خودروهای شهر باران


آپلود عکس         

اسلایدر

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

يكشنبه, ۶ تیر ۱۳۹۵، ۰۵:۲۰ ب.ظ

۴

تست فنی هیوندای IX55 در گیلان

يكشنبه, ۶ تیر ۱۳۹۵، ۰۵:۲۰ ب.ظ

بین 160 تا 200 میلیون چه بخریم ؟

اگر به دنبال خرید یک کراس اوور بزرگ با قیمتی معقول هستید و IX55 نیز بین گزینه‌های شماست، شک نداشته باشید  دلیلی برای نپسندیدن این خودرو وجود ندارد. در واقع هیوندای IX55/وراکروز، کیا موهاوی، لندکروزر اتاق 100 و سنگ‌یانگ رکستون و پاجیرو و لکسس RX350 و مورانو تنها گزینه‌های کراس اوور سایز بزرگی هستند که با بودجه 160 تا 200 میلیون تومان می‌توان خریداری کرد و در شرایط کنونی بازار خودروی ایران، این وراکروز/IX55 است که در بحث بازار فروش حرف اول را می‌زند. اما چرا این خودرو تا این حد محبوب شد؟

 

ترکیب ساده و رادیکال :

IX55 یا وراکروز بزرگ‌ترین محصول برند هیوندای بود که از سال 2006‌ روی خط تولید قرار گرفت و در اواخر 2012 نیز جای خود را به سانتافه گرند (نمونه‌ای از IX45 با فاصله محورهای بلندتر و طراحی متفاوت بخش عقب) داد. وراکروز از پلت‌فرمی مشترک با هیوندای سانتافه CM (از 2007 تا 2012) بهره می‌برد اما با توجه به قرار‌گیری در یک کلاس بالاتر و در واقع لوکس‌تر بودن این محصول، طول، عرض و ارتفاع بیشتری نسبت به سانتافه دارد.

وراکروز/IX55 که از 2009 الی 2013 در بازار ایران حضور داشت در واقع جایگزینی برای هیوندای تراکان که از سال 2001 الی 2007 توسط هیوندای به تولید می‌رسید، محسوب می‌شود. خطوط نرم به کار رفته در بخش جلوی این خودرو به همراه قوس‌های فراوان که در بخش‌هایی همچون جلو پنجره، چراغ‌ها، سپر و... توزیع شده‌اند، شمایلی عبوس اما نه‌چندان تهاجمی به این خودرو بخشیده‌اند. همچنین عدم بهره ‌گیری نمای جانبی وراکروز از خطوط شکسته و برجسته، شمایل سیال خوبی برای این خودرو فراهم می‌کند.

ناگفته نماند که نمای بغل این خودرو با دستگیره‌های کرومی درب، آینه‌های بزرگ جانبی تاشو (به همراه چراغ راهنما)، ریل باربند، زه ‌کشی کرومی دور شیشه‌ها و در نهایت فریمی خاکستری رنگ در بخش زیرین در‌‌ها که تا روی گلگیرها و سراسر خودرو ادامه یافته است، تکمیل می‌شود. اما همانطور که در بالاتر گفته شد این خودرو تحت دو نام وراکروز و IX55 به بازار عرضه شده است که البته این دو نمونه چند تفاوت ظاهری نیز دارند. در واقع IX55 از چراغ‌های عقب LED تمام قرمز اما وراکروز از چراغ خطر لامپی 3‌رنگ (قرمز، نارنجی و سفید) بهره می‌برد. همچنین در جلوپنجره IX55 شاهد شبکه‌های عرضی بلند هستیم. این در حالی است که وراکروز جلوپنجره‌ای با شبکه‌های لانه‌زنبوری دارد.

وراکروز/IX55 در بازار ایران با رنگ‌های مشکی، نوک مدادی، سفید، بادمجانی و در نهایت سربی قابل خریداری است که در این بین مشکی پرطرفدارترین آنهاست. البته باید گفت که خوشبختانه برخلاف دیگر کُره‌ای‌ها، رنگ مشکی این خودرو کیفیت بالایی دارد و در برابر آفتاب، شست‌و‌شو و گرد و غبار آسیب کمتری می‌بیند

 

خیلی به فکر ریسک نبوده :

هرچند که وراکروز از پلت ‌فرمی مشترک با سانتافه بهره می‌برد اما کابین این خودرو فضایی بسیار وسیع‌تر از برادر کوچک‌ترش دارد. در واقع یکی از مهم‌ترین پارامترها برای لوکس جلوه کردن یک خودرو، کابین بزرگ و راحت است که این المان‌ها در کنار امکانات و متریال به کار رفته تکمیل ‌‌می‌شوند. هیوندای وراکروز یا IX55 در بخش داخلی طرحی بسیار ساده دارد. کنسول میانی از روی داشبورد تا زیرآرنجی ادامه یافته است و یک تریم نقره‌ای/مشکی از پلاستیک فشرده براق را به شما ارائه می‌کند.‌

روی این کنسول پنل و دکمه‌های کنترل سیستم صوتی حرفه‌ای مارک Infinity قرار دارد که البته شما از روی غربیلک این خودرو نیز قادر به انتخاب آهنگ و کم و زیاد کردن صدا خواهید بود. همچنین  سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک 2 کاناله این خودرو به همراه قابلیت انتخاب دمای مجزا برای هر یک از طرفین و البته کولر و بخاری مجزای سرنشینان عقب و در نهایت سیستم گرمکن صندلی‌های جلو از جمله تدابیری است که برای کنترل دمای کابین خودرو در نظر گرفته شده. در واقع جاسیگاری، محفظه سوئیچ، پورت‌های ورودی سیستم صوتی، جالیوانی‌ها و... در راستای همین کنسول و در زیر در‌های مخفی که با فشردن گوشه‌ای از آنها باز می‌شوند، پنهان شده‌اند.

همچنین کنسول زیرآرنجی دو محفظه جداگانه در خود جای داده که بالایی برای وسایل کوچک همچون کارت خودرو، کلید منزل و... و محفظه پایینی که اصطلاحا «کول باکس» نامیده می‌شود، یک یخچال نه‌چندان سرد است که برودت خود را از سیستم کولر خودرو می‌گیرد. غربیلک سه‌شاخه خودرو با روکش چرمی و ترکیب رنگی از نقره‌ای هماهنگ با کنسول و پلاستیک فشرده مشکی، هرچند که خوشدست است اما تجربه نشان داده که با گذر کارکرد خودرو از 100 هزار کیلومتر، روکش به کار رفته برای آن ساییده می‌شود. وراکروز با دو رنگ تودوزی کرمی و مشکی قابل خریداری است که روکش صندلی‌های نمونه کرمی به علت روشن بودن بیش از حد رنگ، خیلی زود کثیف می‌شود. پس می‌توان به این نتیجه رسید که اگر می‌خواهید یک فضای کابین سالم‌تر داشته باشید، تودوزی مشکی را انتخاب کنید؛ هر چند که نمونه کرمی جذاب‌تر است.

سطح تجهیزات و امکانات رفاهی :

IX55 در دو تیپ GLS و Limited تولید می‌شود.

 در تیپ GLS امکاناتی از قبیل :

رینگ های آلومینیومی 17 اینچی، آینه های جانبی گرم شونده، چراغ های مه شکن، چراغ های اتوماتیک جلو، سنسور پارک عقب، کروز کنترل، صندلی برقی 8 حالته راننده، صندلی های گرم شونده جلو و دریچه هوای سرنشینان عقب وجود دارد. در پکیج Premium، سانروف، آینه های الکتروکرومیک و درب صندوق عقب برقی به این لیست اضافه می‌شوند.

در تیپ Limited :

 علاوه بر امکانات پکیج Premium، این امکانات نیز در دسترس هستند: رینگ های 18 اینچی، حافظه صندلی راننده، تهویه مطبوع دونقطه‌ای، تودوزی چرم، فرمان برقی و تلسکوپی، صندلی برقی چهار حالته سرنشین جلو، گرمکن صندلی های ردیف دوم و خروجی برق شهر. در تیپ "لیمیتد"، سیستم رهیاب Alpine به همراه دوربین دید عقب و بلوتوث نیز قابل سفارش هستند.

قدرت موتور و کارایی :

این خودروساز برای لوکس‌ترین و بزرگ‌ترین کراس اوور آن زمان خط تولید خود 2 گزینه 6 سیلندر 3.8 لیتری بنزینی و 6 سیلندر 3 لیتری توربو دیزل را در نظر گرفته بود که البته نمونه دیزل هیچ وقت به بازار ایران نرسید. پیشرانه مذکور که در سری لامبدا2 موتورهای هیوندای/کیا قرار دارد، از پایه‌ای مشترک با نمونه موجود در کیا موهاوی V6، انواع جنسیس کوپه و سدان و کیا K900 بهره می‌برد که با توجه به چهار چرخ متحرک بودن از سیستم انتقال قدرتی متفاوت بهره می‌برد.

 همچنین این پیشرانه با سرسیلندر و تنظیمات برقی و مکانیکی منحصر به این خودرو حداکثر قدرت 260 اسب بخار و 348 نیوتن گشتاور را به تولید می‌رساند که این عدد با راندمان‌های اعلامی برای دیگر خودروهای مجهز به پیشرانه 3.8 لیتری مشابه، متفاوت است. در واقع اگر خواسته باشیم از روی ظاهر و ابعاد خودرو هم قضاوت کنیم، وجود چنین پیشرانه قدرتمندی برای جثه 2 تنی IX55 لازم است؛ چراکه یک کراس اوور فول سایز می‌بایست سریع و قدرتمند نیز باشد.

مصرف سوخت این خودرو نیز در داخل شهر صدی 15 لیتر است که با کمک باک 78 لیتری آن شما با هر بار سوخت گیری کامل 520 کیلومتر را راحت طی می کنید و شتاب صفر تاصد آن 8.7 ثانیه ( رسمی ) می باشد

ایمنی :

در تمام IX55 ها به صورت استاندارد، ترمز ضدقفل ABS، سیستم کنترل پایداری ESP و سیستم کنترل کشش TCS، کیسه هوای جلو، جانبی جلو و پرده ای (در مجموع 6 کیسه هوا در 8 نقطه ) و سیستم محافظت از گردن وجود دارد. این خودرو از سازمان ایمنی بزرگراه‌های امریکا که سخت ترین تست های ایمنی جهان را میگیرد و به مراتب بالاتر از Euro Ncap هست نیز سطح امتیاز (Good) را کسب کرده است.

 

تجربه رانندگی :

با قرار گرفتن در پشت فرمان IX55  با کمی نگاه به اطراف اولین چیزی که متوجه می شوید این است که این ماشین اصلا نقطه کور ندارد آینه های جانبی تمام سطوح کناری را بطور کامل پوشش داده و برای عقب هم با وجود دوربین نقطه کوری باقی نمی ماند زاویه دید رو به جلو راننده به لطف موقعیت تنظیم دلخواه عالیست طراحی چیدمان داشبرد و کنسول وسط به صورت کاملا ساده و رادیکال است گویا طراحان هیوندای میلی به ریسک کردن برای استفاده از زاویه های تند مشابه آنچه که در سانتافه می بینیم نداشته گرچه به نظر اساتید طراحی استفاده از طرح های سیال  و در عین حال ساده به مراتب دیرتر از طرح های شلوغ با زاویه شکسته متعدد غبار کهنگی به خود می گیرند و به مدت طولانی تری جذاب باقی می مانند.

خورویی که در اختیار ما قرار داشت مدل لیمیتد و از تریم داخلی مشکی بهره می برد که در کنار تضاد رنگ نقره ای کنسول حس بصری بهتری برای سرنشینان به ارمغان می آورد چیدمان کلید ها کاملا مناسب است و دسترسی به آنها بدون کوچکترین زحمتی امکان پذیر است با داشتن ریموت و قرار گیری در پشت فرمان شروع به استارت می کنیم موتور با کمترین صدای ممکن روشن شده به طوریکه میزان نفوذ صدا به کابین در حد 36 DB دسیبل است با قرار دادن دنده در حالت D شروع به حرکت می کنیم میزان جذب ضربات با توجه با سایز رینگ 18 اینچی آن ایده ال است و تعلیق آن کمی نرم تر از سانتافه عمل می کند.

اما نکته منفی تمام محصولات کره ایی که تا مدل های 2015 در آن ها به چشم می خورد عکس العمل کند گیربکس آنهاست به طوریکه گیربکس دیر معکوس می دهد و یا در حالت تیپ ترونیک 2 ثانیه بعد از تعویض دنده شما اقدام به کاهش یا افزایش دنده می کند و همین گیربکس در کیلومتر 150 هزار به بعد احتیاج به چند میلیون هزینه سزویس و تعویض قطعات دارد امری که برای رقبای ژاپنی آن در صورت سرویس به موقع 100 هزار کیلومتر دیرتر اتفاق می افتد.

وضعیت راحتی راننده در صندلی ها ام ایده ال است بطوریکه در سرپیچ ها شما را کاملا در آغوش گرفته اما چرم صندلی ها بشدت سر و لیز است بطوریکه با کمی ترمز محکم در صورت نبستن کمربند بدون شک به سمت داشبرد پرتاب و به شیشه جلو برخورد می کنید همین وضعیت برای سرنشینان عقب به صورت پرتاب و برخورد به صندلی های جلو می باشد پس در صورت نبستن کمربند برخورد حتمی است.

با قرار دادن دنده در حالت تیپ ترونیک و خاموش کردن ESP و کولر و فشار پدال گاز تا دور موتور 2500 به خودرو حالت لانچ داده و شروع به شتاب گیری می کنیم 260 اسب بخار در لحظه اول شما را پرتاب به کنج صندلیتان میکند بطوریکه 348 نیوتن گشتاور را به وضوح حس می کنید شتاب گیری در دنده های یک و دو عالیست ولی به محض ورود به دنده 3 افت توان کاملا محسوس است با این حال همان دنده یک ودو برای رسیدن به 120 کیلومتر کافیست صفر تا صد این خودرو در حالت دستی 8.7 ثانیه مشابه شتاب رسمی آن و در حالت اتومات نیز 9 ثانیه می باشد که با توجه به جثه 2 تنی IX55 عددی کاملا مناسب است و از لندکروز سری 100 و پاجیرو سر حال تر و مشابه موهاوی و RX350 و مورانو می باشد.

در هنگام پارک کردن نیز با قرار دادن دنده در حالت R آینه های جانبی 2 طرف به صورت خودکار به سمت پایین متمایل شده تا شما دیده کاملی به سمت رکاب ها و لبه های سپر عقب داشته باشید و کل فضای عقب هم توسط دوربین در آینه وسط به شما نشان داده می شود پس خیالتان از بابت پارک کردن خودرویی به طول 4.84 متر و عرض 1.94 متر راحت باشد فضای سرنشینان عقب و جلو هم تا قد 2 متر ایده آل و برای ردیف سوم صندلی ها تا قد 1.80 متر مناسب است ردیف دوم و سوم نیز به طور جداگانه برای خود از تهویه مطبوع با دمای دلخواه از ردیف اول بهرمند اند و در صورت مجهز بودن خودرویتان به حافظه صندلی های راننده پس از هر بار استارت در صورت تغییر صندلی یا فرمان توسط شخص دیگری مجددا به حالت دلخواه شما باز می گردد فضای صندوق عقب ام هم در صورت خواباندن ردیف سوم صندلی ها دسته کمی از تاروس ندارد هزینه سرویس های دوره ایی این خودرو نیز بسته به کیلومتر شما هر 5 هزار کیلومتر 270 تومن یا هر 10 هزار کیلومتر 540 تومن می باشد

آفرودر یا آنرودر؟

IX55 با وجود سیستم چهارچرخ متحرک، ارتفاع بلند و به طور کلی قرار‌گیری در زمره خودروهای کراس اوور فول سایز که به اشتباه مردم به آن SUV یاشاسی بلند می گویند الزاما گزینه مناسبی برای آفرود نیست! در واقع IX55 برای عبور از یک مسیر خاکی با شیب کمتر از 30 درجه هیچ مشکلی ندارد اما در صورت طولانی بودن شیب رو به بالا و داغ‌شدن گیربکس، قادر به ادامه حرکت نخواهید بود. همچنین ساختار سیستم تعلیق و انتقال قدرت به هیچ وجه مناسب عبور از رمل، مسیرهای ناهموار برفی بسیار سنگین و... نیست.

رقبا :

IX55 در بازار با توجه به قیمت نمونه های کارکرده اش در بازه قیمتی 160 تا 200 میلیون با 6 رقیب کم کارکرد روبه روست که عبارتند از :

موهاوی مدل 2010 – لندکروز سری 100 مدل 2007 – رکستون مدل 2013 – پاجیرو مدل 2010 – لکسس RX350 مدل 2007 – مورانو مدل 2012

IX55 با :

موتور V6 3.8 لیتری گیربکس 6 دنده اتومات 260 اسب بخار و 348 نیوتن گشتاور و مصرف سوخت صدی 15 لیتر در شهر صفر تا صد را در 8.7 ثانیه با وزن 2080 کیلوگرم طی می کند همچنین فاصله محوری آن 2.8 متر و فضای صندوق عقب هم 380 لیتر با 7 صندلی می باشد.

قیمت مدل کم کارکرد بی رنگ و ضربه 2010 تا 2013 از 160 تا 200 تومن قابل خرید است.

موهاوی با :

موتور V6 3.8  لیتری گیربکس 5 دنده اتومات 270 اسب بخار و 362 نیوتن گشتاور و مصرف سوخت صدی 15 لیتر در شهر صفر تا صد را در 9 ثانیه با وزن 2100 کیلوگرم طی می کند همچنین فاصله محوری آن 2.89 متر و فضای صندوق عقب هم 330 لیتر با 7 صندلی می باشد.

قیمت مدل کم کارکرد بی رنگ و ضربه 2010 تا 2013 از 145 تا 210 تومن مدل های V8 قابل خرید است.

لندکروز سری 100 :

موتور 6 سیلندر 4.5 لیتری گیربکس 4 دنده اتومات 212 اسب بخار و 372 نیوتن گشتاور و مصرف سوخت صدی 15 لیتر در شهر صفر تا صد را در 12 ثانیه با وزن 2350 کیلوگرم طی می کند همچنین فاصله محوری آن 2.85 متر و فضای صندوق عقب هم 455 لیتر با 7 صندلی می باشد.

قیمت مدل کم کارکرد بی رنگ و ضربه  2006 تا 2008 از 170 تا 210 تومن قابل خرید است.

پاجیرو :

 موتور V6 3.8 لیتری گیربکس 5 دنده اتومات 250 اسب بخار و 330 نیوتن گشتاور و مصرف سوخت صدی 15 لیتر در شهر صفر تا صد را در 11 ثانیه با وزن 1950 کیلوگرم طی می کند همچنین فاصله محوری آن 2.78 متر و فضای صندوق عقب هم 500 لیتر با 7 صندلی می باشد.

قیمت مدل کم کارکرد بی رنگ و ضربه 2007 تا 2010 از 135 تا 180 تومن قابل خرید است.

لکسس RX350  :

موتور V6 3.5 لیتری گیربکس 5 دنده اتومات 270 اسب بخار و 340 نیوتن گشتاور و مصرف سوخت صدی 15 لیتر در شهر صفر تا صد را در 8.5 ثانیه با وزن 1900 کیلوگرم طی می کند همچنین فاصله محوری آن 2.71 متر و فضای صندوق عقب هم 320 لیتر با 5 صندلی می باشد.

قیمت مدل کم کارکرد بی رنگ و ضربه 2007 تا 2008 از 150 تا  180 تومن قابل خرید است.

رکستون :

موتور 6 سیلندر 3.2 لیتری گیربکس 5 دنده اتومات 220 اسب بخار و 312 نیوتن گشتاور و مصرف سوخت صدی 15 لیتر در شهر صفر تا صد را در 12 ثانیه با وزن 1900 کیلوگرم طی می کند همچنین فاصله محوری آن 2.83 متر و فضای صندوق عقب هم 483 لیتر با 7 صندلی می باشد.

قیمت مدل کم کارکرد بی رنگ و ضربه 2013 آن با 130 تومن قابل خرید است.

مورانو :

موتور V6 3.5 لیتری گیربکس  CVT اتومات 252 اسب بخار و 331 نیوتن گشتاور و مصرف سوخت صدی 12 لیتر در شهر صفر تا صد را در 8 ثانیه با وزن 1750 کیلوگرم طی می کند همچنین فاصله محوری آن 2.82 متر و فضای صندوق عقب هم 402 لیتر با 5 صندلی می باشد.

قیمت مدل کم کارکرد بی رنگ و ضربه 2010 تا 2012 از 150 تا 180 تومن قابل خرید است.

جمع بندی :

IX55 در قیاس با موهاوی از یک دنده بیشتر 10 اسب بخار و 14 نیوتن گشتاور کمتر برخوردار است همچنین 9 سانتی متر فاصله محوری کمتر و در کمال تعجب 15 درصد صندوق بزرگتری ام دارد با این حال قیاس بین این دو به نوع کاربرد شما بستگی دارد اگر میل به افرود دارید بدون شک موهاوی برتر است اگر فقط برای آنرود استفاده می کنید قطعا IX55 انتخاب بهتری است زیرا از تعلیق نرم تر امکانات بیشتری برخوردار است

IX55 در قیاس با لندکروز سری 100 از 2 دنده و 48 اسب بخار بیشتر و 24 نیوتن گشتاور کمتر برخوردار است که این بخاطر این است که گیربکس IX55 سرعتی طراحی شده ولی لندکروز از گیربکس قدرتی برخوردار می باشد و به همین دلیل نوع طراحی و 270 کیلوگرم وزن بیشتر لندکروز IX55 از 3 ثانیه شتاب گیری سریع تری بهره می برد و فضای صندوق عقب لندکروز نیز 10 درصد بزرگتر است با تمام این تفاسیر اگر میل به آفرو دارید بدون شک لندکروز حرف اول را می زند اگر هم فقط برای انرود استفاده می کنید لندکروز گزینه قابل اعتماد تری است و از کیفیت بالاتر قطعات و عمر بیشتر آنها بهره می برد برگ برنده ای که در تمام محصولات ژاپنی در قیاس با کره ایی به چشم می خورد و افرادی که عطش به امکانات و آپشن دارند به راحتی آن را ندید می گیرند به عبارت دیگر لندکروز از امکانات کمتر و توانایی آفرود و کیفیت بالاتر بهره مند است و به فکر جیب شماست ولی IX55 صرفا از امکانات بیشتر برخوردار است و در هر 150 هزار کیلومتر احتیاج به سرویس اساسی گیربکس دارد پس اگر به هر دلیلی انتخاب شما IX55 است تمام سعی خود را برای خرید کم کارترین نسخه آن به خرج دهید و به عبارت دیگر کره ای هرچه کارکرد کمتر مساوی با هزینه کمتر در اینده.

IX55 در قیاس با پاجیرو از 1 دنده  10 اسب بخار و 18 نیوتن گشتاور بیشتر برخوردار است و صفرتا صد را با وجود 130 کیلوسنگین تر بودن 2 ثانیه سریع تر طی می کند و فضای صندوق عقب پاجیرو هم 20 درصد بزرگ تر از IX55 می باشد.با تمام این توضیحات اگر میل به افرود دارید پاجیرو حرف اول را در قیاس با IX55 می زند و دسته کمی از توانایی آفرود لندکروز ندارد و با برچسب ساخت ژاپن تضمین دهنده کیفیت بالاتر و عمر بیشتر قطعات می باشد ولی اگر فقط برای آنرود استفاده می کنید IX55 انتخاب بهتر و در نهایت از امکانات به مراتب بیشتری برخوردار است.

IX55 در قیاس با لکسس RX350  از 1 دنده بیشتر 10 اسب بخار قدرت کمتر برخوردار است و RX350  صفر تا صد را به خاطر 180 کیلوگرم وزن کمتر نیم ثانیه سریع تر شتاب گیری می کند همچنین  IX55 از 9 سانت فاصله محوری بیشتر برای آسایش سرنشینان و 10 درصد صندوق بزرگتری بهره مند است با تمام این توضیحات بحث در مورد خرید یک کراس اوور سایز متوسط لوکس از برند لکسس در مقابل یک کراس اوور فول سایز اقتصادی از برند هیونداست در این وضیعت شما می توانید قید 2 صندای اضافه و کیفیت و عمر پاینن تر قطعات IX55 را زده و سوار بر یک کراس اوور لوکس از برند لکسس شوید بلحاظ امکانات هم RX350  هیچ دسته کمی در مدل های فول از IX ندارد و بدون شک خرید RX350  انتخاب عاقلانه تری است.

IX55 در قیاس با رکستون از 1 دنده و 40 اسب بخار و 36 نیوتن گشتاور بیشتر برخوردار است و صفر تا صد را با وجود 180 کیلوگرم وزن بیشتر به دلیل 800 CC حجم بیشتر موتور 3 ثانیه سریع تر طی می کند  با این حال اگر میل به افرود دارید رکستون تا حدودی پاسخ گوی شماست همچنین از موتور گیربکس با تکنولوژی دهه 90 مرسدس بهره مند است ولی با این حال از بارار کارکرده نامناسبی برخوردار است و برای فروش آن به صبر بالایی احتیاح دارید و با این وضیعت خرید IX55 انتخاب عاقلانه تری است.

IX55 در قیاس با مورانو از 17 نیوتن گشتاور بیشتر برخوردار است و مورانو صدی 3 لیتر به دلیل برخورداری از گیربکس CVT و 330 کیلو وزن کمتر می سوزاند همچنین شتاب گیری مورانو یک ثانیه سریع تر از IX می باشد در مجموع مورانو با توجه به ژاپنی بودن خود و کیفیت بالاتر و عمر بیشتر قطعات ارزش خرید بیشتری نسبت به IX دارد و انتخاب عاقلانه تری می باشد و در نشخه های فول بلحاظ امکنات دسته کمی از IX ندارد.

سخن پایانی :

IX55 با بهره گیری از امکانات عالی که پاسخ گویه نیاز اکثر خانوادهاست و بازار کارکرده مناسبی که از تمام رقبای نام برده پر رونق تر است انتخاب اول بسیاری از علاقه مندان است ولی 3 رقیب قدر آن لندکروز سری 100 و لکسس RX350 و مورانو از توانایی ها و کیفیت بالاتری برخوردار بوده و انتخاب بین این چند مورد بستگی به نوع کاربرد و سطح کیفی انتظارت شما دارد اگر یک خودروی لوکس می خواهید برند لکسس حرفی برای گفتن نمی گذارد اگر یک خودروی کاربردی که توانایی افرود های اخر هفته شما را هم داشته باشد لندکروز حرف اول و اخر را می زند و اگر شتاب و کیفیت بالاتری نسبت با IX55 خواهان هستید مورانو نیاز شما را بر آورده خواهد کرد.

درپایان از مالک محترم خودرو اقای شایان خسروی دانش جهت در اختیار گذاشتن خودرو و وقت خویش صمیمانه کمال تشکر و همکاری را داریم و امیدواریم با ارائه این مطالب اطلاعات جامعی را در اختیار شما کاربران گرامی قرار داده باشیم همواره ما را از نظرات خود بهره مند سازید.

نویسنده : علیرضا

عکاس : علی باخدا

هماهنگی :  شاهین و عرفان باستانی

 

 



ابزار امتیاز دهی

نظرات  (۴)

بسیار عالی،ولی صحبتی از هندلینگ ماشین و لذت رانندگی و مقایسه هندلینگش نکردید، 
بخش تست ها حرف نداره انشالله روز به روز موفق تر باشید
پاسخ:
ممنون از شما که نظر دادین
ممنون از زحمات اینو بیشتر از موهاوی دوست دارم ولی مورانو رو ترجیح میدم
برند نیسان کجا هیوندای و کیا کجا
لطفا پیکانتو و مزدا 2 ریو ام تست بزارید 
این تست ها خیلی مورد ها رو مشخص می کنه که باعث میشه انتخاب برای ما راحت تر باشه مثلا قبلا فکر می کردم پاسات از مزدا 6 بهتره ولی تست مزدا رو خوندم متوجه شدم که مزدا 6 رو دست نداره تو دنیا که این اطلاعات مدیون زحمات شما هستم.
پاسخ:
ممنون از نظر تون باعث دلگرمی تیم خودروهای شهر باران میشه.
بسیار عالی ولی عرفان یه تست بزار جیگر ما حال بیاد داداش از کره خسته شدم یه لکسسی بموه ایی رشت شده پایتخت کره جنوبی نمیدونم بگم مردم بدبخت اند که پولشون به ژاپنی ها نمیرسه یا وضع شون خوبه که 70-80 تومن پول کره ایی ها رو میدن ولی بیشتر هزینه نمیکنن که برند های ژاپنی رو بخرند یه مقدار تنوع پیدا کنه شهر
چی اخه هی کیا هیوندا بابا ملت هوندا میتسوبیشی نیسان مزدا تویوتا اینفینیتی لکسس بخرین خسته نشدین حالتون بهم نخورد ازین کره ایی ها کمبود اپشن دارین مگه به هرکی میگی میگه اپشن نداره خب تو اپشن دارش بخر بعد میگه گرونه خب هزینه کن حالا مثلا به جای اینکه سانتافه بخرین برین نیسان اکستریل و هوندا CRV بخرین به جای الانترا نیسان سنترا بخرین به جای توسان قشقایی بخرین به جای جوک مزدا Cx3 بخرین همون قیمته بخدا یکم جرات داشته باشین آدم خارجی ها رو میبینه لذت میبره چقدر تنوع دارند بعد ما اینجا منطقه آزاد داریم خیر سرمون هی مدام کیا و هیوندا میارند خب چیزای دیگه سفارش بدین 2 هفته صبرکنین براتون بیارند چرا اینقدر بی صبرین مردم؟
پاسخ:
ممنون از شما دوست عزیز سعی بر این هستش از خودروهای ناب رشت تست بگیریم ما همه تلاشمون رو میکنیم ولی سخته ماشین جور کردن همه پایه عکاسی از خودروهاشون هستن ولی حرف از تست که میشه همشون میترسن فکر می کنن چه بلای سر ماشینشون می خوایم بیاریم.برای همین خیلیا جا میزنن با این که قولشو دادن. خوب دیگه اینجا هنوز این موضوع جا نیفتاده.تیم خودروهای شهر باران همه سعی و تلاشش رضایت شما عزیزان هستش که 5 سال مارو حمایت می کنید. با نطراتتون باعث دلگرمی ما هستید.دوستان کانال رسمی خودروهای شهر باران در تلگرام رو از دست ندید.با یهترین و بروز ترین مطالب با ما همراه باشید. @Raincitycars

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی