خودروهای شهر باران


آپلود عکس         

اسلایدر

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

سه شنبه, ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۱۰:۱۵ ق.ظ

تست فنی 2015 Ford Fusion در گیلان

سه شنبه, ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۱۰:۱۵ ق.ظ

جدال پرفروش ترین سدان فورد با بزرگان :

فورد فیوژن در کنار پیکاپ های سری اف از مهم‌ترین و پرفروش‌ترین خودروهای فورد در امریکای شمالی هستند کمپانی فورد در سال 2013 و با رونمایی از فورد فیوژن کاملاً بازنگری شده‌اش، وارد بازی سدان‌های خانوادگی شد. فورد فیوژن جدید زیبا، اسپرت و بسیار مجهز بود و بلافاصله توجه مشتریان را به سوی خودش جلب کرد. دو سال بعد از آن و در سال 2015، کمپانی فورد فقط تغییرات اندکی در این خودرو داده است ولی در بازار سدان‌های متوسط خانوادگی، همچنان یکی از برترین گزینه‌ها به شمار می‌رود. فورد فیوژن از طراحی بسیار چشم‌نوازی برخوردار است و هر انتظاری که از یک سدان خانوادگی قوی دارید را برآورده می‌کند. این خودرو جزو اندک سدان‌هایی است که با سیستم چهار چرخ محرک به بازار عرضه می‌شود، تجهیزات بسیار پیشرفته و امکانات رفاهی آن نیز توانایی رقابت با همه سدان‌های لوکس را دارند.

طراحی و امکانات رفاهی :

فیوژن به‌ مانند بقیه خودروهای جدید فورد، از جلوپنجره‌ی بیضی شکل استفاده می‌کند. چراغ‌ها نیز به صورتی قرارگرفته که خشونت فراوانی به چهره‌ی این خودرو می‌بخشد.

طراحی خارجی فیوژن نسبت به رقبا شاید چندان جوان پسند نباشد ولی از ثبات و قدرت فراوانی در جذب دیگر رده‌های سنی برخوردار است.

فورد فیوژن مدل 2015، یک سدان چهار درب است که گنجایش پنج سرنشین را دارد و در سه تیپ به بازار عرضه می‌شود که عبارتند از: تیپ S، تیپ SE و تیپ Titanium.

تجهیزات استاندارد تیپ S :

از موتور چهار سیلندر 2.5 لیتری بهره می‌برد، عبارتند از: رینگ‌های 16 اینچی، چراغ اتوماتیک، لوازم تمام برقی، سیستم هشدار نقاط کور، دسترسی بدون کلید، دوربین دید عقب، کروز کنترل، تهویه مطبوع، فرمان تلسکوپی با قابلیت خم شدن به بالا و پایین، صندلی راننده با امکان تنظیم ارتفاع، صندلی‌های تاشوی عقب با نسبت 40/60، کنترل صوتی Sync، سیستم صوتی مجهز به سی‌دی خوان و چهار بلندگو و درگاه USB/iPod.

 تجهیزات تیپ SE :

رینگ‌های 17 اینچی، باز و بسته شدن درب‌ها از طریق صفحه کلید، گرمکن آینه‌های جانبی، صندلی برقی راننده با قابلیت حرکت در هشت جهت، صندلی برقی شاگرد با قابلیت حرکت در شش جهت، دریچه تهویه مطبوع برای صندلی‌های عقب، تکیه‌گاه دست در وسط صندلی‌های عقب، سیستم صوتی مجهز به شش بلندگو و رادیوی ماهواره‌ای.

 تیپ SE نیز از تجهیزات زیادی برخوردار است که در قالب چند پکیج در اختیار مشتریان قرار می‌گیرند.

پکیج Appearance :

رینگ‌های 18 اینچی آلومینیومی، بادشکن عقب، چراغ‌ مه‌شکن، روکش چرمی غربیلک فرمان و روکش مخصوص بر روی صندلی‌ها.

پکیج Luxury :

آینه الکتروکرومیک، آینه جانبی الکتروکرومیک در سمت راننده، روکش چرمی، حافظه تنظیمات راننده و گرمکن و سرد کن صندلی‌های جلو.

 پکیج MyFord Touch Technology :

سنسورهای پارک عقب، کنترل آب و هوای اتوماتیک دو نقطه‌ای، نمایشگر لمسی هشت اینچی LCD، نسخه ارتقا یافته سیستم Sync، دو درگاه USB، کارت‌خوان SD و درگاه RCA.

تجهیزات تیپ Titanium :

که به موتور 2 لیتری مجهز است عبارتند از: رینگ‌های 18 اینچی، سیستم تعلیق اسپرت، دسترسی بدون کلید، استارت از راه دور، صندلی‌های جلو اسپرت، صندلی برقی شاگرد با قابلیت حرکت در هشت جهت، سیستم صوتی سونی با 12 بلندگو، رادیوی HD و همه تجهیزاتی که در مورد تیپ SE ذکر شد.

 پکیج Technology که در تیپ SE عرضه می‌شود در تیپ Titanium می‌توانند به این تجهیزات نیز مجهز شوند: GPS، سیستم پارک دوبل اتوماتیک، گرمکن غربیلک فرمان، کروز کنترل تطبیقی، سیستم پیشگیری از تصادف.

اگر پکیج Luxury Driver Assist را خریداری کنید، این تجهیزات در اختیارتان قرار می‌گیرد:

 نور بالای اتوماتیک، پریز برق 110 ولت، سیستم هشدار نقاط کور، هشدار ترافیک عقب، هشدار عبور از خط و سانروف.

مشخصات فنی :

فورد 4 انجین بنزینی برای فیوژن در نظر گرفته که از نظر تعداد در میان رقبا بی نظیر است.

تیپ‌های S و SE به صورت استاندارد به یک موتور چهار سیلندر 2.5 لیتری مجهز هستند که قادر است 175 اسب‌بخار نیرو و حدود 237 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. نیروی موتور از طریق یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

 برای تیپ SE سه موتور قابل انتخاب هستند: یک موتور چهار سیلندر 1.6 لیتری که به توربوشارژر مجهز است و قادر است 182 اسب‌بخار نیرو و حدود 249 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. این موتور در کنار یک گیربکس شش سرعته دستی قرار می‌گیرد.

 یک موتور چهار سیلندر 1.5 لیتری و مجهز به توربوشارژر میز وجود دارد که در کنار گیربکس شش سرعته اتوماتیک قرار می‌گیرد و قادر است 181 اسب‌بخار نیرو و حدود 251 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند.

 کسانی هم که به شتاب و قدرت بیشتر علاقه‌مند هستند، می‌توانند یک موتور چهار سیلندر دو لیتری و مجهز به توربوشارژر را انتخاب کنند که قادر است 240 اسب‌بخار نیرو و حدود 366 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. این موتور نیز در کنار یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک (به همراه پدال شیفتر) قرار می‌گیرد. برای تیپ‌های SE و Titanium سیستم چهار چرخ متحرک نیز به صورت سفارشی قابل خریداری است.

 

ایمنی :

تجهیزات استاندارد فورد فیوژن مدل 2015 عبارتند از:

فیوژن در NHSTA موفق به دریافت 5 ستاره در برخورد از جلو و 4 ستاره در برخورد از کنار شده است.

 ترمز ضدقفل، کنترل پایداری، کیسه هوای صندلی‌های جلو، کیسه هوای زانو و کیسه هوای پرده‌ای. سیستم Ford Sync سیستم پیشگیری از تصادف را نیز در اختیار خریداران قرار می‌دهد، برای رانندگان نوجوان نیز می‌توان محدودیت‌های جغرافیایی در نظر گرفت.

تجهیزاتی که به صورت سفارشی قابل خریداری هستند عبارتند از: سیستم هشدار نقاط کور، هشدار ترافیک عقب، سیستم تشخیص خواب‌آلودگی راننده، سیستم هشدار عبور از خط، سیستم پیشگیری از تصادف و کمربندهای ایمنی دارای ایربگ .

در تست ترمز، این خودرو توانست پس از پیمودن 37.50 متر متوقف شود که برای این کلاس از خودروها، مسافتی میانگین محسوب می‌شود. موسسه ایمنی بزرگراه‌ها در زمینه عدم آسیب دیدگی از جلو و مقاومت سقف و بدنه، به این خودرو رتبه "خوب" را اختصاص داده است.

 

چیدمان داخلی :

طراحی داخلی فورد فیوژن مدل 2015 نیز به اندازه طراحی خارجی آن خاص و استثنایی است. صندلی‌ها و داشبورد از طراحی زیبایی برخوردارند و در ساخت آن‌ها از مواد اولیه بسیار خوب و با کیفیت استفاده شده است. تنظیم کردن صندلی راننده به آسانی صورت می‌گیرد، البته شیشه عقب شیبدار دید راننده را کمی محدود می‌کند و به همین خاطر است که وجود دوربین عقب ضروری احساس می‌شود.

سقف شیبدار نیز فضای سر صندلی‌های عقب را کاهش می‌دهد و باعث می‌شود سرنشینان صندلی عقب زیاد راحت نباشند. گنجایش صنوق عقب 0.45 متر مکعب است که برای یک سدان متوسط بسیار جادار به نظر می‌رسد. صفحه نمایشگر 8 اینچی که دارای کنترل صوتی نیز می‌باشد، یک ابزار قوی برای تنظیم و کنترل خودرو محسوب می‌شود.

 

تجربه رانندگی :

با قرار گرفتن در پشت فرمان فیوژن شما با محیطی آرامش بخش و با کم ترین صدای ممکن روبه رو می شوید چون میزان نفوذ صدا فقط در حد 32 دی سیبل می باشد که برابر است با سکوت کابین مرسدس C کلاس این حد از آرامش در این روزهای پرهیاهوی شهر بسیار راضی کننده است با رانندگی در داخل شهر ضعف سیستم تعلیق فیوژن شروع به خودنمایی کرده و تکان ها به دلیل وجود رینگ 18 اینچی با فاق 45 به اتاق منتقل می شود امری که این روزها دیگر طبیعی شده و شما آن را در رقبای این خودرو همچون اپتیما و سوناتا نیز مشاهده می کنید.

وضعیت دسترسی به ادوات داشبرد برای راننده و سرنشینان جلو کاملا ایده آل است و بدون هیچ زحمتی به تمام کلید ها دسترسی کامل دارید گرچه بلاحاظ راحتی دسترسی در حد داشبرد متمایل به سمت راننده اپتیما نیست ولی با این حال دلچسب است در رانندگی با فیوژن تنها نقطه کوری که شما با آن روبه هستید عقب خودروست امری که توسط دوربین عقب کاملا حل شده و هیچ نگرانی با وجود خطوط راهنمای پارک در مانیتور کوچک 4 اینچی خود برای شما باقی نمی گذارد.

 وضعیت سیستم صوتی خودرو نیز در حالت پایه با 4 اسپیکر و 4 توییتر رضایت بخش نیست و اگر از علاقه مندان به موسیقی روح نواز با صدای بلند هستید این سیستم پاسخ گوی شما نیست و مدام مجبورید که صدا را در بالاترین حالت حد ممکن نگه دارید ولی باز هم آنطور که مایلید دل چسب از آب در نمی آید از مزایای این سیستم در حالت پایه نیز تنظیم اتومات درجه صدا بر اساس سرعت خودروست بطوری که اگر شما سرعتتان کم کنید متناسب با سرعت شما میزان صدا نیز کاهش یافته و یا بالعکس افزایش می یابد

امری که برای عاشقان به لذت رانندگی یک نیاز همیشگی محسوب می شود با این حال اگر این سیستم کفاف شما را نمی دهد فورد برای شما یک پخش صوتی تصویری حرفه ای از برند محبوب سونی با 6 اسپیکر 4 توییتر 2 ساب و امپلی فایر در نظر گرفته که خیال شما را از بابت یک ارکست سمفونیک محرک راحت می کند نکته جالب دیگر در فیوژن اینکه اگر سرنشینان جلو کمربند های ایمنی خود را نبسته باشند ضبط از پخش آهنگ در حین حرکت خودداری کرده تا زمانی که شما مجبور به بستن کمربند ایمنی باشید از نعمت لذت بردن از موسیقی محروم خواهید شد.

با قرار دادن دنده در حالت D و خاموش کردن ESP و فشار گاز تا دور موتور 2500 و نگه اشتن پدال ترمز به فیوژن اعلام لانچ می کنبیم 237 نیوتن گشتاور بی قرار زیرپای شما احساس سرزنده بودن را در وجودتان جاری می کند با رها کردن پدال ترمز جیغ لاستیک ها به صدا درآمده و شتاب گیری مناسبی را مشاهده می کنیم فیوژن صفر تا صد در حالت اتومات 9.6 ثانیه و در حالت دستی 9.2 ثانیه تخته می کند که برای سدانی با 1.5 تن وزن کافی می باشد از معایب فیوژن همچون تاروس ورود بیش از حد باد از پنجره هاست که اندکی آزار دهنده است و این به دلیل طراحی آیرودینامیک ناخوشایند آینه بغل هاست که باد را کاملا به اتاق منتقل کرده امری که ما را کمی دلسرد کرد.

در هنگام رانندگی با سرعت 160 کیلومتر مورد دیگری را نیز متوجه شدیم اینکه در این سرعت و سرعت های بالاتر اتاق خودرو حالت گهواره ایی پیدا کرده و از پایداری اطمینان بخشی برخوردار نیست در حدی که حاضر نیستید ریسک پذیرش سرعت های بالاتر را قبول کنید و در تعویض دنده ها و معکوس کشیدن ها ضربه گیربکس به اتاق خودرو کاملا مشهود است که قابل قبول نیست و نشان از کم کاری فورد در قیاس با رقبای ژاپنی خود می باشد زیرا شما با پرداخت هزینه های این آمریکایی انتظار دارید که به سطحی بالاتر از کیفیت و آرامش رقبای کره ای دست پیدا کنید و از معایب آشکار و همیشگی خودروهای کره ایی که همان ضربه گیربکس در تعویض دندهاست راحت شوید ولی این حس ناخوشایند همچنان در فیوژن نیز همچون اپتیما و سوناتا با شماست.

گرچه شدت این ضربه برای افرادی عادی قابل تشخیص نیست مگر اینکه شما تجربه سواری با رقبای کره ایی و ژاپنی این خودرو را داشته باشید تا به وضوح این واکنش گیربکس را تشخیص دهید با تمام این تفاسیر فیوژن به دلیل طراحی مهیج و جسورانه و استفاده از نوار های کرومی وقار لوکس بودن به خوروهای اطراف خود القا می کند و نگاه هر فردی را برای چند ثانیه ایی کاملا مجذوب خود می کند که این به دلیل تعداد کم واردات این خودرو نسبت به رقبا در منطقه آزاد است بطوریکه این روزها شما از دیدن یک اپتیما و سوناتا لذت نمی برید و یا حتی از دیدن مزدا 6 و کمری هیجان زده نمی شوید و یک امر عادی برایتان محسوب می شود ولی با دیدن طراحی بی آلایش و چشم گیر فیوژن از هر زاویه شما با یک سدان زیبا طرف هستید که میلی به چشم برداشتن از آن ندارید.

این روزها در بازار آزاد نیز شما براحتی می توانید یک فیوژن کم کارکرد بسته به امکانات از 75 الی 85 میلیون تومان را تهیه کنید هزینه سرویس های این خودرو نیز هر 10 هزار کیلومتر 350 هزار تومان می باشد.

 

رقبا :

در بازار های جهانی و منطقه آزاد های ایران فیوژن با 9 رقیب در 3 سطح کیفی روبه روست که عبارتند از :

شورولت مالیبو – کرایسلر 200 – سوناتا – اپتیما – آلتیما – مزدا 6 – سوبارو لگاسی – تویوتا کمری – فولکس واگن پاسات که مشخصات آنها بدین شرح است :

فیوژن با :

موتور 4 سیلندر 2.5 لیتری و مصرف صدی 9 لیتر ترکیبی رسمی با 175 اسب بخار و 237 نیوتن گشتاور مجهز به گیربکس 6 دنده تیپ ترونیک صفر تا صد را در 9.5 ثانیه رسمی با فاصله محوری 2.85 متر دارای وزن 1554 کیلوگرم متصل به باک 62 لیتری و حجم صندوق 453 لیتر می باشد.

قیمت تیپ پایه صفر 2016 88 میلیون تومان است.

 

مالیبو با :

موتور 4 سیلندر 1.5 لیتری و مصرف صدی 7 لیتر ترکیبی رسمی با 163 اسب بخار و 250 نیوتن گشتاور مجهز به گیربکس 6 دنده تیپ ترونیک صفر تا صد را در 8.6 ثانیه رسمی با فاصله محوری 2.83 متر دارای وزن 1418 کیلوگرم متصل به باک 60 لیتری و حجم صندوق 545 لیتر می باشد.

قیمت تیپ پایه صفر 2016 95 میلیون تومان است.

مدل 4 سیلندر 2 لیتری توربو و مصرف صدی 9 لیتر ترکیبی رسمی با 250 اسب بخار و 350 نیوتن گشتاور مجهز به گیربکس 8 دنده تیپ ترونیک صفر تا صد را در 6.2 ثانیه رسمی طی می کند.

قیمت تیپ پایه صفر 2016 125 میلیون تومان است.

 

کرایسلر 200 با :

موتور 4 سیلندر 2.4 لیتری و مصرف صدی 9.5 لیتر ترکیبی رسمی با 173 اسب بخار و 225 نیوتن گشتاور مجهز به گیربکس 9 دنده تیپ ترونیک صفر تا صد را در 9 ثانیه رسمی با فاصله محوری 2.74 متر دارای وزن 1575 کیلوگرم متصل به باک 64 لیتری و حجم صندوق 453 لیتر می باشد.

قیمت تیپ پایه صفر 2016 95 میلیون تومان است.

 

سوناتا با :

موتور 4 سیلندر 2.4 لیتری و مصرف صدی 8 لیتر ترکیبی رسمی با 175 اسب بخار و 228 نیوتن گشتاور مجهز به گیربکس 6 دنده تیپ ترونیک صفر تا صد را در 10 ثانیه رسمی با فاصله محوری 2.80 متر دارای وزن 1519 کیلوگرم متصل به باک 70 لیتری و حجم صندوق 510 لیتر می باشد.

قیمت تیپ پایه صفر 2016 70 میلیون تومان است.

قیمت تیپ فول صفر 2016 98 میلیون.

اپتیما با :

موتور 4 سیلندر 2.4 لیتری و مصرف صدی 8 لیتر ترکیبی رسمی با 178 اسب بخار و 231 نیوتن گشتاور مجهز به گیربکس 6 دنده تیپ ترونیک صفر تا صد را در 9.8 ثانیه رسمی با فاصله محوری 2.79 متر دارای وزن 1462 کیلوگرم متصل به باک 70 لیتری و حجم صندوق 436 لیتر می باشد.

قیمت تیپ پایه صفر 2016 70 میلیون تومان است.

قیمت تیپ فول صفر2016 96 میلیون.

آلتیما با :

موتور 4 سیلندر 2.5 لیتری و مصرف صدی 6.5 لیتر ترکیبی رسمی با 182 اسب بخار و 244 نیوتن گشتاور مجهز به گیربکس CVT اکسترونیک صفر تا صد را در 8 ثانیه رسمی با فاصله محوری 2.77 متر دارای وزن 1430 کیلوگرم متصل به باک 68 لیتری و حجم صندوق 517 لیتر می باشد.

قیمت تیپ پایه صفر 2016 85 میلیون تومان است.

مزدا 6 با :

موتور 4 سیلندر 2.5 لیتری و مصرف صدی 8.5 لیتر ترکیبی رسمی با 180 اسب بخار و 250 نیوتن گشتاور مجهز به گیربکس 6 دنده تیپ ترونیک صفر تا صد را در 8.1 ثانیه رسمی با فاصله محوری 2.83 متر دارای وزن 1465 کیلوگرم متصل به باک 62 لیتری و حجم صندوق 419 لیتر می باشد.

قیمت تیپ پایه صفر 2016 75 میلیون تومان است.

لگاسی با :

موتور 4 سیلندر 2.5 لیتری توربو و مصرف صدی 11 لیتر ترکیبی رسمی با 260 اسب بخار و 235 نیوتن گشتاور مجهز به گیربکس CVT اکسترونیک صفر تا صد را در 6 ثانیه رسمی با فاصله محوری 2.75 متر دارای وزن 1460 کیلوگرم متصل به باک 60 لیتری و حجم صندوق 425 لیتر می باشد.

قیمت تیپ پایه صفر 2016 108 میلیون تومان است.

کمری با :

موتور 4 سیلندر 2.5 لیتری و مصرف صدی 9.5 لیتر ترکیبی رسمی با 178 اسب بخار و 231 نیوتن گشتاور مجهز به گیربکس 6 دنده تیپ ترونیک صفر تا صد را در 9.7 ثانیه رسمی با فاصله محوری 2.77 متر دارای وزن 1573 کیلوگرم متصل به باک 62 لیتری و حجم صندوق 436 لیتر می باشد.

قیمت تیپ پایه صفر 2016 85 میلیون تومان است.

پاسات با :

موتور5 سیلندر 2.5 لیتری و مصرف صدی 9.5 لیتر ترکیبی رسمی با 178 اسب بخار و 240 نیوتن گشتاور مجهز به گیربکس 6 دنده تیپ ترونیک صفر تا صد را در 9 ثانیه رسمی با فاصله محوری 2.80 متر دارای وزن 1480 کیلوگرم متصل به باک 70 لیتری و حجم صندوق 529 لیتر می باشد.

قیمت تیپ پایه صفر 2016 87 میلیون تومان است.

جمع بندی :

فیوژن در قیاس با مالیبو از 20 درصد مصرف سوخت بیشتر و یک ثانیه شتاب گیری کندتری که به دلیل 136 کیلوگرم وزن بیشتر آن نسبت به مالیبو می باشد برخوردار است همچنین مالیبو از 20 درصد صندوق بزرگتری نیز برخوردار است.

بلحاظ کیفی این 2 خودرو در یک سطح از کیفیت قطعات می باشند و مالیبو به دلیل تمام مزایایی که دارد از 7 میلیون قیمت بیشتر برخوردار است که کاملا ارزش پرداخت آن را دارد پس در قیاس با نسل جدید مالیبو قطعا مالیبو انتخاب عاقلانه تری است.

فیوژن در قیاس با کرایسلر 200 از 9 سانتی متر فاصله محوری بیشتر برخوردار است که به معنی راحتی بیشتر شما در فضای پا سرنشیینان است با وجود اینکه کرایسلر 200 از 3 دنده بیشتر گیربکس نسبت به فیوژن برخوردار است و مسلما انتظار مصرف سوخت کمتری از آن می رفت با این حال نیم لیتر در 100 کیلومتر سوخت بیشتری می سوزاند و این نشان از عدم کارایی دنده های بیشتر آن نسبت به فیوژن است و 7 میلیون ما به تفاوت آن عملا ارزش پرداخت مبلغ بیشتر را در قیاس با فیوژن ندارد و قطعا فیوژن انتخاب عاقلانه تری است.

فیوژن در قیاس با سوناتا از 10 درصد مصرف سوخت بیشتر و نیم ثانیه شتاب گیری سریع تری و 5 سانت فضای بیشتر برخوردار است با وجود اینکه 35 کیلوگرم سنگین تر از سوناتاست اما به دلیل ضرایب گیربکس بهتر از شتاب گیری مناسب تری برخوردار است با این حال به دلیل کیفیت به مراتب بالاتر این خودرو از سوناتا در حالت پایه از 18 میلیون قیمت گران تری نیز برخوردار است و نتیجه کاملا گویاست قطعا فیوژن انتخاب به مراتب عاقلانه تری نسبت به سوناتاست و ارزش پرداخت این مابه تفاوت را بدون شک دارد.

فیوژن در قیاس با اپتیما از 10 درصد مصرف سوخت بیشتر و 6 سانت فضای  پای بیشتر برخوردار است و با وجود اینکه 92 کیلوگرم سنگین تر از اپتیماست اما بازهم بخاطر ضرایب گیربکس مناسب تر از شتاب گیری کمی بهتر برخوردار است که قابل چشم پوشی است ولی نکته ایی که نمی توان آن را نادیده گرفت کیفیت به مراتب بهتر قطعات در فیوژن است و قطعا ارزش پرداخت ما به تفاوت 18 میلیونی خود را بدون شک دارد.

فیوژن در قیاس با آلتیما از 20 درصد مصرف سوخت بیشتر و 1.5 ثانیه شتاب گیری کند تری و 8 سانت فضای پای بیشتری برخوردار است و 20 درصد مصرف سوخت بیشتر آن به دلیل بهره گیری آلتیما از گیربکس CVT اکسترونیک و 124 کیلوگرم وزن کمتر است همچنین آلتیما نیز از 10 درصد صندوق بزرگ تری برخوردار است و قیمت نزدیک آن و ما به تفاوت 3 میلیونی آلتیما در تیپ پایه و سطح کیفی بالاتر قطعات در آلتیما و عمر بیشتر آنها نشان از انتخاب عاقلانه تر  آلتیما در قیاس با فیوژن است.

فیوژن در قیاس با مزدا 6 از 1.4 ثانیه شتاب گیری کندتری و 59 کیلوگرم وزن بیشتر برخوردار است و کیفیت و عمر بالاتر قطعات در مزدا و هندلیگ به مراتب سرزنده تر آن در کنار 13 میلیون قیمت پایه کمتر تیر خلاصی را به فیوژن می زند و کمتر کسی جرات دست رد زدن به مزدا 6 را در قیاس با فیوژن دارد.

فیوژن در قیاس با لگاسی از 85 اسب بخار قدرت کمتر و 2.5 ثانیه شتاب گیری کند تر و 10 سانت فضاب پای بیشتر سرنشینان برخوردار است که شتاب گیری کند آن به دلیل توربو بودن موتور و 94 کیلوگرم سبک تر بودن لگاسی می باشد و ذکر این نکته لازم است که لگاسی به لحاظ کیفی و عمر قطعات به مراتب از فیوژن بالاتر بوده و 20 میلیون ما به تفاوت قیمت بیشتر آن قطعا ارزش پرداخت برای خرید لگاسی را دارد

فیوژن در قیاس با کمری از نیم لیتر مصرف سوخت کمتر و 8 سانت فضای پای بیشتر برای سرنشینان و 19 کیلوگرم وزن کمتر برخوردار است و تنها برگ برنده کمری کیفیت بالاتر قطعات و عمر آنهاست

انتخاب با شماست که آیا مایلید با خرید کمری در درازمدت هزینه های کمتری پرداخت نماید یا از زیبایی و راحتی فیوژن لذت ببرید به عبارت دیگر اگر قرار است بیش از 5 سال خودروی خود استفاده کنید کمری بهترین انتخاب شماست ولی اگر مایلید کمتر از 5 سال از خودروی خود سواری بگیرید فیوژن پاسخ گوی نیاز شماست و این را هم در نظر بگیرید که کمری از سال 2014 تا سال 2016 پر فروش ترین سدان سایز متوسط آمریکای شمالی است.

فیوژن در قیاس با پاسات از نیم لیتر مصرف سوخت کمتر  و نیم ثانیه شتاب گیری کندتر که به دلیل ضرایب بهتر گیربکس و 74 کیلوگرم وزن کمتر پاسات است برخوردار است همچنین پاسات از 5 سانت فضای پای کمتر سرنشینان و 20 درصد صندوق بزرگتری نیز بهره مند است و ذکر این نکته لازم است که پاسات در سال 2015 عنوان بهترین خودروی سال اروپا را از آن خود کرد بازاری که تمامی رقبا در آن حضور دارند.

در پایان :

فیوژن اگرچه از طراحی جذاب با چراغ های خشن و اخم کرده که شباهت غیر قابل انکار با طراحی فوکوس سدان و نسل جدید تاروس دارد و زیبایی ان فریاد می زند که مرا نگاه کنید و از کابینی که دارای چیدمان داخلی مدرن است با آغوش گرم خود پذیرای سرنشینان می باشد برخوردار بوده ولی در قیاس با رقبای ژاپنی خود از ضعف های زیادی برخوردار است که آمار و نتایج گویاست با این حال همه چیز به خواسته ها و انتظارات شما از یک خودرو در انتخاب نهایی بستگی دارد و شما باید بگویید با توجه به نیازهایتان کدام یک را با توجه به معایب و مزایای آن انتخاب می کنید؟

درپایان از مالک محترم خودرو اقای شایان خسروی دانش جهت در اختیار گذاشتن خودرو و وقت خویش صمیمانه کمال تشکر و همکاری را داریم و امیدواریم با ارائه این مطالب اطلاعات جامعی را در اختیار شما کاربران گرامی قرار داده باشیم همواره ما را از نظرات خود بهره مند سازید.

نویسنده : علیرضا

عکاس : علی باخدا

هماهنگی : عرفان باستانی

 



ابزار امتیاز دهی

نظرات  (۱۰)

خیلی عالی بود.خسته نباشید.

یعنی عالی بود برات کمه بزار بگم خیلی عالی بود نه اینم کمه اصلا کامل بود دریغ از ذره ای نقص عاشق این مقایسه با رقبای سایتتون ام کلا تست ها رو به عشق تجربه رانندگی و مقایسه اش می خونم عکس ها چقدر جذاب درومده ممنون از این همه عشقی که میزارین پای کار یه عذر خواهی ازتون می کنم بخاطر اینکه 2 سال کاربر سایتتون ام تا حالا نظر نزاشته بودم ممنون از زحمات
پاسخ:
ممنون از شما که مارو حمایت می کنید.
واقعا عالی..  هیچی رو کم نمیذارید تو نقد هاتون و عجب عکس های توپی میگیرید
خسته نباشبن
پاسخ:
مرسی از شما که باعث دلگرمی ما هستید
سلام خیلی ممنون عالی بود
یک سوال داشتم این خودروهای چیپ وارد شده تازه چندسیلندرهستند وحجم اونا چقدرهست
ممنونم ازشما
پاسخ:
2.4 لیتری هستش
خیلی خوب بود ماشین زیبایی هست واقعا فقط یه نکته در مورد تعلیق اینکه یه کلیپ جدید از فیوژن دیدم که فورد اومده یه سیستم عبور از چاله واسه این ماشین طراحی کرده که حتی وقتی داخل چاله رو با توپ پینگ پنگ پر کردن و ماشین عبور کرد توپ ها سالم موندن باید سیستم جالبی باشه فک کنم رو مدل 2016 قابل سفارش باشه مطمئن نیستم کلیپ رو پیدا کردم براتون لینک رو قرار میدم 
خسته نباشید ممنون
پاسخ:
ممنون از شما دوست عزیز
بفرمایید پیدا کردم 

http://www.aparat.com/v/8gFeI
آقا عالی بود این ماشین داشتم خیلی خوب بود..
ممنون عالی
فیوژن رو فقط ظاهرش دوست دارم جذابه ولی به نظرم به پای مزدا نمیرسه خیلی مایلم بخرم ببینم چه جوریه ارزش داره نداره
من یک فیوژن دارم. تقریبا 200 هزار کیلومتر رانندگی کردم باهاش. مطمعا باشید با خرید فیوژن یک خودروی آمریکایی اصیل سوار میشید که تو راحتی و رانندگی رقبای کره ای و ژاپنی به گردش نمیرسن. موتور فوق العاده با کیفیت و کم خرجی داره. به طور کلی کیفیت ساختش عالیه. مهمتر از همه شاسی و بدنه محکمش یکی از نقاط قوت خودرو های آمریکایی هست که به راحتی در فیوژن احساس میشه.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی