خودروهای شهر باران


آپلود عکس         

اسلایدر

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

سه شنبه, ۱۸ اسفند ۱۳۹۴، ۰۸:۴۰ ب.ظ

معرفی آپشن های خودرو بخش دوم

سه شنبه, ۱۸ اسفند ۱۳۹۴، ۰۸:۴۰ ب.ظ

انواع آپشن‌های موجود در خودروها

بخش تجهیزات داخلی

این بخش شامل 17 مورد از آپشن های پرکاربرد می باشد که در هر پست 5 الی 7 عدد از آنها به شما عزیزان بطور کامل معرفی می گردد..

 

7. دوربین عقب :

داخل دوربین دید عقب چه می‌گذرد؟

قبل از هر چیز بهتر است بدانید تصاویری که دوربین های دید عقب می‌گیرند، درست برعکس آن چیزی است که شما روی صفحه نمایشگر می‌بینید. تصویری که شما می‌بینید، تصویری آینه‌ای است و به این منظور ایجاد می‌شود که وقتی به نمایشگر LCD  نگاه می‌کنید، درک درستی از آنچه پشت سرتان است، داشته باشید. اگر بخواهید بر اساس تصاویر خامی که توسط دوربین عقب گرفته می‌شود، دنده عقب بروید، موانع موجود در سمت راست را در سمت چپ خواهید دید. همانطور که پیشتر گفته شد، کمپانی اینفینیتی از چهار لنز بسیار محدب (یا دید گسترده) استفاده می‌کند. این دوربین ها در چهار طرف خودرو FX35 تعبیه شده‌اند: یکی در گوشه سمت چپ پلاک عقب، یکی داخل لوگوی اینفینیتی روی جلو پنجره و دو تای باقی مانده هم زیر آینه های جانبی قرار دارند. دوربین ها ابتدا تصاویر دیجیتالی خام را ضبط می‌کنند؛ سپس یک نرم‌افزار مخصوص، این تصاویر را پردازش می‌کند. نتیجه کار این می‌شود که یک تصویر هوایی و همزمان از اطراف خودرو به دست می‌آید. دوربین هایی نظیر دوربین اینفینیتی از لنزهای بسیار محدب استفاده می‌کنند چون می‌توانند با دقت بیشتر، منطقه وسیع‌تری را تحت پوشش قرار بدهند. تنها مشکلی که دوربین های بسیار محدب دارند، این است که باعث کج شدن تصاویر می‌شوند.

 خوشبختانه، حسگرهای CCD تصاویری با کیفیت بالا خلق می‌کنند؛ نرم‌افزار پردازش تصاویر دیجیتالی نیز، می‌تواند آن ها را پر رنگ و یکدست کند؛ به این ترتیب، آن چه راننده می‌بیند، تصویری کاملاً واضح و شفاف است. بیشتر دوربین های دید عقبی که در خودروهای امروزی به چشم می‌خورند، سیستم هایی سخت‌افزاری هستند که برق آن ها را باتری تأمین می‌کند؛ تصاویر دیجیتالی نیز، از طریق کابل به نمایشگر LCD منتقل می‌شوند. دوربین و صفحه نمایشگر هم، وقتی راننده دنده عقب را جا می‌زند فعال می‌شوند. بعضی از مدل های تویوتا از جمله تویوتا 4Runner نیز، دوربین های دید عقب خوبی دارند. در این خودروها، به جای استفاده از یک نمایشگر LCD روی داشبورد، یک نمایشگر کوچک روی آینه عقب نصب شده است و وقتی راننده دنده عقب را جا می‌زند، به صورت دستی فعال می‌شود. دوربین هایی که فقط عقب ماشین را نشان می‌دهند، معمولاً جایی نزدیک به پلاک عقب نصب می‌شوند. گفتنی است همه دوربین های دید عقبی که به صورت فابریک و توسط کارخانه روی خودروها نصب می‌شوند، سخت‌افزاری و قابل اعتمادند ولی همگی به یک روش کار نمی‌کنند. بعضی از سیستم های متفرقه‌ای که در بازار به فروش می‌رسند، وایرلس هستند و خودتان یا یک نصاب حرفه‌ای می‌توانید در مدت کوتاهی آن ها را نصب کنید. در ادامه مطلب، به دوربین هایی که در بازار وجود دارند، نگاهی خواهیم انداخت تا ببینیم در ازاء پولی که پرداخت می‌کنید، باید انتظار چه چیزی را داشته باشید.

دوربین های موجود در بازار :

این روزها اگر وارد یکی از بنگاه های اتومبیل بشوید، به احتمال زیاد یک یا دو ماشین می‌بینید که مجهز به دوربین دید عقب هستند. برای مثال، شورولت و فورد روی مدل های Suburban و Expedition به صورت استاندارد، دوربین نصب می‌کنند. اگر دوست دارید خودروی شما نیز، به دوربین دید عقب مجهز باشد، گزینه های زیادی پیش رویتان است. چند شرکت معتبر، دوربین های موجود در بازار را مورد بررسی قرار داده‌اند. شرکت Consumer Reports در مطالعه‌ای که به تازگی انجام داده، هیچ تفاوتی بین دوربین های استاندارد کارخانه‌ای و دوربین های متفرقه تشخیص نداده است. برای مثال، دوربین دید عقب Hitchman VideoMirror، که حدود 800 دلار قیمت دارد، بسیار شبیه دوربینی است که در تویوتا 4Runner دیده می‌شود. دوربین Hitchman به جای استفاده از مانیتور، صفحه نمایشگر را داخل یک آینه تعبیه کرده است. شرکت Consumer Reports دوربین شورولت Suburban را با دوربین های Hitchman مقایسه کرده و نتایج زیر را به دست آورده است:

 

                                                           حوزه دید

نوع دوربین                                      پهنا               بلندی            جسم 15 سانتی متری

شورولت Suburban                      5.7 متر            1.1 متر           29.2 سانتی متر

Hitchcam                                  5.2 متر            2 متر              35.6 سانتی متر

 

ولی معنای این اعداد و ارقام چیست؟ اگر در فاصله 1.5 متری از وسط سپر عقب بایستید، دوربین شورولت Suburban می‌تواند خود شما و 2.7 متر فضای سمت چپ و 2.7 متر فضای سمت راست شما را ببیند؛ البته قادر نیست شما را به صورت تمام قد ببیند، مگر این که در فاصله 1.1 متری آن بایستید. حال بیایید در مورد ستون چهارم صحبت کنیم. جسمی که حدود 15.2 سانتی‌متر طول دارد، مثلاً یک مداد، را در نظر بگیرید. اگر از سپر عقب خودرو Suburban خطی به طرف پایین رسم کنید، سپس آن خط را به طول 30 سانتی‌متر روی زمین امتداد بدهید و مداد را به صورت ایستاده در انتهای آن خط قرار بدهید، دوربین Suburban می‌تواند آن مداد را تشخیص بدهد.

وقتی بخواهید دوربین های دید عقب را ارزیابی کنید، این مثال می‌تواند ملاک خوبی به شما ارائه بدهد

. دوربین Hitchcam تنها گزینه موجود در بازار نیست؛ دوربین های دیگری هستند که به شیوه‌ای مشابه کار می‌کند و یک نمایشگر کوچک LCD را به کار می‌گیرد که روی آفتابگیر نصب می‌شود. این دوربین 389 دلار قیمت دارد و ارزان‌تر از دو مدل قبلی است، ولی هزینه نصب آن کمی بالاست و فقط یک نصاب حرفه‌ای می‌تواند آن را نصب کند. شرکت CNET یکی دیگر از دوربین های پرطرفدار موجود در بازار، یعنی زمانیکه دوربین  را که از یک سیستم وایرلس 2.4 گیگاهرتزی استفاده می‌کند، مورد بررسی قرار داده است. این دوربین در عقب خودرو نصب می‌شود و سیگنال ها را به صورت وایرلس به سوی نمایشگر ارسال می‌کند. این دوربین ارزان‌تر است و 150 دلار قیمت دارد و هر کسی هم می‌تواند لنزها و صفحه نمایشگر را نصب کند؛ در این میان هزینه نصب نیز، حذف می‌شود. البته اتصال وایرلس پیوسته و مداوم نیست و در اثر تداخل امواج با تلویزیون های مدار بسته، مودم های وایرلس و سایر تجهیزات الکتریکی، صفحه نمایشگر ممکن است برفکی بشود. رانندگان هم در تخمین زدن مسافت ها مشکل خواهند داشت، چون لنزهای محدب، مثل دوربین AVM  اینفینیتی، مجهز به پردازشگر نیستند تا تصاویری واضح و شفاف ارائه کنند.

 این روزها در بازار، جایگزین های کمی برای این گونه دوربین ها وجود دارد. حسگرهای پشتیبان، ارزان‌ترین جایگزین برای دوربین های دید عقب هستند و بدون این که قیمت بالایی داشته باشند، ایمنی مشابهی در اختیار رانندگان می‌گذارند. البته حسگرها آن چه پشت خودرو شما قرار دارد را نشان نمی‌دهند، ولی هنگام پارک کردن یا دنده عقب رفتن کمک زیادی به راننده می‌کنند. همانطور که در ادامه مطلب خواهیم دید، حسگرهای پشتیبان به ویژه در مناطقی که پر از بچه است، می‌توانند بسیار مفید باشند. حسگرهای Dolphin Sonarstep، که در اصل برای وانت های بزرگ و خودروهای شاسی‌بلند طراحی شده است، بوق هشدار دارد و وقتی خودرو به جسمی نزدیک می‌شود، با فعال کردن چراغ های چشمک زن، توجه بصری راننده را هم جلب می‌کند. شاید کنار گذاشتن چند صد یا حتی چند هزار دلار برای یک دوربین دید عقب خوب، با بودجه شما جور در نیاید. در این صورت، خریدن حسگر پشتیبان هم فکر خوبی است، به خصوص اگر یک ماشین بزرگ دارید که نقاط کور زیادی دارد. به هر حال، همه باید به فکر نصب دوربین دید عقب باشند.

 ادامه مطلب را بخوانید تا علت آن را درک کنید.

 

آیا آینه عقب را کنار می‌گذاریم؟

بر اساس ارزیابی موسسه ایمنی ترافیک بزرگراه های آمریکا، همه ساله بیش از 180 تصادف منجر به فوت به علت دنده عقب رفتن و زیر گرفتن کودکان رخ می‌دهد و اغلب هم یکی از والدین یا بستگان نزدیک پشت فرمان هستند. از آنجایی که سن بیشتر کودکان متوفی بین 12 تا 23 ماه قرار دارد، بسیاری از فعالان اجتماعی درصدد پیدا کردن راهی برای کاهش آمار این گونه تصادفات مرگ‌آور هستند. در یک دوره یک ماهه در سال 2006، 15 مورد زیر گرفتن کودکان هنگام دنده عقب رفتن گزارش شد که در 12 مورد از آن ها، راننده از بستگان نزدیک بوده است. در نتیجه، دوربین های دید عقب خیلی زود روی بیشتر خودروها نصب شدند.

البته هزینه نصب چنان دوربین هایی آن قدر زیاد است که بسیاری از افراد استطاعت خرید آن ها را ندارند. به گفته خود خودروسازان، قیمت دوربین دید عقبی که روی فورد Expedition نصب می‌شود، حدود 455 دلار و قیمت دوربین مرسدس بنز R350، حدود 7850 دلار است.این دوربین که معروف به دید پرنده است شامل 4 دوربین با لنز محدب است دورتا دور ماشین پوشش میدهد و هنگام پارک به راننده 5 زاویه دید درغالب یک زاویه دید از بالای خودرو نشان می دهد گرچه کمپانی مرسدس بنز در کنار فروش این دوربین، مشتریان را وادار به خرید چندین و چند آپشن اضافی نیز می‌کند که مشتریان به آن ها نیازی ندارند.

 

8.تهویه اتومات چند کاناله :

اگر به سیستم های سرمایشی و گرمایشی در خودروهای نسل گذشته دقت کنید، خواهید دید که این سیستم ها، کاملاً ابتدایی هستند و حتی در بیش تر نمونه های قدیمی تر، چیزی به نام سیستم خنک کننده وجود ندارد. در مدل هایی که مجهز به سیستم های سرمایشی و گرمایشی هستند، بخش های سرمایشی و گرمایشی، کاملاً مجزا از یکدیگر عمل می کنند. امروزه با توجه به پیشرفت های اخیر در فناوری صنعت خودرو، از سیستم های یکپارچه سرمایشی و گرمایشی در خودروها استفاده می شود. در چنین سیستم هایی، با انتخاب حالت اتوماتیک، می توان دمای فضای داخل اتاق خودرو را به طور یکنواخت تنظیم کرد. به این سیستم ها، سیستم های کنترل آب و هوای اتوماتیک (ACC) می گویند. ACC در واقع از سرواژه های عبارت Automatic Climate Controlling گرفته شده است.

با استفاده از چنین سیستم هایی، راننده می تواند به حالت دستی درجه حرارت و سرعت فن را تنظیم کند. اما آن چه در این سیستم ها از اهمیت بالایی برخوردار است، حالت تنظیمات اتوماتیک است که با استفاده از آن می توان دمای هوای داخل اتاق خودرو را روی درجه مطلوب تنظیم کرد. بدین صورت که درصورت بالاتر رفتن دمای فضای داخل اتاق خودرو، هوای سرد به صورت اتوماتیک وارد می شود و دما مجدداً به حالت مطلوب باز می گردد. هم چنین درصورت سردتر شدن هوا، با ورود هوای گرم بیش تر، دما مجدداً تنظیم می شود. بنابراین، دمای هوای فضای داخل اتاق خودرو همواره روی حالت مطلوب تنظیم می ماند. این ویژگی، از مزیت های سیستم های جدید کنترل آب و هوای اتوماتیک است.

در سیستم کنترل دوگانه آب و هوا، دو حالت اتوماتیک برای کنترل دمای هوای فضای داخل اتاق خودرو در نظر گرفته شده است؛ یکی برای راننده و دیگری شاگرد. به طور مثال، راننده می تواند دمای محدوده خود را روی 15 درجه سانتی گراد و شاگرد دمای محدوده خود را روی 20 درجه سانتی گراد تنظیم کند. در این حالت، هوای گرم تری از دریچه فن مقابل قسمت شاگرد نسبت به فن مقابل قسمت راننده، وارد اتاق خودرو می شود. البته برخی شرکت های خودروسازی، تقسیم بندی های منطقه ای را به جای چپ و راست، به صورت جلو و عقب انجام می دهند. بدین صورت که دمای بخش جلوی اتاق خودرو (فضای راننده و شاگرد) و دمای بخش عقب اتاق خودرو (فضای سرنشینان عقب) به طور مجزا قابل تنظیم باشد

 

9.سیستم محافظت از گردن برای جلوگیری از قطع نخاع :

طبق تحقیقات به عمل آمده ناحیه گردن یکی از آسیب پذیرترین نقاط بدن در هنگام تصادفات است که در بیشتر حوادث آسیب های وارده قابل درمان کامل نبوده و برای همیشه فرد مصدوم را عذاب خواهند داد. برای همین اکثر شرکت های خودروسازی به دنبال یافتن راهی برای پیشگیری و یا کاهش صدمات وارده به این عضو در تصادفات اتومبیل بوده اند. شرکت ولوو که در زمینه ایمنی همیشه یکی از پیشگامان بوده است نیز در این زمینه تحقیقات زیادی به انجام رسانیده و یکی از اولین شرکت هایی می باشد که سیستم محافظت از ناحیه گردن (Whiplash Protection System) را در محصولات خود معرفی نمود. این سیستم که هم اکنون پانزدهمین سال از تولید خود را می گذارند حداقل به میزان 50 درصد از شدت ضربه وارده به ناحیه گردن را جذب می کند و شانس ادامه زندگی شما را 50 درصد در تصادفات افزایش می دهد.

 

وقتی که خودرو از بخش عقب تصادف می کند بدن راننده با صندلی به شدت برخورد می کند و چون صندلی در جای خود محکم بوده و حرکت نمی کند ضربه شدیدی به بدن و گردن راننده وارد خواهد شد. در سیستم پیشگیری از آسیب وارده به گردن، در داخل صندلی خودرو بخش فلزی محکمی وجود دارد که با پشت سری به صورت یکپارچه عمل می کند و در هنگام تصادف و برخورد از پشت به شکل فنری رو به عقب حرکت کرده و بیشتر فشار وارده به بدن و گردن راننده را جذب می نماید و پس از آن قسمت پشتی صندلی رو به عقب خم می شود و فشار باقی مانده را نیز جذب می کند تا راننده کم ترین فشار ممکن را تحمل نماید. بدین ترتیب با کاهش فشار وارده در تصادفات از پشت گردن راننده و یا سرنشین خودرو آسیب نمی بیند.

 

10.سیستم هشدار خواب آلودگی :

طبق آخرین برآوردها، بیش تر تصادفات شدید و منجر به فوت جاده  ای در شب بوده است، یعنی هنگامی اتفاق افتاده است که رانندگان دچار خواب آلودگی بوده  اند. طبیعی است، وقتی راننده می  خوابد، چشم  ها بسته می  شود و در هنگام خطر و احتمال وقوع برخورد، او نمی  تواند هیچ نوع کنترل یا واکنشی به منظور پیش گیری از برخورد انجام دهد. به همین دلیل شرکت  های بزرگ در سرتاسر جهان  همواره به دنبال ابداع سیستمی بوده  اند که بتواند خواب آلودگی راننده را تشخیص بدهد و با هشدار به راننده، از وقوع تصادفات جلوگیری کند.

محققان جهت تشخیص حالت  های خواب آلودگی راننده، ابتدا الگوهای رفتاری راننده را مورد مطالعه قرار دادند. وقتی راننده در هوشیاری کامل به سر می  برد، چشم  های او باز است و با تمرکز، رانندگی می  کند. درحالی که در هنگام خواب آلودگی، به دلیل عدم هوشیاری، چشم  ها یا بسته می  شوند یا حرکت ندارند و کنترل راننده روی فرمان بسیار پایین است. از این  رو، حس گرهایی را مقابل صورت راننده تعبیه کرده  اند که دائما حرکت فرمان، چشم  ها، و سایر الگوهای رفتاری راننده را تحت نظر دارند. حال اگر تشخیص بدهند که نحوه رانندگی به  گونه  ای است که با حالت خواب آلودگی در حال انجام است، آلارمی پخش می  شود و به راننده هشدار می  دهد که او در حال خواب رفتن است.

امروزه برای تشخیص خواب آلودگی یا خستگی راننده روش هوشمندانه  تری پیشنهاد شده است. این روش  برای اولین  بار از سوی شرکت ولوو ارائه شده است. شرکت ولوو یکی از شرکت های پیش تاز در زمینه تجهیزات ایمنی خودرو به  شمار می  آید. دکتر ولفگانگ بیرک، مدیر پروژه طراحی سیستم هشدار خواب آلودگی راننده، اظهار کرده است: ما به جای کنترل حرکت فرمان و چشم  های راننده، نحوه حرکت خودرو در جاده را کنترل می  کنیم، زیرا با این روش، احتمال وقوع خطا در رانندگی به  طور دقیق تری مشخص می  شود و سیستم زمان بیشتری دارد تا شرایط را بسنجد و تا قبل از این که دیر شود، خواب آلودگی راننده را هشدار دهد. در روشی که ما به دنبال آن هستیم، رفتار راننده کنترل نمی  شود، چون رفتار رانندگان مختلف با هم فرق می  کند. بنابراین بهتر است به جای الگوهای رفتاری رانندگان، عملکرد یا تأثیر الگوهای رفتاری رانندگان بر نحوه رانندگی کنترل شود. با این روش، احتمال هشدار های غلط نیز کاهش می  یابد. گفتنی است، این سیستم هم چنین  در مواقعی که راننده به دلایل دیگری جز خواب آلودگی، در حال از دست دادن تمرکز خود است، هشدار می  دهد. به  طور مثال، در مواقعی که راننده بیش از حد بر روی نویگیشن یا سیستم صوتی تمرکز کرده است.

سیستم هشدار خواب آلودگی اغلب شامل یک دوربین، تعدادی حس گر، و چندین پردازشگر است. دوربین در پشت آینه جلو نصب شده است و دائماً فاصله بین خودرو و علامت  های سطح جاده را اندازه می  گیرد. حس گرها نیز الگوی حرکت خودرو را ثبت می کنند و اطلاعات در پردازشگرها ذخیره می شود. پس از ذخیره  سازی اطلاعات، احتمال خطر محاسبه می شود. درصورتی که احتمال خطر بالا باشد، سیستم با استفاده از هشدار های صوتی، راننده را هشیار می  کند. گفتنی است، در طول سفرهای طولانی، الگوهای رانندگی توسط سیستم ثبت می  شود. سیستم این امکان را دارد تا از روی الگوهای رفتاری راننده، ثبات رانندگی او را از یک تا پنج ستاره رتبه بندی کند. اگر رانندگی راننده، با ثبات و پایدار باشد، پنج ستاره روشن می  شود و با کاهش ثبات در رانندگی، از تعداد این ستاره ها کم می  شود.

 

11.سیستم هشدار عبور از خط :

در خودروهایی که مجهز به سیستم هشدار عبور از خط  هستند، دوربین هایی نصب شده است که به هنگام عبور خودرو از خط وسط جاده به ویژه زمانی که راننده فراموش می کند از راهنما استفاده کند، به راننده هشدار داده می شود.

این سیستم به گونه  ای طراحی و ساخته شده است که با استفاده از یک دوربین و یک رادار، موقعیت خودرو را شناسایی کرده و از برخورد با سایر اتومبیل های در حال حرکت در جاده جلوگیری می  کند. در این سیستم اگر خودرو از مسیر خود منحرف شود و احتمال برخورد آن با ماشین مقابل وجود داشته باشد، سیستم به  طور خودکار فعال شده و اتومبیل را به مسیر اصلی خود باز می  گرداند. طبق مطالعات انجام شده توسط شرکت ولوو، خودروهای مجهز به این سیستم نوین می توانند با اتومبیل های دیگر ارتباط برقرار کنند. این بررسی ها هم  چنین نشان می  دهند که ارتباط با یکدیگر به  ویژه در مسیرهای پر رفت وآمد می  تواند احتمال وقوع تصادف را به میزان زیادی کاهش دهد.

 در این راستا شرکت ولوو، برخی از ماشین های خود را به امکانات ارتباط رادیویی مجهز کرده است، به  گونه  ای که راننده می تواند اطلاعاتی را از خودرو دیگری که در همان جاده و جلوتر از او حرکت می  کند، دریافت کرده و با این اقدام از وجود موانع و خطرات احتمالی پیشگیری نماید و احیاناً در حین وقوع تصادف، واکنش سریع  تری نشان دهد. شرکت های ولوو، بنز و نیسان در صنعت خودروسازی پیشگام تکنیک های ایمنی می باشند و جالب است بدانید بیش تر این تکنولوژی ها در ابتدا در خودروهای سنگین پیاده می شوند،

 

12.سیستم هشدار نقطه کور :

در هنگام رانندگی ممکن است خودرو در نقطه  ای قرار گیرد که برای سایر رانندگان قابل مشاهده نباشد و همین امر منجر به برخورد و تصادف شود. در سال 2010 شرکت ولوو سیستمی تحت عنوان سیستم هشدار نقاط کور  ارائه کرده است که از بروز چنین مشکلی جلوگیری می کند. بدین  منظور در گوشه  های عقب خودرو یک رادار قرار داده شده است. زمانی که یک خودرو یا هر مانع دیگری وارد میدان تعریف شده این رادار (با ابعاد آن 9.5 متر در 3 متر) شود، این سیستم وجود مانع را تشخیص می دهد و با یک چراغ زرد رنگ در کنار آینه جانبی، به راننده هشدار داده می شود.

با ورود یک خودرو در فضای نقطه کور راننده، چراخ روی آینه جانبی شروع به چشمک زدن می کند و به راننده هشدار می دهد که یک خودرو در حال نزدیک شدن به خودروی اوست

علاوه بر رادار، نقطه کور خودرو با استفاده از یک سری دوربین ها به  طور مداوم در حال کنترل است. به  طور مثال، وقتی وسیله نقلیه  ای نظیر موتورسیکلت، سواری، یا کامیون وارد محدوده نقطه کور شود، یک چراغ زرد رنگ در کنار درب خودرو در نزدیکی آینه جانبی روشن می شود که راننده را متوجه  وجود یک وسیله نقلیه دیگر در کنار خودرو خود می کند. وجود چنین هشداری به راننده این امکان را می دهد که بتواند در مواقع پرخطر سرعت عمل بیش تری از خود نشان بدهد. یک دوربین دیجیتال نیز زیر هر یک از آینه  های جانبی نصب شده است که در هر ثانیه 25 عکس می گیرد و سیستم با مقایسه فریم های مختلف، وجود یا عدم وجود مانع در میدان نقطه کور را شناسایی می کند

در این سیستم نرم افزار خاصی وجود دارد که موتورسیکلت و سواری را در روز و شب به خوبی تشخیص می دهد. اما ازآن جاکه دوربین های دیجیتال اساس کار این سیستم را تشکیل می دهند، بدیهی است محدودیت هایی مانند محدودیت های چشم انسان را داشته باشند. بدین  صورت  که این تکنیک در موقعیت هایی که دید کافی وجود ندارد، مثل هوای مه  آلود، برف ی، و کولاک شدید، به خوبی عمل نمی کند. در چنین موقعیت هایی، یک پیغام به راننده داده می شود که سیستم هشدار نقاط کور، غیرفعال است. هم چنین این روش طوری برنامه  ریزی شده است که نسبت به خودروهای متوقف و تابلوهای جاده ای عکس  العملی نشان نمی دهد. طبق پیش فرض های سیستم هشدار نقاط کور، این سیستم صرفاً در سرعت های بالای 10 کیلومتر در ساعت فعال می شود و تنها زمانی نسبت به سایر خودروهای در حال ورود به میدان نقطه کور عکس  العمل نشان می دهد که سرعت آن ها حداکثر 20 کیلومتر در ساعت کندتر و 70 کیلومتر در ساعت تندتر از حرکت خودروی فعلی باشد.

امیدواریم با ارائه این مطالب اطلاعات جامعی را در اختیار شما کاربران گرامی قرار داده باشیم همواره ما را از نظرات خود بهره مند سازید.

پایان بخش دوم..

گرد آورنده : علیرضا..



ابزار امتیاز دهی

نظرات  (۱۰)

علیرضا علیرضا علیرضا

ما الان بالای 1 سال و نیمه پلاک منطقه داریم

یعنی میتونیم الان منطقه رو پلاک ملی بکنیم؟؟؟

هزینش چه قدر در میاد برای تغییر پلاک انزلی به ملی؟
راستی یعنی عاشق اینجور پستا هستم که واقعا مفهوم کامل آپشن و  تکنولوژی ماشین رو دقیق به ادم میرسونه
دمت گرم.


یه چیز دیگه دوستان بیاید به وب من سر بزنید دوس داشتید عضو بشید

قبلا یه دونه داشتم تعطیلش کردم کمو بیش شلوغ بود

الان تازه یه دونه وب دیگه زدم مخصوص فیلم

اینم لینک

http://movie_r.r98.ir
ممنون بابت اطلاعات خوب که دادین 
اقا علیرضا فقط لطف کن واژه های انگلیسی رو هم بنویس براشون مثلا واسه سیستم نقطه کور  اصطلاح انگلیسی درج نشده بود با تشکر 
:-) 
ممنون
علیرضا داداش کجایی بیای پاسخ بدی


سوالای بالا که پرسیدم رو ج بده
احسان قانونش بعد از 3 ماه از پلاک منطقه گرفتنه..
الانم خیلیا انجام دادن..
بمو X6 منطقه مرسدس S کلاس منطقه کدنزا ازارا سانتافه های 3.3 اینا همه پلاک ملی گرفتن رفتن البته الان دیگه به ماشین های بالای 2500 منطقه پلاک ملی نمیدن ولی زیر 2500 ها رو در صورت داشتن نمایندگی بهشون پلاک میدن..
شما هم میتونی برو بگیر..
هزینه اشم درمیاد 105 درصد قیمت ماشین یه 55 درصد ماله حجم موتور 2400 هه اگه 2 لیتری میشه 40 درصد یه 37 درصدم سایر عوارضه و ارگان های دولتیه یه 9 درصد ارزش افزوده یه 3 درصد گارانتی کلا میشه همون 105 درصد اگرم 2 لیتری باشه میشه 90 درصد تعرفه..
یه 4 تا ماشین هم باید گواهی اسقاط بخری دونه ای 4 میلیون..
میصرفه پلاک کن..
من باشم پلاک نمی کنم چون نمیصرفه برفرض اینکه ماشینو 70 تومن خریده باشی باید 90 میلیون پول پلاکشو بدی که عاقلانه نیست فقط وقتی میصرفه که بالای 3 لیتر باشه که اونم الان اجازه ملی شدن نمیدن
سلام علیرضا دمت گرم بابت پاسخ

والله این چیزی که گفتی کلا منصرف کرد بابت پلاک ملی

واقعا نمیصرفه

به قول خودت مثلا 70 تومن خریدم و 90 تومن بدم برای پلاک ملیش میشه 160 تومن خوب مرض داشتم از اول ملیشو میخریدیم خخخخخخ

بازم مرسی
راستی به یکی از رفقام گفتم

اون میگه میصرفه خخخخ

هرچی من بهش میگم بازم حرف خودشو میزنه 

میخواد بره برای پلاک ملی

نزدیک 2 ماه هست خریدن پلاک منطقه میگه هرچی باشه خرج میکنم برای 

باید کجا بره برای پلاک ملی؟
سلام،  اقا عالی بود، یعنی همه مطلبات عالین اقا علیرضا.  چه نقد و بررسی چه این مطالبه آموزشی،  یه سوال: هر چند سال بگذره بازم باید همون 105 درصد قیمت ماشین رو داد؟ اگه بخوای ملی کنی؟  
اونوقت 105 درصد قیمت ماشین  تازه؟  یا ماشینی که داری با افت قیمیتش؟ 
صفر بودن یا کارکرده بودن ماشین تاثیری در درصد گمرکی و سایر درصد ها نداره هزینه یکیه..
برای امثال کیا و هیوندای و تویوتا های زیر 2500 سی سی  پلاک ملی کردن ارزش نداره چون هم قیمت شرکتیش در میاد..
فقط مدل های بالای 2500 ارزش داره که اونم الان هیچ مدل بالای 2500 رو اجازه پلاک ملیش رو نمیدن حتی از مناطق آزاد..

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی