خودروهای شهر باران


آپلود عکس         

اسلایدر

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

دوشنبه, ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۵:۲۲ ب.ظ

تست فنی مزدا6 2015 در گیلان

دوشنبه, ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۵:۲۲ ب.ظ

ملاقات با برترین سدان سایز متوسط جهان :

برای قرار گرفتن در لیست 10 خودروی برتر یا بهترین خودروی سدان جهان به انتخاب طراحان، به بیش از یک طراحی و چهرهٔ زیبا نیاز است. اما داشتن طراحی زیبا ضرری ندارد. نسل فعلی مزدا 6 موجود در بازار از طراحی خوب Kodo در کنار دینامیک و هندلینگ اسپرت، ارزش خرید خوب و موتور قوی و پربازده 2.5 لیتری 4 سیلندر اسکای اکتیو نظر هرکسی را جلب می‌کند.

این روزها گزینه‌های زیادی پیش روی خریدارانی قرار دارد که به دنبال یک سدان متوسط می‌گردند. بسیاری از خودروهایی که در این کلاس به بازار عرضه می‌شوند ترکیب جذابی از راحتی، مصرف کم و فضای باز داخلی هستند. مزدا 6 مدل 2015 همه این موارد را داراست و در عین حال از ظاهری سیال و سواری اسپرت نیز بهره می‌برد. البته این موارد برای یک سدان خانوادگی زیاد ضروری نیستند ولی باعث می‌شوند مزدا 6 یک سر و گردن از بقیه بالاتر باشد.

در این کلاس از خودروها رقبای دیگری نیز وجود دارند که از میان آن‌ها می‌توان به سوبارو لگاسی و نیسان آلتیما و کمری و پاسات و مالیبو اشاره کرد که همه  کم مصرف و برای رانندگی روزمره بسیار ایده‌آل هستند. اگر ظاهر سرزنده و راحتی برایتان در اولویت قرار دارد، فورد فیوژن نیز ارزش بررسی دارد، علاوه بر این بعضی مدل‌های این خودروها به توربوشارژر نیز مجهز هستند. در نهایت، باید گفت اگر دنبال یک سدان متوسط می‌گردید که سواری‌اش از بقیه لذت‌بخش‌تر باشد و کارشناسان نیز آن را توصیه کرده باشند، مزدا 6 همچنان در صدر باقی می‌ماند.

نسل سوم مزدا 6 بر اساس فلسفه طراحی Kodo طراحی گشته است. بر اساس این فلسفه خودرو باید همانند حیوانی (گربه ای) باشد که آماده جهیدن است و این یعنی اینکه درواقع ویژگی های اسپرت از همان ابتدا از اولویت های مهندسان و طراحان مزدا بوده است آنها برای این که بتوانند سهم بیشتری از این بازار رقابتی به دست آورند توجه زیادی به فضای کابین و راحتی سواری نیز کرده اند.

 

امکانات رفاهی :

مزدا 6 مدل 2015 یک سدان متوسط پنج نفره است که در سه تیپ به بازار عرضه می‌شود:

 تیپ Sport، تیپ Touring و تیپ Grand Touring.

 تجهیزات استاندارد تیپ پایه Sport عبارتند از:

 رینگ‌های 17 اینچی آلومینیومی، روکش پارچه‌ای، فرمان تلسکوپی با قابلیت خم شدن به بالا و پایین، تهویه مطبوع، کروز کنترل، لوازم تمام برقی، صندلی‌های تاشوی عقب به نسبت 40/60، نمایشگر 3.5 اینچی، سیستم صوتی مجهز به شش بلندگو و درگاه USB/iPod.

 این تیپ چنانچه به گیربکس اتوماتیک مجهز شود از این تجهیزات نیز بهره خواهد برد: اتصال سیستم صوتی و تلفن همراه از طریق بلوتوث، نمایشگر 5.8 اینچی، دوربین دید عقب، کنترل صوتی، رادیو HD، اپلیکیشن Panadora و هشدار اتوماتیک موارد اضطراری.

 تجهیزات تیپ Touring عبارتند از:

 رینگ‌های 19 اینچی، دسترسی بدون کلید، سیستم هشدار نقاط کور، هشدار ترافیک عقب، روکش وینیل، کنترل آب و هوای اتوماتیک دو نقطه‌ای، صندلی برقی راننده با قابلیت حرکت در شش جهت به همراه تکیه‌گاه کشویی دست.

 چنانچه این تیپ به گیربکس اتوماتیک مجهز شود سانروف، سیستم صوتی ارتقاء یافته Bose به همراه 11 بلندگو و رادیو ماهواره‌ای نیز در کنار آن قرار می‌گیرند.

 چنانچه پکیج Technology را خریداری کنید این تجهیزات در اختیارتان قرار می‌گیرند:

 چراغ‌های اتوماتیک، برف پاک کن های حساس به باران، آینه عقب و آینه‌های جانبی الکتروکرومیک، گرمکن آینه‌های جانبی، GPS و سیستم پیشگیری از تصادف Smart City.

تجهیزات تیپ Grand Touring عبارتند از :

 همه تجهیزات فوق را به صورت استاندارد دارد و این تجهیزات را به آن‌ها اضافه می‌کند: رینگ‌های 19 اینچی متفاوت، بادشکن عقب، چراغ‌های زنون تطبیقی، چراغ‌های LED رانندگی در روز، چراغ‌های مه‌شکن، روکش چرمی، صندلی برقی راننده با قابلیت حرکت در 8 جهت، صندلی برقی شاگرد با قابلیت حرکت در چهار جهت، حافظه تنظیمات راننده و گرمکن صندلی‌های جلو.

 چنانچه پکیج GT Technology را خریداری کنید، این تجهیزات در اختیارتان قرار می‌گیرند:

 کروز کنترل تطبیقی، سیستم پیشگیری از تصادف، هشدار عبور از خط، نور بالای اتوماتیک، و سیستمی به نام intelligent energy loop یا به اختصار i-Eloop که هنگام شتاب‌گیری انرژی را در انباره‌ای مخصوص ذخیره و هنگامی که سیستم stop-start خودرو را برای مدتی کوتاه متوقف می‌کند، برای راه‌اندازی تهویه مطبوع و نورپردازی از انرژی ذخیره شده استفاده می‌کند، به این ترتیب در مصرف سوخت صرفه‌جویی می‌شود.

 

قدرت و عملکرد موتور :

نیروی پیشران مزدا 6 را دو موتور چهار سیلندر 2 و 2.5 لیتری تأمین می‌کنند که قادر است به ترتیب 154 و 184 اسب‌بخار نیرو و 200 و 250 نیوتن‌متر گشتاور تولید کنند. تیپ‌های Sport و Touring می‌توانند به گیربکس شش سرعته دستی یا اتوماتیک مجهز بشوند (به همراه پدال شیفتر بر روی پایه فرمان) ولی تیپ Grand Touring فقط با گیربکس اتوماتیک به بازار عرضه می‌شود.

 در تست سرعت، مزدا 6 مجهز به گیربکس اتوماتیک با موتور 2.5 توانست ظرف 7.6 ثانیه از حالت سکون به 100 کیلومتر دست پیدا کند که برای یک سدان متوسط با موتور چهار سیلندر زمانی کوتاه محسوب می‌شود. میزان مصرف سوخت این سدان ژاپنی با گیربکس اتوماتیک در سیکل ترکیبی 9.12 لیتر (10.95 لیتر در شهر و 7.40 لیتر در بزرگراه) و با گیربکس دستی 8.55 لیتر (9.78 لیتر در شهر و 6.84 لیتر در بزرگراه) برآورد شده است. تیپ Grand Touring که به سیستم i-Eloop مجهز است مصرف سوخت را تا 8.55 لیتر در سیکل ترکیبی (9.78 لیتر در شهر و 6.84 لیتر در بزرگراه) پایین می‌آورد.

ایمنی :

مزدا 6 مدل 2015 به صورت استاندارد به این تجهیزات ایمنی مجهز است:

ترمز ضدقفل، کنترل پایداری، کیسه هوای صندلی‌های جلو، کیسه هوای پرده‌ای و محافظ گردن‌های برقی برای صندلی‌های جلو. دوربین دید عقب به جز در تیپ Sport در همه تیپ‌ها به صورت استاندارد وجود دارند، سنسورهای پارک عقب نیز برای همه تیپ‌ها فقط به صورت سفارشی به فروش می‌رسد.

تیپ‌های Touring و Grand Touring به سیستم هشدار نقاط کور و هشدار ترافیک عقب مجهز است.

 سیستم Support Smart City Brake در تیپ Touring و Grand Touring  به صورت سفارشی عرضه می‌شود. این سیستم از یک سنسور لیزر مادون قرمز استفاده می‌کند که در بالای شیشه جلو نصب شده است و برخورد از جلو را تشخیص می‌دهد. این سیستم پس از این که تشخصیص داد احتمل وقوع تصادف وجود دارد و چنانچه راننده عکس‌العملی نشان ندهد؛ به طور اتوماتیک ترمز می‌گیرد و خودرو را متوقف می‌کند جالب اینکه مزدا 6 تنها سدان سایز متوسطی است که ترمز خودکار را در دنده عقب در صورت وجود مانع را  نیز دارد و در صورت استفاده ازین پکیج ارایه می دهد.

پکیج GT Technology که برای تیپ Grand Touring به فروش می‌رسد از سیستم هشدار برخورد از جلو (که برای تعیین فاصله با خودرو جلویی از امواج رادار استفاده، سپس هشدارهایی صوتی و تصویری می‌دهد) و سیستم هشدار عبور از خط بهره می‌برد. موسسه ایمنی برزگراه‌ها در زمینه عدم آسیب دیدگی از جلو، مقاومت طرفین و مقاومت سقف بالاترین رتبه ممکن یعنی رتبه "خوب" را به این خودرو اختصاص داده است. طراحی صندلی و محافظ‌های گردن نیز موفق به کسب رتبه "خوب" شده‌اند.

 

چیدمان :

در ردیف جلو فضای کافی در اختیار راننده و سرنشین قرار دارد. جلو داشبورد از ترکیب پلاستیک با کیفیت به همراه آلومینیوم پولیش خورده تشکیل شده است که ساده و کارآمد به نظر میرسد و از شلوغی جلو داشبورد محصولات کره ای در آن خبری نیست. اگرچه جلو داشبورد در نگاه اول قدیمی به چشم می آید اما بعد از کمی توجه دلیل آنرا درعدم وجود صفحه نمایش خواهید یافت. البته تیپ هایی از مزدا 6 هم که از صفحه نمایش برخوردار هستند از نمونه 5.8 اینچی سود میبرند که تا حدودی کوچک‌تر از متوسط صفحه نمایش این کلاس خودرو ‌که عموما 8 اینچی است  میباشد. دکمه ها و کنترل ها علی رغم آن‌که الهام بخش یک کابین مدرن نیستند اما ساده و کاربردی طراحی شده اند و ایرادی از این بابت بر ارگونومی کابین وارد نیست.

صندلی‌های عقب مزدا 6 از فضای پای زیادی برخوردارند و سرنشینان روی آن‌ها بسیار راحت خواهند بود. فضای سر نیز حتی برای سرنشینان قد بلند بسیار زیاد است، هرچند سقف شیبدار باعث می‌شود پنجره عقب کوچک‌تر باشد و این حس به سرنشینان عقب دست بدهد که داخل هوندا آکورد یا تویوتا کمری نشسته‌اند.

 فضای بار نیز زیاد است و گنجایش صندوق عقب به 0.42 متر مکعب می‌رسد. در مجموع می‌توان گفت طراحی داخلی مزدا 6 مرتب و کاربردی است و کیفیت مواد اولیه و پرداخت‌ها جزو بهترین‌ها هستند.

 

تجربه رانندگی :

با نشستن داخل مزدا 6 اولین حسی که به شما القا می شود کاربردی بودن تک تک اجزاست در کابین مزدا شما آرامش را به وضوح می بینید اینجا هیچ خبری از شلوغی کابین کره ایی ها نیست همه چیز در غالب یک مجموعه بسیار هماهنگ و زیباست که هر بینندهای را برای خرید این خودرو ترغیب می کند آلمینیوم پولیش خورده به عنوان بخشی از یک اثر هنری حس لوکس بودن سدان های المانی را به شما می بخشد در مدل های فول این خودرو که به دلیل برخورداری از بالاترین سطح تجهیزات که منجر به افزایش قیمت 1.5 برابری این خودرو از 68 میلیون به 115 میلیون می شود شما با تفسیری نو از چوب چرم و فلز روبه رو هستید که برای دلربایی هرچه بیشتر قابلیت امکان سفارش چرم طبیعی به رنگ قهوه ایی یا چرم مصنوعی اعلای سفید و قهوه ای سوخته و مشکی را دارید طراحی این کابین بی شک بعد از سال ها کماکان جذاب خواهند ماند که چرا که از خطوط سیال بهره گرفته نه از زاویه های تند و تیز که در محصولات کره ای استفاده می شد طوری که بعد از 2 سال استفاده روزمره تمام جذابیت خود را از دست می داد و به همین دلیل دیگر این نوع طراحی در محصولات کره ایی منسوخ شده گویا کره ایی ها تازه متوجه شدند که اصالت طراحی یعنی چه و به خاطر همین اصالت و ارگونومی ایده ال است که چیدمان کابین مزدا 6 جز 10 کابین برتر جهان در سال 2015 شده است.

با قرار گرفتن در پشت فرمان مزدا 6 شما کاملا متوجه می شوید این خودرو برای لذت بردن شما از رانندگی طراحی شده است نحوه چیدمان پشت آمپر ها نوع طراحی فرمان حتی نحوه متفاوت تعویض دنده دستی این خودرو که کاملا عکس تمامی مدل هاست و این یعنی در مزدا اولویت با قدرت و شتاب و چالاکی است به عبارت دیگر نقطه قوت مزدا 6 موتور و گیربکس و هندلیگ آن است و مزدا جز معدود شرکت هایی است که هنوز هم گیربکس 6 دنده دستی را در اختیار مشتریان پر و پاقرص خود قرار می دهد گیربکسی که از اسپرت ترین مدل مزدا یعنی MX-5 که هندلیگ آن به چاقوی تیز جراحی شهرت دارد بر داشته شده است حس فرمان آن نیز با وجود برقی بودنش بسیار واضح و دوست داشتنی نرم روان تیز و هشیار می باشد و چالاکی عمومی خودرو در این مدل بی همتاست.

با تمام تفاسیر به سراغ هیجان ترین بخش که شتاب گیری است می رویم با فشار پدال گاز تا دور موتور 2500 و هم زمان نگه داشتن پدال ترمز و البته خاموش کردن ESP به خودرو حالت لانچ می دهیم با توجه به اینکه مدلی که در اختیار ما قرار داشت از نوع 2 لیتری بوده ولی به طرز ایده الی با پاسخ گویی عالی گاز و واکنش بی رحمانه گیربکس درنده این خودرو صفر تا صد را در حالت اتومات 9.2 ثانیه و در حالت دستی 8.8 ثانیه تخته می کند که فوق العاده است زیرا فیوژن با موتور 2.5 لیتری 0.4 ثانیه کندتر از این خودروست همچنین در تست های گرفته شده شتاب صفر تا صد مدل 2.5 لیتری مزدا 6 در حالت اتومات 7.6 ثانیه و درحالت دستی 7.1 ثانیه می باشد که شتاب حالت دستی این خودرو با شتاب حالت اتومات فورد تاروس V6 3.5 لیتری که تست ان را قبلا گرفته بودیم یکسان است این اعداد همگی یک چیز را نشان می دهد که مزدا 6 به مراتب سرزنده تر از تمامی رقباست و براستی شایسته جایگاه برترین سدان سایز متوسط جهان بوده بطوری که در مقایساتی که مجلات مطرح جهان همچون کار اند درایو و اتوگاید انجام دادند هیچ کدام از کارشناسان نتوانستند دست رد به این خودرو بزنند خودرویی که از نگاه موشکافانه ترین کارشناسان جهان در بین تمامی مدعیان هیچ رقیبی هنوز به گرد لاستیک های آن هم نرسیده است.

اما بپردازیم به وضیعت سیستم صوتی این خودرو که با 6 اسپیکر شما را از نصب یک سیستم صوتی حرفه ایی بی نیاز خواهد کرد و در بالترین حد ممکن از بیشترین وضوح برخوردار بوده و گوش نواز است با این حال اگر این نیز برای شما کم است سیستم حرفه ای برند BOSE با 11 اسپیکر که رسما یک کنسرت متحرک است قابل سفارش می باشد.

وضیعت تعلیق هم با توجه به رینگ 17 اینچی آن ایده ال است بطوریکه هرچقدر که کیلومتر این خودرو بالاتر می رود کمک ها هم نرم تر می شوند و اگر در زمان صفر کیلومتر بودن احساس کمی سفتی کردید باید بگوییم که این حالت در کیلومتر 10 هزار به بعد با شیبی ملایم به سمت نرم تر شدن پیش می رود با این حال همچنان در حالت صفر نیز به دلیل سایز کوچکتر رینگ از آرامش به مراتب بیشتری از رقبای کره ایی برخوردار هستید.

میزان نفوذ صدا به کابین نیز در زمان روشن بودن موتور در حد 32 دی سیبل است که همچون میزان نفوذ صدا به داخل کابین مرسدس C کلاس است.هزینه سرویس های این خودرو هم هر 10 هزار کیلومتر بسته به اینکه شما از لوازم مصرفی اصلی و ژاپنی خودرو استفاده کنید یا نمونه ایرانی آن از 200 تا 350 هزار تومان برای شما خرج بر میدارد و نکته دیگر اینکه مواظب آینه بغل های این خودرو در تصادفات نیز باشید که بسته به کیفیت کشور سازنده آن و برقی و گرم کن دار بودن از 550 هزار تومن الی یک میلیون هر عدد هزینه بردار است.

اما یک خبر هیجان انگیز دیگر اینکه مزدا تایید کرده که در سال 2017 مدل کوپه این خودرو را نیز تولید خواهد کرد مدلی که اگر به مرحله تولید برسد نفس عاشقان مزدا را بند خواهد اورد.

 

رقبا :

در بازار های جهانی و منطقه آزاد های ایران مزدا 6  با 9 رقیب در 3 سطح کیفی روبه روست که عبارتند از :

فورد فیوژن - شورولت مالیبو – کرایسلر 200 – سوناتا – اپتیما – آلتیما– سوبارو لگاسی – تویوتا کمری – فولکس واگن پاسات که مشخصات آنها بدین شرح است :

مزدا 6 با :

موتور 4 سیلندر 2.5 لیتری و مصرف صدی 8.5 لیتر ترکیبی رسمی با 184 اسب بخار و 250 نیوتن گشتاور مجهز به گیربکس 6 دنده تیپ ترونیک صفر تا صد را در 8.1 ثانیه رسمی با فاصله محوری 2.83 متر دارای وزن 1465 کیلوگرم متصل به باک 62 لیتری و حجم صندوق 419 لیتر می باشد.

قیمت تیپ پایه صفر 2016 75 میلیون تومان است.

 

فیوژن با :

موتور 4 سیلندر 2.5 لیتری و مصرف صدی 9 لیتر ترکیبی رسمی با 175 اسب بخار و 237 نیوتن گشتاور مجهز به گیربکس 6 دنده تیپ ترونیک صفر تا صد را در 9.5 ثانیه رسمی با فاصله محوری 2.85 متر دارای وزن 1554 کیلوگرم متصل به باک 62 لیتری و حجم صندوق 453 لیتر می باشد.

قیمت تیپ پایه صفر 2016 88 میلیون تومان است.

 

مالیبو با :

موتور 4 سیلندر 1.5 لیتری و مصرف صدی 7 لیتر ترکیبی رسمی با 163 اسب بخار و 250 نیوتن گشتاور مجهز به گیربکس 6 دنده تیپ ترونیک صفر تا صد را در 8.6 ثانیه رسمی با فاصله محوری 2.83 متر دارای وزن 1418 کیلوگرم متصل به باک 60 لیتری و حجم صندوق 545 لیتر می باشد.

قیمت تیپ پایه صفر 2016 95 میلیون تومان است.

مدل 4 سیلندر 2 لیتری توربو و مصرف صدی 9 لیتر ترکیبی رسمی با 250 اسب بخار و 350 نیوتن گشتاور مجهز به گیربکس 8 دنده تیپ ترونیک صفر تا صد را در 6.2 ثانیه رسمی طی می کند.

قیمت تیپ پایه صفر 2016 125 میلیون تومان است.

کرایسلر 200 با :

موتور 4 سیلندر 2.4 لیتری و مصرف صدی 9.5 لیتر ترکیبی رسمی با 173 اسب بخار و 225 نیوتن گشتاور مجهز به گیربکس 9 دنده تیپ ترونیک صفر تا صد را در 9 ثانیه رسمی با فاصله محوری 2.74 متر دارای وزن 1575 کیلوگرم متصل به باک 64 لیتری و حجم صندوق 453 لیتر می باشد.

قیمت تیپ پایه صفر 2016 95 میلیون تومان است.

 

سوناتا با :

موتور 4 سیلندر 2.4 لیتری و مصرف صدی 8 لیتر ترکیبی رسمی با 175 اسب بخار و 228 نیوتن گشتاور مجهز به گیربکس 6 دنده تیپ ترونیک صفر تا صد را در 10 ثانیه رسمی با فاصله محوری 2.80 متر دارای وزن 1519 کیلوگرم متصل به باک 70 لیتری و حجم صندوق 510 لیتر می باشد.

قیمت تیپ پایه صفر 2016 70 میلیون تومان است.

قیمت تیپ فول صفر 2016 98 میلیون.

اپتیما با :

موتور 4 سیلندر 2.4 لیتری و مصرف صدی 8 لیتر ترکیبی رسمی با 178 اسب بخار و 231 نیوتن گشتاور مجهز به گیربکس 6 دنده تیپ ترونیک صفر تا صد را در 9.8 ثانیه رسمی با فاصله محوری 2.79 متر دارای وزن 1462 کیلوگرم متصل به باک 70 لیتری و حجم صندوق 436 لیتر می باشد.

قیمت تیپ پایه صفر 2016 70 میلیون تومان است.

قیمت تیپ فول صفر2016 96 میلیون.

آلتیما با :

موتور 4 سیلندر 2.5 لیتری و مصرف صدی 6.5 لیتر ترکیبی رسمی با 182 اسب بخار و 244 نیوتن گشتاور مجهز به گیربکس CVT اکسترونیک صفر تا صد را در 8 ثانیه رسمی با فاصله محوری 2.77 متر دارای وزن 1430 کیلوگرم متصل به باک 68 لیتری و حجم صندوق 517 لیتر می باشد.

قیمت تیپ پایه صفر 2016 85 میلیون تومان است.

لگاسی با :

موتور 4 سیلندر 2.5 لیتری و مصرف صدی 9 لیتر ترکیبی رسمی با 175 اسب بخار و 235 نیوتن گشتاور مجهز به گیربکس CVT اکسترونیک صفر تا صد را در 9.2 ثانیه رسمی با فاصله محوری 2.75 متر دارای وزن 1460 کیلوگرم متصل به باک 60 لیتری و حجم صندوق 425 لیتر می باشد.

قیمت تیپ پایه صفر 2016 85 میلیون تومان است.

موتور 4 سیلندر 2.5 لیتری توربو و مصرف صدی 11 لیتر ترکیبی رسمی با 260 اسب بخار و 333 نیوتن گشتاور مجهز به گیربکس CVT اکسترونیک صفر تا صد را در 6 ثانیه طی می کند

قیمت تیپ پایه صفر 2016 108 میلیون تومان است.

 

کمری با :

موتور 4 سیلندر 2.5 لیتری و مصرف صدی 9.5 لیتر ترکیبی رسمی با 178 اسب بخار و 231 نیوتن گشتاور مجهز به گیربکس 6 دنده تیپ ترونیک صفر تا صد را در 9.7 ثانیه رسمی با فاصله محوری 2.77 متر دارای وزن 1573 کیلوگرم متصل به باک 62 لیتری و حجم صندوق 436 لیتر می باشد.

قیمت تیپ پایه صفر 2016 85 میلیون تومان است.

پاسات با :

موتور 5 سیلندر 2.5 لیتری و مصرف صدی 9.5 لیتر ترکیبی رسمی با 178 اسب بخار و 240 نیوتن گشتاور مجهز به گیربکس 6 دنده تیپ ترونیک صفر تا صد را در 9 ثانیه رسمی با فاصله محوری 2.80 متر دارای وزن 1480 کیلوگرم متصل به باک 70 لیتری و حجم صندوق 529 لیتر می باشد.

قیمت تیپ پایه صفر 2016 87 میلیون تومان است

 

جمع بندی :

مزدا 6 در قیاس با فیوژن از 5 درصد مصرف سوخت کمتر و 1.4 ثانیه شتاب گیری رسمی تندتری برخوردار بوده که به دلیل ضریب گیربکس مناسب تر مزدا و 89 کیلو وزن کمتر آن است و 13 میلیون مابه تفاوت قیمت کمتر مزدا 6 هیچ شکی برای خرید خودرویی که برترین سدان سایز متوسط جهان است باقی نمی گذارد.

مزدا 6 درقیاس با مالیبو از 15 درصد مصرف سوخت بیشتر و 17 اسب بخار قدرت بیشتر بهره می برد در حالیکه صفر تا صد مزدا 0.5 ثانیه سریع تر و با وجود 47 کیلو اضافه وزن بیشتر خود از شتاب گیری بهتری برخوردار است که به دلیل ضریب گیربکس بی نظیر مزداست همچنین مزدا از 20 درصد صندوق کوچکتری نیز نسبت به مالیبو برخوردار است با این حال 20 میلیون ما به تفاوت قیمت کمتر مزدا و عمر بالاتر قطعات آن که به دلیل ماهیت ژاپنی خودرو است هیچ شانسی برای مالیبو باقی نمی گذارد و در مقایسه سال 2016 مجله معتبر کار اند درایو مالیبو به جایگاهی بهتر از دوم دست نیافت .

مزدا 6 در قیاس با کرایسلر 200 از 10 درصد مصرف سوخت کمتر باتوجه به 9 دنده بودن کرایسلر برخوردار است که نشان از عدم کارایی 3 دنده اضافه کرایسلر 200 که برای مصرف سوخت کمتر طراحی شده بود دارد همچنین مزدا از 25 نیوتن گشتاور بیشتر 0.9 ثانیه شتاب گیری سریع تر رسمی برخوردار است و 20 میلیون قیمت کمتر مزدا 6 در کنار کیفیت به مراتب بالاتر قطعات آن و عمر بالای آنها خود گویای نتیجه است.

مزدا 6 در قیاس با سوناتا از نیم لیتر مصرف سوخت بیشتر و 25 نیوتن گشتاور بیشتر برخوردار است و شتاب گیری آن 2 ثانیه سریع تر از سوناتا بوده که به دلیل ضریب گیربکس عالی ان و 54 کیلو وزن کمتر مزداست همچنین سوناتا از 10 درصد صندوق بزرگتری برخوردار است در یک کلمه اگر به دنبال امکانات هستید و لذت رانندگی برایتان مهم نیست و صرفا وسیله ایی برای رفت و آمد روزمره می خواهید با عمر قطعات متوسط سوناتا کار شما راه می اندازد ولی اگر از رانندگی لذت میبرید و چالاکی را دوست دارید و بدنبال آسایش و آرامش همیشگی هستید بی شک سوناتا در قیاس با مزدا 6 حرفی برای زدن ندارد.

مزدا 6 در قیاس با اپتیما از نیم لیتر مصرف سوخت بیشتر و 20 نیوتن گشتاور بیشتری برخوردار است و شتاب گیری آن 1.8 ثانیه سریع تر از اپتیما بوده که به دلیل ضریب گیربکس عالی آن و ضریب تراکم 1 به 14 موتور مزداست و باز همچون سوناتا اگر به دنبال امکانات هستید و صرفا وسیله ایی برای جابه جایی روزمره می خواهید با عمر قطعات متوسط و ظاهر شیک و چشم نواز اپتیما برای شما ساخته شده است ولی اگر به دنبال هندلیگ و معکوس کشیدن و شتاب گیری های ناگهانی هستید که شما را سربلند کند و احتیاج به عمر قطعات و کیفیت بالاتر دارید به عبارت دیگر اگر از کیفیت پایین کره ایی ها خسته شدید و مایلید که سطح کیفیت بالاتری را تجربه کنید مزدا 6 چشم انتظار شماست.

مزدا 6 در قیاس با التیما از 20 درصد مصرف سوخت بیشتر که به دلیل مجهز بودن آلتیما به گیرکس حوصله سر بر CVT است و همچنین از 7 سانت فضای پای بیشتر و35 کیلو اضافه وزن بیشتر برخوردار است و حجم صندوق مزدا هم 20 درصد کوچکتر از آلتیماست و اختلاف قیمت 10 میلیونی بیشتر آلتیما به دلیل اقتصادی تر بودن آن است و اینجا نوع نیاز شماست که مشخص می کند به دنبال یک رانندگی ملایم با هزینه های کمتر هستید یا هندلیگ و اسپرت بودن.

مزدا 6 درقیاس با لگاسی از نیم لیتر مصرف سوخت کمتر و 15 نیوتن گشتاور بیشتر و یک ثانیه شتاب گیری رسمی سریع تری برخوردار است همچنین از 8 سانت فاصله محوری بیشتر نیز برای راحتی سزنشینان در قیاس با لگاسی برخوردار بوده و مابه تفاوت 10 میلیون قیمت کمتر مزدا نشان از انتخاب عاقلانه آن در قیاس با لگاسی است.

مزدا 6 در قیاس با کمری از 10 درصد مصرف سوخت کمتر و 20 نیوتن گشتاور بیشتر و 1.6 ثانیه شتاب گیری رسمی سریع تری برخوردار بوده همچنین از 8 سانت فضای پای بیشتر برای راحتی سرنشینان و 108 کیلوگرم وزن کمتر بهره مند می باشد و این ها همه نشان از آن است که چرا مزدا 6 برترین سدان سایز متوسط جهان شده و در سال 2016 در مقایسه ایی که مجله جهانی معتبر کار اند درایو انجام داد  کمری به جایگاهی جز آخر دست نیافت.

مزدا 6 درقیاس با پاسات از 10 درصد مصرف سوخت کمتر و 1.5 ثانیه شتاب گیری سریع تری برخوردار است و تنها برتری پاسات بهره مندی از 20 درصد صندوق بزرگتر است و اختلاف قیمت 12 میلیونی ان با مزدا 6 قابل توجیح نیست با وجود اینکه پاسات خودروی برتر سال 2015 اروپا شده ولی در بین سدان های سایز متوسط همچنان از جایگاه پایین تری از دید کارشناسان برخوردار است و کمتر کسی حاضر است با این مشخصات و پرداخت 12 میلیون هزینه بیشتر دست به ریسک خرید پاسات بزند و این نکته قابل ذکر است که مزدا 6 در بازار حکم پول نقد را دارد.

 

در پایان :

این شمایید که باید عاقلانه و با توجه به نتایج انتخاب کنید که به دنبال چه هستید؟ احتیاجات شما چیست؟ از یک خودرو چه انتظاراتی دارید آیا به دنبال امکانات هستید یا کیفیت؟ آیا به دنبال برند هستید یا اصالت؟ ایا اصلا از رانندگی لذت می برید یا صرفا به دنبال وسیله ایی مقبول برای جابه جایی هستید؟ شما باید تعیین کنید که کشش عالی و خوی درنده در کنار سواری آرامش بخش می خواهید یا یک سواری ملایم اقتصادی با کیفیت ایده آل؟ شما باید تعیین کنید که آنچه در عمل اتفاق می افتد مهم است یا عناوین؟ اگر از ما می پرسید در رنج قیمت 68 الی 115 میلیون صفر کیلومتر هیچ خودروی سدانی توان رویارویی با مزدا 6 را ندارد به عبارت دیگر اگر می خواهید درون خودرویی مجلل تر بشنید حتما مزدا 6 گرند تورینگ را انتخاب کنید.

درپایان از مالک محترم خودرو اقای رضا نجف زاده جهت در اختیار گذاشتن خودرو و وقت خویش صمیمانه کمال تشکر و همکاری را داریم و امیدواریم با ارائه این مطالب اطلاعات جامعی را در اختیار شما کاربران گرامی قرار داده باشیم همواره ما را از نظرات خود بهره مند سازید.

نویسنده : علیرضا

عکاس : علی باخدا

هماهنگی : عرفان باستانی

 



ابزار امتیاز دهی

نظرات  (۱۲)

آقا تو با من چه کردی؟ می خواستم مزدام رو بفروشم سوناتا جدید بخرم با این وضع عمرا اگه ردش کنم 
ببینم میتونم یخورده بزارم روش لااقل یه 85 تومنیش گیر بیارم
ممنون بابت توضیحات مفصل و عالیتون
راستی عرفان جان خودت بین اینا تا کدوم میپسندی؟
پاسخ:
مزدا اونم فول 2.5 لیتریش
بسیار عالی همه چی تموم بود
فولش چه امکاناتی داره ما نمیدونستیم به نظرم با اون امکانتاش ارزش داره 115 تومن
عالی بود ممنون از وقتی که گذاشتین
احسن
با این که این ماشین خیلی تو منطقه زیاده ولی هیچوقت از قیافش خسته نمیشم و ادم مجذوبش میشه.  واقعا ماشین فوق العاده ای هستش. هم قشنگه هم از لحاظ موتوری عالیه . 
بررسیتون هم عالی بود، مخصوصا بخش مقایسه (و البته عکس های عالی ای که میگیرید)
پاسخ:
ممنون از شما
کدوم آدم عاقلی مزدا 6 ول می کنه بره کره ایی بگیره که چی 4 تا اپشن بیشتر داره 
2 ساله دارم 60 هزار تا راه رفتم بخاطر شغلم باهاش آخ نگفته تا حالا فقط قیمت لوازم اصلش گرونه ولی ارزش داره برا من سرویسش 270 تومن در میاد که خوبه بنظرم خلاصه انتظار هزینه سرویس سمند و l90 نداشته باشین اونا 35 تومنن این 70 تومن مسلما سرویسش هم 2 برابره
بابت اطلاعاتتون هم ممنون 
بهترین بخش سایت به نظرم این تست هاست که مشتری رو آگاه میکنه و این که خدا بهتون صبر بده مقایسه با 9 تا ماشین واقعا اعصاب می خواد تو این دوره ایی که هیچ کس اعصاب نداره
به هر حال امیدوارم همیشه اینطوری خلاق باشین و روز به روز موفق تر
خدا قوت
پاسخ:
اگه لوازم مصرفیش رو از پدیده آریا تهیه کنید هم جنس اصلی مطمعن دریافت می کنید و هم هزینه کمتری پرداخت می کنید
در ضما پدیده آریا تاپ سرویس هم داره که تبلیغش در سایت هست.از همه جا کار درستر و قیمت پایین تر چون خودمون وارد کنندیم.
آقا این سایتتون تو تلگرام کانالی گروهی چیزی نداره؟
الان دیگه همه سایت ها دارند چطور شما ندارین!
اگه دارین لینک اش بزارین لطفا
پاسخ:
سلام بر شما
ما هم سایت داریم
هم اینیستا گرام داریم
هم تو تلگرام کانال داریم و هم گروه
https://telegram.me/raincitycars
@erfan Bastaniتو پی وی در خواست بدین.
سلام بسیار عالی بود دوست من
دو سوال برای من پیش امده اولی که چندوقت پیش جنوب بودم اهواز خودروهای حجم بالای 2500واردمیشد مدل جدید
سوال دوم برای خریدتوی اهوار به یکی از نمایندگی خودرو مراجعه کردم خودرو صفر بود نماینده فروش گفت کاپوت ودر رنگ داره در دبی رنگ شده ماشین بریدم تشخیص رنگ اصلا کارشناس متوجه نشد
خوده وارد کننده گفت تمام ماشین ها کم یا زیاد رنگ دار هست ما علام مکنیم ایا در رشت هم اگه خودرو صفر رنگ داشته باشه علام میکنند؟
پاسخ:
سلام
ممنون از شما نکته خیلی خوبی رو اشاره کردین این که ماشین ها معمولا صفر نیستن و رنگ دارن بیشتر رو ماشین های امریکای و ماشین های خاص احتمالش بیشتر هست
بیشتر ماشین های رشت که از دبی میارن از نوع امریکایش رنگ داره و حتی دیده شده مشکل فنی هم دارن ولی بعضی از وارد کننده ها با صفر شوی خودروها در دبی و وارد کردن این جور خودروها و با باند بازی و رشوه در اداره منطقه آزاد تونستن این ماشین هارو پلاک کنن و به ارزش بیشتر از ارزش واقعی به مردم بی خبر از همه جا بفروشن.
در منطقه اروند خودروهای بالای حجم موتور 2.5 لیتر پلاک میشن و در منطقه ارس و انزلی و ماکو بدون هیچ دلیل منطقی واردات این خودروها بسته شده.
اقا عرفان از گروه انتخاب شده استان گیلان تو قهرمانی کشور مقام اوردن ؟؟؟ ایا تویتا هایلوکس منطقه هم تو انتخابی استان شرکت کرد ؟؟
پاسخ:
در جریان نیستم.امید وارم موافق باشن
واقعا ممنون ومتشکر دوست من
پاسخ:
ممنون از شما
سلام اقاعرفان.
من دقیقان متوجه نشدم که این مدلی که تست کردین موتورش چند cc بودش؟قیمتش صفرش درحال حاضرچنده؟ممنون
پاسخ:
سلام
موتورش 2.0 بود و بیسیک
قیمت صفرش 68 تومن

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی