نه امکان پذیر نیست به محض اینکه ترمز فشار بدی به اندازه میزان فشار وارد شده ترمز عمل میکنه حالا ممکنه بعضی ها تمام مدت سرپایینی رو پدال ترمز نگه دارند که کار غلطیه و لنت داغ میکنه و باعث میشه بنظر بیاد ترمز گرفتی ولی عمل نکنه که بخاطر داغ شدن لنته که کارایی اش رو از دست میده و با فشار بیشتر به پدال ترمز عمل میکنه
اگه ماشینتون اپشن ترمز در سراشیبی رو داره فعالش کن DAC
که خود ماشین مدام ترمز میگیره ول میکنه تا هم سرعت بالا ندره هم لنت بخاطر نگه داشتن مدام داغ نکنه
اگه نداره که همیشه تو سربالایی و سرپایینی دنده رو از حالت اتومات بزار رو دستی تا با کمک ترمز موتور بتونی ماشین رو تو سرپایینی کنترل کنی تا لنتت هم داغ نکنه دفعه بعد هم اگه مایل بودی لنت سرامیکی بزار تا داغ نکنه!
سوال دومت
تو سربالایی ماشین های اتومات رو باید بزاری رو حالت دستی وگرنه گیربکس نمیتونه تشخیص بده که سربالایی و رو دورموتور خاصی اتومات دنده رو عوض میکن که باعث میشه افت توان پیدا کنی بخاطر همین بزار رو دستی از دنده یک و دو استفاده کن جاده صاف شد دوباره بزار حالت اتومات
کلا رو سربالایی و سرپایینی اتومات ها رو باید بزاری رو حالت دستی وگرنه یا لنت داغ میکنه یا افت توان داری و مجبوری گاز بیشتر فشار بدی تا معکوس بخوره راه بره که به گیربکس فشار میاد!
دفعه بعد خواستی ماشین بخری هم اپشن DAC رو یادت نره جز ملزوماته وگرنه خودتی و گیربکس تو حالت دستی تو سرپایینی تو سربالایی هم که اپشن HAC هست حتما باید از حالت دستی استفاده کنی وگرنه آماده خرج گیربکس باشه که به 150 هزار کیلومتر هم نمیرسی..