا 550 میلیون قابل خریداری است همچنین آئودی TT 2.0 2015 صفر کیلومتر نیز به تعداد محدود کمتر از 10 دستگاه در بازار موجود است که با قیمت های بالای 500 تا 600 میلیون در حال خرید و فروش هستند.

در منطقه آزاد انزلی نیز شما می توانید با 220 میلیون Z4 28i و با پرداخت 215 میلیون مدل SLK 250 پایه و درنهایت با 210 میلیون آئودی  TT 2.0  رودستر دیفرانسیل جلو را در اختیار داشته باشید و در صورت آزاد شدن منطقه نیز با هزینه 220 میلیون می توانید براحتی از خرید یک پورشه باکستر پایه با دنده 6 سرعته دستی لذت ببرید.

 

 

درپایان از مالک محترم خودرو اقای مجتبی درودیان و دوست عزیزمان علی باخدا جهت در اختیار گذاشتن خودرو و وقت خویش و انجام هماهنگی لازم صمیمانه کمال تشکر و همکاری را داریم.

 

نویسنده : علیرضا

عکاس : علی باخدا

هماهنگی : علی با خدا و عرفان

 



موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۶/۲۴
عرفان باستانی

Z4

تست

رشت

گیلان

ابزار امتیاز دهی

نظرات  (۲۷)

باسلام و وقت بخیر

محمدی هستم مسئول بازاریابی شرکت توسعه سامان نیماد، این شرکت برای وب مسترها و وبلاگ نویسان عزیز بستری را فراهم کرده است که بتواند با استفاده از وبلاگ خود کسب درامد کنند.

سیستم بازاریابی و کسب درامد نیماد به این صورت است شما با قرارا دادن بنر های تبلیغاتی این شرکت با لینک منحصر به فرد خود چنانچه بازدید کننده از طریق لینک شما اقدام به خرید و ثبت نام کند 20 درصد از مبلغ محصول و خدمات به عنوان پورسانت به شما تعلق می گیرد. همچنین در تمدید های بعدی مشتری باز نیز شما پورسانت دریافت خواهید کرد .

جهت کسب اطلاعات بیشتر و یا فعال سازی اکانت خود از طریق لینک فوق اقدام فرمایید : http://goo.gl/EmZEvc

این شرکت برای وبلاگ نویسان عزیز که تبلیغات ما را به اشتراک میگذارند پیشنهاد ویژه ای هم دارد:

شما میتوانید وبلاگ خود را تنها با 20.000 تومان تبدیل به وب سایت کنید. این آفر شامل : 1 گیگابایت فضای میزبانی وب + دامنه ملی بوده که ارزش واقعی آن 45000 تومان میباشد که ما 50 درصد تخفیف برایتان در نظر گرفته ایم، همچنین تمامی موارد اعم از نصب و راه اندازی سیستم مدیریت محتوا سایت، اتصال بلاگ به سایت جهت حفظ بازدیدکندگان فعلی بلاگ و آموزش کار با سیستم را شامل میشود و در صورتی که شما در طول سال عملکردی خوبی نسبت به معری محصولات داشته باشید در سالهای آتی هزینه تمدید صفر و رایگان محاسبه خواهد شد..

همچنین در صورت نیاز به توضیحات بیشتر و ارتباط با بنده با ایمیل : s.mohammadi@tsn.co.ir   در ارتباط باشید.

آدرس اصلی وب سایت شرکت : http://tsn.co.ir

سپاس از وقتی که برای این پیام گذاشتید

 محمدی

مسئول بازاریابی توسعه سامان نیماد
عالیییییییییی بود ترکوندی عرفان دم علیرضا و علی با خدا ی گل هم گرم
فوق العاده بود آقا ارزش این همه انتظار داشت واقعا مرسی
پاسخ:
ممنون از شما که نظر گذاشتی
ایوالا همین بود خوشم اومد
دمت گرم علیرضا مقایسه ات عالی بود 
علی باخدا آقا عکسات فوق العاده بود ولی باز جای کار داره
عرفان فدایییییی داری مرسی بخاطر تمام زحماتتون
پاسخ:
مرسی بابت انرژی خوبت.
عرفان بین این 4 تا کدوم رو انتخاب میکنی؟
خودتم نشستی چه جور بود؟؟؟
پاسخ:
من گفتم فقط Z4 حرف نداره 
عالی بود مرسی بابت تست
هزینه سرویس هاش چقدر هست؟
ممنون بابت قیمت هایی که گذاشتین مقایسه اخرم خوب بود کی میشه شما کروت یا گرندچروکی هم بزارید امیدوارم
بابا دست خوش داری دهنم باز مونده الان آفرین پیش رفت قابل توجه ای بود یهو از کره زدید سمت آلمان حرکت جالبی بود
الان به نظر شما با 500 میلیون کدومش رو بگیریم بهتره؟
مقایسه رو خوندم اون از نظر نویسنده بود میخوام نظر خودت هم بدونم
پاسخ:
من عاشقش شدم از باکستر هم باحالاتره اون کاپوت کشیدش یه ابهت خاصی داره الان فرداد ضعریفی هم باکسترشو داده همینو خریده .عالیه عالی.
عجب نقدی بود بابا. ترکوندین 
دمتون گرم جدا
چقدر شیکه اخه واقعا کوسه بهش میاد!
مرسی از زحماتتون 
ماکه حالا حالا هانمی تونیم 300 میلیون داشته باشیم تهش اینکه یه ژوک بخریم
راستی این ژوک چی شد جور نشد؟
دمت گرم خیلی عالی بود. اگه تونستید تست سورنتو جدید رو هم بزارید بی زحمت. مرسی 
فوق العاده بود دمت گرم محشر بود  داش  عرفان. کوسه قرمز رشت!!!!
پاسخ:
البته این ماشین رو ما از تهران شکار کردیم.مال رشت نیست.البته اینه همین رو فرداد گرفته.
سلام عرفان گل ایول دمت گرم داداش

تشکر ویژه از مالک خودرو 
تشکر ویژه از عرفان گل و علیرضا و علی باخدا

دم همتون گرم خیلی حال داد مطلب رو خوندم 

راستی عرفان دمت گرم خدایی عجب شکاری کردی پسر

واقعا ماشین خوش رنگی و خشنی هستش 

واقعا مرسی همگی
*****************
*****************
*****************
راستی داداش عرفان

یکم از حالت اسپرت و سدان در بیایم یه چند تا تست 

از ماشین های زیر زحمت بکش بزار دمت گرم

1-توسان فول 2015
2-اسپرتج فول 2015
3-یه دونه سدان ناز بزار منظورم اپتیما هست خیلی خوشگله فول 2015
پاسخ:
چشم حتما
عرفااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااان

اقا توسان 2016 (عشق من نفس من عمر من زندگیم)

تازه دیدم پستش رو دمت گرم داداش خیلی اقایی دمت گرم

رفتم پایین تر پستش رو دیدم خواستم بگم بیخیال اپتیما و اسپرتج شو



بببین یه پیشنهاد دارم نظرتو بگو:

1-اول یه تست فنی از توسان 2016 فول بزار

بعد از تست

2-بررسی توسان 2016 فول رو با توسان 2015 فول بزار

3-سر اخر اگر واقعا امکانش هست توسان 2016 و 2015 فول رو اگر میشه یه 

کورس بزارن فیلم بگیر یکی بغل ماشین باشه فیلم بگیره و یکی خط پایان وایسه ببینم کدومشون برنده میشه

دمت گرم داداش 


نظرتو بگو
پاسخ:
عزیزمن ممنون از لطفت
اخه شما اجازه بده یکی بخر بعد ما بریم تستش کنیم.هنوز تو نمایشگاه
امروز منطقه بودم
لکسس NX مزدا 6 2016 یه عالمه توسان 2016  اونجا اوردن و بزودی اسپورتج 2016 هم میاد
محشر بود 
لامصب اینقدر قشنگ بود احساس کردم خودم دارم میرونم 
عالی بود عالی تابه حال فنی به این قشنگی نذاشته بودین 
پاسخ:
ممنون از لطف شما
ایول ایوله سایت ما یله
ایول ایوله عرفان گل پسره
ترکوندی منو با این تست نقد کردین در حد لالیگا
عالی بود
عرفان چندتا Z4 داریم تو رشت؟
من یه نارنجی دیدم با یه سرمه ای با یه سغید همشونم نمره تهران اند ولی همیشه تو رشت ان
پاسخ:
فکنم سه تا باشن
یکی که همین رنگیه یکی سرمه ای یکی هم سفید
خداحفظتون کنه ایشالله که لطف میکنید وقت میزارید واسه ما ها که توان خرید نداریم ولی عشق شو داریم مطلب تهیه می کنید نقد میکنید تست میزارید اطلاع رسانی می کنید ازتون یه دنیا ممنونم
روزی دو بار سایتت چک می کنم به عشقه زحماتت 
فداییییییییی داری
علیرضا ی گل هم دستت درد نکنه تجربه های رانندگیت فوق العاده است تک تک لحظات با متنی که می نویسی حس میکنم چه حسی داشت قدرت نوشتنت فوق العاد است
علی باخدا ی گل هم دستت درد نکنه بخاطر عکس های زیبات
کوچیک همتون سیروس
پاسخ:
ممنون از نظر خوب شما دوست عزیز
از حمایتای شما بچه ها ممنونم.
سلفی مجازی
من و سایت شهرباران 3:40 صبح یهویی!!!!
پاسخ:
خیلی ممنون از لطف شما دوست عزیز
بازم از این سلفیا برامون بدید
خوشم میاد به حرفت عمل میکنی گفتی رانگلر میگیرم اونم گرفتی پس دیگه ژوک و مزدا 6 و 3 و ایمپالا شیراکو رو هم حتما میگیری دیر و زود داره ولی سوخت و سوز نداره

اسیرتم به مولا

شما ها افتخار گیلانین تو فضای مجازی
پاسخ:
تا جای که راه داره دارم ماشین جور میکنم مزدا6 فول 1600 رو قولشو گرفتم
شیراکو وقت داره ولی باز اوکی میکنم
مزدا 6 . ژوک هم بزودی
عرفان باکستر رو نشستی؟ به نظر من باکستره بهتره چون دست فرمون بهتری هم داره باکستر 2016 هم خیلی خوشگله
پاسخ:
اره نشستم ولی من از z4 خیلی بیشتر خوشم امد کشیدکی کاپوت جلوش اصلا یه چیزه دیگست
ببخشید یه سوال داشتم حالا یا آقا عرفان یا آقا علیرضا جوابمو بدین ممنون میشم 
میشه بگین فرق پونی کار با ماسل کار چیه؟؟؟؟ 
ماسل کارها منقرض شدن الان همه پونی کار اند..
ماسل ها قبل از ماستنگ و کامارو بودند کاپوت کشیده تر بدنه حجیم تر با موتور قوی..
بعد که پونی ها اومدن که شروعش با ماستنگ بود اونا دیگه منقرض شدند پونی کار ها همون خصوصیات داشتن منتها با سایز کوچکتر و شتاب بیشتر بخاطر سایز کوچتر بدنه که باعث شد وزن کمتر بشه شتاب سریعتری داشتن الانم اگه مجلات میگن ماسل بخاطر زیبایی کلام و ابهت کلمه است وگرنه همه پونی اند..
سلام آقاعرفان فک کنم واردات بالای ۲۵۰۰ccازاد شده نه ؟؟؟ دیشب تو اینستاگرام rasht cars خوندم فک نکنم که کذب باشه نه؟؟؟
پاسخ:
آزادم بشه دیگه مثل گذشته نمیشه.
حالا باید دید که چی میشه.
آقا واقعا فوق العاده بود.
ممنونم ازشما دوستان عزیزکه اینقدر وقت میذارید واسه ما
نقد ومقایسه اخرش عالی بود

آخه ببین BMW چیکار میکنه باروح وروان آدم.من خیلی مجذوبش شدم.

البته خودروبانک هم Z4رو باجنسیس کوپه مقایسه کرده.بخونین جالبه...
خیلی ممنون 
خیلی زحمت کشیدید . واقعا ممنون . :-)
سلام عرفان

آقا امروز منطقه آزاد رفتم(همون گمرک)

آقا یه شخصی توسان 2016 رو پلاک کرد و ماشین رو با خودش برد 

قبل اینکه ببره یه نگاه کردم از نزدیک

البته نیم فول بودش ولی خدایی عجب تغییراتی کرده داخل و بیرون ماشین خیلی عالیه

100 درصد باید مخ بابا رو بزنم بگیره لامصب چه عضلانیه
پاسخ:
اره خیلی وارد شده ماشین خوبی ازاب در امده از نظر طراحی
گرفتی بیار تست کنیم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی