خودروهای شهر باران


آپلود عکس         

اسلایدر

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

دوشنبه, ۲۸ تیر ۱۳۹۵، ۰۶:۴۰ ب.ظ

تست فنی هیوندای آزرا 2015 در گیلان

دوشنبه, ۲۸ تیر ۱۳۹۵، ۰۶:۴۰ ب.ظ

پایانی شکوهمند و خداحافظی با Azera برای همیشه :

سال 2016 اخرین سال تولید آزرا برای هیونداست و به دلیل افت فروش و نزدیکی بیش از حد قیمت به مدل لوکس جنسیس و استقبال خوب از سوناتا LF دیگری دلیلی برای خرید آزرا باقی نمی ماند زیرا شما یا با قیمت کمتر سوناتا می خرید یا با همان قیمت آزرا جنسیس را انتخاب می کنید.

به آزرا  باید به عنوان یک سدان خانوادگی بزرگ با یک طراحی جذاب و حجیم نگاه کرد. جاداری، سطح بالای تجهیزات و سهولت رانندگی به خودی خود شاید هیجان انگیز نباشد ولی وقتی با طراحی جذاب و شکیل داخل و خارج این اتومبیل جمع شوند، ورق به نفع هیوندای برمی گردد. با طراحی کاملاً جدید نسبت به نسل گذشته، آزرا نه تنها به طرح شکیل بدنه خود می بالد بلکه طرح داخل کابین نیز حس کاذب لوکس و اشرافی بودن را به بیننده القا می کند. فراوانی شاخصه های استاندارد در طراحی به درخشش هرچه بیشتر آن کمک کرده البته استفاده بیش از حد از قطعات پلاستیکی کمی به این امر خدشه وارد کرده است.

آزرا در کلاس خود یکی از ارزانترین‌ها به شمار می‌رود. البته این قیمت پایین به قیمت از دست دادن کیفیت یا کارایی نبوده است. بلکه این سیاست کره‌ای ها برای دستیابی به بازارهای جهانی در کلاس‌های رقابتی است. فراموش نکنیم که شرکت هیوندای لقب بزرگترین کارخانه خودروسازی متمرکز دنیا را با خود یدک می‌کشد و به تازگی برند لوکس جنسیس را زیر مجموعه خود معرفی کرده ست.

شاید بتوان گفت آزرا بهترین معادل کلمه "راحت" در دنیای خودرو می‌باشد. چراکه نه تنها نسبت به بودجه خود می توانید مدلی مناسب از آن را بیابید، بلکه این خودروی سدان رانندگی و سواری راحتی نیز ارائه می‌کند. حتی چشمانتان نیز از دیدن آن احساس راحتی و آرامش خواهند داشت.

شگفتی خودرو با ظاهر چشمگیر و بزرگش آغاز می شود که به طرز شگفت آوری بزرگ و چشم نواز است.سپس یک داشبورد زیبا می بینید،فستیوالی از اشکال خمیده و شیبدار که بیشتر شبیه به سفینه ی فضایی است تا یک خودروی سواری لوکس.هیوندای حتی یک مجموعه ی ارتباطی تلماتیک استاندارد به نام Blue Link تدارک دیده است که می تواند پیام های متنی را بلند برای شما بخواند و این در کنار دیگر ویژگی های جالب توجه آن است.

 

کماکان جذاب و مدرن :

هرچند ظاهر خاص و عجیب غریبی ندارد ولی باز هم نگاه هر بیننده‌ای را به هیبت خود جلب میکند.این سبک طرلحی برای این خودرو بسیار پویا و اسپورت است که واقعا این قابلیت را داراست تا قلب علاقه مندان را بدست آورد خطوط بدنه بسیار نرم و حرفه‌ای روی آن کشیده شده است و از آیرودینامیک مناسبی بهره می‌برد. البته از نمای کناری آن درب عقب خودرو کمی کوچک به نظر می‌آید که این نشان دهنده هدف سازنده برای تمرکز به رانندگی و سرنشین جلو است. پس اگر آزرا خریدید بدانید که بهتر است خودتان رانندگی کنید تا بیشترین لذت ممکن را ببرید.

دقت در کیفیت ساخت و ظرافت‌های طراحی خارجی آن نسبت به کلاس خود بالاتر بوده و کشیدگی جانبی چراغ‌های جلو عقب آن از کناره‌ها بر لوکس بودن و بزرگتر جلوه دادن چراغ‌ها تاکید میکند.

هیوندای آزرا  یک سدان بزرگ با ظرفیت 5 سرنشین و در دو تیپ پایه و limited عرضه می گردد.

 امکانات استاندارد این خودرو شامل:

رینگ های آلومینیومی  18 اینچی، چراغ های جلوی اتوماتیک، مه شکن، آینه های مجهز به گرم کن،  سیستم کنترل نقاط کور، استارت و ورود بدون کلید، کروز کنترل،  تهویه مطبوع اتوماتیک دو نقطه‌ای، تودوزی چرم، صندلی های برقی مجهز به گرمکن در جلو با قابلیت تنظیم در 8 جهت و تنظیم پشتی صندلی راننده، صندلی های عقب با قابلیت جمع  شدن به نسبت 40/60، فرمان تلسکوپی با قابلیت حرکت روبه بالا و پایین، محفظه خنک کننده در داشبورد و آینه الکتروکرومیک خودکار می‌باشد. از جمله تجهیزات الکترونیکی سدان زیبای کره ای می‌توان به: قابلیت اتصال تلفن و سیستم صوتی با بلوتوث، نمایشگر 6 اینچی لمسی، دوربین دید عقب، سیستم ارتباطی اورژانسی blue link هیوندای و سیستم صوتی با 6 بلندگو مجهز به رادیو ماهواره‌ای، پخش کننده CD و درگاه صوتی ipod/USB اشاره کرد.

در تیپ limited :

علاوه بر موارد فوق چراغ های جلوی زنون،  آینه های برقی،  فرمان برقی قابل تنظیم، یک صفحه کیلومترشمار جدیدتر، صندلی برقی راننده با قابلیت تنظیم در 10 جهت به همراه امکان ذخیره وضعیت در حافظه ، صندلی های مجهز به تهویه در جلو،  صندلی عقب مجهز به گرم کن، سیستم نورپردازی محیط داخلی، سیستم صوتی ارتقا یافته surround-sound اینفینیتی با 14 بلندگو، رادیو  HD، نمایشگر لمسی بزرگتر 8 اینچی چراغ های مه شکن LED، ،هشدار خروج از لاین، هشدار برخورد از جلو ترمز اتومات ، کنترل سرعت هوشمند و سیستم مسیریاب ماهواره‌ای نیز به چشم می‌خورد. خریداران تیپ limited می‌توانند از امکانات پکیج Premium که شامل رینگ های آلومینیومی 19 اینچی، سانروف پانوراما، سنسور های پارک عقب و آفتابگیر های دستی برای شیشه های جانبی و برقی برای شیشه عقب می‌شود نیز، استفاده کنند.

انواع موتور و عملکرد :

ازرا از 3 نوع موتور با یک گیربکس بهره مند می باشد

1. پیشرانه V6  خورجینی 3.3 لیتری که توانایی تولید 293 اسب بخار قدرت و گشتاور 345 نیوتن متر را دارد.

شتاب 0 تا 100 این مدل 7 ثانیه رسمی و مصرف سوخت داخل شهر صدی 14 و بزرگراه صدی 10 لیتر می باشد

2.پیشرانه V6 خورجینی 3 لیتری که توانایی تولید 250 اسب بخار قدرت و گشتاور 282 نیوتن متر را دارد.

شتاب 0 تا 100 این مدل 8.4 ثانیه رسمی و مصرف سوخت داخل شهر صدی 12 و بزرگراه صدی 9 لیتر می باشد

3.پیشرانه 4 سیلندر خطی 2.4 لیتری که توانایی تولید 180 اسب بخار و گشتاور 231 نیوتن متر را دارد.

شتاب 0 تا 100 این مدل 10.2 ثانیه رسمی و مصرف سوخت داخل شهر صدی 11 و بزرگراه صدی 8.5 لیتر می باشد

ایمنی :

ویژگی های ایمنی در آزرا  شامل ترمزهای دیسکی با سیستم ضد قفل، سیستم کنترل پایداری و کشش،2 الی 9 عدد کیسه های هوا شامل جلو جانبی برای صندلی های جلو و عقب، پرده ای، زانویی برای راننده و محافظ سر برای صندلی های جلو می باشد. سیستم blue link هیوندای امکاناتی مانند دسترسی از راه دور، کمک رسانی در مواقع اضطراری، ردیابی خودروی سرقتی و کنترل رانندگان نو جوان را که در برگیرنده اخطار روشن شدن خودرو، اخطار سرعت و سیستم geo-fencing (که به شما در مورد خروج خودرو از یک منطقه معین هشدار می دهد) می‌باشد، را در اختیار راننده قرار می‌دهد. در آزمایش ترمز انجام شده، آزرا توانست با سرعت 100 کیلومتر بر ساعت پس از  38 متر متوقف شود که با در نظر گرفتن لاستیک های 4 فصل، مقدار متوسطی برای این کلاس می‌باشد. موسسه بیمه ایمنی بزرگراه ها به دلیل عملکرد مناسب خودرو در آزمونهای مختلف تصادف و برخورد بالاترین نمره خود یعنی "خوب" را به آزرا اعطا کرده است. طراحی صندلی ها و پشت سری ها نیز برای برخورد از عقب نمره قبولی در یافت کرده است.

فضای کابین بزرگ و دل باز :

با توجه به برخی موارد، آزرا نسخه بزرگتر شده سوناتا YF به نظر می آید. طراحی داخل کابین شباهت زیادی به سوناتا دارد که بواسطه استفاده از پوشش چرم در تودوزی، آزرا کاملاً حس کاذب لوکس بودن را به بیننده القا می کند. تنها چیزی که اندکی بر این حس خدشه وارد می کند استفاده زیاد از قطعات پلاستیکی با ظاهری بی کیفیت است. مورد در خور توجه در مورد کابین به غیر از امکانات رفاهی زیاد، فضای زیاد و جاداری می باشد. به طوری که بلند قد ترین افراد بزرگسال نیز فضای کافی برای سر و پای خود هم در ردیف جلو وهم در ردیف عقب در اختیار دارند

تجربه رانندگی :

پس از دیدن رخ جذاب و با ابهت ازرا و قرار گرقتن روی صندلی های تمام چرمی با نگاه به ادوات و داشبرد چیزی که تمام توجه شما را جلب می کند استفاده بیش از حد از خطوط شکسته و زاویه های تند وتیز طراحی که همچنان شما را یاد سوناتا YF می اندازد با این تفاوت که حالا اندکی لوکس تر شده است دسترسی راننده به دکمه ها به آسانی صورت می گیرد و با صرف 5 دقیقه کاربرد تمامی دکمه ها را به خاطر خواهید سپرد در ازرا همه چیز راننده محور است و این نشان از ارگونومی مناسب این خودروست.

وضعیت تعلیق در جاده های صاف عالیست ولی در خیابان های پر از دست انداز کلان شهر رشت ضربات کاملا محسوس است که با توجه به رینگ 18 اینچی آن قابل قبول است و اگر جانب انصاف را بخواهیم رعایت کنیم ایراد از سیستم تعلیق نیست بلکه این نشان از ضعف و کم کاری شهرداری در رسیدگی به جاده های پر از چاله شهر است که این وضیعت اسفناک را برای شهروندان رشت به جود آورده و آسایش را از مردم صلب کرده است.

نکته جالب و منفی که در این خودرو و تمامی محصولات کیا و هیوندای به چشم می خورد نرمی بیش از حد فرمان است و عملا شما هیچ حسی از میزان چسبندگی و پایداری ماشین از طریق فرمان دریافت نمی کنید و کاملا خنثی است در پارک دوبل با آزرا اگر خودرو مجهز به دوربین عقب نباشد به سختی صورت می گیرد و با توجه به ابعاد حجیم آزرا دوربین عقب الزامیست از ناحیه جلو هم اگر سنسور جلو نداشته باشید شرایط ازین سخت تر هم می شود خوشبختانه مدلی که در اختیار ما قرار داشت کامل ترین مدل موجود 2.4 لیتری بود و ذکر این نکته لازم است که تمامی مدل های های 2.4 لیتری در فول ترین حالت هم مانیتور و دوربین عقب ندارند پس اگر با نمونه ایی برخوردید که مجهز به این امکانات بود بدانید بلاشک بصورت دستی نصب شده است با این حال در صورت وجود دوربین عقب و سنسور ها پارک کردن آزرا همچون آب خوردن صورت می گیرد.

در روز بررسی با وجود دمای 34 درجه شهر در داخل خودرو نسیم خنک و دلچسب 17 درجه ای صورت ما را نوازش می کرد و با توجه به فول بودن خودرو و بهره مندی از سرد کننده صندلی های جلو و نشستن در آغوش صندلی های تمام چرمی که کاملا خنک است به طرز شگفت انگیزی شما را سرزنده و شاداب می کند در آزرا صندلی های جلو حکم فرست کلاس را دارد همه چیز ایده ال است و با بهره مندی از تهویه 2 کاناله هر دما و حالتی که شما مایل باشید را به صورت جداگانه از راننده  دریافت می کنید در ردیف عقب نیز تا قد 1.90 سانت فضا کافیست و شما کاملا راحت هستید.

با وجود پرده های عقب و شیشه های جانبی و سولار بودن تمامی شیشه ها که در آفتاب تیره می شوند تا از شدت حرارت دریافتی به شما کاسته شوند و باتوجه به خروجی هوا مجزا برای سرنشینان عقب و دارا بودن زیردستی و جای لیوانی برای 2 نفر عقب و مجهز بودن خودرو به سقف پانوراما و فقط نفوذ 36 دسبیل صدا به کابین همه چیز برای آرامش و لذت بردن شما در آزرا فراهم است رنگ آبی دلربایه آسمان در بالاسرتان نسیم خنک روح نواز داخل کابین و سکوت عالی و خالی از هیاهو شهر و خوردن یک نوشیدنی سرد که از یخچال ماشین در می آورید در کنار یک موسیقی فرح بخش تجربه ایی لذت بخش را برای شما به ارمغان می آورد اگر از ما می پرسید آزرا ارزش پرداخت 80 میلیون را دارد با اطمینان به شما می گوییم بله چون تمامی رقبای این خودرو با این سطح امکانات حداقل 20 میلیون گران تر هستند و به همان نسبت هم با کیفیت تر که در در جلو به آن به طور کامل می پردازیم.

اما بپردازیم به بحث شیرین شتاب گیری با فشار پدال ترمز و فشار گاز تا دور موتور 2500 و خاموش کردن ESP و کولر به آزرا اعلام لانچ می کنیم با توجه به 2.4 لیتری بودن موتور انتظار شتاب گیری آنچنانی از آن نداشتیم که همین طور هم بود در حالت دستی آزرا صفر تا صد را در 10.8 ثانیه و در حالت اتومات 10.39 ثانیه طی می کند و ما همچنان ازین شگفتی گیربکس های محصولات کره ایی که شتاب حالت دستی آن برخلاف تمام محصولات اروپایی آمریکایی و ژاپنی از حالت اتومات کند تر بوده و این تعجب بر انگیز است چرا گیربکس کره ایی ها عکس العملی کاملا برعکس بزرگان این صنعت دارند.

این نکته قابل ذکر است که در سربالایی ها و سرپایینی ها اصلا روی هوشمند بودن گیربکس در حالت اتومات حساب نکنید زیرا توانایی تشخیص سربالایی و سرپایینی بودن مسیر را ندارند  و دنده را سبک می کنند که به همین دلیل شما مجبور به استفاده از حالت تیپ ترونیک گیرکس هستید و اگر اصرار به به حالت اتومات داشته باشید شک نکنید که در سربالایی ها کاملا شرمنده خواهید شد هزینه سرویس های این خودرو نیز هر 10 هزار کیلومتر 450 هزار تومان می باشد.

رقبا :

 در بازار های جهانی و مناطق ازاد آزرا با  6 رقیب روبه روست که عبارتند از :

شورولت ایمپالا – دج چارجر – تویوتا آوالون – نیسان ماکسیما – هوندا آکورد – کیا کدنزا

منتهی به دلیل ممنوعیت واردات خودروهای آمریکایی و همچنین ممنوعیت حجم موتور بیش 2.5 لیتر تنها گزینه هایی که در منطقه آزاد انزلی در اختیار شما قرار می گیرد آکورد و کدنزا می باشند پس شما را دعوت به مقایسه بین ازرا و این 2 خودرو می کنیم.

آزرا با :

1.موتور V6 3 لیتری و گیربکس 6 دنده تیپ ترونیک و تولید 250 اسب بخار و 282 نیوتن گشتاور صفر تا صد را 8.4 ثانیه رسمی با فاصله محوری 2.84 متر و حجم باک 70 لیتر و همچنین حجم صندوق 451 لیتر به وزن 1580 کیلوگرم می باشد.

قیمت مدل 3 لیتری صفر در منطقه ازاد انزلی 95 الی 110 میلیون می باشد.

2.موتور 4 سیلندر 2.4 لیتری و گیربکس 6 دنده تیپ ترونیک و تولید 180 اسب بخار و 231 نیوتن گشتاور و صفر تا صد را در 10.2 ثانیه رسمی طی می کند.

قیمت مدل 2.4 لیتری در منطقه ازاد انزلی 80 میلیون است.

کدنزا 2015 با :

موتور V6 3.5 لیتری و گیربکس 6 دنده تیپ ترونیک و تولید 290 اسب بخار و 338 نیوتن گشتاور صفر تا صد را 7.2 ثانیه رسمی با فاصله محوری 2.84 متر و حجم باک 70 لیتر و همچنین حجم صندوق 451 لیتر به وزن 1700 کیلوگرم می باشد.

قیمت مدل 3.5 لیتری صفر در منطقه ازاد انزلی 95 الی 125 میلیون می باشد.

کدنزا 2017 با :

موتور 4 سیلندر 2 لیتری توربو و گیربکس 7 دنده تیپ ترونیک 2 کلاچه و تولید 250 الی 280 اسب بخار و 355 الی 370 نیوتن گشتاور می کند.

قیمت مدل 2 لیتری توربو در منطقه ازاد انزلی 95 الی 125 میلیون است.

آکورد با :

موتور 4 سیلندر 2.4 لیتری و گیربکس CVT اکسترونیک و تولید 185 اسب بخار و 245 نیوتن گشتاور صفر تا صد را 9.8 ثانیه رسمی با فاصله محوری 2.77 متر و حجم باک 65 لیتر و همچنین حجم صندوق 447 لیتر به وزن 1500 کیلوگرم می باشد.

قیمت مدل 2.4 لیتری صفر در منطقه ازاد انزلی 90 الی 130 میلیون می باشد.

جمع بندی :

آزرا V6 در قیاس با کدنزا V6 از 0.5 لیتر حجم کمتر موتور و 40 اسب بخار و 56 نیوتن گشتاور کمتر بهرمند می باشد همچنین آزرا صفرتاصد را 1.2 ثانیه کندتر از کدنزا شتاب گیری می کند با توجه به این که کدنزا حتی 120 کیلوگرم سنگین تر از آزار می باشد با تمام این توضیحات نتیجه کاملا مشخص است که کنزا V6 به مراتب سرتر و بهتر از آزرا V6 می باشد و اینکه بطور کلی کیفیت محصولات کیا در تمامی مدل ها اندکی از همتای هیوندایی خود بهتر می باشد و به همین دلیل قیمت قطعات یدکی کیا هم اندکی بیشتر است پس انتخاب معقول در اینجا کدنزا می باشد.

آزرا 2.4 لیتری 2016 در قیاس با کنزا 2017 2 لیتری توربو انصافا مقایسه ناجوان مردانه ایست با این حال آزرا از حداقل 70 الی 100 اسب بخار و 124 الی 139 نیوتن گشنتاور کمتر بهره مند می باشد همچنین گیربکس کدنزا بصورت 2 کلاچه و 1 دنده بیشتر از آزرا می باشد که بشدت در مصرف سوخت کمتر و شتاب گیری به مراتب سریع تر تاثیرگزار است و با این مشخصات کدنزا 2017 تیر خلاصی را به پیکر بی رمق آزرا شلیک می کند و جز به دلایل شخصی شما هیچ بهانه ایی برای دست رد زدن به کدنزا 2017 ندارید پس انتخاب معقول 100 درصد بازهم کدنزا می باشد.

آزرا 2.4 لیتری در قیاس با آکورد 2.4 لیتری از 5 اسب بخار و 14 نیوتن گشتاور کمتر بهره مند می باشد همچنین گیربکس آکورد  CVT اکسترونیک است که به مراتب از مصرف سوخت کمتری نسبت به آزرا برخوردار است و در شتاب گیری ها هم آکورد به دلیل 80 کیلوگرم وزن کمتر از آزرا صفر تا صد را 0.4 ثانیه سریع تر طی می کند و بازهم مصرف سوخت کمتری نصیب شما می شود تنها برتری آزرا در قیاس با آکورد 7 سانت فاصله محوری بیشترآزراست که فضای پای بیشتری در اختیار شما قرار می دهد و این نکته قابل ذکر است که آکورد یک محصول ژاپنی از یکی از باکیفیت ترین برند های ژاپن با قیمت اقتصادی مناسب است به عبارت دیگر هوندا آکورد با کیفیت ترین و با اصالت ترین و بهترین انتخاب ممکن بین هر 3 گزینه است.

در پایان :

گرچه آزرا با فرم خیره کننده چراغ های جلو و عقب از چهره ایی جذاب و با ابهت و کابین و امکانات به ظاهر لوکسی برخوردار است و گستره ایی از فناوری های مدرن را در اختیار شما با قیمت عالی 80 میلیون قرار می دهد اما اگر مایل باشید با صرف 15 میلیون بیشتر می توانید یک کدنزا با طراحی داخلی به مراتب بهتر و مدرن تر و موتوری پر قدرت تر با شتاب گیری ایده ال تهیه کنید و از کیفیت بالاتر کیا هم بهره مند شوید و یا اینکه با اعتماد بنفس کامل با صرف 20 میلیون بیشتر از آزرا از سواری با یک برند اصیل و با کیفیت که سالهاست در بازار آزاد جهانی آمریکا در مقابل رقبایی تا دندان مسلح امتحان پس داده و همچنان انتخاب اول یا دوم امریکایی ها در سدان هاست بازاری که کدنزا و آزرا در آن اصلا به چشم نمی آیند و حرفی برای زدن ندارند ولی اگر همچنان شیفته آزرا هستید و از علاقه مندان پروپا قرص آن می باشید باید بگوییم که آزرا در کل مجموعه بسیار هماهنگ و زیباست که هربیننده ایرانی را با طراحی خاص خود ترغیب می کند و با 80 میلیون صفر کیلومتر بهتر از آزرا نصیب تان نمی شود.

درپایان از مالک محترم خودرو آرین عزیز جهت در اختیار گذاشتن خودرو و وقت خویش صمیمانه کمال تشکر و همکاری را داریم و امیدواریم با ارائه این مطالب اطلاعات جامعی را در اختیار شما کاربران گرامی قرار داده باشیم همواره ما را از نظرات خود بهره مند سازید.

نویسنده : علیرضا

عکاس : علی باخدا

هماهنگی : عرفان باستانی

 



ابزار امتیاز دهی

نظرات  (۱۳)

بسیار عالی..
ممنون از زحمات شما
فقط اینکه حیف که آکورد با این امکانات گرون در میاد وگرنه هیچ کس دلش نمی خواد آکورد ول کنه ازرا سوارشه
پاسخ:
شما پول کیفیت رو میدی چیزه خوب بهاش زیاده
باتوجه به اینکه آکورد V6 تو ایران که اصلا منطقه ام نداریم گزینه ایی جز کدنزا نمیمونه ازرا داشبرد داخلش دیگه واقعا از مد افتاده است
با تشکر از زحمات بی مزد و منت شما
دم عکاستون ام گرم خیلی عکسا خوشگل شده تا حالا ازرا اینجوری تو عکس ندیده بودم
پاسخ:
ممنون از حمایت همه دوستان.
بررسی هاتون مثل همیشه عالی
ادامه
خسته نباشید
کدنزای ۲۰۱۷ عجب چیزی شده برا یعنی پلاک ملیش بیاد زیر ۲۳۰ تومن نیست الان اپتیما ۲۰۱۶ دارند میدن ۱۸۵ بعیده کدنزا زیر ۲۳۰ باشه؟؟؟
عرفان چرا ما تو منطقه ازرا ۳۳۰۰ نداریم نهایت ۳۰۰۰ اند؟
یعنی تو امارات نیست!
تو اهواز V6 اش ۷۵ تومنه شما چرا ۲.۴ لیتری ۸۰ تومن میخرین؟
ممنون عالی بود توضیحات
من یه سوالم دارم این سقف پانوراما اگه تگرگ بزنه بهش ترک بر نمیداره؟
آقا قوربون دهنت بلاخره یکی گفت کدنزا بهتره از ازراست خسته شدم هی گفتم آقا کدنزا بهتره اون رو بخر چرا مردم اینجوری اند اخه عرفان بهشون میگی کدوم خوب تره میگن باشه بعد میرند یچی دیگه میخرن که ازون پایین تره!
عرفان این کدنزا ۲۰۱۷ کی میاد تو بازار امارات؟
خیلی خوب شده
فقط اکورد
ای بابا ازرا چرا قطع تولید شد اخه جنسیس قطع میکردن بهتر نبود؟
این رنو مگان 2017 خبر دارید کی میاد؟نسخه بنزینیش 1.6 115 اسبی هم داره امکانات خیلی خوبیم داره عالیه سقف پانارومیکشم خیلی جذابه یه تیکه تا اخر باز میشه اگه اطلاع رسانی کنید راجبش عالیه چون باید هم قیمت سراتو النترا باشه
پاسخ:
اوایل پاییز
 خسته نباشید همگی
خیلی بررسی خوبی بود . قطعا هوندا اکورد تو این کلاس حرف اول رو میزنه ولی متاسفانه بازار خوبی نداره سخت میشه فروشش 
یه چیز دیگه هم اینکه آزرا رنگ خاکستریش واقعا زشته نمیدونم چرا :-\ 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی