خودروهای شهر باران


آپلود عکس         

اسلایدر

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

چهارشنبه, ۷ بهمن ۱۳۹۴، ۱۱:۴۰ ب.ظ

تست فنی کادیلاک ATS 2015 در گیلان

چهارشنبه, ۷ بهمن ۱۳۹۴، ۱۱:۴۰ ب.ظ

لوکس ترین برند آمریکا در گیلان

 

 

کادیلاک در ابتدای تولید در سال 1902  توسط مهندسان فورد ساخته شد و در سال 1909 جزو جنرال موتورز گردید و از اول به نام آقای کادیلاک بنیانگذار شهر دیترویت نامگذاری شد.  کادیلاک امروزه بعد از بیوک قدیمی ترین برند ماشین امریکایی را داراست

بالاخره کادیلاک تصمیم گرفت که دوباره بتواند ماشین مشخصی بشود که شبیه بقیه نباشد. طرح جدید با زاویه های تیز و چراغی مشخص در جلوی ماشین طراحی شد. اکنون تمام مدل های کادیلاک  CUE یا راهنمای طراحی را دنبال می کنند که نتیجه آن ماشین هایی است که از صد متری بعنوان کادیلاک قابل تشخیص هستند. نامگذاری کادیلاک هم تا حدودی از اسم به حروف تغییر پیدا کرد و مدل های  ELR، SRX ، ATS، CTS خلق شدند اگرچه نام اسکالید کماکان استفاده شد و مدل های مفهومی کادیلاک مانند  ELMIRAJ، CIEL  و CIEN دوباره اسم دار شده اند و همه ماشین های زیبایی هستند.

کادیلاک که سالها با نام های الدورادو،‌ دوویل، سویل، فلیت وود به دنیا عرضه شده اکنون فقط با نام های سه حرفی عرضه می شود ولی بنظر می رسد که نام های المیراژ، سی یل، و سی ین نیز در آینده وجود خواهند داشت.

 

 

کمپانی بزرگ کادیلاک درسال 2012 محصول سدان جدیدی را به طرفداران خود معرفی کرد. بازار هدف این خودرو جایی است که در آن ب‌ام‌و سری 3 و مرسدس‌بنز C کلاس حضور دارند. شرکت محصول جدید خود را با نام ATS در سال 2012 به عنوان مدل 2013 روانه بازار ساخت. مدلی که در کلاس سدان‌های متوسط لوکس عرضه شده است.

یکی از ویژگی‌های ATS طراحی خیره ‌کننده و زیبای آن است. طراحی که همانند برادر بزرگ‌ترش یعنی CTS، در زمان تولید بسیاری از نگاه‌ها را به سمت خود کشاند.

 

 

ATS به دومین مدل پر فروش برند کادیلاک تبدیل شده است، و این امر دلایلی دارد. کادیلاک ATS خوش قیافه است، از فناوری پیشرفته ای بهره می‌برد و در مقایسه با رقبایش از کمپانی های آئودی و بی ام و،  از هندلینگ تیز و فرزتری برخوردار است. قیافه ظاهری کادیلاک ATS سدان تغییر زیادی کرده است، جلو پنجره عوض شده است، ورودی های هوا عریض تر شده و پایین آمده اند. لوگوی کادیلاک نیز به طور کامل مورد بازنگری قرار گرفته و ظاهری مدرن و امروزی تر به خود گرفته است. به این ترتیب، کادیلاک ATS در حوزه سدان های لوکس، همچنان محبوب باقی می‌ماند

 

ATS در 2 مدل سدان و کوپه تولید می‌شود. البته نسخه کوپه این مدل در تابستان سال 2014 به عنوان مدل 2015 وارد بازار شد. خودرویی که در نمایشگاه دیترویت 2014 معرفی شد. ATS کوپه رقیب سرسختی برای مرسدس‌بنز Cکلاس کوپه و ب‌ام‌و سری4 به حساب می‌آید.

 

موتور و گیربکس :

 

 

کادیلاک ATS که در پیست توربرگرینگ مدرک تحصیلی خود را دریافت نموده برای مدل سدان چهار پیشرانه 4 و‌ 6 سیلندر استفاده کرده است. پیشرانه پایه‌ این مدل 4 سیلندر خطی 2.5 لیتری است. دومین پیشرانه 2 لیتر حجم دارد و به لطف بهرهمندی از سیستم توربوشارژر قادر به تولید 272 اسب بخار در 5500 دوربردقیقه و 353 نیوتن‌متر گشتاور در  1700 تا 5500 دوربردقیقه است. سومین پیشرانه که همانند پیشرانه دوم 272 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند در سال 2015 روی ATS قرار گرفت که 400 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند.

 

 

چهارمین و قدرتمندترین پیشرانه‌ ایی که درون ATS قرار گرفته 6 سیلندر است. حجم دقیق آن 3564 سی‌سی است. بدون هیچ توربو و سوپرشارژری 321 اسب‌بخار قدرت در 6800 دوربردقیقه تولید می‌کند. هم‌چنین این پیشرانه قادر است در 4800 دوربردقیقه حداکثر گشتاوری معادل 371 نیوتن‌متر تولید کند. کادیلاک برای مدل 6 سیلندر 3.6 لیتری و 2 سیلندر 2.5 لیتری ATS  تنها از یک جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک استفاده کرده است. درصورتی که مشتریان مدل‌های 2 لیتری توربوشارژ می‌توانند جعبه دنده  6 سرعته دستی را نیز سفارش دهند.

 

سادگی ترکیب شده با مدرنتیه :

 

در طراحی ATS از المان‌هایی که در کانسپت Ciel به‌کار گرفته شده بود فراوان استفاده شده است. چراغ‌های جلو به قدری کشیده طراحی شده که قسمتی از گلگیرها را نیز دربر گرفته است. این طرح چراغ زمانی بیشتر جلوه می‌کند که از نمای روبه‌ رو به ATS نگاه کنید.

 

 

 چراغ‌های نواری عمودی DayLight هماهنگی و زیبایی خاصی را با خطوط کشیده روی کاپوت و جلوپنجره ایجاده کرده است. همچنین از انتهای چراغ جلو خطی تا بالای چراغ عقب کشیده شده که زیر زه شیشه‌ها عبور کرده است. اگر از نمای کنار ATS را نظاره کنید شاید تنها نکته‌ای که جلب توجه کند خط کمر کشیده از انتهای گلگیر جلو تا ابتدای گلگیر عقب خواهد بود. این خط با عبور از دستگیره‌های در و باک سوخت به نوعی یک انحنای زیبایی را روی خودرو ایجاد کرده است. البته این خط در کنار رینگ‌های 18 اینچ 10 پره زیبایی قسمت کناری را دوچندان کرده است. به عقب بنگرید!

 

 

همه چیز خوب است جز یک موضوع بسیار مهم. همه چیز از نظر طراحی هماهنگی خوبی با قسمت جلوی خودرو دارد. چراغ‌های عقب همانند چراغ‌های جلو کشیده طراحی شده‌اند. در طراحی قسمت انتهاییATS گویی طراح قسمت‌های کناری را با دست به مرکز هدایت کرده است. از برآمدگی روی درصندوق بار گرفته تا فلاپ زیر سپر. اما تنها ایرادی که می‌توان در این قسمت از ATS گرفت محل قرار گرفتن تک اگزوز استیل است.

 

 

به هیچ عنوان منطق و علت طراحی سیستم اگزوز در سمت چپ سپر مشخص نیست. محلی که برای سراگزوز استیل تعبیه شده به نوعی نه مرکز سپر است و نه گوشه‌ آن. البته این موضوع تنها در نسخه 2.5 لیتری به چشم خورده است.

 

 

امکانات رفاهی

 

 

کادیلاک ATS مدل 2015، یک سدان لوکس و اسپرت پنج نفره است که در چهار تیپ به بازار عرضه می‌شود:

 تیپ پایه، تیپ Luxury، تیپ Performance و تیپ Premium.

 تجهیزات استاندارد تیپ پایه عبارتند از:

 

 

 رینگ های 17 اینچی، گرمکن آینه های جانبی، چراغ های اتوماتیک، دسترسی و استارت بدون کلید، کروز کنترل، کنترل آب و هوای اتوماتیک دو نقطه ای، صندلی های برقی جلو با قابلیت حرکت در شش جهت، روکش وینیل، فرمان تلسکوپی با قابلیت خم شدن به بالا و پایین، سیستم OnStar، سیستم Wi-Fi 4G، سیستم صوتی Bose به همراه 7 بلندگو، اتصال سیستم صوتی و تلفن همراه از طریق بلوتوث، رادیوی ماهواره ای، درگاه iPod/USB و یک درگاه صوتی اضافی.

 تجهیزاتی که به صورت سفارشی برای تیپ پایه به فروش می‌رسند شامل این موارد می‌شوند:

 سیستم تفریحات و سرگرمی CUE، سیستم صوتی Bose به همراه 10 بلندگو و صدای فراگیر، دوربین دید عقب، سه درگاه USB و رادیوی HD.

 تجهیزات تیپ Luxury عبارتند از:

 

 

 حسگرهای پارک عقب، سیستم روشن کردن موتور از راه دور (فقط در مدل های مجهز به گیربکس اتوماتیک)، صندلی های برقی جلو با قابلیت حرکت در هشت جهت، حافظه تنظیمات راننده، روکش چرمی، صندلی های تاشوی عقب با نسبت 40/60، آینه الکتروکرومیک، اتصال سیستم صوتی و تلفن همراه از طریق بلوتوث، سه درگاه USB، رادیوی HD و امکان شارژ تلفن همراه به صورت بی سیم. سیستم صوتی ارتقا یافته و مسیریاب ماهواره ای نیز به صورت سفارشی قابل خریداری هستند.

 

تجهیزات تیپ Performance عبارتند از:

 

 

 چراغ های زنون، چراغ های LED مخصوص رانندگی در روز، صندلی های اسپرت جلو (به همراه تنظیمات دستی پشتی برای صندلی شاگرد و تنظیمات برقی برای صندلی راننده)، پدال های آلومینیومی، پدل شیفتر و امکان دسترسی به صندوق عقب از روی صندلی های عقب.

 چنانچه پکیج Driver Awareness  را خریداری کنید این تجهیزات نیز در اختیارتان قرار می‌گیرد:

 نور بالای اتوماتیک، برف پاک کن های اتوماتیک، کیسه هوای صندلی های عقب، سیستم هشدار عبور از خط، سیستم پیشگیری از تصادف و سیستم هشدار ترافیک عقب.

 تجهیزاتی که تیپ Premium در اختیار خریداران قرار می‌دهد شامل این موارد است:

 

 

 رینگ های 18 اینچی، مسیریاب ماهواره ای، نمایشگر مجازی رنگی، فرمان تلسکوپی با قابلیت خم شدن به بالا و پایین و صندلی های تاشوی عقب با نسبت 40/60. مدل هایی از کادیلاک AST که به دیفرانسیل عقب مجهز هستند، از این تجهیزات نیز برخوردارند: تایرهای تابستانی run-flat (که در صورت پنجر شدن قادر به ادامه حرکت هستند)، سیستم تعلیق اسپرت، کمک فنرهای تطبیقی و دیفرانسیل ضد لغزش.

 بسیاری از تجهیزات استانداردی که در تیپ های بالاتر ارائه می‌شوند، در تیپ های پایین تر به صورت سفارشی قابل خریداری هستند، چندین و چند پکیج نیز در اختیار مشتریان قرار می‌گیرند.

 

 

 پکیج Driver Assist (فقط در تیپ های Performance و Premium) تجهیزات پکیج Driver Awareness نیز در اختیارتان قرار می‌گیرند، این تجهیزات هم به آن ها اضافه می‌شوند:

 کروز کنترل تطبیقی، سیستم هشدار نقاط کور، سیستم پیشگیری از تصادف به همراه ترمز کمکی ( که در صورت برخورد از عقب یا جلو فعال می‌شود) و نمایشگر مجازی رنگی.

 پکیج Cold Weather (که به جز برای تیپ پایه، برای همه تیپ ها به فروش میرسد) دارای این تجهیزات است:

 گرمکن صندلی های جلو و گرمکن غربیلک فرمان. پکیج Track Performance که فقط برای تیپ دیفرانسیل عقب Premium ارائه می‌شود دارای فن خنک کننده روغن موتور و لنت ترمزهایی ارتقا یافته است. تجهیزاتی که به صورت تکی قابل خریداری هستند عبارتند از: رینگ هایی در اندازه های متفاوت، سانروف و قفسه مخصوص وسایل داخل صندوق عقب.

 

تجهیزات ایمنی :

 

 

عبارتند از: ترمز ضدقفل، کنترل پایداری، پشت سری های برقی، کیسه هوای صندلی های جلو، کیسه هوای زانو و کیسه هوای پرده ای سراسری. از دیگر تجهیزات ایمنی که به صورت استاندارد ارائه می‌شوند می‌توان به سیستم OnStar اشاره کرد که شامل این موارد است: هشدار تصادف اتوماتیک، درخواست امداد جاده ای، باز کردن قفل درب ها از راه دور، ردیابی خودرو مسروقه و مسیریابی نقطه به نقطه. البته پکیج های Safety، Security و Driver Awareness نیز دارای تجهیزات ایمنی هستند. از میان این تجهیزات می‌توان به سیستم پیشگیری از تصادف، سیستم هشدار عبور از خط اشاره کرد. صندلی های Safety Alert نیز به گونه ای طراحی شده اند که برای اخطار دادن به راننده می‌لرزند. پکیج Driver Assist (که فقط با تیپ های Performance و Premium) دارای این تجهیزات است: کروز کنترل تطبیقی، هشدار نقاط کور و سیستم پیشگیری از تصادف که در سرعت های کم و در صورتی که تشخیص بدهد بروز تصادف حتمی است ترمزها را درگیر می‌کند. دوربین دید عقب نیز به جز تیپ پایه به صورت استاندارد برای همه تیپ ها عرضه می‌شود.

 

تفسیر نو از چرم و فلز :

 

 

در کابین داخلی کادیلاک ATS مدل 2015 از مواد اولیه بسیار با کیفیتی استفاده شده است. فلز زیادی نیز به چشم می‌خورند. نمایشگر دارای آیکون های بزرگی است با لمس انگشت فعال می‌شوند

این صفحه گاهی اوقات خیلی کند عکس العمل نشان می‌دهد و می‌توان گفت سیستم iDrive بی ام و و سیستم COMAND مرسدس بنز بهتر کار می‌کنند. رانندگان با هر جثه ای روی صندلی راحت خواهند بود، صندلی های جلو نیز در سفرهای طولانی خیلی خوب از کمر حمایت می‌کنند. صندلی های عقب از صندلی عقب سایر سدان های لوکس و اسپرت کوچکتر است و سرنشینان بلند قد از فضای سر و فضای پا مناسبی برخوردار نخواهند بود.

 

 

تجربه رانندگی :

 

 

در پشت فرمان ATS اولین موردی که جلب توجه می کرد زرق و برق کابین است تریم چرم سفید و مشکی کابین و داشبورد همراه با تزیینات مشکی پیانو که مزیین به نوار های فلزی با روکش کروم است احساس لوکس بودن را به شما منتقل می کند.تضاد چرم مشکی و سفید مجموعه ای بسیار هماهنگ و زیباست که هر بیننده ای را ترغیب می کند.

 

 

با استارت پیشرانه نشانه ها و عقربه ها با رقصی زیبا به شما خوش آمد می گویند 260 نیوتن گشتاور بی هیچ صدایی روشن شده و پدال آلمینیومی زیر پای شما گوش به فرمان است. میزان نفوذ صدا به پرفروش ترین محصول کادیلاک 37 DB دسیبل است که از سری 3 BMW به مراتب کمتر و تقریبا برابر با C کلاس است دسترسی به ادوات و دکمه های کنسول وسط به راحتی صورت می گیرد با این حال برای لمس دکمه ها احتیاج به لمس دقیق محل مورد نظر دارید در غیر اینصورت ممکن است کمی به زحمت بیافتید در هنگام رانندگی وضیعت دید راننده عالیست و بدون هیچ نقطه کوری بیشترین اعتماد بنفس را به شما می بخشد.

 

 

تعویض دنده ها درحالت اتومات براحتی و بدون کوچکترین ضربه ای صورت می گیرد و به دلیل عایق بندی بی نقص کابین در نفوذ صدای موتور تعویض دنده ها را فقط از روی آمپر متوجه خواهید شد در رانندگی شهری نیز با وجود دست انداز های فراوان جاده ATS در جذب ضربات بسیار بهتر از سرس 3 و C کلاس و کمی ضعیف تر از لکسس IS عمل می کند به عبارت دیگر احساس سواری استوار و پایدار تر از 2 رقیب آلمانی دارد و سرپیچ ها در سرعت های بالا با وجود سواری گرفتن تهاجمی از ATS و فرمان پذیری اسپرت آن تعجب ما را برانگیخت چون انتظار نداشتیم ATS از هندلیگ و فرمان پذیری بهتر از سری 3 که اسطوره هندلیگ است برخوردار باشد.

 

صندلی ها با در آغوش گرفتن شما علاوه بر ثابت نگه داشتن راننده در سرپیچ ها حس راندن یک اسپرت را به شما منتقل کرده و لبخند را بر لبان شما جاری می سازد همچنین فضای پای صندلی عقب به دلیل فاصله محوری کوتاه تر از رقبای آلمانی کمی محدودیت را برای شما به ارمغان می آورد.

 

 

پس از لذت بردن از رانندگی شهری حال نوبت به تست شتاب گیری از خوش تیپ ترین محصول کادیلاک فرا می رسد با قرار دادن پا روی پدال ترمز و افزایش دور موتور تا 3500 به خودرو حالت لانچ داده و با خاموش کردن ESP و انتخاب حالت SPORT اجازه خودنمایی کاراکتر پرخاشگر ATS را می دهیم کادیلاک در حالت اتومات صفر تا صد را در 8.4 ثانیه طی می کند که با عدد اعلامی کارخانه که 7.5 ثانیه است تفاوت 0.9 ثانیه ایی دارد با این حال اینبار ATS را در حالت دستی قرار داده و مجددا اقدام به شتاب گیری می کنیم که به عددی بهتر از 7.7 ثانیه دست نیافتیم که با وجود سوخت بی کیفیت بنزین سوپر با استاندارد یورو 2 دست یابی به نتایج بهتر امکان پذیر نبود.

 

 

اما عیبی که در شتاب گیری خود نمایی می کرد ضریب گیربکس سنگین و طولانی ATS بود که عامل اصلی هدر رفتن گشتاور تولیدی در تبدیل به شتاب سریعتر در قیاس با رقبای آلمانی می باشد.

 

 

هزینه سرویس این کادیلاک چشم نواز نیز هر 10 هزار کیلومتر 2 میلیون تومان برای سرویس کامل روغن و فیلتر ها برای شما آب می خورد و با بنزین سوپر نامطلوب  یورو 2 در داخل شهر صدی 15 لیتر را براحتی سوزانده که 2 لیتر بیشتر از رقم اعلامی کادیلاک برای مصرف 13 لیتر شهریست با سوخت یورو 5 است.

 

 

رقبا در جهان :

کادیلاک ATS در بازار های جهانی با 4 رقیب تا دندان مسلح روبه روست. آئودی A4 , BMW  سری 3 , مرسدس C کلاس , لکسس IS که هر کدام سردم دار برند تولیدی خود و اوج توانایی هر شرکت را نشان می دهند لازم به ذکر است معیار تیپ های انتخاب شده نزدیکترین قیمت به ATS می باشد.

 

کادیلاک ATS  :

 

 

با موتور 4 سیلندر 2.5 لیتری با تولید 202 اسب بخار و 260 نیوتن گشتاور و مجهز به گیربکس 6 دنده تیپ ترونیک  صفر تا صد را در 7.5 ثانیه تخته گاز می کند همچنین دارای باک 60 لیتری با مصرف  صدی 8 لیتر با بنزین یورو 5 و فاصله محوری 2.77 متر و ظرفیت صندوق 290 لیتر مجهز به کیت ترمز برمبو با دسترسی 80 درصد گشتاور تولیدی  در دور موتور 1700 در نهایت با وزن 1503 کیلوگرم به قیمت 160 میلیون در مدل 2016 صفر کیلومتر در پیش روی شماست.

 

 

AUDI A4 :

با موتور 1.8 لیتری توربو با تولید 170 اسب بخار و 320 نیوتن گشتاور مجهز به گیربکس 8 سرعته تیپ ترونیک صفر تا صد را در 8.3 ثانیه تخته گاز می کند همچنین دارای باک 63 لیتری با مصرف صدی 6 لیتر با بنرین یورو 5 و فاصله محوری 2.80 متر و ظرفیت صندوق 480 لیتر در نهایت با وزن 1470 کیلوگرم به قیمت 165 میلیون در مدل 2016 صفر کیلومتر در لیست انتخابی شما قرار می گیرد.

مزایا :

33 کیلوگرم وزن کمتر – 60 نیوتن گشتاور بیشتر موتور – 2 لیتر مصرف سوخت کمتر – گیربکس 8 سرعته – حجم صندوق بار 1.5 برابری نسبت به ATS – فاصله محوری بیشتر برای فضای پای سرنشینان عقب – کیفیت بالاتر متریال کابین.

معایب :

32 اسب بخار توان کمتر موتور- گیربکس کند در تعویض دندها که منجر به هدر رفت انژی با وجود 60 نیوتن گشتاور بیشتر در شتاب گیری ها از صقر تا صد کند تری بر خوردار است – ترمز ضعیف تر (3 متر خط ترمز بیشتر از ATS) – شاسی ضعیف تر از کادیلاک با قابلیت تحمل تا 0.9 G در پیچ ها – هندلیگ ضیف تر – کم فرمانی حاد.

 

Mercedes C200:

با موتور 2 لیتری توربو با تولید 184 اسب بخار و 300 نیوتن گشتاور مجهز به گیربکس 7 سرعته 2 کلاچه تیپ ترونیک صفر تا صد را در 7.5 ثانیه تخته گاز می کند همچنین دارای باک 41 لیتری و مصرف صدی  6 لیتر با بنزین یورو 5 و فاصله محوری 2.84 و ظرفیت صندوق 481 لیتر در نهایت با وزن 1465 کیلوگرم به قیمت 185 میلیون در مدل 2016 صفر کیلومتر در لیست انتخابی شما قرار می گیرد.

مزایا :

38 کیلوگرم وزن کمتر – 30 نیوتن گشتاور بیشتر موتور – 2 لیتر مصرف سوخت کمتر – گیربکس 7 سرعته 2 کلاچه – حجم صندوق بار 1.5 برابری نسبت به ATS – فاصله محوری بیشتر برای فضای پای سرنشینان عقب – کیفیت بالاتر متریال کابین – ارگونومی ایده ال کابین.

معایب :

20 لیتر حجم باک سوخن کمتر از ATS – 18 اسب بخار توان تولیدی کمتر موتور – ترمز ضیف تر (1.5 متر خط ترمز بیشتر از ATS) – هندلیگ ضعیف تر – 25 میلیون قیمت بیشتر.

 

:BMW 320i 

با موتور2 لیتری توربو با تولید 184 اسب بخار و 270 نیوتن گشتاور مجهز به گیربکس 8 سرعته تیپ ترونیک صفر تا صد را در 7.3 ثانیه تخته گاز می کند همچنین دارای باک 60 لیتری با مصرف صدی 6.5 لیتر با بنزین یورو 5 و فاصله محوری 2.81 با ظرفیت صندوق 368 لیتر در نهایت با وزن 1400 کیلوگرم به قیمت 182 میلیون در مدل 2016 صفر کیلومتر در لیست انتخابی شما قرار می گیرد.

مزایا :

103 کیلوگرم وزن کمتر از ATS – 10 نیوتن گشتاور بیشتر موتور- 1.5 لیتر مصرف سوخت کمتر – گیربکس 8 سرعته – 80 در صد گشتاور تولیدی در دور موتور 1250 در دسترس – حجم صندوق بار 20 در صد بزرگتر – فاصله محوری بیشتر برای فضای پای سرنشینان عقب – شتاب گیری سریعتر – کیفیت بالاتر متریال کابین – ارگونومی ایده ال کابین .

معایب :

هندلیگ و ترمز ضعیف تر  - فرمان پذیری نا مطلوب  در قیاس با ATS – نفوذ صدای بیشتر به کابین – تعلیق خشک تر – 22 میلیون قیمت بیشتر.

 

Lexus is 250 F :

با موتور 6 سیلندر  2.5 لیتری با تولید 204 اسب بخار و 250 نیوتن گشتاور مجهز به گیربکس 6 سرعته تیپ ترونیک صفر تا صد را در 7.7 ثانیه تخته گاز می کند همچنین دارای باک 65 لیتری با مصرف سوخت صدی 10 لیتر با بنرین یورو 5 و فاصله محوری 2.79 با ظرفیت صندوق 378 لیتر در نهایت با وزن 1570 کیلوگرم به قیمت 180 میلیون در مدل 2016 صفر کیلومتر با پک F در لیست انتخابی شما قرار می گیرد.

مزایا :

حجم صندوق بار 20 درصد بزرگتر از ATS – تعلیق نرم تر.

معایب :

10 نیوتن گشتاور کمتر – شتاب گیری کندتر – 2 لیتر مصرف سوخت بیشتر – 67 کیلوگرم سنگین تر از ATS – شاسی ضعیف تر با قابلیت تحمل تا 0.85 G در پیچ ها – ترمز ضعیف تر (6.5 متر خط ترمز بیشتر ) – هندلیگ ضعیف تر – کم فرمانی حاد – 20 میلیون قیمت بیشتر.

 

جمع بندی :

 

 

هیچ وقت فکر نمی کردم روزی این جمله رو بگم که ATS نسبت به سری 3  از هندلیگ و فرمان پذیری بهتری برخوردار است اما اعتراف می کنم این تفاوت واقعا محسوس است همچنین در بحث ترمز گیری با مجهز بودن به کیت ترمز های برمبو از ترمزگیری بهتری نسبت به سری 3 برخوردار است و در مجموع سواری بهتر و لذت بخش تری نسبت به BMW از خود به ارمغان می آورد.

قبل از رانندگی با ATS انتظار داشتیم گه الفبای رانندگی با سری 3 با این خودرو ناپایدار باشد اما ATS بدون هیچ پیچیدگی بدون سیستم تعلیق مغناطیسی از پس پستی بلندی ها بر آمده و در مواقع لزوم نرمی و انعطاف بیشتری از خود بروز داده این دلایل نشان می دهد که کادیلاک حالا در هنر سیاه باواریا به درجه استادی رسیده در بحث طراحی داخلی کابین به دلیل پوشیده شدن با پلاستیک سیاه براق اثر انگشت و گرد خاک براحتی جذب شده و این معایب کاملا در کابین ATS برجسته به نظر می رسد با این حال کاریزمایی که در سری 3 هست بقدری بالاست که خشک ترین منتقدان را به سکوت دعوت می کند به عبارت دیگر کادیلاک برای تبدیل شدن به سری 3 نیازمند گیربکس و موتوری همانند BMW است.

 

در قیاس با مرسدس C کلاس ATS از انعطاف پذیری بهتری در پیچ ها برخوردار است فرمان C کلاس کاملا سنگین بوده گرچه همچنان مرسدس لوکس تر از ATS و دارای امکانات بیشتری در مدل پایه است همپنین صندلی عقب راحت تر و استایل کابین جذاب تر و از ارگونومی ایده ال تر نسبت به ATS برخوردار است در مجموع مرسدس جبران کم کاری خود را در لذت سواری در امکانات رفاهی بیشتر و با کمک طراحی داخلی چشم نواز تر پوشش داده تا همچنان علاقه مندان پر و پا قرص  خود را داشته باشد بطوریکه شما در اصل یک S کلاس کوچک تر را خریداری می کنید.

 

 

در قیاس با آئودی A4 اگرچه در هندلیگ و سیستم ترمز A4 به گرد پای ATS هم نمی رسد اما مجموع هماهنگی را تحویل خریدار می دهد بزرگترین مشکل آئودی ترمزی است که احساس قدرت را به راننده منتقل نمی کند عامل دیگر کم فرمانی حاد این خودروست که در کورس ها و اسلالوم قافیه را به ATS واگذار می کند با این حال به لطف موتور و گیربکس فوق العاده اش راننده آئودی از مصرف سوخت کمتری نسبت به کادیلاک برخوردار است ATS در جدال با آئودی رقیب سرسختی است و پر بی راه نیست اگر بگوییم که یانکی ترو فرز , آلمانی مغرور اصیل را حسابی به چالش می کشد.

 

در قیاس با لکسس IS  واقعا نتایج کاملا گویاست لکسس جز در جذب بهتر ضربات و امکانات پایه بیشتر که به دلیل 20 میلیون ما به تفاوت قیمت بیشتر است مزایای دیگری نسبت به ATS ندارد و معایب آن به شدت قابل شمارش است ترمز افتضاح در بین تمامی رقبا , ضعیف ترین شاسی با تحمل 0.85  G در پیچ ها , مصرف سوخت بالا , شتاب گیری کند و وزن بالا جایگاهی جز آخرین گزینه که برتری خاصی نسبت به کادیلاک ندارد را بدست می آورد به عبارت دیگر IS قابل قیاس با ATS در بحث فنی نیست و به مراتب ضعیف تر است.

در واقع لکسس IS در استفاده روزانه شبیه مادربزرگی دوست داشتنی ایست سنگین و باوقار و رانندگی با آن همانند خوابیدن روی مخمل است.

 

 

کادیلاک ATS در مجموع دارای دینامیک رانندگی بالا و فرمان پذیری عالی به دلیل تقسیم وزن ایده ال 50-50 که مسبب تکنولوژی شاسی متوازن آن است همراه با تعلیقی که به خوبی ضربات را جذب می کند , بزرگترین عیب کادیلاک سیستم عامل کاربری و گیربکس آن است در این خودرو از صفحه لمسی برای کاربری استفاده شده اما کارکردن با آن نیازمند تمرکز زیاد و کاربرد خسته کننده در کنار صفحه لمسی ضعیف است و اگر ضریب گیربکس ATS اندکی سبک تر بود یقینا از صفر تا صد بهتری برخوردار بود چرا که در شروع حرکت آرام و در سرعت ها بالا نا آرام است بطوریکه آرزو می کردیم ای کاش ATS از موتور و گیربکس BMW برخوردار بوده همچنین کادیلاک با ATS به لطف هندلیگ بی نظیر آن  در حرکات اسلالوم رقیب ندارد خودرویی که پس از نیم قرن تاج گل کادیلاک را بر سر ندارد و از مفهومی تازه حرف می زند به عبارت دیگر ATS تنها در 3 حرف خلاصه می شود لاکچری با اسانس اسپرت.

 

 

درپایان از مالک محترم و خوش ذوق خودرو جناب آقای داریوش روشندل جهت در اختیار گذاشتن خودرو و وقت خویش و دوست عزیزمان علی باخدا برای انجام هماهنگی های لازم صمیمانه کمال تشکر و همکاری را داریم.

تست: تیم خودروهای شهر باران

نویسنده : علیرضا

عکاس : علی باخدا

هماهنگی : علی باخدا و عرفان باستانی



ابزار امتیاز دهی

نظرات  (۱۰)

Agha awli bood dametoon garm vaghean 1ki az khas haye mantaghe asan bavaram nemishod awli bood tabrik migam be dadash erfan aziiz va alireza aziiz va baghie bache haye (raincitycars)❤❤💪😎
پاسخ:
ممنون از نظرت داداش
daskhosh,test kheili khubi bood,be nazar man beyne raghibash az hame sartare!..... ba tashakor faravan!😁
پاسخ:
ممنون امیر جان
عالییییییییییییییییی بود ماشالله خدا حفظتون کنه
اقا سلام.این الان دنده اتوماتیک بود یا دستی؟؟
واقعا همه جوره عالی بود نقدتون. تبریک میگم بابت همچین نقد خوبی،  خیلی خیلی جالب  بود
مرسی عالی بود
یه سلام و خسته نباشید ویژه به تیم خودروهای شهر باران .مجموع تست بخصوص مقایسه با خودروهای هم کلاس عالی بود.روز به روز دارین پیشرفت می کنید.
دست شما درد نکنه بسیار عالی بود
چش بسته هر کدوم از آلمانی هارو انتخاب کنی بردی چون کیفیت و عمر بیشتری از آمریکایی ها دارن 
کادیلاکککک هم از راه رسید ولی ما همچنان تو کف تست مزدا 6 و هوندا اکورد موندیم :'( 
واقعا جاداره اینجا یه تشکرویژه بکنم از دوستان گلم آقایان عرفان.علیرضاوعلی باخدای عزیز بابت این همه زحمتی که کشیدید

درمورد تست باید بگم خداییش بی نظیربود یعنی این جسارت در توصیف ومقایسه با رقبارو من در هیچ سایت خودروای دیگه ای ندیدم

متشکرم
برای مهمونی بنز رو 
برای لایی کشی bmw  رو بی زحمت بدین ببرم
مقایسه با هم رده های خودش عالی بود

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی